ziabel96 Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 witam chciałbym w przyszłym sezonie założyć napęd 2x10 tylko mam dylemat z częsciami, a konkretniej z tylną przerzutką i manetkami, (waham się miedzy sram x9, a shimano xt). Myślę ze reszta napędu bedzie w shimano xt. Co polecacie ? kolejny problem pojawił sie z doborem tarcz z korbie, widziałem rożne wersje (38-26, 38-24 lub 40-28) i zupełnie nie wiem, która bedzie dla mnie odpowiednia. Dodam ze spontanicznie jeżdżę w maratonach mtb (ok. 5 razy w sezonie), lubię teren ( wjazdy, zjazdy itp) z góry dziekuję Wam za podpowiedzi !
tobo Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Podobnych tematów jest masa. Korbę dobierasz do tego co obecnie wykorzystujesz; nie korzystałeś w obecnym napędzie z małej zębatki to wystarczy ci każda wersja małej tarczy, za to duża wtedy na pewno jak największa; brakowało ci miękkich przełożeń - korba z małą zębatką 24, żeby zachować podobne przełożenia. Co do wyboru - jeśli budżet jest nienaginalny to wybrałbym xt zamiast podobnych komponentów sramolca; jeśli można go podnieść warto kupić x0 na tył i co najmniej x9 jeśli chodzi o triggery, niższe modele działają moim zdaniem beznadziejnie. Przerzutki sramolca x5, x7 są wiotkie bocznie i nagminnie ściągają łańcuch na wyższe koronki kasety. I niech cię ręka boska broni przed wyborem przerzutki x5 10 sp, bo to tragedia jest.
ziabel96 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Napisano 10 Grudnia 2012 czyli im mniejsza mała tarcza tym łatwiej wjechać pod gore ? im wieksza duża to łatwiej na zjazdach i szybszych odcinkach ? mogę to tak rozumiec ?
tobo Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Trochę zaskakujące pytanie. Nie orientujesz się na co ma wpływ wielkość zębatek korby i rozmiar koronek kasety w praktyce? Bo to brzmi jak pytanie osoby która kupuje pierwszy rower w życiu.
ziabel96 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Napisano 10 Grudnia 2012 mam dopiero 16 lat swój pierwszy rower którym mogę poszaleć i cos z neigo wycisnąc mam 2 sezon. Szczerze to nigdy nie patrzyłem na wielkość zębatek w korbie, bo nie było mi to potrzebne. teraz przymierzam sie do nowego napędu, to postanowiłem sie tym zainteresować aby nie wydać pieniedzy w błoto, stąd moje pytanie
tobo Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 No to inaczej: jaką korbę masz (model/firma), jaką masz kasetę (ilość zębatek, ilość zębów w najmniejszej i największej), z których zębatek korby i koronek kasety korzystasz, z których sporadycznie a z których wcale.
ziabel96 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Napisano 10 Grudnia 2012 korba deore xt m760(44-26) 3x9. najczesciej korzystam z przełożeń powyżej 2x5 i 3x5. sporadycznie z 1x2-1x3, chyba nigdy nie korzystałem z 3x1 i 2x1
Sagitt77 Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Mieszkasz w okolicy raczej pofałdowanej więc lepiej weź 38/24.
supergdynia Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Witam nie chcę spamować więc podłączę sie tutaj. Mam napęd 3x9 na shimano zajechany na maxa do wymiany i mam mozliwosc zamiany go na 2x10 za 440zł bez przednich blatów. Tutaj moje pytanie czy warto ? W skład tego zestawu wchodzi to czego potrzebuję a więc: przerzutka tył sram x7 karbonowy średni wózek, kaseta Shimano CS- HG62 11-36( z tego co widze cięzka 440g) , manetki 2x10 sram x7.Łancuch KMC x10.A obecnie posiadam z tyłu przerzutkę XTka, korba(nie ma znaczenia) SLX 3ka nie dyna sys ( blaty do wymiany zajechane) oraz kasetę XTka 11-32 i manetki deorki 3x9 więc aby przejść z 3x9 na 2x10 to wlasnie potrzebuje wyzej wymienionych rzeczy. Czy grupa srama x7 jest wystarczajaca dobra na wyscigi xc i maratony ? Jest na poziomie xt? Czy warto zrobić takie przejście: ) ?
