Skocz do zawartości

[Suport] samoodkręcająca się śruba blokująca korbę


marekw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Suport na kwadrat, przez kilkanaście lat korba nie była zdejmowama, a jak dożyła swoich dni, ciężko ją było zdjąć. Po założeniu nowej nasmarowałem śruby blokujące oraz kwadrat, żeby nie było takich problemów w przyszłości. Tak się składa, że śruba w lewej korbie sama się wykręca i to średnio co 20 km. Gwinty wyglądają na niepozrywane.

Jest na to jakiś sposób ??

Gość Michi23
Napisano

Suport na kwadrat, przez kilkanaście lat korba nie była zdejmowama, a jak dożyła swoich dni, ciężko ją było zdjąć. Po założeniu nowej nasmarowałem śruby blokujące oraz kwadrat, żeby nie było takich problemów w przyszłości. Tak się składa, że śruba w lewej korbie sama się wykręca i to średnio co 20 km. Gwinty wyglądają na niepozrywane.

Jest na to jakiś sposób ??

 

Tak. Zaradzisz odkręcaniu się tej śruby stosując się do poniższych punktów:

  • odtłuszczenie powierzchni styku osi z korbą (Twoim błędem było właśnie nałożenie smaru na cokolwiek oprócz łożysk w suporcie)
  • zastosowanie podkładki sprężynującej pod śrubę (zlecane, ale nie konieczne)
  • posmarowanie gwintu śruby specjalnym klejem do gwintów

Pozdrawiam,

Michał

Napisano

A swoją drogą to nie jest normalne, że się odkręca, nawet jak jest nasmarowana. Musi byc jakiś minimalny luz, który powoduje odkręcanie śruby. Mocno doje#$%a nie powinna się odkręcac. Ja zawsze smaruję te śruby i nigdy mi sie nie odkręcało.

Napisano

Odtłuszczanie i smarowanie np loctitem 243 wydaje mi się średnim pomysłem, ze względu na jego cenę, taśma teflonowa znacznie bardziej, zastanawiam się czy to tylko pomysł, czy sprawdzone rozwiązanie. W zasadzie nie mam wyboru, więc sprawdzę w weekend.

Co do mocnego doje#$%a - nie działa, przy dokręcaniu założyłem na imbusa rurkę dłuższą niż ramię korby i już myślałem, że jakiś gwint poszedł...

Napisano

Suport na kwadrat, przez kilkanaście lat korba nie była zdejmowama, a jak dożyła swoich dni, ciężko ją było zdjąć. Po założeniu nowej nasmarowałem śruby blokujące oraz kwadrat, żeby nie było takich problemów w przyszłości. Tak się składa, że śruba w lewej korbie sama się wykręca i to średnio co 20 km. Gwinty wyglądają na niepozrywane.

Jest na to jakiś sposób ??

 

 

jest na to sposób

 

zdjęcie korb z supporu dokładne wyczyszczenie miejsc styku i zasadzenie wszystkiego łącznie z wkręceniem śrub , na silikonie ,skuteczne a i rozebrać potem też się da w razie czego.mając do tego odpowiednie klucze ,oczywiście nie made in china z cyny,

 

Ja bym wymienił w tym momencie suport do nowej korby.

 

Albo obie te częsci lub \\\\\równie dobrze mozna po prostu kupić cały nowy rower

Napisano

To jest tylko moje zdanie ponieważ nie lubię prowizorki. Nie chciał bym się również później w trasie martwić kiedy mi korba odpadnie lub się poluzuje i wyrobi się kwadrat. Potem może być naprawdę problem z trzymaniem korby na miejscu.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witajcie

Czy mogę nałożyć smar miedziany na gwint? Czy koniecznie jest potrzebny klej do gwintów itp?

 

Pozdro chłopaki :P

Napisano

Mylisz zastosowania.

Smar miedziany: zapobiega zapiekaniu się śrub; na połączeniu stal-stal (czyli tak jak masz w korbie) moim zdaniem nie jest konieczny.

Klej do gwintów: zapobiega samoczynnemu odkręcaniu się śruby.

Napisano
Smar miedziany: zapobiega zapiekaniu się śrub

 

W dodatku nie musi być to koniecznie smar miedziany. Każdy inny się nada. Ja używam ŁT-43

 

Klej do gwintów

 

Jest też mniej barbarzyński sposób. Taśma teflonowa.

 

Reszta to tak jak M333 napisał.

 

Witajcie Czy mogę nałożyć smar miedziany na gwint? Czy koniecznie jest potrzebny klej do gwintów itp? Pozdro chłopaki

 

Tak w ogóle to do czego chcesz tego użyć?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...