Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Spinner Reason kilka opinii poproszę :)


Rekomendowane odpowiedzi

Jutro powinien mi dojść to dam swoją opinie.

Z tego co mi powiedzieli inni użytkownicy amorka z forum jest to naprawdę fajny sprzęt jak za takie pieniądze.

I w dodatku posiada mocowanie v-brake co jest ogrooomną zaletą w dzisiejszych czasach :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem jednemu koledze na PW żeby się nie męczyć to skopiuje po prostu :D

"Cześć

Ja Ci powiem tak, jest to mój pierwszy w miarę dobry rower do którego kupiłem ten amortyzator. Więc subiektywnie patrząc nie mogę go porównać z czymś ani lepszym ani gorszym, znaczy z gorszym mogę, z Gila TNL czy jakoś tak. Co do samego amora różnica między tym starym moim a tym jest kolosalna w starym tylko była sprężyna tu jest powietrze. Więc wreszcie można powiedzieć że wiem co to amortyzacja w rowerze. Co do jakości wykonania to ja osobiście nie mam większych zastrzeżeń. Więc myślę że za tą kasę nie kupi się nic lepszego no chyba że ktoś chce wydać z 1500 ale to już inna bajka. Ja na razie jestem zadowolony z wyboru. Daj znać czy pomogłem w wyborze czy nie ?

Pozdrawiam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie tak około 96 i daje rade ja jestem zadowolony :D kwestia tylko dobrania ciśnienia pod siebie ;)

 

no u mnie tak około 96 i daje rade ja jestem zadowolony :D kwestia tylko dobrania ciśnienia pod siebie ;)

edit

bzdury piszą ze można go nadmuchać tylko do 100 PSi u mnie chodził na początku na 110 prawie 120 PSI :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano · Ukryte przez durnykot, 18 Lipca 2012 - nie związane z tematem
Ukryte przez durnykot, 18 Lipca 2012 - nie związane z tematem

Ja mam założony do srebrnego Kellysa Salamandra i powiem szczerze że w nosie mam czy pasuje czy nie :D to samo mam z nartami w sensie nie interesuje mnie kolorystyka tylko jak to jeździ :)

Odnośnik do komentarza

Byłem dziś po pierwszej konkretniejszej przejażdzce po lesie.

W porównaniu z XCM v2... nie ma porównania :).

Korzenie, patyki, dołki wszystko wybiera naprawdę świetnie, duże możliwości zmiany charakterystyki odbicia.

 

Mam jednak zastrzeżenie co do innych rzeczy:

blokada amortyzatora ma luzy i działa naprawdę lekko, moim zdaniem nawet za mocno, chociaż nie zauważyłem żeby samo się przestawiło.

Druga rzecz, która mi się nie podoba to skok sporo mniejszy niż deklarowane 100 mm, najbardziej chowa się na ok. 70mm.

 

Ogólnie amortyzatorem jestem zachwycony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie amortyzatorem jestem zachwycony.

Czy mógłbyś podać jaka jest odległość pomiędzy podstawą rury sterowej ( nie wiem jak to nazwać fachowo) a miejscem gdzie przychodzi piasta koła? Fabrycznie miałem amortyzator 80mm i ta odległość wynosi 46cm, jeśli byłaby podobna w spinner to chyba bym się zdecydował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam spinnera tylko że wersje 300:D ciężki amor bez szału:P wersji reason nie znam ale wygląda obiecująco:D więc może warto zaryzykować:P mój jest bardzo sztywny i ciężko chodzi ma niby 100 mm skoku ale wykorzystuje 40mm max 60mm przy naprawdę dużej nierówności:P może ten będzie lepszy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś podać jaka jest odległość pomiędzy podstawą rury sterowej ( nie wiem jak to nazwać fachowo) a miejscem gdzie przychodzi piasta koła? Fabrycznie miałem amortyzator 80mm i ta odległość wynosi 46cm, jeśli byłaby podobna w spinner to chyba bym się zdecydował.

46 cm jest od pokrętła regulacji

od miejsca gdzie kończy się rura sterowa wymierzyłem 49 cm ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Niestety nie zdecydowałem się - po rozważeniu za i przeciw(nawet mimo tych informacji że wnętrzności ma z Aeris'a mod 2008) postawiłem na sprzęt o którym znalazłem sporo info w sieci. Kupiłem Manitou Drake z ABS plus. Jakoś mam ostatnio spadek zapotrzebowania na eksperymenty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy autor wątku ostatecznie zdecydował się na ten amortyzator? Jeśli tak to bardzo proszę o nową opinię.

Faraonek- a jak tobie sprawuje się ten amortyzator?

