rafal0582 Napisano 27 Marca 2012 Napisano 27 Marca 2012 Witam. Ostatnio kumpel oddał mi rower w celu jego regulacji. Z hamulcami i przerzutką przednią nie było problemu, natomiast tylnej po prostu nie daję rady ustawić. Nie powiem że jestem zielony w tym temacie bo ten zabieg powtarzałem już kilkanaście razy, ale tutaj mam jakiś wyjątkowy problem. Wiadomo, wszystko wedle schematu - wkręcenie baryłki przy pancerzu, podpięcie linki, regulacja skoku przerzutki śrubkami L i H. Ciekawie zaczyna się przy regulowaniu prawidłowego zmieniania biegów. Gdy naciągnę linkę tak, żeby na pierwszej koronce manetka wskazywała 1, to zrzucając biegi do 5 jest wszystko ok, lecz po zmienieniu np. z 6 na 7 łańcuch spada na 8. Wiadomo - linka za słabo naciągnięta. Po odkręceniu baryłki przy pancerzu biegi od 5 do 8 chodzą wyśmienicie, jednakże po wrzuceniu np. na 2 wskakuje 1 i wyświetlacz na manetce pokazuje 2. Czyli linka za mocno naciągnięta. Jak popuszczę linkę do od nowa zaczyna się zabawa. Wiadomo że nie luzuje/podkręcam linki o np. 5 obrotów tylko robię to stopniowo powiedzmy co ćwierć obrotu. Po prostu jest taki punkt że albo dobrze chodzi dół albo góra. Rower podobno był przerabiany z 7 na 8 biegów, zmieniona została kaseta i manetka. Przerzutka Acera została taka sama (bo ona powinna chyba obsługiwać 7/8 biegów?). Dodam tylko, że manetka i przerzutka jest Shimano a kaseta SRAMa. Na moje oko coś jest nie tak z indeksowaniem, wygląda na to że skok przerzutki jest ciut większy niż odległość między koronkami. Macie jakieś propozycje rozwiązania tego problemu?
mklos1 Napisano 27 Marca 2012 Napisano 27 Marca 2012 Miałem identyczny problem gdy miałem 7-rzędową manetkę i 6-biegowy wolnobieg (w osprzęcie shimano). Jeden bieg był pusty ze względu na różnicę w skoku. Z tego co wiem stary osprzęt Shimano i SRAM były między sobą niekompatybilne. Nie wiem jak jest obecnie. Zapewne jest podobnie - przecież to konkurencja. W moim przypadku różnicy skoku nie udało się rozwiązać.