Skocz do zawartości

[korba] problem ze zdjęciem


medal12

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Mam Krossa model adventure. Pekła mi trochę korba, mam straszne luzy, szczela, pyka przewala się coś wewnątrz. Na pierwszy rzut postanowiłem zdjąć korbę, zakupiłem sciągacz i ....

 

-Korba nie jest ani na kwadrat ani na oktalink. Ponoć dobre jest wykręcenie imbusu i czekanie, aż korba spadnie ale okazuje się że działa to tylko w tych na kwadrat.

-Ściągacz nie daje rady, ponieważ nie mam gdzie go wkręcić (sciągacz jest na kwadrat)

-Ktoś kiedyś pisał, żeby wkręcić srubę 12 wkręciłem i zauważyłem, że gwint masakruje - dałem sobie spokój

-Potraktowałem wszystko WD 40 bardzo obficie, nie pomogło

-Colą nie polewałem, bo mi jej szkoda zresztą właśnie ją piję...

-Próbowałem wybić dziadaństwo za pomocą młotka i kawałka drewna - nawet nie drgnęło

 

Wiem, że jest to korba z miskami wkręcanymi, wewnątrz są wianki które się pokruszyły i latają wewnątrz i trzaskają.

Ogólnie, chcę wszystko ściągnąć( korbę, miski, całe bebechy) i wymienić cały ten szajs na gotowy suport bo co roku musiałem to naprawiać.

Do serwisu nie pojadę bo miałem pod domem a przenieśli siedzibę 30 km dalej... więc wole samemu spróbować.

 

Może wiecie jak to zdemontować. Zamieszczam jedno zdjęcie, mam nadzieję ze wystarczy

post-156798-0-82283400-1343139664_thumb.jpg

Napisano

Dla mnie, to jest gruby :D u siebie jak pamiętasz próbowałem wkręcić cienki, to nie szło. U wujaszka wygrzebałem taką śrubę z grubszym gwintem i się wkręciła. Szkoda, że już po zmasakrowaniu blatów :P

  • Mod Team
Napisano

Tak wiem, ale gwint M czyli metryczny jest gwintem standardowym najczesciej spotykanym, inne sa drobnozwojne :P Nie znaczy ze nie są metryczne ale mają po prostu inne skoki gwintu :P

Napisano

Tak wiem, ale gwint M czyli metryczny jest gwintem standardowym najczesciej spotykanym, inne sa drobnozwojne :P Nie znaczy ze nie są metryczne ale mają po prostu inne skoki gwintu :P

 

No właśnie ja nie mam takiej śruby. Próbowałem wkręcać tam 4 różne śruby do pewnego momentu ewidentnie się wkręcało a potem przekręcił się gwint i kręciło się do okoła własnej osi.

Pójdę jutro do sklepu i kupię tą M10 mam nadzieję, że będzie dobra. Najważniejsze, że mam dużo czasu, rower jakoś jeździ więc mogę się z tym cackać do sierpnia xD

  • Mod Team
Napisano

Ja nie wiem czy to M10 czy moze M8 :P śruby są rózne ja mam w domu M10 na łeb klucza 19mm ale są rózne na 17 i nawet 15 :P Najlepiej zmierzyć ale zwykłą śruba kosztuje taki majątek ze każdy rozmiar mozesz sobie zafundować po jednej :D

Napisano

Skoro i tak zamierzasz to wymienić, i tak pójdzie to na śmietnik, nie ma sensu się bawić w drewienka czy śrubki, tylko weź młotek, majzel i porządnie rąbnij. Albo obetnij wałek suportu kątówką. Co jest w sumie bezpieczniejszą metodą.

Napisano

Udało mi się. Wczesniej wkręcałem śruby z (małym gwintem) twardośći 8,8 i sie przękręcały.

Kolega wpadł ze sciągaczem do łożysk, próbowaliśmy nim nie chciało zejść, ale po chwili wpadliśmy na ekstra pomysł, żeby wkręcić tą srube która jest w tym sciągaczu w sam raz pasowała i elegancko zeszło.

