Skocz do zawartości

[ Max 1100-1500 zł ] Dla kobiety. MTB z komfortowym amortyzatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, od jakiegoś czasu zmagam się bez efektywnie z problemem znalezienia roweru dla swojej dziewczyny. Wiem, że przedział cenowy jest mało ambitny, ale dla Niej przesiadka z roweru komunijnego na coś za te pieniądze jest krokiem w dobrą stronę. Ze względu na cenę, obstawiam, że typy padną na rowery z widelcem ST i tu muszę przyznać, że nie bardzo interesuje się tą marką. Tłumienie powrotu, sprężyna z elastometrem to coś, co mnie satysfakcjonuje. Gdyby udało się znaleźć jeszcze napęd Alivio, bez tandetnych klamkomanetek to chyba nic więcej nie było by trzeba. Jest jeszcze jeden mały problem... Rower ma być ładny, bo istota która będzie nim jeździć, za nic ma sobie tłumaczenia, że:

 

"Rower jest na zaj***stym osprzęcie, ale niezbyt piękny" ;)

 

To chyba tyle, oczywiście, żadnego różu, ani motylków, bo sami będziecie z nią jeździć ;)

 

Moje typy na start to:

 

KROSS HEXAGON V 8 RAMA 17 - OKAZJA - NOWY - SKLEP (2470415640) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

MTB ROWER FERRINI R3 ALIVIO 24V Z BLOKADĄ (2480738249) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

NOWY ROWER MTB GT AVALANCHE 3.0 WHITE PROMOCJA (2480800533) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

WHEELER TRAIL 8.0 ALU ALIVIO 17.5'' WROCLAW (2488500111) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

CANYON ALU SHIMANO ALIVIO ROCK SHOX 17'' WROCLAW (2487356954) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Rower KROSS Level A2 (2476333414) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Napisano

Rower ferrini skreśliłbym za "kwiecisty" i profesjonalny opis :) (żartuję).

 

Judy tt to nieporozumienie w wydaniu RS. To już lepiej suntour.

 

W jakich warunkach będzie eksploatowany rower? Teren? Mieszane? Przede wszystkim asfalty? Jeśli rower będzie służył do rekreacji to tłumienie powrotu wg mnie jest kompletnie zbędnym dodatkiem - moja obecna żona była testerką prostego górala, jeździła ze mną w prostym terenie i tam regulację tłumienia czy ogólnie "aktywne" tłumienie można sobie podarować. Użytkowanym widelcem był suntour xcr, jednak bardzo przyjemnie i komfortowo pracował (w przeciwieństwie do trzech innych które mam w domu).

 

Wygląd nie jest problemem - pamiętaj że kupujesz rower dla niej a nie "pod siebie". Twoje preferencje są - przynajmniej moim zdaniem - na dalekim miejscu.

Kupiłem żonie rower, który - wg mnie - był idealnie przystosowany do warunków jazdy. Żona jednak go nie lubiła, nie czuła się na nim dobrze, choć właściwie wszystko przemawialo za tym, że będzie idealny. Żona nie chciała nim jeździć. Miałem do wyboru albo kupić inny a ten sprzedać albo próbować ją przekonać do użytkowania tego. Wybrałem wariant pierwszy.

 

Dodatkowo uważam, że treść tego tematu powinna obserwować także twoja dziewczyna. Wskazane propozycje powinna zaakceptować i jej zdanie powinno się liczyć bardziej niż twoje. Może być tak, że nie spodoba się jej nic, co wybierzesz ani nic co wskażą forumowicze. Jak mimo tego kupisz to licz się z protestem.

To czy kwiatki i motylki są w gustach kobiet - rzecz dyskusyjna. Za to bezdyskusyjne wg mnie jest to, że jeśli jej rower w motylki czy kwiatki i to różowe się spodoba to taki powinna dostać. Jeśli rower będzie na znośnym osprzęcie nawet jeśli poniżej ustalonego pułapu to przynajmniej będzie eksploatowany w przeciwieństwie do "wypasu" na alivio, na który nie wsiądzie. Ostatecznie z czasem można wymienić to co nie działa jak należy. Wg mnie do rekreacyjnej jazdy kobiecej acera czy altus sprawdzą się bardzo dobrze. Takie waśnie części skrzyni biegów są w rowerze mojej żony i cokolwiek o nich nie myślę i tak bardziej istotne dla mnie jest czy ona zgłasza zastrzeżenia czy nie. Pracuję jako mechanik i w razie problemu miałaby komu pomarudzić :) Ale nic nie mówi. Robi ok 300-400 km miesięcznie, jak do tej pory rower i osprzęt nie protestują (a właśnie napęd pozostał oryginalny) więc nie jest chyba źle.

