Skocz do zawartości

[stery zintegrowane] co to znaczy?


IwanMT

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To znaczy że średnica rury sterowej wynosi 1 i 1/8 cala :) Jeżeli do tej ramy masz założony amortyzator,to musisz do niego dobrać odpowiedni mostek i kierownicę i gotowe :)

Napisano

Nooo i życie staje się piękniejsze :)

To teraz poszukam mostka.

Które rodzaje mostków pozwalają w największym zakresie regulować ustawienie kierownicy?

Gość voytec
Napisano
Które rodzaje mostków pozwalają w największym zakresie regulować ustawienie kierownicy?

Regulowane, ale na pewno nie nadają się do rowerów MTB. Zawsze możesz obciąć rurę sterową trochę wyżej, podłożyć podkładek pod mostek. Tak 2-3 po 0,5cm. Możesz także odwrócić mostek. IMHO najbardziej odpowiedni będzie o 6° wznosu.

Gość voytec
Napisano
o kurde....powoli wszystko przestaje kumać.

A co tu do kumania. Zastosuj się do rad Fenthin'a

Jaki mostek Wy byście sugerowali do tej ramy i Allegro tego amortyzatora?

Ja tu nie widzę żadnej ramy. A mostek możesz dać taki

Napisano

W pierwszym poście jest link do El Norte, więc to pewnie o tę ramę chodzi.

 

Każdy mostek 1 1/8" o średnicy mocowania kierownicy pasującej do tejże będzie odpowiedni. Przy czym do XC mostek wybieraj z zakresu 90-110mm (120mm max). Ten element dobiera się do osobistych preferencji i szerokości kierownicy. Możesz wystartować z długością 100mm, kątem +/- 6 stopni. Ot taka typówka, dobra do rozpoczęcia pracy nad pozycją.

  • Mod Team
Napisano

@voytec: Rozumiem, ze wiesz jaką średnicę mocowania kierownicy ma kolega? ;)

 

Mostek potrzebujesz ahead (czyli coś takiego jak wyżej kolega pokazał), długość i kąt nachylenia dobierz sobie sam (standardowo zwykle to jest 100 mm i 6 st), do tego mostek musi mieć mocowanie pod odpowiednią średnicę kierownicy (zmierz sobie - na środku kierownicy, 25.4 mm, albo 31,8 będzie)

Gość voytec
Napisano
@voytec: Rozumiem, ze wiesz jaką średnicę mocowania kierownicy ma kolega?

Słuszna uwaga :) Ja tylko sugeruję co może dać (a o to prosił).

Napisano

A ja przestałem kumać cokolwiek. Mam u siebie do wymiany stery. Obecnie mam gwintowane i do zmiany brakuje mi tylko sterów, mostka i ewentualnie kierownicy, bo jakoś miałem pecha i natrafiam na same do kierownic 31mm, oraz czegoś do przycięcia sterówki i dystanse. I teraz pytanie czy te stery na (ebayu pojawia się czasem koło nich w tytule integrated) będą pasować, czy też raczej szukać zwykłych. No i właśnie przez marketingową papkę powoli coraz mniej rozumiem.

  • Mod Team
Napisano

Jedne i drugie to "takie same" stery, najpopularniejsze ... no kiedyś takie były :P W obu przypadkach wbija sie je w rame, są zewnętrzne. świniaki czyli FSA PIG mają dolną miskę większą z racji że sa to stery co cięższego zastosowania choć nie ukrywam ze wyglądają troche jak tapered jednak w tapered dolna miska ma średnice mocowania 1.5" mocowania w główce.

 

I teraz cie musze lekko zmartwić, bo 99% sterów gwintowanych sa pod 1" ... niestety pozostałości dawnych czasów. Ale są też 1 1/8" na gwint, rzadkie to zjawisko jedną sa bo sam osobiście takie miałem. Jeżeli masz główkę przystosowana pod 1 1/8" nie ma problemu jak 1" to masz problem.

Napisano

Euro spoko - 1 i 1/8 na mur-beton. Obecny mostek ma 1 cal bez kilku setnych, więc wchodzi w sterówkę 1 i 1/8, więc jeżeli do jutra rana rower dalej będzie stał w szopie to... no tak... nie mam piły.

  • Mod Team
Napisano

Nie wiem poco ci piła natomiast stery możesz kupić w zasadzie jakie ci sie zywnie podoba od badziewia za 15zł po ultra super hiper itd za 200zł czy wiecej :D dopasuj sobie cene, wage i kolor. Dobrze by też było aby posiadły już łożyska maszynowe.

Napisano

Celuję w łożyska ACB, ze względu na wygodę - im mniej grzebania tym lepiej, jak na razie nie mam zapasowego roweru, a potrzebuję jakoś do pracy dojeżdżać. Jeżeli dorobię się 29era to będę mógł wybredzać z wagą.

Napisano

Regulowane, ale na pewno nie nadają się do rowerów MTB. Zawsze możesz obciąć rurę sterową trochę wyżej, podłożyć podkładek pod mostek. Tak 2-3 po 0,5cm. Możesz także odwrócić mostek. IMHO najbardziej odpowiedni będzie o 6° wznosu.

Mostek regulowany bez problemu nadaje się do mtb (bo i czemu miałby się nie nadawać), jego minusem jest spora waga i wygląd. Z punktu widzenia użyteczności nie ma jednak najmniejszego problemu by taki zamontować i używać.

 

Celuję w łożyska ACB, ze względu na wygodę - im mniej grzebania tym lepiej, jak na razie nie mam zapasowego roweru, a potrzebuję jakoś do pracy dojeżdżać. Jeżeli dorobię się 29era to będę mógł wybredzać z wagą.

Najważniejszym elementem każdych sterów jest nie to jakie są łożyska tylko to jak uszczelnione są stery jako takie. Bieżnia nabijana na widelec powinna posiadać uszczelkę i być tak duża jak średnica główki, czyli kryć od spodu całość, inaczej stery szybko ci zgniją, nawet jak będą na maszynach, bo woda pryskająca spod przedniego koła i tak wciśnie się do łozyska i je zarżnie. Bez odpowiedniego uszczelnienia uszczelnienie samego łożyska daje bardzo iluzoryczną ochronę.

Gość voytec
Napisano
Mostek regulowany bez problemu nadaje się do mtb (bo i czemu miałby się nie nadawać), jego minusem jest spora waga i wygląd. Z punktu widzenia użyteczności nie ma jednak najmniejszego problemu by taki zamontować i używać.

Zamontować to się da to pewne. Nie bardzo widzę jedak przyszłości dla takiego mostka jeśli chodzi o trwałość. Pewnie wszystko jednak zalęży od stylu jazdy i jakości samego mostka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...