Skocz do zawartości

[napęd] Wymiana z 7 na 8 biegów, warto ?


Pire

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, otóż nie znalazłem dobrej odpowiedzi na swoje pytanie otóż zakupiłem sobię KROSSa hexagona v6 tyle że tam w innej nazwie black limited 3, i otóż mam ból bo rower posiada 7 biegów z tyłu wcześniej jeździłem na specializedzie lecz skończył on swój żywot i miał 8 biegów, nie mając dużego nakładu finansowego kupiłem ten że rower. Z tyłu mam wolnobieg MF-TZ21 i przerzutkę Acera. Wiem że chce zmienić te 7 biegów ponieważ będzie to dla mnie za małe przełożenie i otóż mam pytania.

1. Konfiguracja "ząbków (jeśli inaczej się to nazywa prosze mnie poprawić)" jest 14-28, czy jest sens wymienia na wolnobieg także 7 biegowy z konfiguracją 13-28 prędkość będzie większa ? np: http://allegro.pl/wo...2250590302.html czy takie rozwiązanie będzie miało prawo bytu?

2. Wymiana na wolnobieg 8rz. http://allegro.pl/wo...2250590302.html tyle że oczywiście wymienił bym i prawą kalmkomanetkę.

3. Tu proszę o waszą propozycję tylko bez jakiś rozmów że gówniany sprzęt itd. wiem sam jeździłem na moim hardrocku na wiele lepszym sprzęcie i wiem na czym teraz stoję lecz z braku kasy proszę was o pomoc.

Pozdrawiam Pire !

Napisano

Jeżeli chcesz jeździć szybciej, to przede wszystkim zmień korbę na większą. Wolnobieg mniejszy o 1 ząb nie zrobi wyraźnej różnicy.

 

Tutaj jest kalkulator. Zrób obliczenia dla kadencji 60-90. http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html

 

Zapewne masz korbę 42/32/22. Proponuję korbę 44/32/22 (+ wolnobieg, który zaproponowałeś) lub spróbować nawet korby trekingowej 48/48/28, jeżeli przełożenia naprawdę Ci nie leżą. Pytanie tylko czy wejdzie w ramę (być może potrzebna będzie zmiana suportu).

Napisano

No niby po obliczałem i nie wiem jak mam z tą korbą bo mam http://allegro.pl/rower-kross-hexagon-v6-bialy-19-gwar-i2271491367.html ta/ką jak tutaj i nie moge w sumei znaleźć jej w google chyba że to jest ta http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=sh.detail&tnid=2515 noo i jest napisane że jest 48/38/28. No i w kalkulatorze gdy zmienie z 14 na najmniejszym do 13 to jest spora różnica. Czy to może być ta korba ?

 

Tylko nie mam dokładnie tego hexagona jak już mówiłem i mam niektóre elementy inne jak hamulce czy tylnie biegi. Lecz korba wygląda identycznie, https://picasaweb.google.com/116986035895728952166/KrossHexagonV6#5730574967632259010 posiadam ten lecz ze złej strony zrobiłem sobie zdjęcie dziś to już za późno robić inne.

Napisano

1 opcja bez sensu

2 opcja ma sens ale wymaga większych nakładów finansowych

 

3. jeśli chcesz w rower włożyć trochę więcej to proponuje wymianę wolnobiegu na kasetę ale to wymaga dodatkowo zmiany piasty (czyli w zasadzie całego koła)

Napisano

No mówisz że w pierwszej opcja nie ma sensu gdy 7rz. ma 13-28, a 8rz. bedzie miało też 13-28, to jest inne przeliczenie ? Na ilość tych tarcz 8 a 7 ?

Napisano

@iza121 to rozwiązanie z 7 rzędówką na 11-28 jest niejako dobrym rozwiązaniem ponieważ nie wymaga dużego wkładu finansowego, a w przyszłości jeśli pozostanę przy tej ramie to na pewno zaiwestuje w sprzęt pokroju deore, bo to całkiem inna kultura. No i nie wiedziałem że jest wolnobieg 7 rz. z 11-28 dzięki za pomoc.

 

Wiem jak to jest z 8rz. i kasetą lepiej się jeździ ale trzeba sobie jakoś radzić póki co taniej. I nie będę musiał wymieniać tych klamkomanetek które nie są najlepsze i wolał bym osobno klamki i manetki ale to przyszły rok już raczej.

