Skocz do zawartości

[rama] rama z amortyzatorem do 400-500 zł - możliwe?


Poplop

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

chciałbym zapytać czy można zakupić jakąś dobrą ramę MTB z amortyzatorem (lub miejscem na niego) do 400-500 zł?

W kolorze najlepiej czarnym lub niebieskim/granatowym. Może być używana.

Jeżeli potrzeba jeszcze jakiś informacji do doradzenia mi to proszę napisać (nie znam się za bardzo).

 

Pozdrawiam.

Napisano

Jeśli chodzi o nową to w tej kwocie można dostać tylko bez dampera i to w dodatku ramę z najniższej półki jaką jest kellys beast. Dla bikera ważacego > 70kg powinna być w miarę trwała jednakże tylko

przy jeździe w XC. Co do używanych tutaj pole do popisu będzie większe jednak nie na tyle aby kupić zestaw z damperem, ponieważ to dodatkowe 300-400zł, więc w tej kwocie to ciężki wybór.

Mogę natomiast przykładowo polecić ramę z tej aukcji http://allegro.pl/ra...2388387042.html, która powinna się sprawdzić przy XC.

A co do informacji to niezbędne wydają się takie jak:

- waga i wzrost

- ujeżdżane tereny :D

- skok ramy

Napisano

Reign do XC? Ta rama ma 6" skoku, waży ponad 3 kg i używana jest głównie w Enduro, a tu taki pomysł? Wolne żarty.

 

Tłumik... co robi amortyzator? Amortyzuje. Czyli tłumi. I ot cała filozofia. Często tę część nazywa się damperem.

To, co zaproponowałeś, to chiński szajs. Najtańszy SENSOWNY NOWY damper, o którym można powiedzieć, że w ogóle pracuje to Suntour Raidon. Można jeszcze polować na używane Foxy czy Manitou. Ale to i tak 250-300zł minimum.

Napisano
Nie mogę przełożyć zwykłego amortyzatora takiego jak np. tutaj: Allegro ?

 

Możesz do ramy z długością montażową 150 mm, ale to raczej tylko ramy z rowerów "komunijnych" ... nawet Kellys Beast dosyć tandetna ale nie "komunijna" rama ma długość montażową 165 mm.

Napisano

Ale da się założyć taki zwykły amortyzator? Jeżeli tak to mam taki w swoim starym rowerze (działa), więc mógłbym go wtedy przełożyć.

Napisano

Nie da się przełożyć jeśli nie ma długości montażowej jak w ramie którą chcesz kupić, przeczytaj post powyżej ... ponadto to co pokazałeś to nie jest żaden amortyzator , tylko sprężyna bez tłumienia ...

Napisano

Reign do XC? Ta rama ma 6" skoku, waży ponad 3 kg i używana jest głównie w Enduro, a tu taki pomysł? Wolne żarty.

 

Tłumik... co robi amortyzator? Amortyzuje. Czyli tłumi. I ot cała filozofia. Często tę część nazywa się damperem.

To, co zaproponowałeś, to chiński szajs. Najtańszy SENSOWNY NOWY damper, o którym można powiedzieć, że w ogóle pracuje to Suntour Raidon. Można jeszcze polować na używane Foxy czy Manitou. Ale to i tak 250-300zł minimum.

 

Ok, przepraszam za wprowadzanie w błąd, ponieważ chciałem zaproponować coś z w miarę sensownych używanych ram dostępnych na allegro, także rzeczywiście powinienem enduro napisać :)

Natomiast nie było takich informacji od autora postu więc zaproponowałem cokolwiek.

Napisano

Każda rama typu FS robiona jest pod damper (tylny amortyzator) o okreslonej długosci montażowej (mierzonej od środka jednego oczka do środka drugiego oczka). Założenie innego dampera niż przewidział producent jezeli wogóle jest możliwe (czyt. damper się zmiesci) zmieni geometrię roweru. Przez co będzie się na nim dziwnie jeździło. W skrajnych przypadkach grozi uszkodzeniem ramy i swojego zdrowia...

 

Skok zawieszenia to w uproszczeniu wysokość na jaką moze się podnieść tylne koło po najechaniu na przeszkodę (lub max. odległość na jaką ugnie się zawieszenie po zjechaniu z przeszkody).

