Skocz do zawartości
  • 0

[rower] b'Twin Rockrider 6.3


Wejherowo

Pytanie

Witam.

 

Po przeczytaniu paru pozytywnych opinii w internecie i przejażdżce w sklepie zdecydowałem się na zakup roweru z tematu. Jako, że jest to mój pierwszy porządny rower "full" staram się go na bieżąco katować. Pierwszego dnia po zakupie zgubiłem połowę bieżnika na tylnym kole, co zostało w serwisie skwitowane "leżakowaniem" gumy na sklepie. Szkoda że w nikt mi o tym nie powiedział przed zakupem. Generalnie rower zachowuje się bardzo dobrze na szosie i w lesie. Amortyzacja dobrze spisuje się na polskich drogach i tam gdzie d*** wcześniej bolała, teraz jedzie się dużo bardziej komfortowo.

 

Rower przychodzi fabrycznie z oświetleniem, które można od razu zdemontować. Moje odpadło pierwszego dnia, urwały się zapięcia.

Do roweru jak na razie dokupiłem błotniki kellys, tegoż producenta oświetlenie oraz lusterko Zefal. Z racji trasy którą się poruszam, lusterko często ratuje mi cenne sekundy na skrzyżowaniu :)

 

Wymieniłem także opony na Shwalbe Black Jack, na których protektor jest wyraźnie wyższy, a całe opony jakby szersze. W lesie "idzie" wyraźnie lepiej :) Na trasie trochę ciężko, ale daję radę. Co mnie nie zabije to mnie wzmocni. Najbliższe zakupy to porządny damper i amortyzator widelca, oraz lepsze oświetlenie na przod, takie które poza "wy mnie widzicie" da mi także "ja widzę drogę".

 

Aha byłbym zapomniał. Byłem zmuszony wymienić także sztycę siodełka oraz samo siodło, bo przeznaczone do tego roweru przez producenta okazało się niekompatybilne z moim zadem. Rower wygląda teraz trochę komicznie, ale dla mnie liczy się wygoda jazdy a nie drapieżny wygląd.

 

Po kilku eksperymentach, zauważyłem że gdy przełożyć tuleję amortyzatora z górych dziurek, na dolne. Geometria ramy zmienia się dla mnie na plus. Marzy mi się damper bardzo miękki, który sprawi wrażenie jazdy luksusowym powozem :) A gdy będę miał potrzebę abym mógł go zablokować. Podobnie chciałbym mieć z przodu. Zadałem to pytanie już parę razy, ale jakoś nikt nie chce mi odpowiedzieć. Jaki damper kupić? Moje potrzeby już znacie. Waga 70kg. Teren średnio trudny. Lubię poskakać i czasem puknę w jakiś krawężnik :) Chętnie pojeżdżę w pradolinie rzeki Redy. Ale muszę mieć blokadę na potrzeby asfaltu i podjazdów. Czy mógłby mi ktoś także wytłumaczyć, do czego służą takie "naboje" przymocowane do niektórych damperów? Oraz co jest lepsze, sprężyna czy powietrze?

 

 

dsc0065eo.th.jpgdsc0078vj.th.jpg

 

dsc0066wx.th.jpg

dsc0079xw.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak ten Epicon będzie najrozsądniejszym wyborem.

DT Swiss są zawodne, do tego ten z linku jest za krótki

Rock Shox to nietypowy staroć

Raidon nie ma regulacji tłumienia odbicia

 

Lub ten Swinger X3 jeśli jest w dobrym stanie (jeśli jest w dobrym stanie to na niego stawiam):

Damper Manitou Swinger X3 AIR SPV 2011 (2508150688) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten "Monarch" (właściwie to nie monarch tylko MC) też może być.

Tyle, że ten "pro pedal" to właściwie ściema, jest gorszy niż ten ze Swingera, ale zablokować sobie możesz, ...

 

Fenthin odstaw używki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak ten Epicon będzie najrozsądniejszym wyborem.

dsc0039bgz.jpg

 

dsc0040ox.jpg

 

 

Pierwszy montaż zakończony. Niby 300psi max, byłem w rowerowym, dobili mi 5atm. przyjechałem do nich na 2,5 - było za miękko. Facet zrobił mi 7 - było za twardo. Zeszliśmy na 5 i jest miód. Pracuje o trzy nieba lepiej od tej poprzedniej sprężyny :D Jest jednak problem. Poprzedni amortyzator miał 2cm szerokości w główce i 4 w dole. Ten ma 2 i 2. To skutkuje dużym luzem na końcu. Tak dużym, że zluzowane tuleje tego epicona z niego wyskakują. Zdaje sobie sprawę że jazda w takim stanie jest szkodliwa dla amortyzatora, ale jutro do pracy muszę dojechać. choćby na blokadzie. Jakby ktoś mógł mi wytłumaczyć na chłopski rozum, do czego służy czerwone pokrętło oraz dlaczego na blokadzie amortyzator i tak delikatnie się ugina będę wdzięczny. Gdzie mogę dostać takie tuleje ? Czy to jest duży koszt? Jaką polecacie pompkę do tego amortyzatora. Niby jest dobrze, ale wolałbym mieć just in case. Teraz mając ten pod siodłem, jeszcze bardziej mam ochotę zmienić widelec. To jest teraz inna jakość jazdy. Poza tym waga mocno spadła bo mam wrażenie że dużo szybciej się rozpędzam, mam też wyższą średnią prędkość i to o 7km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie możesz tak jechać (na blokadzie czy bez śruba będzie stukała o tulejkę wewnątrz oczka) rozbijesz gniazdo pod tuleje i będziesz miał permanentne stukanie.