 

Dziękuje za pomoc

Napisano

Witam, otóż nie znalazłem dobrej odpowiedzi na swoje pytanie otóż zakupiłem sobię KROSSa hexagona v6 tyle że tam w innej nazwie black limited 3, i otóż mam ból bo rower posiada 7 biegów z tyłu wcześniej jeździłem na specializedzie lecz skończył on swój żywot i miał 8 biegów, nie mając dużego nakładu finansowego kupiłem ten że rower. Z tyłu mam wolnobieg MF-TZ21 i przerzutkę Acera. Wiem że chce zmienić te 7 biegów ponieważ będzie to dla mnie za małe przełożenie i otóż mam pytania.

1. Konfiguracja "ząbków (jeśli inaczej się to nazywa prosze mnie poprawić)" jest 14-28, czy jest sens wymienia na wolnobieg także 7 biegowy z konfiguracją 13-28 prędkość będzie większa ? np: http://allegro.pl/wo...2250590302.html czy takie rozwiązanie będzie miało prawo bytu?

2. Wymiana na wolnobieg 8rz. http://allegro.pl/wo...2250590302.html tyle że oczywiście wymienił bym i prawą kalmkomanetkę.

3. Tu proszę o waszą propozycję tylko bez jakiś rozmów że gówniany sprzęt itd. wiem sam jeździłem na moim hardrocku na wiele lepszym sprzęcie i wiem na czym teraz stoję lecz z braku kasy proszę was o pomoc.

Pozdrawiam Pire !

Przejście z 7 na 8 nie ma większego sensu. Pisanie, że będziesz miał "większe możliwości manewrowania biegami" to właściwie bzdura. I tak korzysta się z 4-5 przełożeń a pozostałe to właściwie "transfer łańcucha". Tak jakby mamy 3 rodzaje jazdy: płasko, pod górę, w dół.

 

Zanim coś poradzę chciałbym, żebyś napisał jaką masz dokładnie korbę (liczba ząbków na blatach - blaty powinny być podpisane np 32T, 44T etc. Jeśli nie to policz.). Druga i najważniejsza rzecz to styl jazdy i teren. Na asfalty i płaskie trasy kupuje się coś innego niż na górskie szlaki, do tego strome. Bez tego doradzanie nie ma sensu.

 

Niemniej jednak 14-28 to kiepski zestaw. Najlepiej byłoby wymienić piastę lub koło na kasetę. Miałbyś znacznie większe pole manewru.

 

Przykładowo:

W treningówce mam kasetę 7s o zestawieniu 12-32 i takie coś sprawdza się doskonale z korbą 22-32-44.

Napisano

Z tego co naliczyłem to korba jest tak 44/32/22 no i z tyłu 14-28. Mój styl jazdy jest mieszany robię czesto trasy tak około 50 max 80km raz po asfalcie raz w terenie,i zależy mi żeby czasem śmignąć szybciej bo mam dosyć silne nogi no i czasem zdarzają się trasy tylko asfalt a raz tylko teren i tu jest trochę problem bo to musi być bardzo uniwersalne, co prawda nie jeżdżę w terenie hard i jakiś zjazdach ;) raczej jak teren to ścieżka czy droga.

Napisano

Z tego co naliczyłem to korba jest tak 44/32/22 no i z tyłu 14-28. Mój styl jazdy jest mieszany robię czesto trasy tak około 50 max 80km raz po asfalcie raz w terenie,i zależy mi żeby czasem śmignąć szybciej bo mam dosyć silne nogi no i czasem zdarzają się trasy tylko asfalt a raz tylko teren i tu jest trochę problem bo to musi być bardzo uniwersalne, co prawda nie jeżdżę w terenie hard i jakiś zjazdach ;) raczej jak teren to ścieżka czy droga.

No to tutaj polecałbym Ci zmianę wolnobiegu na kasetę. Mogłaby być jakaś tańsza na początek. Spokojnie możesz zostać na 7 biegach bo odpadnie koszt manetek a za to będziesz miał piastę przygotowaną do założenia czegoś lepszego później. Oczywiście kupujesz piastę z bębenkiem na 8,9 biegów i zakładasz podkładkę. Kupno piasty z bębenkiem na 7s mijałoby się z celem.

