Skocz do zawartości

[przerzutka SRAM X7] problem


Marc3l

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam małego zgryza z moją przerzutką :icon_confused: Po zamontowaniu i skróceniu łańcucha okazało się, że przerzutka nie obsługuje mi dwóch najmniejszych zębatek na kasecie. Nawet gdy poluzuje linkę i przerzutka się złoży, czyli odsunie maksymalnie w kierunku "od ramy na zewnątrz" to kółko wózka zatrzymuje się na zębatce nr 3 http://img252.imageshack.us/img252/4813/dscf0173w.jpg i dalej nie da rady sie przesunąć. Przerzutka nie pasuje do ramy czy o co chodzi?

Napisano

zacisk piasty zaloz odwrotnie tzn - ta wajcha ma byc od strony tarczy a nie przerzutki;), dobrze ustawiles literke H i L? - poczytaj o regulowaniu przerzutek, dobrales wlasciwa dlugosc lancucha?

Napisano

Łańcuch nie ma tu w sumie nic do rzeczy, poniewaz nawet jak zdejmę łańcuch to przerzutka automatycznie się składa ale zatrzymuje się 6 zębatce i dwóch ostatnich w ogóle nie sięga. A śrubkami H i L to można operować w ramach najmniejszej i największej zębatki żeby ustawić maksymalny wychył wózka, więc to chyba też nie o to chodzi :icon_confused:. Mogę sobie wkręcać i wykręcać te śrubki i jest bez zmian.

Napisano

Jest jeszcze przecież trzecia śrubka regulacyjna ;) (w okolicach mocowania do haka) Odsuwa korpus przerzutki od haka, dzięki temu kółeczka idą w dół i oddalają się od kasety.

Napisano

Linka jest zamocowana nad śrubą, końcówka tak się zagięła i wygląda jak by było pod. Zaraz oblukam tą trzecią śrubę o której mówił rzymo.

  • Mod Team
Napisano

Nie ma za co przepraszać.....

Marc3l, proponowałbym sprawdzić, czy na sucho ( bez linki i łańcucha) układa się prawidłowo- jesli nie regulujesz śrubkami H i L oraz ową trzecią śrubką , która służy do regulacji opasania ( czyli odległość górnego kółeczka od koronki), jesli tak, zakładasz linkę, sprawdzasz dalej, jesli jest OK, to zakładasz łańcuch.

Napisano

Ja proponuje zdjąć łańcuch, odkręcić linkę, wykręcić całkowicie śrubę H i L. Wtedy powiedz czy się nie składa. Powinna. ;) Wydaje mi się, że za bardzo naciągnąłeś linkę.

Napisano

Dobra, zrobiłem :thumbsup: zdjąłem całą przerzutkę z ramy, powykręcałem wszystkie śrubki i zacząłem wszystko od nowa. Trochę dokręcania i regulacji i śmiga elegancko. Dzięki za pomoc durnykocie i lyndowss :thanks:

Napisano

Ja proponuje zdjąć łańcuch, odkręcić linkę, wykręcić całkowicie śrubę H i L. (...)

Mój drogi, to nie sh*tmano. Tutaj wykręcenie śrubek regulacyjnych powoduje wadliwą pracę przerzutki. :)

W Sramie pomyśleli i gdy przypadkiem śrubka regulacyjna wykręci się bardziej niż powinna, to przerzutka nie obsługuje skrajnych przełożeń. W sh*tmano ma się to w podobnym przypadku tak, że przerzutka ląduje między szprychami.

Napisano

Nie wiem o co Ci chodzi gogollo . Wiem, że jeżeli się wykręca śruby H i L to wtedy przerzutka nie działa prawidłowo, ale nie o to mi chodziło tylko, żeby zobaczyć czy ma ten skok.

Wykręciłem przed chwilą całkowicie śruby w Shimano, które Twoim zdaniem jest gorsze i przerzutce się nic nie stało. Nie odbiła w szprychy ani nic podobnego.

Stwierdzam, że piszesz jakieś bzdury, albo tak, że nie można tego zrozumieć. Bez obrazy. ;)

Napisano

To napiszę jeszcze raz, co by było zrozumiale napisane. :)

 

Jeżeli wykręcisz śrubki regulacyjne w Shimano (mam na myśli śrubki 'H' i 'L'), teoretycznie nic się nie stanie. W praktyce, gdy np. za mocno naciągniesz linkę przy regulacji, bądź przy wrzucaniu łańcucha na największą zębatkę kasety, może Ci wciągnąć przerzutkę w szprychy (bo ta tak naprawdę nie jest zblokowana).

 

Jeżeli zaś wykręcisz śruby regulacyjne w przerzutce Sram'oskiej, to przerzutka nie będzie obsługiwała skrajnych przełożeń (tak jakby śruby regulacyjne były wkręcone za mocno). To właśnie zapobiega takim przypadkom jak wkręcenie przerzutki w szprychy. Oczywiście abstrahuję od historii typu krzywy hak, rama, etc. ;)

 

Czy teraz jest wystarczająco zrozumiale napisane? :)

Napisano
Czy teraz jest wystarczająco zrozumiale napisane?

 

Tak, teraz napisałeś zrozumiale. Tylko ja chciałem, żeby zrobił tak na próbę. Nie, żeby tak jeździł. Nawet jeżeli tak jest to i tak powinno się ruszyć.

 

Poza tym, jesteś pewien, że taki system ma SRAM? Nie za bardzo mam pomysł jakby to miało działać i mogłoby powodować problemy przy regulacji jeżeli musiałby być rzeczywiście duży wychył przerzutki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...