Przewierć nawet kawałek plastiku, lub wsadź po kilka podkładek pomiędzy tuleje a wahacz, tak żeby tuleje nie wysuwały się z oczka :icon_exclaim:

 

pompka :

http://allegro.pl/pompka-beto-mp-035-do-amortyzatorow-amortyzatora-i2523262938.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam pomkę z dechatlona. Całkiem dobra cena, używam od ponad 2 lat i nie narzekam. Co do pokrętła - podejrzewam że jest to kompresja, czyli ustawiasz jak szybko amor ma Ci odbijać po najechaniu na dołki/przeszkody. Co do blokady skoku - normalne ze troszkę się ugina, tym się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja kompresji odpowiada za odbicie? :blink:

 

To czerwone pokrętło to regulator tłumienia powrotu. Im większe tłumienie, tym damper dłużej się rozpręża, im mniejsze, chyba jasne. Chodzi o to, żeby tak ustawić zawieszenie, by rzeczywiście tłumiło nierówności, a nie skakało po nich (zbyt szybki powrót) oraz, w drugą stronę, by nie zdarzały się sytuacje, gdzie tłumik jest jeszcze mocno skompresowany, a następuje kolejne uderzenie i nie ma co go "wybrać" (zbyt wolny powrót).

 

Blokada w Suntourach taka już jest, nie przejmuj się.

 

Także polecam Beto MP-035.Tania i niezawodna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że wcześniej nie zapytałem się was, jak zdjąć tuleje ze starego amortyzatora. Musiałem go zniszczyć ;) przy okazji okazało się że szlifierka kątowa była w sumie nie potrzebna. Po lekkich przeróbkach, oszlifowaniu krawędzi udało mi się idealnie dopasować tuleje do nowego dampera. Musiałem jednak dodać jedną podkładkę, bo mimo wszystko było jakby 0,7-1.0 luzu.

 

90566709.jpg

 

Teraz mam pytanie odnośnie przodu. Bo tył pracuje świetnie, ale jadąc po kamieniach czuję wyraźne telepanie przodu, mimo że jest odkręcony na max (otwarty) to i tak potrzeba dużych dziur by się ugiął. Chciałbym aby pracował bardziej miękko i kompensował nawet małe nierówności. Zauważyłem na aukcjach, że droższe amortyzatory przednie, mają możliwość zmiany jakiegoś parametru poprzez obrót śruby/trzpienia na jednej z goleni, całkiem na dole obok osi koła. Ja też posiadam taką śrubę. Zastanawiam się czy kręcenie nią w jakiś sposób mi pomoże, czy pozostaje mi tylko wymiana całego amortyzatora przedniego np na coś takiego :

 

http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-epicon-lod-100mm-disc-cr-i2535508165.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to zwykła, zwyczajna śruba?

wygląda jak zwyczajna śruba, dlatego przed kręceniem wolałem się zapytać. mam też inne pytanie. patrząc po allegro, to mój akutalny amorytzator jest na jakim poziomie cenowym? pytam bo zastanawiam się w jaką półkę teraz celować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej będzie celować w tego Epicona. Cieszy się dobrymi opiniami no i cena nie jest przesadzona.