Z tego co do tej pory zaobserowałem.

Amortyzator jest średnio czuły na małe nierówności typu źle połatana droga. Wydaję mi się, że na uszczelkach jest zbyt duże tarcie, kupię olej silikonowy i dam znać czy to coś zmieni.

Większe nierówności - korzenie, krawężniki itd. tłumi wspaniale. Dopiero teraz zacząłem naprawdę żałować, że nie mam tłumika z tyłu.

Ciężko mi też trafić z odpowiednim ciśnieniem, kiedy utrzymuje SAG na poziomie 20% siedząc to gdy wstanę pozostaje jakieś 3 cm wolnego skoku.

 

To takie przemyślenia, które najbardziej mi utkwiły w pamięci, jeśli chcesz się czegoś jeszcze dowiedzieć to śmiało pytaj.

 

PS. A i jeszcze muszę dopowiedzieć, że na zjazdach przyczepność jest fenomenalna :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zdecydowałem się - po rozważeniu za i przeciw(nawet mimo tych informacji że wnętrzności ma z Aeris'a mod 2008) postawiłem na sprzęt o którym znalazłem sporo info w sieci. Kupiłem Manitou Drake z ABS plus. Jakoś mam ostatnio spadek zapotrzebowania na eksperymenty :)

 

Jeśli to ten centurionowy z alledrogo to one mają absolute bez +

Ktoś na forum już rozkręcał i gość ma babola w opisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

pewnie trafił na wersję bez ABS+ i pewnie na pokrętle też nie było napisu "Absolute platform +" :P więc można się zdziwić kupując wideł z ABS bo tam nie ma wzmianki o "+" :)

Sorki za szyderę ale po przygodach z kilkoma naciągaczami zawsze dokładnie sprawdzam towar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, kupiłem Reasona i zamontowałem w moim rowerze na miejscu XCP 75. Jest prawie dobrze, tzn. pracuje dużo, dużo lepiej niż poprzednik i jest od niego o równe 400 gramów lżejszy. "Prawie" dotyczy niedziałającej blokady skoku. Kręcę pokrętłem i nic, w obojętnie jakiej pozycji by nie było, widelec nadal ugina się, jakby nie był wcale zablokowany. Czy inni właściciele Reasonów mają podobny problem, czy działa wam blokada? Czy jest na to jakaś rada poza oddaniem widelca na gwarancję (kupiłem nowy)?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, dociskanie nie pomaga, pokrętło jest faktycznie bardzo luźne od samego początku, prawie lata wokoło. Odkręciłem też to niebieskie pokrętło regulacji i śruba, która jest pod nim też kręci się bardzo lekko, przestawiona do oporu na plus w ogóle nie blokuje skoku, czyżby czekała mnie naprawa gwarancyjna? A już dociąłem rurkę pod siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca powiedział, że być może olej jeszcze nie zajął pozycji w tłumiku (nie przelał się po tym jak wideł leżał na półce w skiepie), poprosił, żeby umieścić go w normalnej pozycji, poczekać i blokada powinna działać. Jeśli to nie pomoże, powiedział, że mam odesłać na gwarancję z dowodem zakupu. Na razie daję mu szansę, jeżdżę codziennie do pracy po 25 km. Poprawy działania blokady nie widać, jeszcze z tydzień i odeślę go do naprawy (podobno jest w Polsce). Starego ikscepa jeszcze mam, tylko gwiazdkę będę musiał dokupić, ponieważ rura sterowa w Spinnerze jest bardzo wąska u dołu i patent z wybiciem starej nie zadziała. Szkoda trochę, że ta blokada nie działa, bo poza tym amortyzator naprawdę dobrze zrobiony i na Leskowcu pięknie dał radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca powiedział, że być może olej jeszcze nie zajął pozycji w tłumiku (nie przelał się po tym jak wideł leżał na półce w skiepie), poprosił, żeby umieścić go w normalnej pozycji, poczekać i blokada powinna działać. Jeśli to nie pomoże, powiedział, że mam odesłać na gwarancję z dowodem zakupu. Na razie daję mu szansę, jeżdżę codziennie do pracy po 25 km. Poprawy działania blokady nie widać, jeszcze z tydzień i odeślę go do naprawy (podobno jest w Polsce). Starego ikscepa jeszcze mam, tylko gwiazdkę będę musiał dokupić, ponieważ rura sterowa w Spinnerze jest bardzo wąska u dołu i patent z wybiciem starej nie zadziała. Szkoda trochę, że ta blokada nie działa, bo poza tym amortyzator naprawdę dobrze zrobiony i na Leskowcu pięknie dał radę.

