Skocz do zawartości

[zmiana] wolnobieg 7rz na kasetę


grzegorz1976

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

noszę się z zamiarem wymiany wolnobiegu 7rz na kasetę. Mam teraz jednak pytanie jak zrobić to najmniejszym kosztem finansowym.

 

Jakie koszty wymiany będę musiał ponieść by założyć do mojego bike średniej klasy nowy osprzęt?

Napisano

Kaseta, łańcuch, prawa manetka, piasta (a w praktyce całe koło), linki. To całkowite minimum.

 

A jeśli napęd ma spory przebieg, prawdopodobnie będziesz musiał wymienić jeszcze korbę. Pancerze mogą być też w złym stanie, wtedy wypadałoby je wymienić.

Napisano

Kaseta, łańcuch, prawa manetka, piasta (a w praktyce całe koło), linki. To całkowite minimum.

 

A jeśli napęd ma spory przebieg, prawdopodobnie będziesz musiał wymienić jeszcze korbę. Pancerze mogą być też w złym stanie, wtedy wypadałoby je wymienić.

 

korbę mam nową czyli jej nie będę wymieniał, to pozostaje kaseta, łańcuch, manetka,linki.

Pytanie jeszcze o koło? Czyli warto kupić całe koło?

 

Jako byłby przybliżony koszt tego sprzętu, który potrzebuję do wymiany?

Napisano

Jeśli nie masz sprecyzowanych wymagań dotyczących wyglądu koła, klasy piasty, rodzaju szprych, i obręczy, to warto kupić gotowe. O ceny nie pytaj na Forum, tylko przejrzyj oferty kilku sklepów internetowych i będziesz na bieżąco

Gdybyś chciał składać, to poczytaj: rowerowy.com - koło tył. Do tego dolicz koszt zaplecenia, czyli ok. 5 dych.

  • Mod Team
Napisano

Najtaniej jak sie tylko da to kupno używanej piasty o takiej samej wysokości kołnierzy, zastosowanie tych samych szprych i przeplecenie koła. Kuno używane kasety i zrobienie szlifu, kupno nowego łańcucha. Jezeli zmieniasz z 7 na 8 nie trzeba wymieniać manetki na 9 czy 10 juz niestety tak.

 

Za piaste ok 25zł, lancuch ok 35, kaseta ok 30zł, nowe nyple i jezeli wszystko zrobisz sam to jak łatwo policzyć wyjdzie ok 90 zł. Ceny sa z przesyłkami i cenami jakie można wyszarpnąć na allegro. no chcąc kupić nowe koło wydasz min. 120zł chyba ze tez używane ale ciezko znaleźć coś w okolicy 50zł.

 

Taniej to już chyba tylko jak ci ktoś da za darmo części. Od siebie dodam za zaplatania koła nie należy sie bać bo wygląda na czarną magie ale ogólnie jest dość proste.

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

Najtaniej jak sie tylko da to kupno używanej piasty o takiej samej wysokości kołnierzy, zastosowanie tych samych szprych i przeplecenie koła. Kuno używane kasety i zrobienie szlifu, kupno nowego łańcucha. Jezeli zmieniasz z 7 na 8 nie trzeba wymieniać manetki na 9 czy 10 juz niestety tak.

 

Za piaste ok 25zł, lancuch ok 35, kaseta ok 30zł, nowe nyple i jezeli wszystko zrobisz sam to jak łatwo policzyć wyjdzie ok 90 zł. Ceny sa z przesyłkami i cenami jakie można wyszarpnąć na allegro. no chcąc kupić nowe koło wydasz min. 120zł chyba ze tez używane ale ciezko znaleźć coś w okolicy 50zł.

 

Taniej to już chyba tylko jak ci ktoś da za darmo części. Od siebie dodam za zaplatania koła nie należy sie bać bo wygląda na czarną magie ale ogólnie jest dość proste.

skoro kolego twierdzisz ze nie trzeba zmieniac manetki przy zmianie 7 rz na 8 rz, to powiedz jak wtedy wrzucisz ten 8-myy bieg?:), okresl co chcesz osiagnac, w sensie ile chcesz biegow z tylu, wtedy mozna dosc dokladnie napisac co potrzebujesz i mniej wiecej ile to bedzie kosztowac

Napisano

Po prostu nie wykorzystujesz jednego przełożenia. Jeśli nie masz kasy, a wkurza Cię gnąca i łamiąca się ośka przy wolnobiegu, zostawiasz starą manetką i po jakimś czasie wystarczy kupić manetkę.