Słuchajcie, po paro dniowym zastanawianiu się, doszedłem do wniosku, że zakupię części w sklepie "CentrumRowerowe.pl" bo wydaje mi się że mają najtaniej (taniej niż allegro). Jednak aby już za jedną wysłką poszło, planuje dobrać też inne manetki przerzutek, tylną przerzutkę oraz nowe hamulce. Chciałbym się zmieścić w granicach 1200zł. Teraz gdy nastukałem już ponad 1000km wiem, że jednak muszę wrócić do manetek działających na zasadzie rolek a nie dźwigni. Do szału doprowadza mnie gdy nie mogę płynnie przechodzić pomiędzy skrajnymi przełożeniami lub chociaż z 2:4 na 2:8. Przy starych manetkach wystarczył pewny ruch nadgarstkiem i było ok. Teraz muszę jak w samochodzie się rozpędzać. 1:2 - 2:1->2:6 itd. Drugi argument to przerzutka w tyle Acera. 3x musiałem ją poprawiać a mamy dopiero 2 tydzień sierpnia. Nie jeżdżę w trudnym terenie i nie wiem co powoduje że ona się tak rozregulowuje. Wcześniej ten problem też mnie nie dotyczył, a tym było chyba słabsze Tourney. Myślę teraz o czymś pokroju SLX/Deore XT. Chciałbym aby mi to posłużyło bezawaryjnie parę lat, jak w poprzednim rowerze... Podobnie hamulce. Tektro IO grają pięknie gdy wieczorem hamując pod domem mam okazję obudzić nie tylko domowników ale i sąsiadów. Jechałem przez chwilę na jakimś Giancie za ok 3000zł i tam były jakieś dolno-półkowe hydrauliczne hamulce. I chcę takie. Nawet można regulować dźwignią siłę hamowania, a nie jak mam u siebie albo hamuję albo nie. Strasznie to zerojedynkowe. Teraz znając życie, pewnie nie wystarczy wymiana manetek i przerzutki. Będę musiał wymienić łańcuch oraz horrendalnie drogą korbę. Najlepsze byłoby dla mnie wyjścia manetki + przerzutka tył. Ale nie wiem które konkretnie opcje są u mnie kompatybilne. Proszę o pomoc raz jeszcze ;) Ja wstępnie myślę o manetkach "Sram X.9 Gripshift" + przerzutka tył X.9 2010 oraz hamulce

BR/BL-M445 2011 lub BR-M575

 

koszyko.png

 

Razem z pompką trochę ponad budżet. Aha, z tego co widzę, X.9 są niedostępne jeśli idzie o manetki obrotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz kupować stare żle oceniane hamulce jeśli nowe lepsze masz taniej ? :

Hamulec tarczowy PRZÓD Shimano Deore BR-M596 - bikestacja.pl

Jeśli zmieniasz manetki, to zainwestuj od razu w lepsze 9 rzędowe, może lepiej odpuść sobie hamulce a zainwestuj w lepsze manetki i przerzutkę ...

Weź manetki Gripshift X-0 (nie są wiele droższe niż X-9) i przerzutkę X-9 ... nie musisz wszystkiego kupować w tym sklepie, zwłaszcza, że jest średnio oceniany ...

 

http://www.synkros.pl/product-pol-2722-Manetki-SRAM-X0-3-9-KOMPLET.html

 

http://allegro.pl/przerzutka-tylna-sram-x-9-x-9-x9-dlugi-long-2012-i2537969899.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, oglądam i zwiedzam różne zagraniczne fora. Bardzo dużo pozytywnych opinii przeczytałem na temat manetek DualControl od Shimano.

I went back and forth with these and the XT version. While the reviewer does mention the loss of the servo wave feature and less powerful braking, what they don't mention is how that affects daily rides.

The servo wave feature of the XT's allows the brake caliper to be set farther away from the rotor, without compromising lever feel. This allows for whisper quiet riding, and to me, provides about 30% increase in brake power. After the first ride with the XTR lever combo (with matching XTR calipers) I had to stop and readjust the caliper position due to rubbing. I saw no improvement in speed of shifting or ease of use of the levers. Then one ride with the XT versions (with matching XT calipers) made all the difference. Whisper quiet, very powerful, and no slower shifts that I could tell. I ran the same med cage, rapid rise XTR deraillier for both rides.

Not only are the XT cheaper, but they offer much better performance. After owning the XT's for several months now I have still had zero issues and they are still not in need or readjusting. I gave the XTR's 4 stars because of the overall use and design, but a big pass on purchasing them over their XT brothers. Where I ride there are many quick transitions from fast downhills to grueling climbs and after the first ride I found myself wondering why more people don't use this style of shifter. In my opinion it is far easier and more natural than the traditional setup.

 

 

Najpierw myślałem o XTR, ale to chyba lekko przerost formy i ceny nad treścią i potrzebami. Myślę teraz bardziej o Deore XT. Zasada działani wygląda fajnie. Ale troche sceptycznie do tego podchodzę. Gdybyście mieli zestawić zalety i wady tych wcześniej pokazanych SRAM XO i teraz tych DeoreXT Dual Control, to jakie byłoby wasze zdanie w takim układzie? Dlaczego o tym myślę - proste. Jeśli teraz zakupię manetki XO, to mogę zmieniać biegi, ale nie będę miał w ogóle hamulców. Bo imo nie da się zmieścić obu tych urządzonek obok siebie tzn klamkomanetki które mam do hamowania + jeszcze manetki XO. Dlatego myślę o tym DualControl. Idzie (w teorii) szybciej zrzucać i wrzucać, ale można przy okazji mieć hamulce. Na allegro widzę taki zestaw za 199zł Jest nawet taniej niż te XO.

 

http://allegro.pl/shimano-deore-xt-dual-control-st-m760-i2562905535.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...