Skocz do zawartości

[tarczówka]-wszystko o hamulcach tarczowych


logistic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam zamiar zakupić rower KANDS ENERGY 1300 z hamulcami tarczowymi. Hamulce tarczowe (jak wiadomo) są odporne na warunki atmosferyczne i dają lepsze hamowanie.

Zawsze miałem nieskoplikowane w budowie V-brakei.

Proszę o wyjaśnienie (bo na niecie szukałem, a nie ma) na czym polega konserwacja hamulca tarczowego (mechanicznego), czy jest to dobry wybór, jak często trzeba konserwować, kupować nowe części, koszty eksploatacji.

Napisano

Witam.

Mam zamiar zakupić rower KANDS ENERGY 1300 z hamulcami tarczowymi. Hamulce tarczowe (jak wiadomo) są odporne na warunki atmosferyczne i dają lepsze hamowanie.

Zawsze miałem nieskoplikowane w budowie V-brakei.

Proszę o wyjaśnienie (bo na niecie szukałem, a nie ma) na czym polega konserwacja hamulca tarczowego (mechanicznego), czy jest to dobry wybór, jak często trzeba konserwować, kupować nowe części, koszty eksploatacji.

 

moim zdaniem dobre hamulce V-ki będą dużo lepiej hamować niż tarczowy hamulec mechaniczny, jeśli zmieniać na tarczówki to tylko na hydrauliczne, mechaniczne hamulce to duża porażka (miałem okazję kilkakrotnie pojeździć na kilku różnych hamulcach mechanicznych - moim zdaniem V-ki(xt), które wtedy miałem hamowały znacznie lepiej).

Proponuję rozważyć tą decyzję.

Napisano

Konserwacja tarczowych mechanicznych to wymiana klosków i naciąganie lub wymiana linki. Elementy ruchome naoliwić i jazda. Klocki wymieniasz jak się zużyją. Gdy słabiej hamują naciągasz linkę. Po jeździe w ciężkich warynkach czyszczenie i poszedł. Hamulce tarczowe mechaniczne to prosta konstrukcja, przy szybkiej jeździe lubią dzwonić. Ale z mocą jest marnie. Gdy miałem takie hamulce to szybko wymieniłem na hydrauliczne. Ale przy spokojnej jeździe na pewno Cię nie zawiodą.

Napisano

Dojeżdżam rowerem codziennie (w dni robocze) do pracy (13 km w jedną stronę w terenie górzystym). Na prostych odcinkach osiągam 40 km/h. Wybrałem tarczówki ze względu na odporność na warunki atmodferyczne. Szczególnie zimą V-brakei zamarzały, zbierał się śnieg w szczękach-brak hamowania.

Hamulce tarczowe hydrauliczne kosztują dużo więcej niż machaniczne.

Napisano

Zależy ile ważysz, ja seryjnie miałem z przodu shimano m416 wymieniłem na bb7, ale myślę że bb5 lub bb7 spokojnie wystarczy. Z tyłu m416 u mnie się sprawdza, co prawda modulacji brak, ale gdy trzeba wspomóc bb7 daje rade :icon_cool:

  • Mod Team
Napisano

Jedyne dość dobre tarczówki mechaniczne to Avidy BB5, BB7 i Hayessy MX, ale i tak lepiej dołożyć niedużo do Deorek 596 ;). No ale to w przypadku zakupu samych hamulców. W tym Kandsie zapewne siedzą jakieś kiepskie mechaniki gorzej hamujące niż dobre Vki. Masz do wyboru:

- kupić inny model roweru z Vkami

- kupić ten i zmienić w najbliższej przyszłości hamulce na Deorki (koszt ok. 400pln).

Napisano

witaj

sam niedawno kupiłem kandsa na tarczówkach i rzeczywiście nie są najleprze... vb w starym rowerze z nowymi dobrymi klockami były chyba ostrzejsze... kands ma najtańsze zaciski schimano więc nie ma co wymagać na czymś musieli zbić cene. jednak po dotarciu nie jest tak źle zawsze można wymienić przedni zaciśk na jakiś leprzy (120-150zł) i po problemie tyłu nie warto ruszać. ewentualna wymiana na hydrauliki nie ma sensu z powodu klamkomanetek alivio, trzeba by wtedy wymienić też manetki. hamulce minimum 400zł manetki 120-150 razem 550 plus cena roweru 1300 razem 1850 w tej cenie można już kupić fajny rower na hydraulikach... Na dojazdy do pracy i wekendowe wypady hamulce kandsa dadzą rade. ja zrobiłem 1000km, 4 maratony i na razie nic nie zmieniam trzeba poprostu mocniej nacisnąć klamke w porównaniu do hydraulicznych.

pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Kands 1300 z tego co pamiętam miał shimano 416 chyba, no mechaniki shimano w każdym bądź razie wiec strasznej tragedii nie ma.

Napisano

Chyba, że kupię w wersji z przednią tarczówką-z tyłu V-brake. Tarczówka z przodu pozwoli na wspomaganie hamowania (szczególnie zimą) przy problemach z V-brakeami.

  • Mod Team
Napisano

Ja bym powiedział odwrotnie, ze V będzie wspomagał tarcze. Jak używasz głownie tyłu błędnie jak wiele osób to nie ma sensu brać tarczy, chyba ze hamujesz oboma lub głownie przodem to tak.

  • Mod Team
Napisano

...najleprze... zaciśk ... leprzy

Maj gudness! Słownik by się przydał. Gdzie przecinki, duże litery? Człowieku, piszesz na publicznym forum, nie w brudnopisie, więc trzeba by się postarać trochę bardziej (zresztą w brudnopisie też nie ma co błędów robić bo to wyrabia złe nawyki).

Napisano

Zazwyczaj hamuję dwoma hamulcami na raz lub tylko przednim przy zjazdach ze wzniesień lub lekkiego wytracenia prędkości. Tarcza z przodu-z tyłu V-brake. To dobre rozwiązanie?

  • Mod Team
Napisano

Tak wtedy to dobre rozwiązanie, jednak aby było naprawde dobre dobr musi być też hamulec a z mechanicznych jak już sznib wymienił to bb5-7 i hayes MX. Inne wynalazki jak tektro, promaxy z(ł)oomy i inne no namey to tylko spowalniacze. Nie potrafię sie odnieść do mechanicznych shimano.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...