Skocz do zawartości

[obręcz] roznica w 24" a 26"


Ogór

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

double track 24" czy 26" ???

 

i jaka jest wysokos tych obreczy czy jesli mam na przodzie 26" + oponke 2,5 to czy jak dam z tylu 24" + oponke powiedzmy 2,6 to czy bedzie duza roznica w wielkosciach kol ? :>

Napisano

roznica bedzie 2 cale plus minus bo zalezy jakie konkretnie modele zalozysz opon na przod i tyl np na przod slicka a na tyl cos na blotko.

24 cale latwiej rozpedzic i zachamowac i rower jest bardziej skretny ale gorzej przejezdza przez dziury oraz jest mniej stabilny przy jezdzie na wprost

Napisano

z przodu mam nokian NBX 2,5 a na tyl myslalem o czyms tanim np moze VeeRubber ?? cos tak do 60 zł :rolleyes:

Napisano

Stout 2,6 z vee rubbera jest w cholere szeroki i balonowaty na nawet na double tracku (Wiem, bo kumpel tak ma). Wiec ja bym bral 24" na 100% tym bardziej, ze to ma isc do draga :]

Napisano

Ogór zapomniał dodac też ze ma wyjatkowe poczucie humoru w opisach aukcji na allegro :blink:

BTW to zalezy do czego bedzie uzywal roweru-wysokosc oponki nie ma az takiego znaczenia

Napisano

no rower bedzie uzywany dirt street

 

czesciej street

 

:P i tak jak powiedzial kolega wyzej rama - drag ( 2006 )

Napisano

Ogor, bo Ty jeszcze nie masz ramy, wiec cos Ci chlopie powiem, nie bierz draga, bo to kupa nie rama do streetu, pomysl nad destroyerem streetem 2k6, bo serio bedziesz zalowal tego draga...

Napisano
  Kywak napisał:

Ogor, bo Ty jeszcze nie masz ramy, wiec cos Ci chlopie powiem, nie bierz draga, bo to kupa nie rama do streetu, pomysl nad destroyerem streetem 2k6, bo serio bedziesz zalowal tego draga...

 

nie podoba mi sie destroyer :/

 

kupil bym np. NS'a Bitcha ale kasy nie mam :/

 

a drag jest w akurat takiej fajnej cenie :P:(

Napisano

Ma się rozumieć, że na tył to koło :( ? Bierz 24", będzie mocniejsze i bardziej street'owe. Jak powiedział szakq różnica średnicy wynosi 2 cale, ale trzeba też pamiętać, że tył obniży się tylko o 1 cal :wink: , a jeśli tak Ci zależy, żeby geo się nie zwaliło to powiedź jaki widelec masz/będziesz miał z przodu.

Ważne jest żeby rower podobał się swojemu właścicielowi, ale Kywak ma rację - przemyśl tego destroyera(jak 24" to model street), w końcu to ramka stricte do street'u, a nie jak drag, zważywszy na to, że ma wyjątkowo długie widełki tylnie (bodajże 420mm), więc podrywanie do bunny'ego czy manual będą znacznie utrudnione, a podejżewam, że destroyer ma około 380mm(nie ma info na stronie). Kolejna sprawa to mocowanie piasty, z tego co kojarzę(nie jestem do końca pewien) to przy single'u potrzebne są poziome haki, a w LF są pionowe.

Pozdrawiam.

Napisano
  MarcinN napisał:

Ma się rozumieć, że na tył to koło :P ? Bierz 24", będzie mocniejsze i bardziej street'owe. Jak powiedział szakq różnica średnicy wynosi 2 cale, ale trzeba też pamiętać, że tył obniży się tylko o 1 cal :wink: , a jeśli tak Ci zależy, żeby geo się nie zwaliło to powiedź jaki widelec masz/będziesz miał z przodu.

 

dj3 2004 130 mm :P + oponka nokian nbx 2,5

 

 

 

  MarcinN napisał:

Kywak ma rację - przemyśl tego destroyera(jak 24" to model street), w końcu to ramka stricte do street'u, a nie jak drag, zważywszy na to, że ma wyjątkowo długie widełki tylnie (bodajże 420mm), więc podrywanie do bunny'ego czy manual będą znacznie utrudnione, a podejżewam, że destroyer ma około 380mm(nie ma info na stronie).

