jacek090 Napisano 25 Marca 2012 Napisano 25 Marca 2012 Witam Byłem zdecydowany na zakup Unibike Evolution 2011 w cenie 1600 zł , w sklepie na miejscu sprzedawca "..." doradził mi abym zaczekał na wersję 2012 ponieważ cena będzie podobna (ok 1700) Oczywiście roczniki 2011 zeszły a ja oczekiwałem na model 2012 Ku mojemu zdziwieniu kosztuje on ponad 2000 zł (!) WIęc znowu zostałem bez roweru :/ Jest jakiś MTB (głównie miasto , wzrost 185cm) który moglibyście mi polecić zamiast Unibike Evolution 2011 ? Czy za ok 1500-1700 znajdę teraz coś podobego ? Witam Byłem zdecydowany na zakup Unibike Evolution 2011 w cenie 1600 zł , w sklepie na miejscu sprzedawca "..." doradził mi abym zaczekał na wersję 2012 ponieważ cena będzie podobna (ok 1700) Oczywiście roczniki 2011 zeszły a ja oczekiwałem na model 2012 Ku mojemu zdziwieniu kosztuje on ponad 2000 zł (!) WIęc znowu zostałem bez roweru :/ Jest jakiś MTB (głównie miasto , wzrost 185cm) który moglibyście mi polecić zamiast Unibike Evolution 2011 ? Czy za ok 1500-1700 znajdę teraz coś podobego ? Jako , że udało mi się znaleźć Unibika Evo 2011 19'' TO mam pytanie 1. Warto za 1750 zł ? 2. 19' przy wzroście 184 powinno pasować ( wiem , że nie tylko wzorst się liczy)
Arown Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Witam a nie myślałeś o Kellys viper 6.0 o wiele lepsza geometria ramy i porządne podzespoły trwałe, choć lepszy model spider lecz ok 2000zł i rozmiar min. 19,5 też dobrze przymierzyć się do rozmiaru 21" bo ramy mają różną geometrie
szych Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Najlepiej idź do sklepu, gdzie mają te modele z 2012 i się przymierz. 19" powinno byc w sam raz, ale to zależy od długości rak i nóg. Górna rura 3-5cm od jajek i ręce pod takim kątem, aby nie robić grzbietu i zadzierać głowy podcas jazdy. A Panu, który ci wmawiał cuda, że 2012 będzie lepszy, powiedz, aby wziął blachę i je@#$ął się w czachę
finch Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Będzie lepszy, bo bez problemu można go dostać za 1800 zł, a zyskujesz lepsze hamulce i ładniejsze malowanie 19" będzie w sam raz.
jacek090 Napisano 26 Marca 2012 Autor Napisano 26 Marca 2012 Arown : Ten Viper 6.0 ładnie się prezentuje , nie wiem jak w proównaniu z evolution 2011 i mieści się w budżecie ( Ten drugi odpada , bo zacznie się błędne koło z dokładaniem ) szych : racja zobaczę na 2012 czy 19' będzie pasować finch : Model 2012 za 1800 zł ? Póki co nie widizałem poniżej 2000zł Teraz pytanie : VIper 6.0 a Evolution 2011 duża będzie różnica ? Na korzyść którego ?
finch Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Tak, ale jeśli pogadasz (ewentualnie napiszesz) to wyrwiesz go za 1800, razem z przesyłką Jeśli rozważasz Evolutiona 2011, albo Vipera, to zdecydowanie Unibike, lepsze hm... wszystko? A w tarczówki mechaniczne nie ma co się pchać. Ale jeśli jesteś w stanie dać te 1800, to zdecydowanie Evo rocznik 2012, bo w tej cenie to świetny rower (z ramą jak w flicie i expercie za 3k), raczej nie mający konkurencji.
