Skocz do zawartości

[stery] Jakie wybrać do fulla am/enduro?


Qba66

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Stoję przed wyborem sterów do mojego gt force'a. Chciałbym przeznaczyć na ten cel około 100zł, chyba, że będzie warto dopłacić kilka złociszy.

Stery to klasyczne a-head'y na 1 i 1/8" - czyli wbijane miski z łożyskami zewnętrznymi.

 

Wymagania: koniecznie maszynowe, które wytrzymają moje wygłupy w górach i nie tylko przy bikerze o wadze 90kg :)

 

Na oku mam:

http://allegro.pl/nowe-fsa-orbit-equipe-1i1-8-xc-mtb-136g-wys-0-i2794886667.html#tabsAnchor}

http://allegro.pl/octane-one-o1-warp-1-135g-1i1-8-mtb-4x-am-fr-wys-0-i2786995628.html

http://allegro.pl/1-1-8-stery-accent-airplane-lozyska-maszynowe-i2800473402.html#tabsAnchor

 

Czy któreś z w/w są warte uwagi?

Stawiam na wytrzymałość, więc waga na poziomie 130g jest jak najbardziej dopuszczalna.

Nie łudzę się, że w tej cenie dostanę jakiś inny kolorek niż czarny, choć czerwone czy białe też byłyby mile widziane :)

 

Dziękuję z góry za wszelką pomoc i opinie ;)

Pozdrawiam, Kuba

Napisano

Też skłaniałem się ku FSA, ale skoro tak zacni forumowicze potwierdzają moje przypuszczenia to nie pozostaje mi nic innego jak je kupić :)

Dzięki za pomoc Panowie! :)

Napisano

Jeżeli już o sterach, nie chcę zakładać nowego wątku bo mam krótkie pytanie:

Jaka jest różnica między sterami zintegrowanymi i pół-zintegrowanymi, czy do

ramy przystosowanej do sterów pół-zintegrowanych można zamontować zintegrowane?

  • Mod Team
Napisano

Ehh, google...

Do ramy przystosowanych do jednych sterów innych nie zamontujesz.

W przypadku zintegrowanych w główce ramy masz właśnie zintegrowane bieżnie łożysk, w przypadku półzintegrowanych w główkę trzeba te bieżnie najpierw nabić, wiec czy się da jedne do drugich to chyba nie masz już wątpliwości...

Napisano

Ciekawe jak uszczelnione jest łożysko w tych FSA, bo wiele z nich w tańszej wesji ma łożysko z uszczelką plastikową, której nie da się wyciągnąc bez zniszczenia. Dodatkowo wiele sterów FSA posiada łożyska tylko z uszczelnieniem jednostronnym, a to nie służy trwałości. I trzecia rzecz - przy tym typie łożysk stery kręcą się słabo, gorzej niż tanie na wiankach.

Napisano

Ehh, google...

Do ramy przystosowanych do jednych sterów innych nie zamontujesz.

W przypadku zintegrowanych w główce ramy masz właśnie zintegrowane bieżnie łożysk, w przypadku półzintegrowanych w główkę trzeba te bieżnie najpierw nabić, wiec czy się da jedne do drugich to chyba nie masz już wątpliwości...

 

Z tego co napisałeś, wynika że dopóki główka ramy jest nieuzbrojona to można zamontować zarówno jeden jak i drugi rodzaj sterów, chyba że ja czegoś nie rozumiem.

 

Ehh, google...

Do ramy przystosowanych do jednych sterów innych nie zamontujesz.

W przypadku zintegrowanych w główce ramy masz właśnie zintegrowane bieżnie łożysk, w przypadku półzintegrowanych w główkę trzeba te bieżnie najpierw nabić, wiec czy się da jedne do drugich to chyba nie masz już wątpliwości...

 

 

No właśnie, w google znalazłem mnóstwo dyskusji na ten temat i jeszcze więcej niezrozumiałych wyjaśnień, między innymi takich: http://bmxforum.pl/viewtopic.php?f=13&t=47493

 

Z Twojej wypowiedzi wynika, że stery zintegrowane to takie stery pół-zintegrowane, których miski są już zamontowane w główce ramy.

Napisano

No to jeszcze raz, typy sterów :)

- w zewnętrznych (ten najstarszy typ sterów a-head, czyli bez gwintu) miski wprasowuje się w ramę ale są one na zewnątrz główki i widoczne - często mają jakieś logo producenta czy inne wymalowane farmazony. Takie stery to np stery na początku tego tematu, fsa, o które zapytał kolega założyciel tematu.

- w półzintegrowanych są miski ale siedzą praktycznie wewnątrz główki ramy - na zewnątrz widać jedynie rant miski. Logo producenta i te same farmazony wypisane mogą być jedynie na pokrywce sterów bo nie ma innej możliwości.

- no i zintegrowane czyli pozbawione misek - "miskami" są gniazda w główce ramy. Patrząc na zdjęcia takich sterów widać że zestaw składa się tylko z łożysk, konusa/bieżni nabijanej na widelec, pierścienia centrującego (u góry) oraz pokrywki. W opisie np na allegro można je poznać (jak i powyższe z punktu drugiego) po małej wysokości wynoszącej kilka mm, co jest logiczne bo łożyska siedzą w główce więc nie dodają jej długości.

 

http://www.canecreek.com/products/headsets/110

 

- stery zewnętrzne to model 110.ec34, czyli pierwsze po lewej;

- stery półzintegrowane to model 110zs.34 czyli ostatnie po prawej;

- stery zintegrowane to model 110is.41 czyli te po środku

 

Powiększając zdjęcia widać że pierwsze mają normalne duże miski, półzintegrowane mają miski tylko z niedużym rantem, który wystaje ponad główkę a zintegrowane mają gołe łożyska.

Napisano

Z tego co napisałeś, wynika że dopóki główka ramy jest nieuzbrojona to można zamontować zarówno jeden jak i drugi rodzaj sterów, chyba że ja czegoś nie rozumiem.Z Twojej wypowiedzi wynika, że stery zintegrowane to takie stery pół-zintegrowane, których miski są już zamontowane w główce ramy.

Otóż nie, główka sterowa pod stery pół-zintegrowane ma większą średnicę wewnętrzną i nie można do niej wsadzić łożysk ponieważ latały by swobodnie wewnątrz, na tej samej zasadzie nie da się wbić misek sterów pół-zintegrowanych do główki ramy przeznaczonej pod stery zintegrowane (średnica za mała misek byś nie wcisnął)
Napisano

>Te są do rury sterowej 1" ...

 

Weź się spręż i wrzuć zdjęcie główki sterowej (zmierz średnicę wewnętrzną) i zmierz średnicę rury sterowej w amortyzatorze, bo chyba nie do koćca przyswoiłeś sobie wiedzę o rodzajach sterów ...

Napisano

Jeżeli masz główkę pod stery klasyczne A-head to tak

 

przy takich sterach główka sterowa ma mieć w środku średnicę 34 mm

Napisano

Jeżeli masz główkę pod stery klasyczne A-head to tak

 

przy takich sterach główka sterowa ma mieć w środku średnicę 34 mm

 

 

Czyli w końcu wiem co mam, dzięki!!!!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...