Skocz do zawartości

[Napęd elektryczny] Czujnik obrotów korbą


Ziemian89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie odnośnie takiego oto czujnika :

 

tarczaczujnika.jpg

 

Znajduje się on przy przedniej zębatce na osi suportu, daje on sygnał do czujnika, że kierujący rowerem ze wspomaganiem elektrycznym pedałuje.

 

Czy wie ktoś gdzie można dokupić taką oto tarczę? Bo jak widać na zdjęciu jesty ona uszkodzona i ogólnie plastik zrobił się już taki, że co rusz to pęka.

 

Tarcza pochodzi od roweru Winora, ale podejrzewam, że podobne są montowane większości rowerów.

Napisano

Kurcze wszystko dobre, ale w tej Winorze czujnik jest zupełnie inny i sama tarcza by się przydała, spotkał się ktoś z czymś takim w Polsce?

Napisano

Jak to jest zamocowane? Tak na zewnątrz po prostu, czy jakoś w obudowie przy korbie. Ja mam taki pomysł. Wygląda to na bardzo prosta konstrukcję. To małe coś w jednym otworze to chyba magnes, który jak przebija się przez jakiś czujnik to procesor wie, że kręcisz korba. Przebiłbyś go na inne otwór i miałbyś sprawne wszystko. Jedne co mnie martwi to te puste otwory. Ciekawe po co one są. Jeżeli są to chyba po coś, bo jest to jeden element, w którym zrobiono te dziury. Jeżeli nie byłyby potrzebne to nikt by tego nie dziurawił bo to dodatkowe koszty produkcji. :whistling: Chyba, że to tylko dla zmniejszenia masy. Zwróć się może do producenta i zapytaj o cenę.

Napisano

Ta tarcza zamontowana jest bezpośrednio na osi suportu - na kwadracie, bez żadnej osłony, te metalowe kółeczka to magnesy, ja wiem jak to działa, ale problem w tym, że plastik w tej tarczy kruszy się jak głupi, wypada ją wymienić, bo klejenie i przestawianie magnesów na długo nie pomoże. Wolałbym gdzieś to w Polsce zakupić.

  • Mod Team
Napisano
Kurcze wszystko dobre, ale w tej Winorze czujnik jest zupełnie inny

Nie ważne ze jest inny ważne by otworzy zliczający było takie same ;) defakto możesz sobie go zrobić z drewna pleksy czy czego tam chcesz no w tym przypadku poza metalem. Oczywiście dorabiane w ostateczności bo jak by nie było kształt dość skomplikowany.

 

 

Polska jako ze kraj zacofany to ciężko o takie części skoro i rowerów jak kot napłakał ..

Napisano

Magnesy. Otwory może są po to, żeby nie wyglądało to pancernie, albo miało lepszy przepływ powietrza i się własnie nie łamało. Co dla Ciebie może brzmieć dziwnie. :D Ważne, żeby czujnik wczytywał, że kręcisz korba. Nie jestem tylko pewien czy ona nie liczy z jaką kadencją jedziesz i tak dobiera moc. Jeżeli w tym swoim masz jeden magnes, a w tym na aukcji co Ci już podali wcześniej jest cztery to może dostaniesz 4 razy więcej mocy niż dotychczas, a jeżeli przekroczysz (według czujnika) 25km/h to się wspomaganie wyłączy, a będziesz jechać rzeczywiście np. tylko 10km/h. Na to zwróć uwagę. Jednak to nie problem, bo możesz wyciągnąć czujniki z nowego, wybić, albo co tam chcesz.

  • Mod Team
Napisano

Z tego co ja wiem to otwory mają znaczenie gdyż to one właśnie zliczają. Tylko nie wiem jak w tym konkretnym przypadku jest ale zazwyczaj jest czujnik i blaszka z otworami która kręcąc sie zmiana odczyty czujnika w impulsy przez co komp wie ze sie kreci i z jaka szybkością.

Napisano

Na jakiej zasadzie miałby ten czujnik sczytywać dziury jeżeli to coś jest u kolegi z plastiku. :whistling: Raczej kosmicznej technologi tam nie ma. Wygląda to tak jakby działało na zasadzie takiej samej co licznik rowerowy. Czuli szczytuje magnes kiedy się pojawi metal i tyle. Z dziur to musiałby wysyłać jakąś falę, a potem sczytywać po odbiciu się jej, albo i nie. Możliwe, ale chyba bardziej to skomplikowane. Może autor zrobi nam zdjęcie tego czujnika? Chętnie bym to zobaczył jak to wygląda.

Napisano

Na 100% to działa tak jak licznik rowerowy, nie mam za bardzo jak zrobić zdjęcia czujnika, na tym zdjęciu tarczy które Wam podałem było 5 magnesów, znalazłem ofertę tarczy w Polsce z 6-cioma magnesami, myślicie że warto spróbować założyć 6?

Napisano

Jeżeli podzielić to kątowo to wyjdzie 60 stopni dla 6 magnesów i 72 stopnie dla pięciu. Jeżeli będziesz miał te z 6'cioma magnesami to będziesz miał większy pobór mocy, większe wspomaganie w porównaniu do tego co miałeś wcześniej. Wyjdzie w efekcie na to, że mniej będziesz musiał się namęczyć i mniej kilometrów przejedziesz na jednej baterii. Na ile to będzie zauważalne to nie mam pojęcia. Trzeba byłoby liczyć i mieć więcej danych. Chyba, że byś poprzekładał z nowej tarczy magnesy tak, żeby było pięć i kąty się zgadzały. o ile by się tak dało. ;)

  • Mod Team
Napisano

Ok przyjrzałem sie konstrukcji troszkę i działa to jak licznik, prosto. Taki chwytak do magnesu można oczywiście dokupić za ciężkie pieniądze albo będąc zaradnym zrobić sobie na wzór starego albo po swojemu byle sie tylko parametry zgadzały.

 

Na upartego z kilki złączonych opakowań po płycie CD można by było :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...