Skocz do zawartości
  • 0

[>7300g] MTB HT projekt


Waler

Pytanie

Witam,

 

Na przyszly sezon zamierzam zbudowac maszynke do maratonow na ktorej troche poszaleje, z racji tego ze warto byc na biezaco z nowinkami technicznymi wklejam tu swoj projekt na rower 2013. Nie bedzie w nim szalu natomiast napenwo cos da sie zastapic czyms.

Foty dopiero w 2013 =(

 

A wiec jedziemy

rama ?? 1300g

rozmiary ram 18

widelec XCR 595g

stery PRO 85g

korby XTR 770

manetki XTR 250g

przerzutka przód XTR 177g

przerzutka tył XTR 127g

kaseta XTR 310g

łańcuch XTR 259g

hamulce tyl XTR 0 (waga polaczona, suma w 'dzwignie hamuclowe')

hamulec przod XTR 0 (waga polaczona, suma w 'dzwignie hamuclowe')

tarcze hamulcowe XTR 320g

dżwignie hamulcowe XTR 485g

koła ZTR – CXRAY – NOVATEC 1200g

opony MAXXISFly Weight 26 x 1.9 700g

wspornik kierownicy PRO XCR 200g

kierownica - PRO XCR 145g

chwyty PRO 65g

sztyca PRO XCR 185g

siodło FIZIK 150g

pedały XT 200g

 

SUMA 7323

 

Waga jest w przyblizona. Realnie bede wazyc jak bede mial komponenty u siebie w domu :)

Jakies sugestie ? Zastanawiam sie jaka rame kupic, oczywiscie nie ukrywam ze chcialbym sie zmiescic w budzecie 2200zl za rame.

Jezeli ktos ma pomysl na czym mozna zaoszczedzic za podobne pieniadze z checia przemysle spprawe!

Nie wliczylem jeszcze linkek i detek.

dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Lulz... XCR = sztywny widelec, szczególnie z taką wagą...

http://www.bikeradar.com/news/article/first-look-595g-full-carbon-mountain-bike-fork-from-pro-23304/

 

Kilku części faktycznie nie ma, z resztą po to jest schemat: Forum Rowerowe - Największe w Polsce. Rowery, dyskusje, sprzęt, doświadczenia rowerowe :/

 

No i wagi też lekko dziwne... mostek 200g?

Pedały XT 200g?

Tylna przerzutka 127g? :D

 

Poprawiaj szybko tę rozpiskę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama: http://www.e-hongfu-bikes.com/index.php?main_page=index&cPath=68&zenid=9a90c88c0d2769b46a234495567198fc

Czy rurki muszą być Pro? Jest wiele innych ciekawszych rozwiązań.

Podobnie jak korby.

Generalnie nie ma za bardzo co poprawiać. Wybrałeś sobie niemal wszystko z katalogu shimano, poprawność została zachowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waler, piastę tylną daj jakąś mocniejszą, bo Novatec po przygodach moich znajomych nie przemawia do mnie :)

Jeśli piasty na 6 śrub to tarcze pod centerlock nie podejdą, tu mogę polecić zwykłe tarcze XT/XTR (tak są sygnowane przez Shimano) 125g/sztuka, na w górach bez problemu latały. Ewentualnie jeśli mocniej odchudzić to Dartmoor/Ashima/FRM 82g sztuka bez śrub, u mnie dawały radę, ale w góry wolałem te cięższe.

 

Rozumiem, że części PRO zostają z poprzedniego roweru? Jeśli nie, to może lepiej zainteresować się np. sztycą od SMUD-Carbon (ciężki kontakt ale powinno dać radę coś z nim ugadać), chwyty jeśli chcesz wygodne to ESI Grips, powoli przekonuję do nich mój team. Mostek coś ciężki, tu można nie dużym kosztem jakieś 75gram urwać np na Boplight/Smica. Ewentualnie przy większym budżecie New Ultimate.

 

Opony, o FW, chodzą niezbyt opinie (ale wiadomo, jak kto trafi), może Geax Barro Race, wyjdą o 90-100gram cięższe ale według mnie o wiele pewniejsze.

 

Rama, w tym przedziale cenowym i wagowym ciężko znaleźć coś nowego przyzwoitego. Może Peritus?

 

Popraw rozpiskę tak jak ktoś już napisał.

 

Co do reszty części, to według preferencji, ja bym wolał Srama :P

 

Pozdr

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie moge juz edytowac. Faktycznie wkradlo sie pare bledow, pare razy poprawialem tabelke z roznymi innymi opcjami i zle zedytowalem

przezutka 177g a pedaly ok 400g

 

Akurat za 2000zl moge miec rame meridy nowa z 2008 FLX. Tutaj troche licze na jakas okazje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optuję za ramą z Chin. Merida to żaden szczyt technologicznych możliwości, gwarancja nie jest wcale takim pewniakiem w przypadku awarii.

"Chińczyk" ma parę zmaczków zgodnych z najnowszymi trendami, nie jest wychudzony do granic możliwości i za różnicę w cenie (700zł?) kupisz lepszy osprzęt.

Poza tym możesz kupić tanio set rama + widelec, znajomy właśnie składa 29era na ramie HongFu i w komplecie dostał sztywny widelec o masie 560 gramów. :thumbsup:

 

 

Edit:/

Pedały 400 gramów? Chcesz 2 komplety pedałów mieć czy okrutnie ciężkie platformy planujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kasety XTR(230g przy 11-32) bierz XT(260g przy 11-32 ), zaoszczędzisz jakieś 400zł, które można przeznaczyć na lepsze piasty,rurki.