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

Po prostu nie wykorzystujesz jednego przełożenia. Jeśli nie masz kasy, a wkurza Cię gnąca i łamiąca się ośka przy wolnobiegu, zostawiasz starą manetką i po jakimś czasie wystarczy kupić manetkę.

ale to chyba raczej w odwrotnej sytuacji , czyli gdybys mial 8-kowy wolnobieg i zamienil na 7-kowa kasete, to tak wystarczy oporniki ustawic tak aby manetka dziala tylko na 7-miou biegach, ale na pewno nie wyjdzie Ci to w zaden sposob tak jak napisales czyli wymieniajac wolnobieg 7-kowy na kasete 8-kowa, wtedy konieczna jest wymiana manetki na 8 biegow......(no chyba ze chcesz poprostu miec kasete 8-ke a manetke 7-ke i ktoregos ze skrajnych biegow nie wykorzystac, z tym ze to tak jakby w samochodzie miec skrzynie 6-ke a jezdzic tylko na 1-ce i 2-ce, czyli bez sensu ;) ).... a co do lamiacej sie oski, to prosciej jest wymienic wolnobieg na 8-kowy i manetke tylko prawa na 8-ke i zmienic pelna os na nakretki na pusta dobrej klasy na zacisk i skonczy sie lamanie oski, a dojdzie jeden bieg wiecej malym stosunkowo kosztem, opisalem to dokladniej w temacie "czy warto zmienic wolnobieg na kasete"

Napisano

O tym właśnie powiedziałem, nie wykorzystujesz jednej ze skrajnych koronek. Wymiana ośki na pustą coś tam da, ale nie jest remedium na problemy, więc 8rzędowy wolnobieg nie ma sensu.

Gdy ma się tani rower i mało pieniędzy, trzeba szukać gdzieś oszczędności. I takie rozwiązanie, o jakim mówi Puklus jest taką oszczędnością. A jeśli trochę kasy skądś przypłynie, wystarczy zmienić manetkę, by mieć możliwość obsługi pełnej kasety.

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

O tym właśnie powiedziałem, nie wykorzystujesz jednej ze skrajnych koronek. Wymiana ośki na pustą coś tam da, ale nie jest remedium na problemy, więc 8rzędowy wolnobieg nie ma sensu.

Gdy ma się tani rower i mało pieniędzy, trzeba szukać gdzieś oszczędności. I takie rozwiązanie, o jakim mówi Puklus jest taką oszczędnością. A jeśli trochę kasy skądś przypłynie, wystarczy zmienić manetkę, by mieć możliwość obsługi pełnej kasety.

nie "cos tam da" dylko da wszystko, oski sie gna gdyz sa pelne, sa pretem i najczesciej a wlasciwie zawsze zrobione z o wiele gorszej jakosci stali niz osie na zacisk, os na zacisk na alledrogo z piasty shimano mozna kupic za 10pln, wymiana zalatwi problem wyginajacych sie osi i do tego oszczedzi haki ramy, rezane przez nakretki, a co do taniosci, to zawsze taniej jest zmienic wolnobieg niz zmienic piaste plus kaseta, plus manetka , plus koszt zaplecenia kola (jesli sie samemu tego nie robi), nie zebym bronil wolnobiegow bo oczywiste jest ze kaseta sama w sobie jest lepsza, choc tu tez niekoniecznie, bo sa switne piasty na maszynowkach na wolnobieg i kieposkie piasty na kasete, wszystko wlasnie kwestia kasy i oczekiwac.... dodatkowo to samo dotyczy kaset , sa kiepskie podrobki chinskie kaset shimano i sa naprawde swietne jakosciowo wolnobiegi , jak chocby shimanowskie megarange (ale tylko 7-mio rzedowe) czy wspomniane przeze mnie wczesniej wolnobiegi na 8 rzedow firmy sunrace , made in taiwan

Napisano

Widziałem pogięte osie przelotowe, dlatego mówię, co mówię. Jasne, że oś przelotowa jest wytrzymalsza, ale i tak budowa wolnobiegu robi swoje.

 

Trochę odchodząc od tematu, jakie widziałeś podróbki kaset Shimano?

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

Widziałem pogięte osie przelotowe, dlatego mówię, co mówię. Jasne, że oś przelotowa jest wytrzymalsza, ale i tak budowa wolnobiegu robi swoje.

 

Trochę odchodząc od tematu, jakie widziałeś podróbki kaset Shimano? no w piascie na kasete, tez jest os przelotowa, wiec tu akurat juz na jedno wychodzi, jesli sie pognie dobra os przelotowa to tak samo w piascie na wolnobieg jak i w piascie na kasete, a jaka jest roznica w budowie, oczywiscie z punktu widzenia giecia sie osi, no moze nieco szerzej podparte lozyska, choc tez nie w kazdej konstrukcji, jak znajde chwiole czasu to zdejme taka kasete z piasty i wstawie foto, jakie to wynalazki sie sprzedaje...

Napisano

Właśnie przez zmienione punkty podparcia problem praktycznie znika. Choć jasne, złamać czy pogiąć oś nadal można. Jednakże zdarza się to nieporównywalnie rzadziej.

  • Mod Team
Napisano

Co do osiek, pełne osie to wiadomo pret lity lubiący sie giąć, taka jego natura oś drążona jak to mają rury w naturze sa sztywniejsze ale nie koniecznie wytrzymalsze, nie zegnie sie ale lubią sie łamać i było mnóstwo przypadków złamanej oski w wolnobiegu.

 

Można usztywnić wolnobieg by sie ośki nie gieły. metoda jest z tak powiem smieszna ale skuteczna, polega na dodaniu jednego podparcia dla osi. więc wkłądamy łozysko taki zkywkłe łozysko o wymiarach takich jak nam trzeby czyli fi wewn. 10mm a fi zwen. o średnicy wnęki wolnobiegu. wkładamy w ta wnęke gdzie jest wielowypist na klucz do odkrecenia. Nie kazdy wolobieg sie do tego nadaje ale te shimano są ok. to zapewni nas ze ośki sie przestaną giąć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...