Skocz do zawartości

[łańcuch, urwany] Pytania laika w tych sprawach

Tomaszwinner

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Posiadam rower MBIKE Renegade 0.5 2009.

Niestety dzisiaj podczas zmiany biegów łańcuch się zakleszczył (w to takie co przesuwa i nakierowywuje łańcuch) w efekcie czego się urwał...

Jestem laikiem w tych sprawach.

Tak więc muszę kupić nowy łańcuch...

Na BikeBoard w specyfikacji dowiedziałem się, że to jest Shimano CN-HG53. Czy to na pewno on?

Kolejna sprawa jak taki łańcuch założyć? Na Allegro oferują spinki, ale czy to będzie dobrze działać?

Pozdrawiam!

Napisano

Rozkuj 2 ogniwa i go zepnij (nie wypychaj do końca pina) - w serwisie go naprawią za kilka zł, ewentualnie spinka za 5zł i przy okazji możesz zdejmować łańcuch bez rozkuwacza

Napisano

Nie kupuj żadnego nowego łańcucha tylko spinke za 5 zł. Jest to bardzo przydatne. Możesz zdejmowac łańcuch ile chcesz i z powrotem go nakładać. Sam na swoim łańcuchu mam spinke :) Bardziej bedzie ci sie to opłacać ;)

Napisano

masz tu link ze SPINKĄ

http://allegro.pl/nowa-spinka-sram-power-lock-10sp-i2482848013.html

Są też tańsze albo droższe. Dałem ci przykładową. Wystarczy że te ogniwo wygięte zdejmiesz i na jej miejsce dasz tą spinke. Max 10 minut roboty. Tylko po nałożeniu dobrze naciągnij łańcuch aby ci nie spadła. I gotowe bedzie do jazdy :)

Tak naprawde nie musisz uzyc skuwacza aby zdjąc te ogniwo, jesli zalezy ci na czasie to wes śrubokręt krzyżakowy i młotek.

Jak jest ten Tak jakby bolec trzymający ogniwo wybij go młotkiem i tym śrubokrętem. Potem nałóż spinke i ok :)

Napisano

Wszystko fajnie tylko ze on ma lancuch 9spd, a Ty podrzucasz link na 10spd

Owszem ale dałem mu przykładowy link do spinki by zobaczył jak to wygląda ;)

Napisano

Niestety u mnie w mieście w rowerowym mają tylko takie do zaklepania. Mogę kupić taką? Tata powiedział, że mi pomoże w montażu takiego czegoś (zaklepaniu) :)