Napisano

Podpiszę się obiema ręcami pod postem poprzednika. Rozwinę jeszcze jedną kwestię, mianowicie geometrię ramy, o ile kolor możemy dość tanio, łatwo i szybko zmienić, oddają rame do zaprzyjaźnionego lakiernika , to już rurek nie poskracamy i nie dospawamy tak łatwo :)

Zanim zaczniesz czegoś szukać, rozeznaj się na jakich rowerach-geometri, się pannie dobrze jedzie, bo często wnioski z takich przymiarek są zaskakujące.

 

Ostatnio panna mojego przyjaciela szuka nowego roweru, i po przymiarkach do wszelakich cudów ponoć dedykowach dla dziewczyn, najbardziej zachwycona była ..... moim carbonowym ścigantem do maratonów, czyli czymś co w teori powinno być kompletną pomyłką :) O rozmiar za dużym (przekrok przy 50cm ramie dla długonogiej dziewczyny 175 wrzostu był wystarczający w lekki teren, ale raczej nikt by jej takiego roweru nie doradził) , ale o dość specyficznej krótkiej geometri Meridy FLX. Nie chodzi o to że ma pluszowy amor czy biegi wchodzą jak z karabinu, tylko o kąty zapewniające pewne bezpieczne prowadzenie na piasku, żwirze, zjazdach i podjazdach i tym podobnych ścieżkach spotykanych na leśnych wycieczkach. Łatwość skręcania manewrowania rowerem i utrzymania rownowagi. Wysoka główkę ramy , przy mocno obniżonym siodełku (w porównaniu do mojego ustawienia), daje pozycję odciążającą ramiona podczas jazdy i równe rozłożenie ciężaru ciała wzdłuż ramy (jak by mostek był krotszy,a przynajmniej nie ustawiony do gory nogami :), i gięta kierownica z dużym wzniosem zamiast prostej, było by zupelnie idealnie).

 

Moim zdaniem dzieczyny nie lubią rowerów które prowadzą się nerwowo - takich z krotką bazą kół, bo jadąc zazwyczaj w wygodnej wyprostowaj pozycji (środek ciężkości wysoko), mają problem z utrzymaniem rownowagi, dlatego też dużo dziewczyn które sporo jeżdźą, śmigają na holenderkach i innych długich rowerach na kołach 28", a z wyborem fajnego górala mają spory problem.

Nie jest to żadna reguła to o czym pisze, raczej ilustracja do dygresji, i może wyjątek od reguły, bo wszystko zalezy od techniki jazdy i proporcji ciała, ale zwrocił bym uwagę na rowery na ramie Cube, Meridy, Kross Level A2-A6, podobne do nich - średnio długie i krotkie ramy do XC/maraton, jeśli rower ma jeździć nie tylko po asfaltach i ścieżkach rowerowych.

 

 

Co do amora, to jak ma to faktycznie działać, to musi to być coś na wiatr, nawet najprostrzy , sztywnosć i wytrzymalość, regulacje tłumień i blokady z manetek, to już sprawa marginalna, do rekreacyjnej jazdy, ale "komfortową pracę" ustawisz tylko na czymś dmuchanym. "uginacz wart 200zł" skladajacy się z klocka na sprężynie bedzie tylko zbednym balastem. Lepszą amortyzację uzyskasz szeroką oponą np, RK 2,2 na niskim ciśnieniu, a sztywny wideł odchudzi rower o 1kg jak nie lepiej. Niestety w przedziale cenowym jaki podałeś nowy rower z sensownym amorem jest poza zasięgiem, więc nie zwracał bym na to uwagi.

Napisano

Zastanawiam się czy nie jesteś Don Kichot i zaczynasz walkę z wiatrakami.

Jeśli kobiecie się rower nie będzie podobał to ona będzie miała w głębokim poważaniu to, że przerzutka nazywa się Alivio, a amor posiada regulację tłumienia.

Tak jakoś z doświadczenia to wiem :P

Ja tej walki nie zaczynałem i zabrałem żonę do sklepu i ew. doradzałem który będzie lepszy jak już się jakiś spodobał (z wyglądu).

