Skocz do zawartości

[do 5000] Pierwszy Full na nieco ambitniejsze trasy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiam się nad kupnem pierwszego fulla. Pojeździłem trochę więcej po Beskidach na wysłużonym Unibike'u i powoli dochodzę do wniosku, że chcę fulla. Specyfika jazdy to głównie beskidzkie szlaki + asfalt także czasem się na podjeździe/zjeździe trafi. Chciałbym, aby rower spokojnie radził sobie na zjazdach szlakowych, ale nie ma to być maszyna do DH. Po prostu chciałbym odczuwać nieco większy komfort przy pokonywaniu korzeni, kamieni itp. Czyli głównie Beskidy + czasem Tatry Słowackie. Moja waga to ok 65 kg, wzrost 173 cm. I teraz mam możliwośc zakupu roweru Haibike Impact RX w cenie 4500zł. Czy jest to dobra cena za ten rower i czy ma on szanse spełnić moje oczekiwania? Co sądzicie?

Poniżej specka:

 

Widelec: FOX 32 Talas RL OB lockout, Tłumienie: Powietrze, Olej, Skok: 120-150mm, z regulacją tłumienia

Przerzutka przednia: Shimano Deore XT 780, Dual Pull, Top Swing, 34,9mm

Przerzutka tylna: Shimano Deore XT M 780, 30-biegów

Manetki: Shimano Deore XT SL-M 780, Rapidfire

Korba: Shimano Deore XT M 780, 42-32-24 zęby

Wkład suportu: Shimano Deore XT 780, Hollowtech II

Kaseta: Shimano HG 62, 11-36 z., 10-biegowa

Łańcuch: Shimano HG 54

Dźwignie hamulcowe: Magura MT Custom, z regulacją

Hamulec przedni: Magura MT Custom, hydrauliczne tarczowe 180mm Disc

Hamulec tylny: Magura MT Custom, hydrauliczne tarczowe 180mm Disc

Opony: Michelin WildGrip´r, zwijana, 26x2,25, SV wentyl

Koła: DT Swiss AM60

Kierownica: XLC Pro Lowriser, oversize

Chwyty: XLC Sport przykręcane

Mostek: XLC Pro, oversize

Stery: VP A45AC, A-Head, semi-integriert 1 1/8"

Siodło: Fizik Tundra 2

Sztyca: XLC Pro Teleskop, 31,6mm, Alu Patent, z szybkozamykaczem

Pedały: -

Kolor: biały/czarny

Damper: Fox RP 2 ProPedal, Tłumienie: Powietrze, Olej

Rama: Aluminium 6061 FLS triple butted, hydroforced tubes, Monocoque Design, 140mm

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam krytycznego podejścia, wyrażam tylko swoje zdanie.

Trance jak się dobrze poszuka znajdzie się za 4 tyś. najsłabszy model x4, za 6 tyś model wyższy x3.

Hibike podobno dość wiotki tylny trójkąt i na pewno gorzej pracujące zawieszenie, ale to opinia tylko przeczytana gdzieś.

Na Hibiku nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko czy aby przypadkiem Trance nie zaczyna się w cenach ok 7 - 8k zł? To chyba trochę inna półka cenowa?.....

 

Poszukaj po sklepach bo są teraz wyprzedaże roczników 2012.U siebie widziałem właśnie Trance z rabatem 20% od 6800zł.

Więc wychodzi dużo taniej.

 

Tu masz coś o Haibike:

http://www.forumrowerowe.org/topic/120222-rower-haibike-impact-xr-2012-czy-warto/

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/102694-rower-haibike-impact-sl/

 

Od siebie dodam tylko,że Haibike to niemiecka marka,często bywam w tamtych stronach i często widzę go w miejscowych sklepach rowerowych.Ale co do specyfikacji ramy czy też geometrii,niestety nic Ci nie doradzę.

pozdr.

R/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Impact jest to rower bardziej maratonowy, sam nie jeździłem ale w Niemieckiej prasie wyczytałem, że nie wykorzystuje caełgo skoku z tyłu i jest nieco nerwowy, co zapewne nie przeszkadza w wykorzystaniu maratonowym, ale może dać mniej przyjemności z jazdy w górach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie masz trochę za mało środków, może dozbierasz i kupisz Canyona, to chyba jedna z lepszych propozycji w kategorii cena/jakość : http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3039#tab-reiter2 . Wersji ze skokiem 120 mm nie polecam (mimo, że jest tańsza), nie do końca dała by satysfakcję w górach.

 

A jeśli nie możesz dozbierać to szukać dobrych przecen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc właśnie pojawia się pytanie - czy rzeczywiście warto aż tyle inwestować, żeby tylko mieć zawieszenie Maestro? Czy jako pierwszy full rzeczywiście różnica będzie mocno zauważalna? Bo patrząc na osprzęt to jest tragedia a nie chcę kupować roweru tylko po to, żeby co chwilę w nim coś wymieniać - porady typu "osprzęt dokupisz/wymienisz z czasem" wydają mi się lekko bez sensu.

 

Kupując poprzedniego HT - Unibike Evolution kierowałem się właśnie jedynie osprzętem i wciąz jestem zadowolony, zmianie uległ jedynie amorek na Torę.

Właśnie tu mam obawę jak to jest w fullach - tutaj od ramy na pewno wiele zależy ale czy aby na pewno warto aż tyle za nią dać? :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie z czasem to można wymienić manetki z slx na xt - jeśli ja kupował bym rower to jedynie na co bym nie patrzył to koła, bo mnie są potrzebne UST, a o takie trudno, ale jeśli do wymiany nadawały by się wszystkie graty, a tak jest w trance, do tego w rowerze używanym w imię posiadania maestro (pomijam, że ja nic genialnego w tym zawieszeniu nie zauważyłem jeżdżąc właśnie w Beskidach)... no gdzie tutaj logika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...