szynas222 Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Chce kupic ten rower: http://www.kross.pl/pl/2012/mtb-29er/level-b6-29er Zastanawia mnie ile mozne w nim pozniej zejsc z wagi np kupujac inne kola lub amortyzator prosze o opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JemJogurt Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Na pewno dużo zyskasz zmieniając opony (myślę że ok. 400), w krosie są b, ciężkę. Na amorku możesz zyskać też 500g wszystko zależy ile kasy dasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Do przemyślenia sprawa kasety - czy na pewno 36 jest potrzebne. Ten konkretny model to ponad 450g. Koła - to prawie zawsze kuleje w gotowych rowerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Do przemyślenia sprawa kasety - czy na pewno 36 jest potrzebne. Ten konkretny model to ponad 450g. Koła - to prawie zawsze kuleje w gotowych rowerach. Wiec tak rozmiar krossa w ramie M bez pedalow to 13,12 wiec mysle ze L i z pedalami bedzie wazyla 14kg...I teraz tak powiedzmy ze zejde z wagi: -opony 400g jaki koszt? -kola ile mozna zejsc i jaki koszt -amortyzator zejde maks 500g ? I jaki koszt? Ile mozna jeszcze zejsc z tego roweru bo chyba ze duzo sie nie da bo rama swoje wazy wiec jak nie patrzec zejde gdzie do ok 12,5 kg i dalej sie nie da? Czy wogole odczuje to 1.5kg:)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Za 380 zł zejdziesz na oponach katalogowo 540 gram : Schwalbe Rocket Ron 29x2.25 57-622 zwijana TL-Ready I tą różnicę z pewnością odczujesz. Zejście z wagi amora o 400 gr. tanim kosztem (1000 zł) : Velo | Części i akcesoria | RST | First 29 Air I tu bardziej odczujesz lepszą pracę amora niż zejście z wagi. Zejście z wagi o 500 gr. jest droższe, ale praca amora dużo ładniejsza niż RST : http://www.velo.com.pl/produkty/?m=24&pk=%&id=2549 Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez Obes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Za 380 zł zejdziesz na oponach katalogowo 540 gram : Schwalbe Rocket Ron 29x2.25 57-622 zwijana TL-Ready I tą różnicę z pewnością odczujesz. Zejście z wagi amora o 400 gr. tanim kosztem (1000 zł) : Velo | Części i akcesoria | RST | First 29 Air I tu bardziej odczujesz lepszą pracę amora niż zejście z wagi. Zejście z wagi o 500 gr. jest droższe, ale praca amora dużo ładniejsza niż RST : Velo | Części i akcesoria | Manitou | Minute 29 oki w tym sezonie nie bedzie mnie juz raczej stac na wymiane amorka wiec zmienie tylko opony:) Pytanie ile moge dostac za te opony od krosa to bym od razu sprzedal:) Rozumiem ze w zwiazgu z tym na tym rowerze da sie zejsc z wagi tylko ok 1kg nic wiecej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Więcej to już nie będą tak duże jednostkowe spadki wagi, a kasa będzie spora. Pewnie jeszcze na dętkach da się trochę zaoszczędzić. Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez Obes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Więcej to już nie będą tak duże jednostkowe spadki wagi, a kasa będzie spora. Pewnie jeszcze na dętkach da się trochę zaoszczędzić. Rozumiem to moze inaczej czy np zejscie na lzejsze opony odczuje ? Czy jest sens dalej schodzisz z amorkiem za tyle kasy?Czy ja odczuje to nizsza wage?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Zdecydowanie opony odczujesz najbardziej, w ogóle lżejsze koła czuć od razu. Amor jeśli jest duża różnica również czuć. Reszta gratów robi tak naprawdę różnicę głównie przy noszeniu roweru albo wrażenie na forum... chyba że wszystko wymienisz i zejdziesz kilka kilo i tonę z konta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Zdecydowanie opony odczujesz najbardziej, w ogóle lżejsze koła czuć od razu. Amor jeśli jest duża różnica również czuć. Reszta gratów robi tak naprawdę różnicę głównie przy noszeniu roweru albo wrażenie na forum... chyba że wszystko wymienisz i zejdziesz kilka kilo i tonę z konta. No wlasnie nie o to mi chodzi nie mam kasy tyle zeby ladowac w rower...Jestem laikiem mniejsza waga roweru nie ma wplywu na sama jazda zjady czy podjazdy czy mowisz ze to tylko kwestia noszenia...? Takie lzjesze detki o ile moga miec mniejsza wage i jaki koszt....Sama wymiana obreczy kol niz nie zmienia?