Skocz do zawartości

[Hamulce V-brake] Intensywność hamowania


lostek815

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Niedawdno odebrałem rower z serwisu. Dałem go na przygotowanie do sezonu ponieważ sam nie znam się aż tak bardzo, żeby wszystko robić samemu, ale nieważne. Po odebraniu z serwisu wszystko było idealnie, tylko tylni hamulec lekko ocierał o koło, w sensie szczęka przylegała do koła. Nie chciało mi się z tym iść ponownie do serwisu bo akurat takie podstawy umiem, czyli ustawić hamulec tak aby nie ocierał, jednak nie wiem od czego zalezy to, jak intensywnie hamulec hamuje. Nie wiem jak w prosty sposób powiedzieć o co mi chodzi... Jak się hamuje to czasami jest tak, że lekko się naciśnie na hamulec, a koło od razu przestaje się kręcić, a innym razem trzeba docisnąć do końca i hamuje stopniowo. Bo w tylnym kole teraz nie mam tak intensywnie, a właśnie bym chciał. Wiem, że napięcie linki odpowiada za to jak bardzo można klamkę hamulca przy kierownicy docisnąć, ale moja dociska się tylko trochę i nie hamuje mocno, natomiast z przodu też mam tak, że leciutko się dociska klamka, a hamuje bardzo mocno. Potrafię uregulować szczęki tymi dwoma śrubkami i napiąć linkę też przy pomocy odkręcenia śruby nad szczękami. Nie wiem natomiast jak działają te śrubki na kierownicy przy hamulcach... Mógłby mi ktoś objaśnic co jak działa i co za co odpowiada?

  • Mod Team
Napisano

Sprawdź stan klocków i obręczy (zużyte klocki, zaolejona obręcz).

Ja jakoś tak mam że przód zawsze jest bardziej narowisty i to mi pasuje.

Napisano

Klocki są w dobrym stanie, zarówno przednie, jak i tylne. Rower mam niecały rok, więc muszą być w dobrym stanie.

 

Są to hamulce V-brake, APSE - tyle mam napisane w specyfikacji.

Jak podciągnę bardziej linkę to wtedy trudniej ustawić aby klocki nie ocierały o obręcz.

 

I jak działają w końcu te śrubki na kierownicy przy hamulcach?

Napisano

Te śruby baryłkowe służą do regulacji naciągu linki, podobnie jak w przypadku baryłek przy manetkach przerzutek.

 

Co to powoduje w hamulcu? Najlepiej uczyć się poprzez praktykę. Obróć baryłkę, powiedzmy o jeden obrót (czy inną wartość, byleby tylko łatwo było wrócić do poprzedniego ustawienia) naciśnij klamkę i sprawdź, o ile oddalone będą klocki od obręczy.

Napisano

Gdybyś się zdecydował na wymianę klocków, to te co dał kolega wyżej mogę jak najbardziej polecić.

Sam używałem je w tamtym sezonie, dały radę 3000km spokojnie.

Napisano

Napisałeś że jak podciagniesz linke i klocki są blisko obręczy to ocieraja, a przypadkiem nie masz zcentrowanego lekko koła przy idealnie prostym kole klocek może być nawet 1mm i nic nie będzie tarlo.

Napisano

Hamulce APSE i wszystko jasne. Zmiana na dobre klocki troche pomoże ale szału nie będzie, wiem bo miałem taki zestaw.

Napisano

Trochę jeszcze pokombinowałem i jest wszystko dobrze. Wg mnie już hamują idealnie, zarówno przednie, jak i tylne, więc bez przesady, że takie straszne.

Napisano

Ale jak coś, to warto sprawdzić czystość obręczy. Po serwisie może być zabrudzona smarem lub olejem do łańcucha. benzynka ekstrakcyjna da radę.

Napisano

Ale jak coś, to warto sprawdzić czystość obręczy. Po serwisie może być zabrudzona smarem lub olejem do łańcucha. benzynka ekstrakcyjna da radę.

Naprawdę warto wyczyścić obręcze , ja po serwisowaniu swojego roweru zawsze czyszczę obręcze .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...