 

destroyer mi sie nie podoba :/ jakos tak nie zabardzo :) a powiedzmy 450 zł za draga 2006 to ne majatek a zawsze ktos ja pozniej ode mnie odkupi :D

 

 

  MarcinN napisał:

Kolejna sprawa to mocowanie piasty, z tego co kojarzę(nie jestem do końca pewien) to przy single'u potrzebne są poziome haki, a w LF są pionowe.

Pozdrawiam.

 

a kto powiedzial ze ja chce singiel :P

 

wg mnie to nie fajna sprawa dlatego bede zakladal przezutki :)

 

 

wyjasnilem troche teraz ta sytuacje wiec prosze o dalsze porady :D:D hehe

Napisano

jak chcesz w koncu Twoja kasa, a jezdziles w ogole na dragu, ze tak go chcesz, bo rama ma naprawde tragiczna geomterie (425 mm tyl + dlugi przod), nawet za darmo bym jej nie bral. Co do destroyera, to moze wygladaja jak wygladaja, ale ramki sa bdb (jak dla mnie to nie wygladzie sie jezdzi). Z alu w tej cenie, to masz jeszcze dartmoora (geometria, tez nie jest idealna, ale jest 2 x lepsza niz w dragu).

Napisano

Hmm...wszędzie mówi się, że max 100mm na street, to może jednak nie kupuj 24" bo już zupełnie się zwali geometria? Wiesz Ogór my Ci tak odradzamy, bo drag jest właściwie do 4x i FR czyli jest to najgorsze przeciwieństwo ramki do street'u(ze sztywniaków), skoro podoba Ci się design LF, to może Cocaine(dedykowana na dirt?)? Już mój funbike na Pitbull'u jest lepszy do street'u :D .

Ja nadal obstaję za opcją, że rower ma jeździć i wyglądać :) i jeśli człowiek ma się źle czuć na własnym bike'u to co to za przyjemność, a jakby nie było rama to serce roweru, także z wyglądu, trudny dylemat ogólnie mówiąc :wink: .

Pozdrawiam.

Napisano

http://allegro.pl/item89745337_ledar_fox_d..._dual_dirt.html

 

 

tutaj jest drag na 2x double track 26" i wygrlada calkiem calkiem :P + duro 130 mm

 

bardzo mi sie podoba mozna powiedziec

 

----------------------

 

a tutaj drag z vuelta dh rodi 26" przod i 24" tyl i wyglada poprostu bosko :D :D:P + duro 130 mm

 

http://allegro.pl/item90919004_dual_elimin...14_zobacz_.html

 

wiec oba rowery maja amor 130 mm tak jak ja

 

odpowiada mi ich wyglad ( w szczegolnosci tego 2 )

 

i wg mnie do ramy trzeba sie przyzwyczaic :P

Napisano

Co do przyzwyczajenia sie do ramy, to spoko, ale na dragu nauczenie kazdej rzeczy zajmie Ci duzo wiecej czasu i jest to wrecz masochistyczne, jednym slowem utrudniasz sobie zycie. A co do ramy raz jeszcze, to ja bym mogl jezdzic na wyspawanej przez siebie ramie z kaloryferow bez lakieru itd. itp. byleby nic nie pekalo (albo nie za mocno, bo troche moze) i zeby geometria mi odpowiadala :P . To tyle ode mnie.

Napisano
  Ogór napisał:

a tutaj drag z vuelta dh rodi 26" przod i 24" tyl i wyglada poprostu bosko :);):P + duro 130 mm

 

http://allegro.pl/item90919004_dual_elimin...14_zobacz_.html

 

Wybacz, ale to rower na ramie Da Bomb xlr8r :)

Taka ciekawostka którą odkryłem o tej ramce, mianowicie jak przeczytacie po angielski nazwę tej ramy to będzie mniej więcej exelereighter, bardzo przypomina to słowo pochodne od "exhilaration" czyli radosne podniecenie, rozradowanie, czyli ramka w polskim tłumaczeniu nazywa się "rozradowywacz" bądź "podniecacz" :D

 

No to tak jak mówiłem może Cocaine, nie wiem może Johhny Bravo zwłaszcza jeśli nie masz dwupółki.

Pozdrawiam.

