Pire Napisano 12 Kwietnia 2012 Napisano 12 Kwietnia 2012 Witam, otóż nie znalazłem dobrej odpowiedzi na swoje pytanie otóż zakupiłem sobię KROSSa hexagona v6 tyle że tam w innej nazwie black limited 3, i otóż mam ból bo rower posiada 7 biegów z tyłu wcześniej jeździłem na specializedzie lecz skończył on swój żywot i miał 8 biegów, nie mając dużego nakładu finansowego kupiłem ten że rower. Z tyłu mam wolnobieg MF-TZ21 i przerzutkę Acera. Wiem że chce zmienić te 7 biegów ponieważ będzie to dla mnie za małe przełożenie i otóż mam pytania. 1. Konfiguracja "ząbków (jeśli inaczej się to nazywa prosze mnie poprawić)" jest 14-28, czy jest sens wymienia na wolnobieg także 7 biegowy z konfiguracją 13-28 prędkość będzie większa ? np: http://allegro.pl/wo...2250590302.html czy takie rozwiązanie będzie miało prawo bytu? 2. Wymiana na wolnobieg 8rz. http://allegro.pl/wo...2250590302.html tyle że oczywiście wymienił bym i prawą kalmkomanetkę. 3. Tu proszę o waszą propozycję tylko bez jakiś rozmów że gówniany sprzęt itd. wiem sam jeździłem na moim hardrocku na wiele lepszym sprzęcie i wiem na czym teraz stoję lecz z braku kasy proszę was o pomoc. Pozdrawiam Pire !
mklos1 Napisano 12 Kwietnia 2012 Napisano 12 Kwietnia 2012 Jeżeli chcesz jeździć szybciej, to przede wszystkim zmień korbę na większą. Wolnobieg mniejszy o 1 ząb nie zrobi wyraźnej różnicy. Tutaj jest kalkulator. Zrób obliczenia dla kadencji 60-90. http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html Zapewne masz korbę 42/32/22. Proponuję korbę 44/32/22 (+ wolnobieg, który zaproponowałeś) lub spróbować nawet korby trekingowej 48/48/28, jeżeli przełożenia naprawdę Ci nie leżą. Pytanie tylko czy wejdzie w ramę (być może potrzebna będzie zmiana suportu).
Pire Napisano 12 Kwietnia 2012 Autor Napisano 12 Kwietnia 2012 No niby po obliczałem i nie wiem jak mam z tą korbą bo mam http://allegro.pl/rower-kross-hexagon-v6-bialy-19-gwar-i2271491367.html ta/ką jak tutaj i nie moge w sumei znaleźć jej w google chyba że to jest ta http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=sh.detail&tnid=2515 noo i jest napisane że jest 48/38/28. No i w kalkulatorze gdy zmienie z 14 na najmniejszym do 13 to jest spora różnica. Czy to może być ta korba ? Tylko nie mam dokładnie tego hexagona jak już mówiłem i mam niektóre elementy inne jak hamulce czy tylnie biegi. Lecz korba wygląda identycznie, https://picasaweb.google.com/116986035895728952166/KrossHexagonV6#5730574967632259010 posiadam ten lecz ze złej strony zrobiłem sobie zdjęcie dziś to już za późno robić inne.
mklos1 Napisano 12 Kwietnia 2012 Napisano 12 Kwietnia 2012 Proste... Policz zęby w swojej korbie. To że wygląda tak samo na zdjęciu, nie oznacza że to jest ta sama korba.
iza121 Napisano 12 Kwietnia 2012 Napisano 12 Kwietnia 2012 1 opcja bez sensu 2 opcja ma sens ale wymaga większych nakładów finansowych 3. jeśli chcesz w rower włożyć trochę więcej to proponuje wymianę wolnobiegu na kasetę ale to wymaga dodatkowo zmiany piasty (czyli w zasadzie całego koła)
Pire Napisano 12 Kwietnia 2012 Autor Napisano 12 Kwietnia 2012 No mówisz że w pierwszej opcja nie ma sensu gdy 7rz. ma 13-28, a 8rz. bedzie miało też 13-28, to jest inne przeliczenie ? Na ilość tych tarcz 8 a 7 ?
iza121 Napisano 12 Kwietnia 2012 Napisano 12 Kwietnia 2012 to kup sobie 7 rzędówkę 11-28 http://www.probikes.pl/index.php?item=850 ja bym brała 8 ze względu na stopniowanie i lepszą możliwość manewrowania biegami
alkor Napisano 12 Kwietnia 2012 Napisano 12 Kwietnia 2012 No, 8 rzędów będzie miało na najmniejszej zębatce 11 zębów... i takie przejście daje odczuwalną różnicę.