 

Potem kaseta np:

http://www.centrumrowerowe.pl/Shimano-CS-HG41-7rz-kaseta-zebatek-Acera-11-28/016221/Product.aspx

 

11-28 powinno Cię uszczęśliwić :)

Napisano
I tak korzysta się z 4-5 przełożeń

 

poważnie :huh:, bo mi się cały czas wydaje, że wykorzystuje zwykle wszystkie biegi na danej trasie i gdyby ich nie było, to conieco by mi brakowało.... :unsure:

Napisano

to kup sobie 7 rzędówkę 11-28 Probikes.pl - MF-HG50 Wolnobieg Shimano

 

ja bym brała 8 ze względu na stopniowanie i lepszą możliwość manewrowania biegami

Znajdź taki dostępny, to będzie można pogadać.

 

Skłaniałbym się do przejścia na kasetę. Po prostu większy wybór części, kombinacji koronek i trochę odporniejsza konstrukcja (pomijając tandetność materiałów ;) ).

Sugerowałbym też brać kasetę 8 i najwyżej na razie nie używać jednej koronki dopóki nie zmienisz manetki. Kombinowanie z kasetami 7rz jakoś do mnie nie przemawia (zabawa z podkładkami, mniejszy wybór na rynku). Ale to kwestia ile masz na wydanie, bo może od razu na 9rz się przesiąść?

Napisano

poważnie :huh:, bo mi się cały czas wydaje, że wykorzystuje zwykle wszystkie biegi na danej trasie i gdyby ich nie było, to co nieco by mi brakowało.... :unsure:

Przyjrzyj się ile i które zębatki masz zużyte przy wymianie napędu. Zobaczysz, że tak naprawdę wymieniasz kasetę z powodu 2-3. Do tego dojdzie 2-3 wykazujące oznaki zużycia. Zakładając, że nie ścigasz się w zawodach spokojnie obejdziesz się bez tych najmniej używanych.

 

Sugerowałbym też brać kasetę 8 i najwyżej na razie nie używać jednej koronki dopóki nie zmienisz manetki. Kombinowanie z kasetami 7rz jakoś do mnie nie przemawia (zabawa z podkładkami, mniejszy wybór na rynku). Ale to kwestia ile masz na wydanie, bo może od razu na 9rz się przesiąść?

Podkładka to żaden problem. Przy montażu kasety serwis takie coś założy i tyle. Jeśli nie mają - zmień serwis. Można założyć samemu używając pierścienia dystansowego ze starej kasety i też będzie dobrze. Co do wyboru to w tej klasie sprzętu po co wybór? 11-28 to jest to co powinno się znaleźć w rowerze. Kolega pisze, że ma mocne nogi to i po ścianie wyjedzie na 22x28.

Napisano
Znajdź taki dostępny, to będzie można pogadać.

stacjonarne sklepy rowerowe tam można by tego poszukać - oni często mają części, których w internecie już się nie spotka

 

 

Przyjrzyj się ile i które zębatki masz zużyte przy wymianie napędu. Zobaczysz, że tak naprawdę wymieniasz kasetę z powodu 2-3. Do tego dojdzie 2-3 wykazujące oznaki zużycia.

może u mnie jest jakoś inaczej ale co najmniej wykazują zużycie wszystkie prócz skrajnie twardych.

 

 

Zakładając, że nie ścigasz się w zawodach spokojnie obejdziesz się bez tych najmniej używanych.

zakładając, że omijamy element przyjemności z jazdy i prawidłowej kadencji bez nadmiernego nagłego przeciążania stawów to tak zgadzam się można się obyć

Napisano
zakładając, że omijamy element przyjemności z jazdy i prawidłowej kadencji bez nadmiernego nagłego przeciążania stawów to tak zgadzam się można się obyć

Interesujące. Nie zauważyłem dyskomfortu, nieprawidłowej kadencji (bo ta nie musi wynosić równo 90rpm), ścigam się w zawodach, kolarstwo uprawiam od 17 lat i jakoś kolana mam całe a po dziś dzień mam w startowym rowerze XTR 8s i jakoś dziwnie nie odstaję od tych co mają 9s czy 10s. Mało tego, siadając na 9s czy 10s wcale nie jadę dłużej, szybciej czy dalej.