Napisano

Heh, jak już tak bardzo nie podoba Ci się Ogór Destroyer, to weź mojego Marina(możebym sobie Jumpa wypróbował :P) :blush:

Podstawa to geo, dla mnie Drag, to tylko Hardtail FR i tyle...na pewno nie do streetu, o nie :P

Co do kół, to 24" podczas manewrów sa stabilniejszcze, szczególnie, jak chcesz "coś wykonać" w streecie, to to czuć, te 2" mniej. Oczywiście pozytywnie :)

Napisano
  MarcinN napisał:

Wybacz, ale to rower na ramie Da Bomb xlr8r :P

Taka ciekawostka którą odkryłem o tej ramce, mianowicie jak przeczytacie po angielski nazwę tej ramy to będzie mniej więcej exelereighter, bardzo przypomina to słowo pochodne od "exhilaration" czyli radosne podniecenie, rozradowanie, czyli ramka w polskim tłumaczeniu nazywa się "rozradowywacz" bądź "podniecacz" :P

 

No to tak jak mówiłem może Cocaine, nie wiem może Johhny Bravo zwłaszcza jeśli nie masz dwupółki.

Pozdrawiam.

 

hehe

 

 

to nie da bomb :blush: naklejki ma da bomba ale nic poza tym :)

 

" Witam mam do sprzedania w miare już dobrego duala: ramka leader fox dragstar 14 cali .... "

 

to fragment opisu z tej aukcji :P:P

Napisano
  MarcinN napisał:

Wybacz, ale to rower na ramie Da Bomb xlr8r :blush:

Taka ciekawostka którą odkryłem o tej ramce, mianowicie jak przeczytacie po angielski nazwę tej ramy to będzie mniej więcej exelereighter, bardzo przypomina to słowo pochodne od "exhilaration"

Wg mnie exelereighter jest w wymowie bardziej podobny do accelerator :P

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Na wstępie jako nowo zarejestrowany chciałem Wszystkich przywitać.

Własnie jestem w trakcie składania roweru dla syna (rama Dartmoor 2005 13") i doszedłem do kół. Naszło mnie takie pytanie: dlaczego niektórzy stosują koła 24"? Ba widziałem nawet zestaw przód 26" tył 24". Odpowiedzcie mi dlaczego, co to daje i komu jest potrzebne ale w miarę prostym językiem.

I jeszcze jeden dylemat: z przodu założyć Duro D czy Duro Triple, cenowo właściwie się nie różnią, skok ten sam tylko Triple wydaje się mocniejszy. Rower raczej będzie używany do skakania.

Pytania może banalne ale o rowerach do skakania nie mam zielonego pojęcia.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Napisano

Koła 24 calowe są czasem stosowane do ekstremalnych dyscyplin kolarstwa górskiego w celu zmiany geometrii roweru. Mniejsze koła pozwalają obniżyć środek ciężkości, łatwiej więc złapać równowagę na technicznych odcinkach tras, Nort Shorach itp.

 

Kombinacja kóla 26" z przodu i 24" z tyły pozwala na podniesienie przodu roweru, a więc zmianę geometrii na lepszą do zjazdu.

 

Co do widelca - z tego co wiem Duro Triple nie ma regulacji napięcia wstępnego sprężyny. A dwupółka uniemożliwia wykonywanie niektórych trików (barspiny itp), więc myślę że zwykłe Duro D będzie lepszym rozwiązaniem. Za różnicę w cenie możesz kupić synowi kask. ;)

 

PS. Na przyszłość przeczytaj Zasady pisania tematów, bo zaraz kilku użytkowników cię zjedzie za żle napisany temat. :)

 

Edit: W bikeBoardzie był artykuł o geometrii: http://bikeboard.pl/index.php?d=poradnia&art=372. Może Ci wyjaśnić parę kwestii. :)

Napisano

Kółka 24'' poza tym są wytrzynalsze od 26'' ;)

 

  Cytat
Za różnicę w cenie możesz kupić synowi kask. wink.gif
  Cytat
Duro D czy Duro Triple, cenowo właściwie się nie różnią,

hmm :)

 

Co do dylematu duro-d czy duro triple to zgadzam sie z przedmówcą. 2półka w tej cenie nie będzie sobą wiele reprezentowała i lepiej kupić 1półkowy amorek.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.