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Rozumiem to moze inaczej czy np zejscie na lzejsze opony odczuje ? Czy jest sens dalej schodzisz z amorkiem za tyle kasy?Czy ja odczuje to nizsza wage?. Nie rozumiem , juz Ci to napisałem : Za 380 zł zejdziesz na oponach katalogowo 540 gram :Schwalbe Rocket Ron 29x2.25 57-622 zwijana TL-Ready I tą różnicę z pewnością odczujesz. Zejście z wagi amora o 400 gr. tanim kosztem (1000 zł) : Velo | Części i akcesoria | RST | First 29 Air I tu bardziej odczujesz lepszą pracę amora niż zejście z wagi. Taniej zmienić opony i dętki niż koła, a utrata wagi na oponach i dętkach będzie większa niż utrata wagi na kołach (obręczach i szprychach) Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez Obes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Oczywiście że zmienia. Jak pisałem waga kół ma znaczenie. Głównie opony, dętki czy obręcze. Mniejsze znaczenie ma reszta osprzętu a generuje znaczne koszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Rozumiem ze w zwiazgu z tym na tym rowerze da sie zejsc z wagi tylko ok 1kg nic wiecej? Zejść się da, tylko musiałbyś wymienić prawie wszystko Dużo łatwiej otrzymać lekki sprzęt, gdy rower kompletujesz od samego początku samodzielnie i uważnie (niekoniecznie drogo) dobierasz komponenty. Gdy kupujesz 'gotowca' to taka wymiana ma mały sens, chyba że stopniowa - jakiś element się zużyje (także moralnie ) czy uszkodzi, to wymieniasz na lżejszy. Niemniej te Rapid Roby warto zmienić. To jest ciężka drutowa opona (choć odporna, ma wkładkę antyprzebiciową), katalogowo 790g sztuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 zacznijmy od tego, czy jestes swiadom, ze kross wbrew obietnicom na 99% nie poprawil tylnego trojkata, a jesli tak, to z tylu nie wsadzisz zadnej sensownej opony? radze to sprawdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 zacznijmy od tego, czy jestes swiadom, ze kross wbrew obietnicom na 99% nie poprawil tylnego trojkata, a jesli tak, to z tylu nie wsadzisz zadnej sensownej opony? radze to sprawdzic wiec juz nie wiem teraz to juz mam.metlik w glowie co to oznacza ze nie zaloze dobrej opony chodzi o rozniar 2.5?Kiedy producent obiecal ze to zmieni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszoltysik Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Nabiał co to znaczy sensowna opona? Dla opon o szerokosci 2,1 lub 2,25 problem nie istnieje, miejsca jest wystarczająco duzo, może byc problematyczne włożenie opony o szerokości 2,5 może wejść że tek powiem na styk. Nie wiem jakie wymiary i ile tego miejsca było w prototypie, ale zrobie jakieś zdjecia złapie wymiary i wrzuce do tematu dla wszystkich chętnych i niezdecydowanych. Dla mnie problem "malości" miejsca w tylnym trojkacie krossa B6 nie istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 przepraszam najmocniej - pomylilem b3 z b6, w b6 jest ok, cofam slowa i jeszcze raz sory za zamet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) ciekawi mnie czy wejdzie ta opona 2.5 i czy wystepuje jakos opona pomiedzy 2.25 a 2.5? Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 A co to jest rower do DH ? po co Ci opona 2,5"/29" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 A co to jest rower do DH ? po co Ci opona 2,5"/29" ? nie wiem jestem.laikiem tak glosno myslalem...2.25 w zupelnosci starcza a slyszalem.ze niektorzy do mtb opone 2.5 zakladaja..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Zakładają nawet i 3.0 Tyle że nie do XC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 szeroka opona daje wiekszy komfort, niz amortyzacja z nizszej/sredniej polki, a na nierownosciach plynnosc przejazdu i ciaglosc pedalowania liczy sie bardziej, niz 200g masy rotowanej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Zwiększa również opory, chyba że jest mocno napompowana ale wtedy z komfortu nici. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) Bez przesady 2,4" przy 29" to już duuużo komfortu Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez Obes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszoltysik Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Szczerze mówiąc z tą szerokością 2,5 może być problem, może być ciasno. Tylko że ta 2,25 jest optymalnym i wystarczającym dla mnie rozmiarem i na pewno nie bede się starał wciskac tam nic szerszego bo i po co. Natomiast zważyłem swojego Krossa w rozmiarze L, z pedalami m540, mocowaniem gps i dwoma aluminiowymi koszykami na bidon wyszło mi 13,6kg, a i zapomniałem o błocie na ramie i kolach po ostatniej przejażdżce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi