Skocz do zawartości

[amortyzator przód] dobrze tłumiący małe nierówności


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o pomoc w wyborze amortyzatora przedniego.

Posiadam obecnie rower typu cross, jest to kellys neos w którym jest zamontowany amortyzator SR SUNTOUR NEX4610 V3, problem polega na tym że niedawno wymieniłem sobie opony na typowo szosowe dzięki którym miałem zmniejszyć wagę kół oraz opory toczenia i to mi się udało, natomiast znacznie obniżył mi się komfort jazdy po nierównym asfalcie, po prostu na wskroś przeszywają mnie mikro drgania które przenosi rower.

Teraz pytanie, czy znajdę na rynku taki amortyzator do 800zł, który skutecznie będzie amortyzował wszelkie a zwłaszcza te mniejsze nierówności?Proszę o Wasze propozycje.

Napisano

Po wymianie opon niestety normalne jest że poziom tłumienia wibracji spada. Najlepszym amortyzatorem są opony z sensowym ciśnieniem - przetestowane przez 15 lat jazdy w terenie i na asfalcie :)

Jakie masz opony? Jakie miałeś?

Dlatego że zmniejszenie szerokości/wysokości opony niekoniecznie wpływa pozytywnie na przyrost prędkości i redukcję oporów toczenia, za to definitywnie wplywa na komfort.

Porównanie mam między oponami asfaltowymi 1.6, 1,125 i 1 cal (maxxis i continental) Opony maxxisa, najwęższe i najniższe wcale nie toczą się lepiej niż szersze i wyższe opony continentala. Jak napiszesz jakie oponki miałeś/masz to można powiedzieć czy przypadkiem nie jest sensowniej założenie innych opon - także dtaniej niż wymiana widelca.

 

Wg inżynierów dużych firm produkujących opony redukcja rozmiaru i podnoszenie ciśnienia nie wpływa na redukcję oporów toczenia w takim stopniu jak się myśli.. Byli jednomyślni w tym względzie :) (michelin, hutchinson, mavic, vredestein). Niestety rynkowy pęd za minimalizmem zmusza do tego.

 

Amortyzator rowerowy ze względu na swoje właściwości konstrukcyjne i tarcie nie pracuje przy tego typu drobnicy, gdyż przejeżdżanie przez tego typu przeszkody "wibracyjne" praktycznie wcale lub wcale nie zmusza go do pracy - za mała jest to siła by spowodować ugięcie.

Używając opon 1 cal z ciśnieniem 5 i 6 atmosfer wyraźnie czuję różnicę w filtracji ziarnistego asfaltu, piasku na asfalcie, bardzo drobnych kamieni. Obecnie mam 4,5 atmosfery w tych oponkach, prędkość przelotowa/maksymalna nie spadły w sposób zauważalny, trakcja się nie pogorszyła.

Napisano

Po wymianie opon niestety normalne jest że poziom tłumienia wibracji spada. Najlepszym amortyzatorem są opony z sensowym ciśnieniem - przetestowane przez 15 lat jazdy w terenie i na asfalcie :)

Jakie masz opony? Jakie miałeś?

Dlatego że zmniejszenie szerokości/wysokości opony niekoniecznie wpływa pozytywnie na przyrost prędkości i redukcję oporów toczenia, za to definitywnie wplywa na komfort.

Porównanie mam między oponami asfaltowymi 1.6, 1,125 i 1 cal (maxxis i continental) Opony maxxisa, najwęższe i najniższe wcale nie toczą się lepiej niż szersze i wyższe opony continentala. Jak napiszesz jakie oponki miałeś/masz to można powiedzieć czy przypadkiem nie jest sensowniej założenie innych opon - także dtaniej niż wymiana widelca.

 

Wg inżynierów dużych firm produkujących opony redukcja rozmiaru i podnoszenie ciśnienia nie wpływa na redukcję oporów toczenia w takim stopniu jak się myśli.. Byli jednomyślni w tym względzie :) (michelin, hutchinson, mavic, vredestein). Niestety rynkowy pęd za minimalizmem zmusza do tego.

 

Amortyzator rowerowy ze względu na swoje właściwości konstrukcyjne i tarcie nie pracuje przy tego typu drobnicy, gdyż przejeżdżanie przez tego typu przeszkody "wibracyjne" praktycznie wcale lub wcale nie zmusza go do pracy - za mała jest to siła by spowodować ugięcie.

Używając opon 1 cal z ciśnieniem 5 i 6 atmosfer wyraźnie czuję różnicę w filtracji ziarnistego asfaltu, piasku na asfalcie, bardzo drobnych kamieni. Obecnie mam 4,5 atmosfery w tych oponkach, prędkość przelotowa/maksymalna nie spadły w sposób zauważalny, trakcja się nie pogorszyła.

Dziękuję za odpowiedzi.

Poprzednio miałem opony SCHWALBE CX COMP(700X38C)waga 605gr, ciśnienie ok.4 atmosfery a obecnie posiadam oponę zwijaną b'Twin (700x23)waga 240gr, używane z ciśnieniem 6 atmosfer.

Czyli mam rozumieć że raczej wymiana amortyzatora raczej większej poprawy nie wniesie?

Napisano

Nie wniesie nic na rozwiązanie twojego problemu czyli filtrowanie wibracji. Raczej żaden amortyzator nie będzie w takim przypadku pracował, tą funkcję sprawuje opona.

Zrób eksperyment i obniż ciśnienie do powiedzmy 4,5 atmosfer w tych nowych.

Napisano

Ok. spróbuję zmniejszyć ciśnienie w oponach o rękawiczkach też pomyślę, zobaczymy czy te zmiany przyniosą korzystne dla mnie zmiany.

Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...