Skocz do zawartości

[do 4.500 zł] Rockrider 9.1 vs Kona DAWG 2009


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Hobby się rozwija i chciałbym się przesiąść ze sztywniaka na fulla i robic coraz trudniejsze trasy. Mam 183 cm i 88 kg. W cenie do 4,3 tys mam na liście te dwa modele. Szukam czegoś uniwersalnego: do górskiej rekreacji ale także jazdy po płaskim ( las i asfalt). Nie wiem co jest lepszym wyborem z tych dwóch opcji ?

 

BikePedia

Decathlon - rowery rower górski B'TWIN - Rockrider 9.1 2011 B'TWIN - dla miłośników kolarstwa górskiego, poszukujących skutecznego i wszechstronnego sprzętu w każdym terenie.

 

Kona:

+ większy skok amora, regulowany damper

- jednozawias, troche chyba cięższy od Rockridera

 

Rockrider:

+ system NEUF ( chociaż nie wiem czy jest skuteczny), chyba lżejszy, lepsze hamulce

- damper bez regulacji ( oprócz ciśnienia)

 

Chciałbym rower o dość czułej amortyzacji ale żeby nie bujał zanadto:) Wiem że to sprzeczne więc mam problem który z nich lest lepszy. Co sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego (bardzo subiektywnego) punktu widzenia Kona jest dużo lepsza. Od lat jeżdżę na Konach i muszę przyznać, że jeździ mi się na nich wspaniale :) Obecnie mam One20 z 2010, która ma bardzo podobną (jeśli nie taką samą) ramę i bardzo ją sobie chwalę ;)

Nie wczytywałem się w specyfikacje tych rowerów, ale nie ufam rowerom z Decathlona :P

 

Ps. Przecież Dawg ma cztero-, a nie jednozawiasowe zawieszenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja na Twoim miesjcu pożyczyłbym od kogoś 1000zł i za 1300 Euro masz Canyona Nerve Canyon | Mountainbikes | Nerve XC 6.0

nie ma nawet sensu porównywać go do tamtych, Nerve to już konkretny full.

damper Fox'a, przó Reba RL 120mm, koła DT Swiss,

 

to taka luźna sugestia, jeśli 4500 to góna granica to nie bierz Canyona pod uwagę,

z 2 podanych przez Ciebie brałbym z Decathlonu, tak jak poprzednik pisał jest bardziej uniwersalny i na maraton i wycieczkę po lesie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Venomiz

Ten model Rockridera produkowany jest już kilka lat, i jest dobrze oceniany za pracę zawieszenia, co do trwałości też nie ma zastrzeżen, więc nie wiem o co Ci chodzi ...

 

Ps. Przecież Dawg ma cztero-, a nie jednozawiasowe zawieszenie ;)

Tak czterozawiasowe, działające jak jednozawias, to nie jest HorstLink ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrał bym Kone , Nie raz oglądałem w sklepie te RR , niektóre wyglądają całkiem fajnie ... ale równie dobrze mogły być sprzedawane w Tesco czy bieronce , i to mnie jakoś odrzuca od tej marki

 

W tej cenie nie można mieć wszystkiego. Super roweru z super sklepu. Trzeba iść na kompromisy. Tylko w którą strone ?. W sumie obydwa mi sie podobają. Jak coś ma być uniwersalne a nie wyspecjalizowane w czymś, to zawsze się robią schody :)

 

A jak oceniacie zawieszenie tych fulli pod kątem bujania ? Damper Rockridera nie ma żadnych regulacji, za to ma jakiś mimośród.. Lepsze to czy zawias Kony z regulowanym damperem Fox Float RP2 ? Na Konie jechałem kawałek i jak się przytłumi to mniej buja ale też robi się mniej czuły na mniejsze nierówności.. Rockrider to nie wiem bo nie jechałem na napompowanym damperze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górska rekreacja znaczy jeździć po górach? Jeśli tak - to Kona.

Ale widzę, że masz wpisane Warszawa, więc się nie rozpisuję, bo jak po Warszawie masz śmigać, to rockrider może być lepszy ze względu właśnie na wspomnianą uniwersalność.

 

Widziałem 2 rockridery na żywo, zdecydowanie nie są to rowery jak z Tesco czy biedronki, mają normalny osprzęt, normalne standardy mocowań, żadnych 1-calowych widelców i innych wynalazków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górska rekreacja znaczy jeździć po górach? Jeśli tak - to Kona.

Ale widzę, że masz wpisane Warszawa, więc się nie rozpisuję, bo jak po Warszawie masz śmigać, to rockrider może być lepszy ze względu właśnie na wspomnianą uniwersalność.