Pire Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Napisano 13 Kwietnia 2012 @iza121 to rozwiązanie z 7 rzędówką na 11-28 jest niejako dobrym rozwiązaniem ponieważ nie wymaga dużego wkładu finansowego, a w przyszłości jeśli pozostanę przy tej ramie to na pewno zaiwestuje w sprzęt pokroju deore, bo to całkiem inna kultura. No i nie wiedziałem że jest wolnobieg 7 rz. z 11-28 dzięki za pomoc. Wiem jak to jest z 8rz. i kasetą lepiej się jeździ ale trzeba sobie jakoś radzić póki co taniej. I nie będę musiał wymieniać tych klamkomanetek które nie są najlepsze i wolał bym osobno klamki i manetki ale to przyszły rok już raczej. Dziękuje za pomoc
piaseq Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 Witam, otóż nie znalazłem dobrej odpowiedzi na swoje pytanie otóż zakupiłem sobię KROSSa hexagona v6 tyle że tam w innej nazwie black limited 3, i otóż mam ból bo rower posiada 7 biegów z tyłu wcześniej jeździłem na specializedzie lecz skończył on swój żywot i miał 8 biegów, nie mając dużego nakładu finansowego kupiłem ten że rower. Z tyłu mam wolnobieg MF-TZ21 i przerzutkę Acera. Wiem że chce zmienić te 7 biegów ponieważ będzie to dla mnie za małe przełożenie i otóż mam pytania. 1. Konfiguracja "ząbków (jeśli inaczej się to nazywa prosze mnie poprawić)" jest 14-28, czy jest sens wymienia na wolnobieg także 7 biegowy z konfiguracją 13-28 prędkość będzie większa ? np: http://allegro.pl/wo...2250590302.html czy takie rozwiązanie będzie miało prawo bytu? 2. Wymiana na wolnobieg 8rz. http://allegro.pl/wo...2250590302.html tyle że oczywiście wymienił bym i prawą kalmkomanetkę. 3. Tu proszę o waszą propozycję tylko bez jakiś rozmów że gówniany sprzęt itd. wiem sam jeździłem na moim hardrocku na wiele lepszym sprzęcie i wiem na czym teraz stoję lecz z braku kasy proszę was o pomoc. Pozdrawiam Pire ! Przejście z 7 na 8 nie ma większego sensu. Pisanie, że będziesz miał "większe możliwości manewrowania biegami" to właściwie bzdura. I tak korzysta się z 4-5 przełożeń a pozostałe to właściwie "transfer łańcucha". Tak jakby mamy 3 rodzaje jazdy: płasko, pod górę, w dół. Zanim coś poradzę chciałbym, żebyś napisał jaką masz dokładnie korbę (liczba ząbków na blatach - blaty powinny być podpisane np 32T, 44T etc. Jeśli nie to policz.). Druga i najważniejsza rzecz to styl jazdy i teren. Na asfalty i płaskie trasy kupuje się coś innego niż na górskie szlaki, do tego strome. Bez tego doradzanie nie ma sensu. Niemniej jednak 14-28 to kiepski zestaw. Najlepiej byłoby wymienić piastę lub koło na kasetę. Miałbyś znacznie większe pole manewru. Przykładowo: W treningówce mam kasetę 7s o zestawieniu 12-32 i takie coś sprawdza się doskonale z korbą 22-32-44.
Pire Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Napisano 13 Kwietnia 2012 Z tego co naliczyłem to korba jest tak 44/32/22 no i z tyłu 14-28. Mój styl jazdy jest mieszany robię czesto trasy tak około 50 max 80km raz po asfalcie raz w terenie,i zależy mi żeby czasem śmignąć szybciej bo mam dosyć silne nogi no i czasem zdarzają się trasy tylko asfalt a raz tylko teren i tu jest trochę problem bo to musi być bardzo uniwersalne, co prawda nie jeżdżę w terenie hard i jakiś zjazdach raczej jak teren to ścieżka czy droga.