Przednia przerzutka XTR FD-M981 (2011) waży realnie 145g, więc nie wiem skąd u Ciebie 177g ?

Korba możeAerozine X12-SL-A3 (740g) lub KCNC K-type XC (716g )-tańsze lżejsze i ładniejsze.

Mostek,kierownica, chywty jakieś strasznie ciężkie-do wymiany.

Opony lepiej jakieś >2.0 z większym balonem co by lepiej tłumiły drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukaniex,

 

Pedaly XT waza realnie ok 407g, wiec nie wiem skad te zdziwinie ?

 

Safian, jednak znacznie taniej wyjda MNIE produkty od shimano(pro) :) stad tez ten wybor.

 

@Ukaniex, wlasnie ten komplet rama + widelec 29 mnie baaaaaaaardzo zainteresowal, mozliwe ze sie na niego skusze :) Dzieki za link do stronki. Czy znajomy juz cos od nich zamawial? Bez problemu dostal sprzet ? Skad w ogole idzie wysylka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedały XT, 407 gramów... zaraz, mowa o SPD? Jeśli mnie pamięć nie myli to ważą 350 gramów. :)

 

 

Zamawiał ramę do szosy oraz obręcze i od zeszłego roku ani razu nie jęknął z niezadowolenia. ;-)

Przesyłka bezproblemowa, prosto z Chin (zdaję mi się).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower na tych częściach nie bedzie ważył 7300.

Rzuć okiem do mojego tematu o chinolu, 7200 na dużo bardziej "ogolonym" zestawie. A ja mam szosowe opony, nie mam przedniej przerzutki, dwóch zębatek, szosowe dętki, lżejszy napęd itd.

 

Chińska rama karbo kosztuje ok 1000 zł z przesyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa topicu jest po to ze chcialbym zejsc ponizej 7300:) to wstepny projekt. Poza tym juz widze ze u siebie zaoszczedze na kolach. Twoje waza 1450. Zawsze te 150 bede do przodu :P

 

Wracajac do chinczykow to niestety nie pasuje mi w nich geometria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy wszystkich podanych części są od czapy - zrób sobię rozpiskę w Excelu, ściągnij od kogoś listę części i wtedy kombinuj. A masy bierz z rowerowawaga.pl bo strasznie popłynąłeś z tym. W ogólę to proponuję celować w wagę poniżej 10kg, bo żeby zejść z 8kg... tani samochód za taki rower kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińczyki są bardzo różne, od spacerowych do bardziej sportowych.

Kupując ramę w Polsce, z różniastymi logo też kupujesz praktycznie te same Chińczyki, tylko z malunkiem na zamówienie. Za firmową ramę cenę oczywiście trzeba mnożyć razy co najmniej dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z Chinami jest taki, że wraz z malunkiem np. Scotta czy innej Meridy dostajesz kontrolę jakości. Nie wiem czy wiecie, ale ponad 90% towaru wyprodukowanego w Chinach nie trafia na rynki zachodnie przez to, że nie przechodzi kontroli jakości.

1. Pytanie co się dzieje z towarem, który nie przejdzie owej kontroli.

2. Czy firmy chińskie mają równie wyśrubowane normy jakości. Może być tak, że te ramy są produkowane w tym samym miejscu co dajmy na to Scott, ale poziom selekcji wynosi załóżmy, 40%. Możesz dostać pełnowartościową ramą za ułamek ceny rynkowej, a możesz dostać złom, który rozwali się na pierwszym lepszym zjeździe.

Jakoś chyba nie mam odwagi.

 

Waler, a ja żeby mieć rower 8kg wystarczy, że pościnam masę niektórych części na kartce o połowę. Zrób dobrą rozpiskę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pracy widuję masę pękniętych markowych ram. O poziomie niedoróbek nie wspominam. Mój chinolek toczy się któryś miesiąc bez oznak zamęczenia. Minusy mojej ramy to (ewentualnie, jeśli to jest problem) geometria, karbon w kratkę i mało zabójczy dizajn.

Tu na forum może ludzie są bardziej zorientowani, ale ci mniej zorientowani wchodzą na allegro i znajdują ramy z logo rdx. Jest polski dystrybutor/"producent", jest gwarancja itede. Ale jest też cena prawie trzy tysiące za tą samą ramę którą ja mam. Ta sama mało sportowa geo, do tego moim zdaniem paskudniejsza duża szkocka krata. Te ramy finezyjne nie są, sądzę że dwa lata do końca gwarancji przetrwa bez problemu. Trzy sztuki za jedną. Wolę trzy sztuki albo trzy różne, jak pierwsza się znudzi.

Oczywiście to może być próżna dyskusja, bo komuś nie pasuje taki produkt i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie z chinczykami nie mialem zadnej stycznosci osobiscie. Jednak koledzy z teamu mieli chyba 6 rowerow na chinskim karbonie. 5 nie przezylo 1 sezonu :) Czesto idzie znalezc fajna ramke markowa za dobra cene, wystarczy poczekac i popatrzec na allegro, mam czas do przyszlego sezonu.

 

Co do rozpiski postaram sie jutro zaktualizowac bo moze rzeczywiscie pare mi sie pomieszalo.

 

Wracajac do chinczykow to niestety, nie ta geometria. Bardzije trekingowa dla mnie :P (wiem, wyolbrzymiam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...