Skocz do zawartości

[Amortyzator] Jak "zmiękczyć" Torę?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Posiadam Torę Slite (wersja spręzynowo olejowa). Przy mojej wadze ok 72kg dość cięzko się ugina. Chciałbym aby wybierała mniejsze nierówności. Czy istnieje jakiś sposób aby ją "zmiękczyć"? Może wymiana sprężyny by pomogła?

Napisano

a coś więcej o tej sprężynie np jakiś typ/rodzaj cokolwiek? Na alledrogo są sprężyny od darta miękkie/średnie/twarde. Coś takiego nadałoby się?

Napisano

Jeśli masz najmniejsze tłumienie a amor nadal jest za twardy to zostaje tylko wymiana sprężyny.Dobrze by było abyś zmierzył i napisał jaki masz SAG.

Napisano

Co do samych sprężyn to nie pomogę, bo nie miałem z tym do czynienia. Polecam odwiedzić autoryzowany serwis RS'a.

Napisano

Oryginalne sprężyny nie sa tanie.

Też jestem ciekaw czy od darta albo innego modelu by pasowały a najlepiej od takiego którego sprężyn jest dużo na rynku wtórnym :mrgreen:

Jeśli nie znajdziesz nic to zawsze można zamówić na http://www.sprez-mot.com.pl/sm1.php tylko trzeba porównać wymiary z obecną sprężyną i dać drut cieńszy o dziesiąte części milimetra. Tylko właśnie pytanie:o ile? Chyba pozostaje metoda prób i błędów albo wizyta na forumfizyka i znaleźć jakiegoś teoretyka...

W każdym razie z tego co wyczytałem na forach cena takiego interesu 20-40zł.

Koniecznie daj znać jak coś wymyślisz, jestem w zbliżonej kategorii wagowej!

Napisano

A pokrętło napięcia wstępnego masz całkowicie rozkręcone?

Można też zrobić tak: poszukaj w swojej okolicy jakie marki rowerów oferują sklepy. Niektóre z marek oferują wersje damskie i męske rowerów, w takim przypadku również damską wersję osprzętu. Oznacza to również, że widelce zamontowane w damskich wersjach mają bardziej miękkie sprężyny - tak jest w przypadku np rowerów trek. Zapytaj w takim sklepie czy nie mają luzem sprężyny z takiego damskiego widelca, bo wiele razy przekonałem się, że klientom nie odpowiada miękkość widelca i szukają sposobu jak go utwardzić, szczególnie że wiele rowerów mtb nie jeździ w terenie tylko w mieście.

Napisano

Ten widelec wogóle jest jakiś dziwny. Ugina się max o jakieś 3cm więcej niechce nawet na siłę. Kręcąc pokrętłami zarówno tym gornym na lewej goleni jaki i dolnym na prawej nie odczuwam żadnej różnicy w pracy. Nie wiem czy Tory tak mają. W tamtym sezonie wymieniałem olej na Motorexa 2,5W, wielkiej różnicy nie odczułem. A może wlałem go za mało?

Napisano

Jak się nie chce uginać, to raczej mogłeś wlać za dużo. Ale może też być coś źle złożone. Pomyśl o oddaniu go do kogoś mającego mającego doświadczenie w serwisie amorów.

Napisano

za dużo raczej nie, ponieważ napoczatku wlałem go zamało nie działała wtedy blokada skoku. Gdy dolałem ciut więcej zaczeła działać

Napisano

Ekhm, ale zdajesz sobie sprawę, że oleju do amortyzatora nie leje się na oko? Tutaj dokładnie odmierzona ilość (oraz lepkość) ma niezwykle istotny wpływ na pracę zawiasu.

Napisano

Ilość oleju raczej nie powinna wpływać na ugięcie (tez z tym eksperymentowałem: jak było za mało to zblokowany też się uginał) ale UWAGA: za duża ilość oleju może uszkodzić tłumik. Tak jak napisał kolega, ilość musi być dokładnie odmierzona.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...