 

Widziałem 2 rockridery na żywo, zdecydowanie nie są to rowery jak z Tesco czy biedronki, mają normalny osprzęt, normalne standardy mocowań, żadnych 1-calowych widelców i innych wynalazków...

 

 

Dlaczego Kona lepsza w górach ? Mógłbyś rozwinąć ? :) Chodzi o mocniejszą rame, dłuższy o 10 mm skok widelca ?

A jak z zawieszeniem ? Który ma lepszą amortyzacje i mniej buja ?

 

Testy Rockridera czytałem, w BB i jakieś zagraniczne. Na żywo prezentuje się nawet lepiej niż na fotkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, ale wg mnie na RR jedzie się trochę jak na hardtailu ze względu na zbliżoną do sztywniaków geometrię. Kona natomiast ma inną geometrię i siedzi się na niej zupełnie inaczej. W terenie to plus, bo masz stabilniejszą pozycję, co najlepiej można zaobserwować na zjazdach. Minusem jest jednak mniejsza uniwersalność (na Konie masz mniej efektywną i bardziej obciążającą kręgosłup pozycję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się Rockriderem na parkingu i musze przyznać, że NEUF to dobry patent i działa ! Zawieszenie tylne nie buja przy pedałowaniu. Dopiero jak się stanie na pedały. Jest o niebo lepiej niż w Konie. Niestety obsługa w Decathlonie nie jest wysokich lotów i amory chyba były za bardzo napompowane i troche były mało czułe. Tutaj Kona była troche lepsza ( ale przy wyłączonej platformie, kiedy się buja). Przy włączonej też się usztywnia i jest podobnie.

 

W Konie pasuje mi bardziej geometria, bardziej komfortowa, rama ze scandium i czarny kolor :) Ale ogólnie Rockrider chyba lepszy: lżejszy, nie buja, lepsze hamulce. Jedynie ten kolor :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kona ma jeden z najgorszych zawiasów na rynku. naprawdę nie wiem czym tu się ekscytować. Osobiście wołałbym kupić już typowego jednozawiasa, który ma prostszą konstrukcję a pracuje tak samo.

Do wirtuala nie trzeba zbytnio wyszukanego dampera, bo jeżeli się jeździ na siodełku to nie buja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kona ma jeden z najgorszych zawiasów na rynku. naprawdę nie wiem czym tu się ekscytować.

 

Chyba masz na myśli starą ramę, robioną do 2007 albo 2008 (już nie pamiętam). Obecna zbiera bardzo dobre opinie ;)

No ale cóż, jak już mówiłem, jestem subiektywny, bo uwielbiam Kony. Dlatego tak się ekscytuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli każdą ramę z tym 4-ro zawiasowym tworem. Rocznik nie ma znaczenia bo zmiany były materiałowe i kosmetyczne. Obecnie Kona ma Magic Linka, ale ani twoja ani Dawg do końca produkcji nie mały tego patentu. Nie miałem okazji na tym jeździć i nie wypowiadam się na ten temat. Kona nie chcąc płacić za Horsta wypuszcza takie wynalazki zamiast popracować nad swoim zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli każdą ramę z tym 4-ro zawiasowym tworem. Rocznik nie ma znaczenia bo zmiany były materiałowe i kosmetyczne. Obecnie Kona ma Magic Linka, ale ani twoja ani Dawg do końca produkcji nie mały tego patentu. Nie miałem okazji na tym jeździć i nie wypowiadam się na ten temat. Kona nie chcąc płacić za Horsta wypuszcza takie wynalazki zamiast popracować nad swoim zawieszeniem.

 

Kosmetyczne zmiany? Poprzednia rama wyglądała zupełnie inaczej i miała inną geometrię. No ale może masz rację, choć fakt faktem, że modele z Magic Link mają świetne opinie. No ale dobra, może się mylę co do pozostałych modeli - w każdym razie moja One20 to moim zdaniem najlepszy full na jakim jeździłem (chodzi mi o ramę i pracę zawieszenia, nie o osprzęt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tą. Szacun.. i dzięki :) W sumie to widze, że większość rowerów XC/AM ma bardzo podobną geometrie. Najwyżej jeden stopień w tą czy w tamtą przy jednym czy drugim kącie. Czy to w ogóle robi jakąś odczuwalną różnice w praktyce ?. Czy ktoś potrafi wsiąść na jeden i potem drugi rower i powiedzieć że ten to ma 69 st. a ten to 70 st. kąt główki ramy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...