Napisano
Moim zdaniem dzieczyny nie lubią rowerów które prowadzą się nerwowo - takich z krotką bazą kół, bo jadąc zazwyczaj w wygodnej wyprostowaj pozycji (środek ciężkości wysoko), mają problem z utrzymaniem rownowagi, dlatego też dużo dziewczyn które sporo jeżdźą, śmigają na holenderkach i innych długich rowerach na kołach 28", a z wyborem fajnego górala mają spory problem.

Zdecydowanie zgadzam się z tą opinią. Duże koła, stabilność i stosunkowo bądź zupełnie wyprostowana sylwetka to dla większości dam strzał w 10-tkę.

Moja połówka nie czuła się dobrze na MTB. Krossa Trans Pacifica uwielbia.....

Napisano

Trasy raczej po lasach polodowcowych, małe górki, pagurki, czasami zjazdy i wąskie ścieżki. Generalnie downhill to to nie jest. Procentowo to będzie 25% asfalt 70% leśne drogi i ścieżki, 5% błoto. Z tymi motylkami i różem to opinia wspolna, wiec tego się będę trzymał. Zapomniałem też dodać ze przyszły jeździec ma 164 cm i wazy podobno 58 kg ;)

Napisano

Ja bym szukał roweru z amortyzatorem Suntour XCR, to podstawowy sprawnie działający amortyzator.

Niestety wszystkie rowery które podałeś mają zamontowane drętwe obciążniki a nie amortyzatory ...

Napisano

Pomijając kwestię koloru ten Kross A3 to cenowo bardzo dobra propozycja.

Jeśli byś kupował rower z gorszym amorem to proponuję od razu pytać w sklepie o możliwość zamiany na XCR tym bardziej, że rower ma być jednak używany w terenie więc przynajmniej taki amor jest wskazany.

Napisano
Ja bym szukał roweru z amortyzatorem Suntour XCR

 

Judy tt to nieporozumienie w wydaniu RS. To już lepiej suntour.

 

Dzięki za wskazówki

 

Rozwinę jeszcze jedną kwestię, mianowicie geometrię ramy, o ile kolor możemy dość tanio, łatwo i szybko zmienić, oddają rame do zaprzyjaźnionego lakiernika , to już rurek nie poskracamy i nie dospawamy tak łatwo

 

Myślisz, że wymiana mostka rozwiąże problem źle dopasowanej ramy? Jeśli by takowy wystąpił po zakupie.

 

Moim zdaniem dzieczyny nie lubią rowerów które prowadzą się nerwowo - takich z krotką bazą kół, bo jadąc zazwyczaj w wygodnej wyprostowaj pozycji (środek ciężkości wysoko), mają problem z utrzymaniem rownowagi, dlatego też dużo dziewczyn które sporo jeżdźą, śmigają na holenderkach i innych długich rowerach na kołach 28"

 

Tak duże koła do lasu? myślałem że 26" jest idealne na teren.

Napisano
Myślisz, że wymiana mostka rozwiąże problem źle dopasowanej ramy? Jeśli by takowy wystąpił po zakupie.

Mostek służy do niewielkiej korekty pozycji na rowerze. rama musi być prawidłowo dobrana.

Napisano

26" jest ok, mi chodzilo o charakterystykę geometri rowerów z dużymi kołami, szukał bym roweru 26" z możliwie dużą bazą kół "rozstawem osi", która będzie determinowana przez : długość tylnich wideł, długość górnej rury (łatwo przesadzić, nie może być za dluga bo bedzie wymuszać leżącą pozycję), kąt główki ramy (coś ok 70' max 70,5' było by moim zdaniem ok, takie ramy MTB robi np Merida, każda męska rama MTB ma zbliżone wymiary i kąty do tych. Model Trail, ma nawet 69,5' i długi tylni wideł 425mm, przy czym gorna rura jest bardzo krotka bo 570mm dla 17" , więc bez problemu latwo się na tym wyprostować podczas jazdy. Uwzględniając moje dywagacje (niekoniecznie sluszne), jest to IDEALNY rower górski dla dziewczyny :) Nie mieści się w Twoim budżecie bo najtańszy nowy rower na tej ramie kosztuje prawie 2800zł ;/, ale przymierzyć się można i ewentualnie szukać na allegro używanej, jak każda Merida jest to bardzo ładny rower :). Co dziwne "damskie" Meridy nie sa już takie fajne - moim zdaniem.

