Poplop Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Witam, chciałbym zapytać czy można zakupić jakąś dobrą ramę MTB z amortyzatorem (lub miejscem na niego) do 400-500 zł? W kolorze najlepiej czarnym lub niebieskim/granatowym. Może być używana. Jeżeli potrzeba jeszcze jakiś informacji do doradzenia mi to proszę napisać (nie znam się za bardzo). Pozdrawiam.
Mod Team durnykot Napisano 1 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 1 Czerwca 2012 Można http://allegro.pl/wyprzedaz-nowa-rama-full-kellys-beast-i2360022426.html http://allegro.pl/rama-cube-wheler-radeon-full-i2377521407.html ale doliczając do tego jakikolwiek sensowny tłumik musisz się liczyć z wydatkiem 1000 pln. Poza tym nie podałeś wielkości skoku ramy, więc propozycje są bardzo pro forma.
DjTraks Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Jeśli chodzi o nową to w tej kwocie można dostać tylko bez dampera i to w dodatku ramę z najniższej półki jaką jest kellys beast. Dla bikera ważacego > 70kg powinna być w miarę trwała jednakże tylko przy jeździe w XC. Co do używanych tutaj pole do popisu będzie większe jednak nie na tyle aby kupić zestaw z damperem, ponieważ to dodatkowe 300-400zł, więc w tej kwocie to ciężki wybór. Mogę natomiast przykładowo polecić ramę z tej aukcji http://allegro.pl/ra...2388387042.html, która powinna się sprawdzić przy XC. A co do informacji to niezbędne wydają się takie jak: - waga i wzrost - ujeżdżane tereny - skok ramy
Poplop Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Napisano 1 Czerwca 2012 Co to jest ten tłumik? Nie mogę przełożyć zwykłego amortyzatora takiego jak np. tutaj: http://allegro.pl/amortyzator-yh-400e-750-lbs-in-i2360089798.html ? - waga i wzrost - ok 75 kg, 178 cm - ujeżdżane tereny - miasto, drogi rowerowe, lasy - skok ramy - tutaj nie wiem
Fenthin Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Reign do XC? Ta rama ma 6" skoku, waży ponad 3 kg i używana jest głównie w Enduro, a tu taki pomysł? Wolne żarty. Tłumik... co robi amortyzator? Amortyzuje. Czyli tłumi. I ot cała filozofia. Często tę część nazywa się damperem. To, co zaproponowałeś, to chiński szajs. Najtańszy SENSOWNY NOWY damper, o którym można powiedzieć, że w ogóle pracuje to Suntour Raidon. Można jeszcze polować na używane Foxy czy Manitou. Ale to i tak 250-300zł minimum.
Obes Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Nie mogę przełożyć zwykłego amortyzatora takiego jak np. tutaj: Allegro ? Możesz do ramy z długością montażową 150 mm, ale to raczej tylko ramy z rowerów "komunijnych" ... nawet Kellys Beast dosyć tandetna ale nie "komunijna" rama ma długość montażową 165 mm.
Poplop Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Napisano 1 Czerwca 2012 Ale da się założyć taki zwykły amortyzator? Jeżeli tak to mam taki w swoim starym rowerze (działa), więc mógłbym go wtedy przełożyć.
Obes Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Nie da się przełożyć jeśli nie ma długości montażowej jak w ramie którą chcesz kupić, przeczytaj post powyżej ... ponadto to co pokazałeś to nie jest żaden amortyzator , tylko sprężyna bez tłumienia ...
DjTraks Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Reign do XC? Ta rama ma 6" skoku, waży ponad 3 kg i używana jest głównie w Enduro, a tu taki pomysł? Wolne żarty. Tłumik... co robi amortyzator? Amortyzuje. Czyli tłumi. I ot cała filozofia. Często tę część nazywa się damperem. To, co zaproponowałeś, to chiński szajs. Najtańszy SENSOWNY NOWY damper, o którym można powiedzieć, że w ogóle pracuje to Suntour Raidon. Można jeszcze polować na używane Foxy czy Manitou. Ale to i tak 250-300zł minimum. Ok, przepraszam za wprowadzanie w błąd, ponieważ chciałem zaproponować coś z w miarę sensownych używanych ram dostępnych na allegro, także rzeczywiście powinienem enduro napisać Natomiast nie było takich informacji od autora postu więc zaproponowałem cokolwiek.