piaseq Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 Z tego co naliczyłem to korba jest tak 44/32/22 no i z tyłu 14-28. Mój styl jazdy jest mieszany robię czesto trasy tak około 50 max 80km raz po asfalcie raz w terenie,i zależy mi żeby czasem śmignąć szybciej bo mam dosyć silne nogi no i czasem zdarzają się trasy tylko asfalt a raz tylko teren i tu jest trochę problem bo to musi być bardzo uniwersalne, co prawda nie jeżdżę w terenie hard i jakiś zjazdach raczej jak teren to ścieżka czy droga. No to tutaj polecałbym Ci zmianę wolnobiegu na kasetę. Mogłaby być jakaś tańsza na początek. Spokojnie możesz zostać na 7 biegach bo odpadnie koszt manetek a za to będziesz miał piastę przygotowaną do założenia czegoś lepszego później. Oczywiście kupujesz piastę z bębenkiem na 8,9 biegów i zakładasz podkładkę. Kupno piasty z bębenkiem na 7s mijałoby się z celem. Potem kaseta np: http://www.centrumrowerowe.pl/Shimano-CS-HG41-7rz-kaseta-zebatek-Acera-11-28/016221/Product.aspx 11-28 powinno Cię uszczęśliwić
iza121 Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 I tak korzysta się z 4-5 przełożeń poważnie , bo mi się cały czas wydaje, że wykorzystuje zwykle wszystkie biegi na danej trasie i gdyby ich nie było, to conieco by mi brakowało....
zekker Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 to kup sobie 7 rzędówkę 11-28 Probikes.pl - MF-HG50 Wolnobieg Shimano ja bym brała 8 ze względu na stopniowanie i lepszą możliwość manewrowania biegami Znajdź taki dostępny, to będzie można pogadać. Skłaniałbym się do przejścia na kasetę. Po prostu większy wybór części, kombinacji koronek i trochę odporniejsza konstrukcja (pomijając tandetność materiałów ). Sugerowałbym też brać kasetę 8 i najwyżej na razie nie używać jednej koronki dopóki nie zmienisz manetki. Kombinowanie z kasetami 7rz jakoś do mnie nie przemawia (zabawa z podkładkami, mniejszy wybór na rynku). Ale to kwestia ile masz na wydanie, bo może od razu na 9rz się przesiąść?
piaseq Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 poważnie , bo mi się cały czas wydaje, że wykorzystuje zwykle wszystkie biegi na danej trasie i gdyby ich nie było, to co nieco by mi brakowało.... Przyjrzyj się ile i które zębatki masz zużyte przy wymianie napędu. Zobaczysz, że tak naprawdę wymieniasz kasetę z powodu 2-3. Do tego dojdzie 2-3 wykazujące oznaki zużycia. Zakładając, że nie ścigasz się w zawodach spokojnie obejdziesz się bez tych najmniej używanych. Sugerowałbym też brać kasetę 8 i najwyżej na razie nie używać jednej koronki dopóki nie zmienisz manetki. Kombinowanie z kasetami 7rz jakoś do mnie nie przemawia (zabawa z podkładkami, mniejszy wybór na rynku). Ale to kwestia ile masz na wydanie, bo może od razu na 9rz się przesiąść? Podkładka to żaden problem. Przy montażu kasety serwis takie coś założy i tyle. Jeśli nie mają - zmień serwis. Można założyć samemu używając pierścienia dystansowego ze starej kasety i też będzie dobrze. Co do wyboru to w tej klasie sprzętu po co wybór? 11-28 to jest to co powinno się znaleźć w rowerze. Kolega pisze, że ma mocne nogi to i po ścianie wyjedzie na 22x28.
iza121 Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 Znajdź taki dostępny, to będzie można pogadać. stacjonarne sklepy rowerowe tam można by tego poszukać - oni często mają części, których w internecie już się nie spotka Przyjrzyj się ile i które zębatki masz zużyte przy wymianie napędu. Zobaczysz, że tak naprawdę wymieniasz kasetę z powodu 2-3. Do tego dojdzie 2-3 wykazujące oznaki zużycia. może u mnie jest jakoś inaczej ale co najmniej wykazują zużycie wszystkie prócz skrajnie twardych. Zakładając, że nie ścigasz się w zawodach spokojnie obejdziesz się bez tych najmniej używanych. zakładając, że omijamy element przyjemności z jazdy i prawidłowej kadencji bez nadmiernego nagłego przeciążania stawów to tak zgadzam się można się obyć
piaseq Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 zakładając, że omijamy element przyjemności z jazdy i prawidłowej kadencji bez nadmiernego nagłego przeciążania stawów to tak zgadzam się można się obyć Interesujące. Nie zauważyłem dyskomfortu, nieprawidłowej kadencji (bo ta nie musi wynosić równo 90rpm), ścigam się w zawodach, kolarstwo uprawiam od 17 lat i jakoś kolana mam całe a po dziś dzień mam w startowym rowerze XTR 8s i jakoś dziwnie nie odstaję od tych co mają 9s czy 10s. Mało tego, siadając na 9s czy 10s wcale nie jadę dłużej, szybciej czy dalej.