 

Dlatego kupując ramę musisz sie zastanowić do czego potrzebujesz roweru (do jakiego typu jazdy)?

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/41728-typy-rowerow/

Napisano

Generalnie rzecz biorąc - nie ma sensu kupować fulla na siłę. Moim zdaniem przeczekaj, pojeździj na tym co masz :)

 

W międzyczasie dozbierasz kasy. Za 800 złotych można już skompletować coś działającego...

Ja swego czasu za niecałe 500 złotych dorwałem GT i-Drive w bardzo dobrym stanie + damper Manitou Radium (320 zł leżak magazynowy) i szczerze mówiąc działa to całkiem nieźle ;)

Najbardziej uniwersalne ramki mają jak dla mnie +-120 mm skoku, chociaż to też zależy od konkretnej konstrukcji. Przyczaj się na allegro, coś znajdziesz :)

Napisano

Jeszcze to przemyślę.

Roweru mam zamiar używać do jazdy przeważnie na prostej nawierzchni, nieraz może się zdarzyć jazda po lesie ale bardzo rzadko.

Myślę nad dozbieraniem do 700 zł i kupienie ramy amortyzowanej lub kupieniem sztywnej ramy za ok 400-450 zł (to chyba będzie mi bardziej odpowiadało).

Jeżeli miałbym kupować ramę sztywną to musiałaby mieć (chyba) 19'. Możecie tutaj coś polecić?

 

// A może poczekać do końca sezonu? Wtedy chyba będą wyprzedaże i może znajdę jakieś tanie ramy i części?

Napisano

Od siebie dodam, że u sprzedawców Authora nawet na przecenionych ramach można jeszcze trochę wyrwać. Mój Traction na stronie velo kosztował 639zł, sklep z Częstochowy miał go na allegro za 660zł plus wysyłka, a ostatecznie kupiłam za 600zł już z wysyłką kurierem ;) z ramy jak za tą kasę jestem bardzo zadowolona.

 

Sama długo szukałam ramy i amortyzatora, ale wolałam przełożyć starego RS Indy sl niż pchać się w kiepsko działającego klocka za 200zł.

Napisano

I jak możecie coś polecić do 400-450 zł? Najlepiej jak cena była by ok 350 zł.

I czy któraś z tych ram, które podałem wyżej się nada? A może jakieś własne propozycje?

Kolor najlepiej czarny, granatowy/niebieski, czerwony no i w ostateczności biały.

Napisano

Odświeżam...

Gdybym kupił przykładowo tą ramę: http://allegro.pl/rama-leader-fox-toscana-2012-hit-cenowy-i2380919590.html i np taki przedni amortyzator: http://allegro.pl/sr-suntour-xcm-h-l-o-100mm-mtb-allmountain-2011-i2371669288.html

I teraz mam takie pytanie. Bo ten amortyzator nie ma gwintu - w takim razie jak mam go skręcić z ramą aby nie odpadł? Może mi ktoś napisał co musze dokupić aby zamontować ten amortyzator i wytłumaczy mi jak to skręcić/zmontować?

Napisano

Ten amortyzator to wstrętne padło, już XCR jest o wiele lepszy. Ale i tak najlepiej dołożyć conajmniej do Raidona, odwdzięczy się pracą i wytrzymałością.

Poczytaj o sterach a-head, zrozumiesz, jak to zmontować. Potrzebujesz stery i mostek. Nic więcej.

Napisano

Nie mam zamiaru kupować tego amortyzatora - podałem go tylko jako przykład bo chciałem się zapytać jak go zamontować.

Napisano

Dobrze, przeczytałem już o sterach a-head.

Ale nadal się nie dowiedziałem jaką ramę do 400-450 zł wybrać (najlepiej czarną). Jaki przedni amortyzator do 300 zł wybrać (najlepiej czarny).

Czy jest różnica jakie stery a-head się wybierze?

Napisano

Tak, bo różnią się materiałem (stal, aluminium, karbon - włókno węglowe), rodzajem łożysk (wianki z kulkami, zamknięte łozyska "maszynowe"), sposobem uszczelnienia. Do tego dochodzi kwestia typu takich sterów pasujących do danej ramy - zintegrowane, półzintegrowane, zewnętrzne. Jak wybierzesz konkretną ramę to można określić typ sterów a ty zdecydujesz ile na nie zechcesz wydać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...