Manti Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Tak, ale jeśli pogadasz (ewentualnie napiszesz) to wyrwiesz go za 1800, razem z przesyłką Jeśli rozważasz Evolutiona 2011, albo Vipera, to zdecydowanie Unibike, lepsze hm... wszystko? A w tarczówki mechaniczne nie ma co się pchać. Ale jeśli jesteś w stanie dać te 1800, to zdecydowanie Evo rocznik 2012, bo w tej cenie to świetny rower (z ramą jak w flicie i expercie za 3k), raczej nie mający konkurencji. Finch daj znać tu albo na priv gdzie mozna evo 2012 za 1800 wychaczyć to pobieram dziś, już, za chwile
szych Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Co do tych lepszych hamulców, to bym polemizował. V'ki są tańsze w utrzymaniu, o wiele prostsze w serwisie (choćby wymiana klocków w trasie), lżejsze, o częściach zamiennych nie wspominajac. Jak się dobrze wyreguluje, to jest kosa. Dopłacanie 1/4 ceny roweru, żeby - w zamian za gorszą korbę - dostać tarcze ze średniej półki, to taki trochę słaby dil. Dopłacamy tylko po to, żeby w przyszłości mieć jeden wydatek rowerowy więcej. Bo różnicy w hamowaniu 95% kupujących nie wykorzysta. Co do Vipera to kolega zgrabnie podsumował.
Fenthin Napisano 26 Marca 2012 Napisano 26 Marca 2012 Z dwoma rzeczami się nie zgodzę. Jeden, dobre klocki są droższe, fakt. Ale i dłużej służą. Więc wychodzi na jedno, albo i lepiej. Dwa, serwis hydrauliki jest banalny, o ile nie uszkodzimy przewodu, tłoczka itp. Ale równie dobrze można uszkodzić ramiona w V-brake. A zmiana klocków jest o wiele prostsza - wyjmujesz stare, wkładasz nowe, ewentualnie musisz lekko wyregulować położenie zacisku i... voila! Różnica w hamowaniu jest odczuwalna, ale najpierw potrzebne są dobre klocki.
jacek090 Napisano 27 Marca 2012 Autor Napisano 27 Marca 2012 Modeli 2011 19" jednak nie ma , poprostu mieli błąd na stronie :/ Jeżeli nie uda mi się obniżyć ver 2012 do 1800 zł (już wysłałem zapytania) polecilibyście jakieś porównywalne propzoycje w tej cenie ? Myślałem też na crossami Unibike Viper 2011/2012
szych Napisano 27 Marca 2012 Napisano 27 Marca 2012 Nie taki do końca banalny. Z V'kami zrobisz wszystko w trasie za pomocą imbusa 6mm (w niektórych modelach jeszcze 4/5). Regulacja, wymiana klocków, z odkręceniem włącznie, jeśli zepsujesz ramiona. Komplet nowych Deorek (z klockami, bez klamek i linek) na jedno koło to max 40zł, części lub używki za grosze można dokupić. Dobrze wyregulowane blokują koło bez problemu i dopiero na mokrych zjazdach zaczynają ustepować tarczom, ale tez nie wszystkim. Za to w hydraulikach wystarczy, że tarczę pogniesz albo membrana ci strzeli i już koszty masz wyższe niż komplet Deorek na dwa koła. Odpowietrzanie też nie we wszystkich modelach jest proste. Do wymiany klocków część modeli trzeba odkręcać. Do tego dochodzą dobre klocki i odpowiednie docieranie (niby nic, a sporo osób potrafi kilka lat na niedoratych jeździć, takie mają przebiegi i styl jazdy). Także tarcze tylko osobym świadom, które realnie ich potrzebują. Dla całej reszty to zbędny wydatek, potem zbędne koszty, a i tak nie wykorzystają różnicy.