iza121 Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 i naprawdę nie widzisz różnicy między 7s, a 8, czy 9s (o wolnobiegu nie wspominam, bo to zupełnie inna bajka, tam jest różnica odczuwalna od razu w porównaniu z kasetami)
piaseq Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 i naprawdę nie widzisz różnicy między 7s, a 8, czy 9s (o wolnobiegu nie wspominam, bo to zupełnie inna bajka, tam jest różnica odczuwalna od razu w porównaniu z kasetami) Naprawdę różnica jest na granicy autosugestii za wyjątkiem naprawdę fatalnie zestopniowanej kasety. Mam rower treningowy na 7s. Startowy HT na 8s, drugi na 9s i nie robi mi to żadnej różnicy. Jedyny wypadek to ten, kiedy wymieniłem czasowo 8s na jakieś Alivio, które miało ewidentną dziurę między 5 a 6 biegiem. I to był właśnie ten przypadek fatalnego stopniowania.
iza121 Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 no to może to przez to, że jesteś zawodowcem, albo to faktycznie autosugestia (taki efekt placebo ), osobiście mi się łatwiej rozpędzić na kasetach z większą ilością możliwych przełożeń. (porównując wolnobiegi 5,6,7rz też tak zawsze miałam )
piaseq Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 no to może to przez to, że jesteś zawodowcem, albo to faktycznie autosugestia (taki efekt placebo ), osobiście mi się łatwiej rozpędzić na kasetach z większą ilością możliwych przełożeń. (porównując wolnobiegi 5,6,7rz też tak zawsze miałam ) Znowu autosugestia albo naprawdę hardkorowo traktujesz napęd Każda zmiana przełożenia to spora strata jeśli robisz to poprawnie (delikatnie odpuszczasz korbę) A teraz poważnie. Jakbym miał się bawić w testowanie takie dogłębne to pewnie też by mi tak wyszło, że na 9s się rozpędzam nie tyle szybciej co płynniej. W praktyce jednak to jest tak: ogień-2 w dół-ogień-2 w dół-ogień-2 w dół-koniec kasety
Niedzwiedz1 Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 i naprawdę nie widzisz różnicy między 7s, a 8, czy 9s (o wolnobiegu nie wspominam, bo to zupełnie inna bajka, tam jest różnica odczuwalna od razu w porównaniu z kasetami) Miałem 8sp 11-32, następnie 9sp 11-32, w pierwszej było 11-13-15-18... a drugiej 11-12-14-16-18... reszta taka sama, różnica bliższa placebo niż łatwiejszego dobierania przełożeń bo przecież dodatkowa koronka wpasowała się w mało używanym zakresie twardych przełożeń. Za to w obecnej 11-28 mam 11-12-13-14-16... i różnica jest zauważalna, bo można zrobić mały przeskok z najczęściej używanej 14 na 13. Tutaj chodzi głównie o to żeby przełożenia były optymalne, a nie żeby ilość zębatek była kosmiczna. Nieraz można lepiej wyjść na założeniu ciaśniej zestopniowanej kasety niż kasety o większej ilości koronek. Co do zużycia, to mam w tym rowerze 3 kasetę i będzie to trzecia, której wymiana nastąpi przez 3 zużyte koronki w środku zakresu, reszta wykazuje zużycie, ale znacznie mniejsze (poza największą i najmniejszą, które IMO powinny być rzadko używanym zapasem przełożeń przy 9sp.). Co do autora tematu to albo zostałbym przy 7 albo przeszedł od razu na 9 po dozbieraniu kasy. Przeskakiwanie na 8 a potem na 9 nie ma sensu. Albo też koło pod kasetę 8/9 + kaseta 7 z podkładką. Jak będą fundusze to następnie kaseta + manetki na 9.
sp33dy Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 Witam, to i ja się dołączę do tematu. Posiadam obecnie wolnobieg 14-28 i korbę 48-38-28. Czy zmiana wolnobiegu na 11-28 (konkretnie na Acera CS-HG30) miałaby w ogóle jakikolwiek sens? Ew. może być nowa HG41 lub używana HG50.
piaseq Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 Normalnie +1 Niedźwiedź Speedy... miałaby sens jakbyś chciał dokręcać więcej na zjazdach. Zależy jak jeździsz. Jak brakuje Ci prędkości to 11T rozwiąże problem.
iza121 Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 sp33dy ta podana przez Ciebie acera to kaseta, a nie wolnobieg
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.