 

Z ta zwrotnością to bym właśnie polemizował, bo częściej jest ona powodem dla którego rower tragicznie jeżdzi po piachu, i po kamieniach, do tego można się na min widowistowo wywalić na zjeździe z byle górki ;/ , a jest jedynie czasem szybszy na singletrackach i to pod warunkiem że się umie na tym jeździć ;]

 

Co do mostka to chyba najprościej zmienić na taki o regulowanym wzniosie i dać giętą kierę o dyżym wzniosie, np jak byś się zdecydował na ramę nieco za długą .Niestety mostkiem nic nie zrobisz w kwesti wymiarów ramy, o ktorych pisałem wcześniej. Duże znaczenie na pozycję na rowerze, bedzie miała też wysokość główki ramy , im wyżej tym rama bedzie generować bardziej wyprostowaną pozycję, 135mm powinno być ok, tak małej ramy z główką 145mm chyba się nie znajdzie.

Napisano
Pomijając kwestię koloru ten Kross A3 to cenowo bardzo dobra propozycja. Jeśli byś kupował rower z gorszym amorem to proponuję od razu pytać w sklepie o możliwość zamiany na XCR tym bardziej, że rower ma być jednak używany w terenie więc przynajmniej taki amor jest wskazany.

 

Dobry pomysł, ciekawe za jaką dopłatą. ST XCR-RL to taka przeciwwaga dla RS DART 3? Dobrze rozumuje? :] jest trochę tańszy (50zł), a niższe modele to już niemal za połowę ceny Darta 3 . A jak z niezawodnością? będzie miękki ten ST pod 58kg jeźdźcem?

 

Po konsultacji zdobyłem typy z kategorii najładniejszych, aczkolwiek niekoniecznie dobrych rowerach :wallbash:

 

CTM Rower 26 CTM CHARISMA 1.0 17,BIAĹY / Damskie MTB

 

Kross HEXAGON F5 / Damskie MTB

 

Hai Bike Life SL / Damskie MTB

 

Damski Rower Górski Jamis Trail X2 Femme 2012 (2471680425) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Rower FELT MTB QW2 LADY 16,5" . 2012r ! (2498255485) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Tutaj męski:

 

KROSS HEXAGON V 8 RAMA 17 - OKAZJA - NOWY - SKLEP (2470415640) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Szkoda, że linki mi pozjadało grr :thanks: admin.

Napisano

Ja pozbyłbym się tychże avidów i założył nawet proste shimano. Te A lubią zgnić :) Mają też dosyć często problem z równomiernym działaniem sprężyn.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jak go zważysz to podaj ile kg zaniżyli.

 

Zważyłem... 14 kg. Co do hamulców to sa naprawde mocne, klamka solidna bez zadnego plastiku. Pewnie dlatego, że jeszcze wszystko nowe, ale naprawde sila hamowania mnie zadziwia, stawia na kolo bez problemu.

 

Miałem do czynienia z dwoma nowymi Mbike fitness pro i zauważyłem taką współną przypadłość. Rura sterowa ma ldelikatne luzy. Wada fabryczna?

Napisano

Delikatne luzy na sterach ? to się daje skasować.

 

To dobrze, dzięki za odpowiedź.

 

Mbike ma tak, że trzeba go oddać do serwisu przed 30 dniami od zakupu. Problem w tym, że serwis jest tylko w Warszawie, a jak się tego nie zrobi to po gwarancji. Tak czy inaczej muszę go wysłać. Wysyłka pewnie z 50 zł i karton trzeba gdzieś trzymać, bo ja z Poznania jestem... Ciężki temat. Jak się coś zepsuje poza ramą, to nie opłaca się go wysyłać. I to będzie ten jedyny raz jak go wyśle, żeby zrobili te luzy i wycentrowali koło z tyłu, bo w transporcie chyba się minimalnie rozcentrowało (1mm). Rama raczej pod 58kg jeźdźcem się nie złamie, a wysyłanie go kurierem, żeby np. naprawili hamulce jest za drogie, poza tym rower niszczy się w transporcie. Jak go dostałem miał porysowaną rączkę od kierownicy i korby z obydwu stron...

 

Szkoda pieniędzy i czasu.

Napisano

No tak, ale nie powinno się jeździć z luzami na sterach, łożyska mogą się "wybić" i trzeba będzie kupować nowe ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...