Fenthin Napisano 27 Marca 2012 Napisano 27 Marca 2012 Argument o pogiętej tarczy można wrzucić razem z nią do kosza. Obręcze też się deformują. I co wtedy? Na tarczach przynajmniej pojedziesz mając oba hamulce. Dzisiejsze modele są idiotoodporne, klocki wymieniasz w mgnieniu oka. A dotrzeć trzeba każde, nie ważne czy to w tarczach czy w V-brake. Tarcze hydrauliczne są więc praktycznie kompletnie bezobsługowe. Problem pojawia się w przypadku uszkodzenia, tu koszta są wyższe, prawda. Ale to jedyna wada. Regulacja, praca... odkąd mam tarcze, mam spokój. Przy V-brake czasem trzeba było się mocno poużerać, żeby je porządnie ustawić. A tu minuta-dwie i koniec. Nie twierdzę, że autor potrzebuje tarcz. Ale nie powtarzajmy mitów.
jacek090 Napisano 27 Marca 2012 Autor Napisano 27 Marca 2012 Jeśli chodzi o hamulce to w sumie nie mam zdania Zwykłe v'ki wystarczą mi w zupełności , no chyba , że są tarcze ale nie kosztem innych części Tak jak mówiłem popatrze czy gdzieś otrzymam zniżkę do 1800 za model 2012 i jak coś kupię Swoją drogą w świeżych tematach widziałem , że ktoś poleca ten model http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kross-level-a6-vbrake-2011-transport-gratis-p-865.html co o nim sądzicie ?
szych Napisano 28 Marca 2012 Napisano 28 Marca 2012 Ta pogięta tarcza to z życia wzięte. Widziałem kilka razy, jak parkują "niedzielni rowerzyści". Jeden tak w stojak pizgnął, że aż dziw, że mu piasta nie poszła. Ale kończąc temat wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą : Dobrze wyrgulowane v'ki ze średniej półki mają siłe hamowania spokojnie spełniającą wymagania 95% użytkowników (jak chrzestnemu ustawiłem dobrze Acery, a jest kawał chłopa - 190cm, 110kg wagi - to po awaryjnym hamowaniu przed jakimś pieskiem skonczył w rowie i tak się przestraszył, że teraz jeździ z przodem na miękkiej klamce), więc po co mają dopłacać do tarcz? To trochę jakby klientowi, który potrzebuje furmankę, zaoferować Mercedesa Vito. Przez pierwsze 10 000 tez będzie wygodny i bezobsługowy jacek090 - rower na pełnym (no prawie, poza korbami Alivio i pozagrupowymi piastami) Deore w tej cenie, to bardzo dobra oferta. Dodatkowo osobne klamki do hamulca, piasty przystosowane do motażu tarcz CL i amor z mocowanie dla zacisków PM, więc ewentualne wstawienie tarczówki w przyszłości będzie bezproblemowe.
jacek090 Napisano 28 Marca 2012 Autor Napisano 28 Marca 2012 Spodobał mi się ten kross , tylko teraz pozostaje wybór między 18" a 20" :/ Wątpie czy w mojej mieścienie znajdę taki egzemplarz
Fenthin Napisano 28 Marca 2012 Napisano 28 Marca 2012 18" będzie za mała, to mogę Ci spokojnie powiedzieć. @szych Jasne, że można pogiąć tarczę, Ale tak samo można pogiąć obręcz. Dlatego argument jest nietrafiony. Nie twierdzę też, że tarcze to "must have", w takim budżecie to wręcz fanaberia, nie chcę jednak, żeby powtarzać mity.
banderoza Napisano 26 Kwietnia 2012 Napisano 26 Kwietnia 2012 Unibike Evolution 2011 za 1500 PLN to dobra oferta czy targować??
Fenthin Napisano 26 Kwietnia 2012 Napisano 26 Kwietnia 2012 Targować się zawsze możesz. Ale cena w porządku.
God2K Napisano 26 Kwietnia 2012 Napisano 26 Kwietnia 2012 Ja bym wolał Krossa level A2 na V w tych pieniądzach zamiast Unibike bo ma dynamiczniejszą ramę
dominv8 Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Ja bym wolał Krossa level A2 na V w tych pieniądzach zamiast Unibike bo ma dynamiczniejszą ramę uzasadnij to !
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.