Skocz do zawartości

[wspornik] kierownica - skrzypienie...


Rekomendowane odpowiedzi

Już 2 sezon mnie to denerwuje. Odkręciłem już ze 7 razy tą kierownicę, smarowalem wspornik wewnatrz smarem i rurę, na która naklada sie wspornik z kierownica i zdarza sie, ze przy skrecie kierowncia mi skrzypi. Bylem w serwisie, to mi pwoiedzieli, ze smarujac problem zniknie. Smarowalem, ale nadal skrzypi, doradzcie mi, jak sie pozbyc tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się wydaje że to są stery.Mostek nie powinien skrzypieć a kiera tym bardziej.Sprawdź te stery i je przesmaruj.Zapmiętaj kolejność sterów no chyba ż masz maszynowei zintegrowane to tam są tylko miski.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skrzypi mi gdzies w tym miejscu [patrz rysunek] odkręcilem 2 sruby z boku po prawej, tą posrodku miedzy napisami NECO, zdjalem kierwonice posmarowalem tego "pręta" i od nowa przykrecilem mostek itd. Nie skrzypi, mi juz, ale jak np. wjezdzam na kraweznik podnoszac kierownica, to jak podnosze to luz czuje od tego smaru, ze mi tam w srodku sie kierownica slizga, a nie jest sztywno, jak to bylo przed smarowaniem.

 

obraz0275ef.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje to są albo stery albo pancerze ponieważ kierownica i mostek to sztywne części. Podlegaja tylko obciążenia a nie tarciu itp. Ja bym sie zagłębił w stery. Możesz jescze spróbować przesmarować gwinty śrub mostka, może tam tkwi przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje to są albo stery albo pancerze ponieważ kierownica i mostek to sztywne części. Podlegaja tylko obciążenia a nie tarciu itp. Ja bym sie zagłębił w stery. Możesz jescze spróbować przesmarować gwinty śrub mostka, może tam tkwi przyczyna.

 

 

To, że sztywne części nie znaczy, że nie mogą skrzypieć.

Jednocześnie nie muszą, może się to przenosić od niższych partii, bo w aluminiowych komoponentach tak jest.

Miałem taką sytuację z suportem, a strzelanie słyszałem w sztycy :D:)

 

 

Delikatnie nasmaruj elementy sterujące, odpowiednio podokręcaj niezmocno, wg. rozsądku powinno pomóc.

Chyba, że masz coś z kierą albo mostkiem, może za bardzo katujesz sprzęt do xc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

skrzypi, czy może strzela?

mi strzelało przy mocniejszym naciśnięciu na którąś stronę kierownicy i myślałem, że to właśnie wspornik z kierownicą

 

pomogło dokręcenie mostka

 

mam identyczny wlasnie problem a nie chce tematu zakładac nowego, strzela a dokrecenie nie pomoglo ... Co moze byc przyczyna i co ewentualnie jeszcze moge zrobic ... Z góry Thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak z początku w moim rowerze. Do łączeń mostka z kierownicą i regulacji mostka (mam mostek regulowany) dostawał się piach i powodował skrzypienie, trzaskanie i wogóle cuda niewidy. Trzeba było to regularnie rozbierać i czyścić bo w takim hałasie właściwie nie dało się jeździć. Co dziwne, od około 500km nie czyściłem tego i samo się uspokoiło (przebieg roweru 2000km). Jak to mówią cuda się zdarzają - ale nie warto na nie liczyć :P

 

W przypadku Wilka stawiam, że 99% są to po prostu stery. Rozbierz to i wyczyść, ewentualnie oddaj do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...