Poplop Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Napisano 1 Czerwca 2012 A co to jest ten cały skok ramy? Może mi ktoś wytłumaczyć? Jaka rama jest dla mnie (75kg i 178 cm) 19' czy 20'?
Obes Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Skok zawieszenia to jest to co na rysunki jest oznaczone literą F, ruch tylnego wahacza. : http://www.cube.eu/full/pro/ams-130/
beardman Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Każda rama typu FS robiona jest pod damper (tylny amortyzator) o okreslonej długosci montażowej (mierzonej od środka jednego oczka do środka drugiego oczka). Założenie innego dampera niż przewidział producent jezeli wogóle jest możliwe (czyt. damper się zmiesci) zmieni geometrię roweru. Przez co będzie się na nim dziwnie jeździło. W skrajnych przypadkach grozi uszkodzeniem ramy i swojego zdrowia... Skok zawieszenia to w uproszczeniu wysokość na jaką moze się podnieść tylne koło po najechaniu na przeszkodę (lub max. odległość na jaką ugnie się zawieszenie po zjechaniu z przeszkody). Dlatego kupując ramę musisz sie zastanowić do czego potrzebujesz roweru (do jakiego typu jazdy)? http://www.forumrowerowe.org/topic/41728-typy-rowerow/
c1ach Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Generalnie rzecz biorąc - nie ma sensu kupować fulla na siłę. Moim zdaniem przeczekaj, pojeździj na tym co masz W międzyczasie dozbierasz kasy. Za 800 złotych można już skompletować coś działającego... Ja swego czasu za niecałe 500 złotych dorwałem GT i-Drive w bardzo dobrym stanie + damper Manitou Radium (320 zł leżak magazynowy) i szczerze mówiąc działa to całkiem nieźle Najbardziej uniwersalne ramki mają jak dla mnie +-120 mm skoku, chociaż to też zależy od konkretnej konstrukcji. Przyczaj się na allegro, coś znajdziesz
Poplop Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Napisano 1 Czerwca 2012 Jeszcze to przemyślę. Roweru mam zamiar używać do jazdy przeważnie na prostej nawierzchni, nieraz może się zdarzyć jazda po lesie ale bardzo rzadko. Myślę nad dozbieraniem do 700 zł i kupienie ramy amortyzowanej lub kupieniem sztywnej ramy za ok 400-450 zł (to chyba będzie mi bardziej odpowiadało). Jeżeli miałbym kupować ramę sztywną to musiałaby mieć (chyba) 19'. Możecie tutaj coś polecić? // A może poczekać do końca sezonu? Wtedy chyba będą wyprzedaże i może znajdę jakieś tanie ramy i części?
Fenthin Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Do takich zastosowań full jest kompletnie niepotrzebny.
