Skocz do zawartości

[przerzutka] Acera - problem z regulacją

rafal0582

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Ostatnio kumpel oddał mi rower w celu jego regulacji. Z hamulcami i przerzutką przednią nie było problemu, natomiast tylnej po prostu nie daję rady ustawić. Nie powiem że jestem zielony w tym temacie bo ten zabieg powtarzałem już kilkanaście razy, ale tutaj mam jakiś wyjątkowy problem. Wiadomo, wszystko wedle schematu - wkręcenie baryłki przy pancerzu, podpięcie linki, regulacja skoku przerzutki śrubkami L i H. Ciekawie zaczyna się przy regulowaniu prawidłowego zmieniania biegów. Gdy naciągnę linkę tak, żeby na pierwszej koronce manetka wskazywała 1, to zrzucając biegi do 5 jest wszystko ok, lecz po zmienieniu np. z 6 na 7 łańcuch spada na 8. Wiadomo - linka za słabo naciągnięta. Po odkręceniu baryłki przy pancerzu biegi od 5 do 8 chodzą wyśmienicie, jednakże po wrzuceniu np. na 2 wskakuje 1 i wyświetlacz na manetce pokazuje 2. Czyli linka za mocno naciągnięta. Jak popuszczę linkę do od nowa zaczyna się zabawa. Wiadomo że nie luzuje/podkręcam linki o np. 5 obrotów tylko robię to stopniowo powiedzmy co ćwierć obrotu. Po prostu jest taki punkt że albo dobrze chodzi dół albo góra. Rower podobno był przerabiany z 7 na 8 biegów, zmieniona została kaseta i manetka. Przerzutka Acera została taka sama (bo ona powinna chyba obsługiwać 7/8 biegów?). Dodam tylko, że manetka i przerzutka jest Shimano a kaseta SRAMa. Na moje oko coś jest nie tak z indeksowaniem, wygląda na to że skok przerzutki jest ciut większy niż odległość między koronkami. Macie jakieś propozycje rozwiązania tego problemu?

Napisano

Miałem identyczny problem gdy miałem 7-rzędową manetkę i 6-biegowy wolnobieg (w osprzęcie shimano). Jeden bieg był pusty ze względu na różnicę w skoku. Z tego co wiem stary osprzęt Shimano i SRAM były między sobą niekompatybilne. Nie wiem jak jest obecnie. Zapewne jest podobnie - przecież to konkurencja. W moim przypadku różnicy skoku nie udało się rozwiązać.