Wilku89 Napisano 12 Marca 2006 Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Już 2 sezon mnie to denerwuje. Odkręciłem już ze 7 razy tą kierownicę, smarowalem wspornik wewnatrz smarem i rurę, na która naklada sie wspornik z kierownica i zdarza sie, ze przy skrecie kierowncia mi skrzypi. Bylem w serwisie, to mi pwoiedzieli, ze smarujac problem zniknie. Smarowalem, ale nadal skrzypi, doradzcie mi, jak sie pozbyc tego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterpak Napisano 13 Marca 2006 Udostępnij Napisano 13 Marca 2006 skrzypi, czy może strzela? mi strzelało przy mocniejszym naciśnięciu na którąś stronę kierownicy i myślałem, że to właśnie wspornik z kierownicą pomogło dokręcenie mostka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 13 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2006 Mi piszczy, tak jakby skrzypi, nic nie strzela, ale chyba wezme smarem posamruje i wspornik caly dokladnie i kierownice wewnatrz, naloze przykrece w miare mocno i powinno byc bez ory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pikul Napisano 13 Marca 2006 Udostępnij Napisano 13 Marca 2006 A moze to wina śrub...albo to stery a nie wspornik :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku Napisano 13 Marca 2006 Udostępnij Napisano 13 Marca 2006 Mi też się wydaje że to są stery.Mostek nie powinien skrzypieć a kiera tym bardziej.Sprawdź te stery i je przesmaruj.Zapmiętaj kolejność sterów no chyba ż masz maszynowei zintegrowane to tam są tylko miski. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 13 Marca 2006 Udostępnij Napisano 13 Marca 2006 Tez kiedyś miałem takie właśnie "skrzypienie" i okazało się że to pancerze trąc o siebie wydawały taki dźwiek. Po sklejeniu tasmą jest ok :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkFury Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 mostek i kiera nie mają prawa skrzypieć, to na pewno muszą być stery, to je musisz nasmarowac i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 23 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Skrzypi mi gdzies w tym miejscu [patrz rysunek] odkręcilem 2 sruby z boku po prawej, tą posrodku miedzy napisami NECO, zdjalem kierwonice posmarowalem tego "pręta" i od nowa przykrecilem mostek itd. Nie skrzypi, mi juz, ale jak np. wjezdzam na kraweznik podnoszac kierownica, to jak podnosze to luz czuje od tego smaru, ze mi tam w srodku sie kierownica slizga, a nie jest sztywno, jak to bylo przed smarowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychszop Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Na moje to są albo stery albo pancerze ponieważ kierownica i mostek to sztywne części. Podlegaja tylko obciążenia a nie tarciu itp. Ja bym sie zagłębił w stery. Możesz jescze spróbować przesmarować gwinty śrub mostka, może tam tkwi przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaRochee Napisano 25 Marca 2006 Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 Na moje to są albo stery albo pancerze ponieważ kierownica i mostek to sztywne części. Podlegaja tylko obciążenia a nie tarciu itp. Ja bym sie zagłębił w stery. Możesz jescze spróbować przesmarować gwinty śrub mostka, może tam tkwi przyczyna. To, że sztywne części nie znaczy, że nie mogą skrzypieć. Jednocześnie nie muszą, może się to przenosić od niższych partii, bo w aluminiowych komoponentach tak jest. Miałem taką sytuację z suportem, a strzelanie słyszałem w sztycy Delikatnie nasmaruj elementy sterujące, odpowiednio podokręcaj niezmocno, wg. rozsądku powinno pomóc. Chyba, że masz coś z kierą albo mostkiem, może za bardzo katujesz sprzęt do xc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Threekey Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 skrzypi, czy może strzela? mi strzelało przy mocniejszym naciśnięciu na którąś stronę kierownicy i myślałem, że to właśnie wspornik z kierownicą pomogło dokręcenie mostka mam identyczny wlasnie problem a nie chce tematu zakładac nowego, strzela a dokrecenie nie pomoglo ... Co moze byc przyczyna i co ewentualnie jeszcze moge zrobic ... Z góry Thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike87 Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 Ja miałem tak z początku w moim rowerze. Do łączeń mostka z kierownicą i regulacji mostka (mam mostek regulowany) dostawał się piach i powodował skrzypienie, trzaskanie i wogóle cuda niewidy. Trzeba było to regularnie rozbierać i czyścić bo w takim hałasie właściwie nie dało się jeździć. Co dziwne, od około 500km nie czyściłem tego i samo się uspokoiło (przebieg roweru 2000km). Jak to mówią cuda się zdarzają - ale nie warto na nie liczyć W przypadku Wilka stawiam, że 99% są to po prostu stery. Rozbierz to i wyczyść, ewentualnie oddaj do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.