verianel Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Ja bym został przy tym co masz, kupił blaty do tego slx'a lub używke korbe + nowy łańcuch/kaseta gdzieś klasy slx/deore.
supergdynia Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Czemu byś został? Ponoć 2x10 dużo lepsze rozwiązanie Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
tobo Napisano 12 Grudnia 2012 Napisano 12 Grudnia 2012 Ponoć. Pranie mózgu nie jest złe Słabym ogniwem grupy x7 są manetki i przerzutka. Manetki mają duży skok jałowy dźwigni wrzutowej, mechanizm nie "tyka" tak jak w wyższych modelach. Przerzutki x7 mają nagminnie tendencję do ściągania łańcucha na wyższe koronki kasety - to popularna przerzutka w rowerach trek/gf, które serwisuję i składam na co dzień. Wg mnie przerzutki tej grupy są trochę wiotkie. O ile manetki i sposób ich działania to rzecz względna w ocenie każdego posiadacza, to jednak "fajans" z przerzutką już taki nie jest. Ja x7 nie polecę.
supergdynia Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 Ponoć. Pranie mózgu nie jest złe ? mozesz dokladniej odpisac jakbys mial czas , dlaczego tak myslisz?
tobo Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 Ja nie czuję żeby napęd 3x9 w jakikolwiek sposób mnie upośledzał, to po pierwsze. Po drugie zapewnia mi zakres przełożeń jakiego nie da mi żaden napęd 2x10. Po trzecie komponenty dziewiątkowe są trwalsze od dziesiątek. Producent pierze ci mózg bo potrzebuje ci sprzedać coś nowego.
Mod Team Puklus Napisano 14 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2012 Nie wspominając o np precyzji X7 9s i 10s.
Sagitt77 Napisano 14 Grudnia 2012 Napisano 14 Grudnia 2012 Ja tam wolę moje 2x9 niż 3x9. Mniejszy zakres przełożeń ale większa szybkość zmian. Dodam jeszcze, że my Polacy chyba jesteśmy specami od teorii spiskowych . Nie wierz we wszystko co tu piszą.
tobo Napisano 14 Grudnia 2012 Napisano 14 Grudnia 2012 Na czym polega ta magiczna roznica szybkosci zmian?
MMMAAACCC7 Napisano 14 Grudnia 2012 Napisano 14 Grudnia 2012 bo ma max 18 kliknięć a nie 27 mniej kliknięć a szybciej na max/min łancuch xd
Mod Team Puklus Napisano 16 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 16 Grudnia 2012 Tak jak by się używało 1x1...10, 2x1...10, za każdym razem jak sie wsiądzie, tak jak biegi w aucie :laugh:
edi7777 Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Mnie raczej interesuje jaka jest różnica w wadze - macie może dane ile waży pełna grupa 2x10 srama x9, x0 i sh*tmano xt ? Już pomijam różnice między przerzutkami z długim i średnim wózkiem ale orientacyjnie ile ważą te grupy?
Mod Team Puklus Napisano 16 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 16 Grudnia 2012 Jeżeli chodzi o wage to jeden grzyb, bo gdzie 10s jest lżejsze zaraz na kasecie traci bo jedna zębatka w dodatku 36t swoje waży. Tak że zestaw dla maniaków lekkości to to nie jest.
tobo Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Kaseta 11-36 srama jest lżejsza od kaset 9sp shimano serii xtr, zarówno w wersji do 32 jak i 34 zębów. Jest lżejsza również od wszystkich kaset mtb srama 9sp poza xg 999. W wersji 11-32 jest cięższa od niej jedynie o 10 gramów.
edi7777 Napisano 16 Grudnia 2012 Napisano 16 Grudnia 2012 Nie no jakaś ściema - o której dokładnie kasecie mówisz? Z tego co widzę kaseta serii x9 10sp waży około 360g czyli to niezły kloc - prawie 60g więcej niż x9 9sp. Co do wersji x0 - dla 10sp waga to około 240g więc o jakieś 70g więcej niż wersja x0 9sp.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.