Napisano

i naprawdę nie widzisz różnicy między 7s, a 8, czy 9s (o wolnobiegu nie wspominam, bo to zupełnie inna bajka, tam jest różnica odczuwalna od razu w porównaniu z kasetami)

Napisano

i naprawdę nie widzisz różnicy między 7s, a 8, czy 9s (o wolnobiegu nie wspominam, bo to zupełnie inna bajka, tam jest różnica odczuwalna od razu w porównaniu z kasetami)

Naprawdę różnica jest na granicy autosugestii za wyjątkiem naprawdę fatalnie zestopniowanej kasety. Mam rower treningowy na 7s. Startowy HT na 8s, drugi na 9s i nie robi mi to żadnej różnicy. Jedyny wypadek to ten, kiedy wymieniłem czasowo 8s na jakieś Alivio, które miało ewidentną dziurę między 5 a 6 biegiem. I to był właśnie ten przypadek fatalnego stopniowania.

Napisano

no to może to przez to, że jesteś zawodowcem, albo to faktycznie autosugestia (taki efekt placebo :teehee: ), osobiście mi się łatwiej rozpędzić na kasetach z większą ilością możliwych przełożeń. (porównując wolnobiegi 5,6,7rz też tak zawsze miałam :D)

Napisano

no to może to przez to, że jesteś zawodowcem, albo to faktycznie autosugestia (taki efekt placebo :teehee: ), osobiście mi się łatwiej rozpędzić na kasetach z większą ilością możliwych przełożeń. (porównując wolnobiegi 5,6,7rz też tak zawsze miałam :D)

Znowu autosugestia albo naprawdę hardkorowo traktujesz napęd :D Każda zmiana przełożenia to spora strata jeśli robisz to poprawnie (delikatnie odpuszczasz korbę) :D A teraz poważnie. Jakbym miał się bawić w testowanie takie dogłębne to pewnie też by mi tak wyszło, że na 9s się rozpędzam nie tyle szybciej co płynniej. W praktyce jednak to jest tak: ogień-2 w dół-ogień-2 w dół-ogień-2 w dół-koniec kasety :D

Napisano
i naprawdę nie widzisz różnicy między 7s, a 8, czy 9s (o wolnobiegu nie wspominam, bo to zupełnie inna bajka, tam jest różnica odczuwalna od razu w porównaniu z kasetami)

Miałem 8sp 11-32, następnie 9sp 11-32, w pierwszej było 11-13-15-18... a drugiej 11-12-14-16-18... reszta taka sama, różnica bliższa placebo niż łatwiejszego dobierania przełożeń bo przecież dodatkowa koronka wpasowała się w mało używanym zakresie twardych przełożeń. Za to w obecnej 11-28 mam 11-12-13-14-16... i różnica jest zauważalna, bo można zrobić mały przeskok z najczęściej używanej 14 na 13.

Tutaj chodzi głównie o to żeby przełożenia były optymalne, a nie żeby ilość zębatek była kosmiczna. Nieraz można lepiej wyjść na założeniu ciaśniej zestopniowanej kasety niż kasety o większej ilości koronek.

Co do zużycia, to mam w tym rowerze 3 kasetę i będzie to trzecia, której wymiana nastąpi przez 3 zużyte koronki w środku zakresu, reszta wykazuje zużycie, ale znacznie mniejsze (poza największą i najmniejszą, które IMO powinny być rzadko używanym zapasem przełożeń przy 9sp.).

 

Co do autora tematu to albo zostałbym przy 7 albo przeszedł od razu na 9 po dozbieraniu kasy. Przeskakiwanie na 8 a potem na 9 nie ma sensu.

Albo też koło pod kasetę 8/9 + kaseta 7 z podkładką. Jak będą fundusze to następnie kaseta + manetki na 9.

Napisano

Witam,

to i ja się dołączę do tematu.

Posiadam obecnie wolnobieg 14-28 i korbę 48-38-28. Czy zmiana wolnobiegu na 11-28 (konkretnie na Acera CS-HG30) miałaby w ogóle jakikolwiek sens?

Ew. może być nowa HG41 lub używana HG50.

Napisano

Normalnie +1 Niedźwiedź :D

 

Speedy... miałaby sens jakbyś chciał dokręcać więcej na zjazdach. Zależy jak jeździsz. Jak brakuje Ci prędkości to 11T rozwiąże problem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...