 

Ale żeby wyjaśnić, tym którzy tego jeszcze nie wiedzą - trzeba znależć śrubę o odpowiednim rozmiarze żeby w tą korbe pasowała i najważniejsze o odpowiedniej twardości i "większym gwincie" powinna spokojnie wystarczyć twardość 8,8 ale ja polecam twardszą one chyba nazywają się wzmocnione...(12,8)

 

Gadałem dzisiaj ze znajomym, który umie to robić i dał mi cenną radę jak wkręcamy tą srubę to nie na chama, żeby korba zeszła (tak też można) ale do wyraźnego oporu następnie młotkiem udeżamy (w miarę mocno)dzięki temu śruba się zagłębia i możemy znów ją dokręcić i tak powtarzamy do momentu zejścia korby. Jest to lepsze rozwiązanie, gdyż mniej ryzykujemy zdarcie gwintu.

Napisano

Pitu, pitu.

 

Jeśli wkręcałeś śrubę z ściągacza to jest prawdopodobnie gwint metryczny drobnozwojny M10x1, M10x1,25 lub też calowy drobnozwojny. Jeśli śruba nie jest z gwintem normalnym to ZAWSZE musimy podać skok gwintu przy oznaczeniu. Z założenia szerokości kluczy dla śrub : M8 - 13, M10-15, M12-17 czasem 19.

 

W takich przedmiotach praktycznie nigdy nie ma normalnych gwintów.

 

A co do twardości, skala którą podałeś to chyba skala Brinella. Zbyt twarda śruba być nie może, gwint był by zbyt kruchy (stopy żelaza z węglem - czyli stal). By osiągnąć wysoką wytrzymałość gwintów stosujemy hartowanie powierzchniowe.

 

Gadałem dzisiaj ze znajomym, który umie to robić i dał mi cenną radę jak wkręcamy tą srubę to nie na chama, żeby korba zeszła (tak też można) ale do wyraźnego oporu następnie młotkiem udeżamy (w miarę mocno)dzięki temu śruba się zagłębia i możemy znów ją dokręcić i tak powtarzamy do momentu zejścia korby. Jest to lepsze rozwiązanie, gdyż mniej ryzykujemy zdarcie gwintu.

 

Takim sposobem niszczymy gwint! Tutaj jest odpowiedź dlaczego stosujemy gwinty drobnozwojne, działa tutaj przekładnia. Dla M10 - 6,66x mniejsza siła. dla M10x1 10x mniejsza siła. wiec znacznie wytrzymalsza śruba na ścinanie

 

Pozdrawiam Paweł :)

Napisano · Ukryte przez Schwefel, 28 Lipca 2012 - Brak powodu
Ukryte przez Schwefel, 28 Lipca 2012 - Brak powodu

ja jak mam problem ze zdjęciem korby to ustawiam tryb makro ;) elegancko wszystko wychodzi ;)

 

z góry przepraszam za ot

Napisano

Sam się zdziwiłem jest to kwadrat tyle, że trochę dziwny i ściągacz nie pasuje

A co do tych śrub, to ja już sam nie wiem jaka jest jaka po prostu wkręciłem najtwardszą i udało się.

 

Ale reasumując udało mi się,wszystko działa - wianki wymieniłem, kupiłem puszkę smaru nauczyłem się czegoś, i zamówiłem dziś nowy mechanizm korbowy a w najbliższym czasie podjade do skepu, żeby mi suport dobrali.

 

Dzięki za pomoc i zainteresowanie. :thanks:

Napisano

Jaki ten mechanizm kupiłeś? Suport dobierz sam. Jak Ci serwis dobierze, to szkoda gadać ;)

 

 

Kupiłem tani, bo nie ma sensu w ten stary rower ładować więcej pieniędzy. Mechanizm Shimano FC .... niecała stówa z wysyłką kurierem.

A co do suportu, to nie wiem czemu tak uważasz, ale chyba suport dobiera się do ramy i korby.

Napisano

Tak, ale zanim zacząłem się na poważnie interesować rowerami, to myślałem, że serwisy rowerowe, to nie komputerowe, że robią porządnie. Okazuje się, że często robią taką lipę jak i w komputerach.

 

Lepiej wpisz model korby w google, znajdź info jaki suport do niej pasuje i kup go na allegro.

Napisano
A co do suportu, to nie wiem czemu tak uważasz, ale chyba suport dobiera się do ramy i korby.

Zgadza się suport dobiera się do korby ale panu w sklepie nie chce się szukać w katalogu wśród setek stron tylko da ten co mu pasuje na oko.

Na stronie Shimano możesz sobie sprawdzić jaki suport potrzebujesz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...