Obes Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Tutaj możesz coś wybrać : Velo | Części i akcesoria | Accent | Peak Albo ta, nie musisz czekać, przecena już jest : http://www.velo.com.pl/produkty/wyprzedaz/?m=1&pk=%&id=3763
Poplop Napisano 2 Czerwca 2012 Autor Napisano 2 Czerwca 2012 A np. takie: http://allegro.pl/bardzo-lekka-rama-kross-level-a4-wyprzedaz-i2359820353.html http://allegro.pl/rama-amoeba-hussar-dirt-jump-set-super-jakosc-i2364253206.html http://allegro.pl/rama-leader-fox-evolution-2012-hit-cenowy-i2374824969.html http://allegro.pl/rama-accent-shannon-20-i2368806520.html http://allegro.pl/rama-accent-el-nino-19-cali-wyslka-gratis-stery-i2334942236.html http://allegro.pl/rama-leader-fox-toscana-2012-hit-cenowy-i2380919590.html http://allegro.pl/rama-kross-level-a6-21-cali-czarna-bardzo-lekka-i2381379987.html http://allegro.pl/rama-accent-el-nino-21-kurier-i-stery-gratis-i2389987791.html http://allegro.pl/biria-cross-17-19-21-i2390358357.html ? Dodam też: Wzrost: 178 cm Waga: 76 kg Od podłogi do krocza: 80 cm Chcę aby zmieściły się koła 26'
Iskra14 Napisano 2 Czerwca 2012 Napisano 2 Czerwca 2012 Od siebie dodam, że u sprzedawców Authora nawet na przecenionych ramach można jeszcze trochę wyrwać. Mój Traction na stronie velo kosztował 639zł, sklep z Częstochowy miał go na allegro za 660zł plus wysyłka, a ostatecznie kupiłam za 600zł już z wysyłką kurierem z ramy jak za tą kasę jestem bardzo zadowolona. Sama długo szukałam ramy i amortyzatora, ale wolałam przełożyć starego RS Indy sl niż pchać się w kiepsko działającego klocka za 200zł.
Poplop Napisano 2 Czerwca 2012 Autor Napisano 2 Czerwca 2012 I jak możecie coś polecić do 400-450 zł? Najlepiej jak cena była by ok 350 zł. I czy któraś z tych ram, które podałem wyżej się nada? A może jakieś własne propozycje? Kolor najlepiej czarny, granatowy/niebieski, czerwony no i w ostateczności biały.
Poplop Napisano 3 Czerwca 2012 Autor Napisano 3 Czerwca 2012 Odświeżam... Gdybym kupił przykładowo tą ramę: http://allegro.pl/rama-leader-fox-toscana-2012-hit-cenowy-i2380919590.html i np taki przedni amortyzator: http://allegro.pl/sr-suntour-xcm-h-l-o-100mm-mtb-allmountain-2011-i2371669288.html I teraz mam takie pytanie. Bo ten amortyzator nie ma gwintu - w takim razie jak mam go skręcić z ramą aby nie odpadł? Może mi ktoś napisał co musze dokupić aby zamontować ten amortyzator i wytłumaczy mi jak to skręcić/zmontować?
Fenthin Napisano 3 Czerwca 2012 Napisano 3 Czerwca 2012 Ten amortyzator to wstrętne padło, już XCR jest o wiele lepszy. Ale i tak najlepiej dołożyć conajmniej do Raidona, odwdzięczy się pracą i wytrzymałością. Poczytaj o sterach a-head, zrozumiesz, jak to zmontować. Potrzebujesz stery i mostek. Nic więcej.
Poplop Napisano 3 Czerwca 2012 Autor Napisano 3 Czerwca 2012 Nie mam zamiaru kupować tego amortyzatora - podałem go tylko jako przykład bo chciałem się zapytać jak go zamontować.
Obes Napisano 3 Czerwca 2012 Napisano 3 Czerwca 2012 Zakładając odpowiedni mostek typu a-head który trzyma amortyzator.
Poplop Napisano 3 Czerwca 2012 Autor Napisano 3 Czerwca 2012 Dobrze, przeczytałem już o sterach a-head. Ale nadal się nie dowiedziałem jaką ramę do 400-450 zł wybrać (najlepiej czarną). Jaki przedni amortyzator do 300 zł wybrać (najlepiej czarny). Czy jest różnica jakie stery a-head się wybierze?
tobo Napisano 3 Czerwca 2012 Napisano 3 Czerwca 2012 Tak, bo różnią się materiałem (stal, aluminium, karbon - włókno węglowe), rodzajem łożysk (wianki z kulkami, zamknięte łozyska "maszynowe"), sposobem uszczelnienia. Do tego dochodzi kwestia typu takich sterów pasujących do danej ramy - zintegrowane, półzintegrowane, zewnętrzne. Jak wybierzesz konkretną ramę to można określić typ sterów a ty zdecydujesz ile na nie zechcesz wydać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.