 

Ja ujeżdżam Aerisa modelowo 2010-2011. Za niewielkie pieniążki, które za niego dałem, sporo mniej niż na allegro, jest ok. Wypada wyczyścić go ze smaru stałego, którym jest smarowany i zalać go olejem, uszczelniając na dole gwinty taśmą teflonową. W moim, po znajomości, wymieniłem sobie golenie dolne na takie z modelu 2012 (białe i z gąbeczkami smarującymi, takimi jakie są w foxach, rsach itp.) i działa już naprawdę miodnie. Ustawiam go sobie na 10-15% sagu, bo używam go w rowerze wyścigowym i na maratony xc jest genialny.

Natłukłem na nim już z 2 tys. od początku tego roku (marzec) i z minusów jakie zauważyłem to:

 

-na goleniach czarnych, z 2010-2011 był bardzo kiepsi lakier, który odpadał od patrzenia na niego; stąd zmiana na białe 2012, które sa lepsze i jeszcze nie udało mi się na nich dorobić odprysku;

-luzy; miałem je na goleniach 2010 i mam na 2012. Ten typ tak, najwyraźniej, ma. Nie przeszkadza to w niczym, ale jest. Mam nadzieję, że nie będą się powiększać. Póki co tego nie robią.

-i na koniec najwiekszy minus - parę dni temu, po wyścigu, zrypał mi się tłumik. Amortyzator stracił ok. połowy skoku. Na szczęście dystrybutor Spinnera jest z miasta obok mojego i już załatwiłem sobie nowy tłumik, na szczęście w miarę tani w porównaniu do lepszych marek; Ten uszkodzony planuję rozebrać i spróbować naprawić. Dodatkowo zamówiłem sobie częściunię pozwalającą na blokowani amortyzatora z manetki, bo na wyścigach się to przydaje.

-tłumik ma regulację powrotu i jej zmiany czuć, ale zakres obrotu pokretła jest mały i bezclickowy; nieco ciężko dobrać ustawienie, a w razie przestawienia, nie ma możliwości powrotu do idealnie tej samej wartości, bo nie ma jak odliczyć clicków;

 

Generalnie uważam, że za te pieniądze jest to w miarę dobry amortyzator. Ładnie pracuje, zwłaszcza po zalaniu olejem. Ma dobre uszczlki przeciwkurzowe (po 4-5 wyścigach i dojazdach do pracy olej w środku bardzo czysty). Posiada gąbeczki smarujące, które naprawdę działają (model 2012) oraz jest w miarę lekki (1670g bez wlanego oleju).

Oczywiście wszystko co napisałem odnosi się do spinner'a aerisa, a nie do reason'a, ale to chyba bliźniacze widelce, tylko reason jest po prostu cięższy i ma pivoty.

 

A co do tego, że ma tylko 70mm skoku - prawdopodobnie wynika to z faktu, że na dole goleni, w której jest komora powietrzna, konstruktorzy spinnera wsadzili 2 elastomery po 2 cm każdy. (przynajmniej w Aerisie tak jest). Mają one oczywiście zapobiegać dobiciu. Ja wywaliłem najpierw jeden, a ostatnio, podczas serwisu,również drugi, bo zalałem amortyzator olejem. Zobacze jak mi się będzie jeździło w takiej konfiguracji. W ostateczności przytnę sobie kawałki po 1 cm i wsadzę do obydwu goleni w ramach zabezpieczenia.

Obstawiam, że wynika to z faktu, iż komora powietrzna w Aerisie jest dość pokaźnych rozmiarów i ma zbyt małą progresję. Można sobie pomóc wlewając do niej jakiś bardzo gęsty olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kontynuuję wątek, bo mój Reason wrócił po naprawie gwarancyjnej i wreszcie "działa jak natura chciała" :). Nie wiem, co zrobili, ale blokada sprawuje się bardzo dobrze, regulacja tłumienia powrotu także, pokrętło blokady chodzi jak powinno, z leciutkim oporem. Zastanawiającym się nad zakupem chcę powiedzieć, że serwis Spinnerów jest w Polsce, więc jeśli macie gwarancję, nie będzie problemu. Warto przy okazji podziękować obsłudze sklepu VELOTECH z Krakowa - kupiłem ten widelec u nich, oni też zatroszczyli się o jego naprawę i odesłanie do domu.

Szkoda, że powoli kończy się sezon a do tego pracuję teraz bliżej domu i zamiast 30, robię tylko 6,5 km dziennie i to nie zawsze. Cóż, pozostanie pomyśleć nad jakąś pętelką przed pracą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...