BlackEagle Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Wiatam was serdecznie jako nowy urzytkownik największego forum rowerowego w całej polsce. Kim jestem... jestem a właściwe byłem szczęśliwym posiadaczem (teraz jestem tylko posiadaczem) Everesta Rage. Rowerek sprawował się przez wiele lat wyśmienicie nie mogę powiedzieć o nim złego słowa, jednak życie jego napędu dobiegło końca, notorycznie przeskakuje przez co całkowicie nie nadaje się do jazdy w terenie. Dlatego też z tego miejsca kieruje do was prośbę o udzielenie mi rady odnośnie napędu. Moja prośba brzmii tak czy któryś z poniższych komponentów nadaje się jeszcze do eksploatacjii jeśli nie to jaką alternatywę proponujecie. Pozdrawiam BlackEagle Korba Truvavit Hussefelt Przerzutka tył deore (Wymienać całość czy tylko kółka ) Kaseta 8 rzędów Całość
CzikO Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Wszystko praktycznie do wymiany. Jeśli napęd przeskakuje to już jest w strasznym stanie. Jeśli przerzutka niema jakiś tam szczególnych luzów to wystarczy wymienić obydwa kółeczka na nowe i będzie służyć.
Miliron Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Nic nie da się z tego uratować. Tryby z tyłu, z przodu i łańcuch na 100% do wymiany. To samo z kółkami przerzutki(o ile nie ma luzów)
lyndowss Napisano 21 Lutego 2012 Napisano 21 Lutego 2012 To ja jeszcze napiszę dla pewności. Wszystko do wymiany i ewentualnie wymienić kółka przerzutki jeżeli nowy łańcuch będą prowadziły w nieprawidłowy sposób. Jeżeli umiesz i chcesz możesz też szlifować i napęd znów odżyje. Wtedy tylko musiałbyś wymienić łańcuch i kółeczka przerzutki.
Mod Team Puklus Napisano 21 Lutego 2012 Mod Team Napisano 21 Lutego 2012 A tam sie nie da uratować ... Po prostu sie nie opłaca. ja by to był napęd XTR ktory kosztuje tyle co nie jeden nowy rower to tylko by sie łza w oku kręciła i by każdy kombinował jak to naprawić a nie wymienić na nowe A tutaj nie widze najmniejszego sensu
arroyo Napisano 21 Lutego 2012 Napisano 21 Lutego 2012 Na moje oko to ten sprzęt bardzo zużyty nie jest, ale niestety jest okropnie zaniedbany. Przy tym stopniu korozji niestety nadaje się już tylko do wymiany... a przy okazji sprawdziłbym łożyska w kołach, wymienił linki oraz sprawdził stopień zużycia klocków hamulcowych. Zębatki nie wyglądają tak źle, ale widać, że łańcuch nie był poprawnie czyszczony i smarowany przez co z pewnością wyciągnął się i zużył znacznie bardziej od zębatek.
BlackEagle Napisano 21 Lutego 2012 Autor Napisano 21 Lutego 2012 Dziękuje wszystkim za porady . Zabieram się za kompletowanie nowego napędu przy okazji innych serwisu reszty jak radzi arroyo. Faktycznie sprzęt był używany w trudnych warunkach i niebył zbyt często czyszczony moja wina jak pisze Puklus XTR to nie jest więc płakać nie będę . Szlifowanie precyzyjne (zębatek) to dla mnie czarna magia więc zadowolę się wymianą A tak przy okazkji jakiej klasy sprzęt polecacie aby był trwały i odporny na zanieczyszczenia jazdę w błocie, piachu, wodzie itp. Ja osobiście zastanawiałem się nad Shimano Deore/Deore LX, co do SRAM to niemam kompletnego pojęcia co mogło by "pasować" Pozdrawiam
lyndowss Napisano 22 Lutego 2012 Napisano 22 Lutego 2012 Po pierwsze dbaj, a Ci posłuży. Jeżeli masz zamiar dalej tak traktować napęd to nie kupuj nic z wyższych grup, bo będzie Ci tylko żal napędu i kasy. Teoretycznie im wyższa klasa tym mocniejsze części. Jednak łańcuchy to różnie. Z tym pytaniem to chyba już do innego tematu.
Mod Team Puklus Napisano 22 Lutego 2012 Mod Team Napisano 22 Lutego 2012 Kaseta HG50 i bedziesz zadowolony. Lancuch to już kwastia upodobań, są różne głosy, każdy mowi pow swojemu, Ja uzywam connexa 800 i jest ok. Korba sensownym rozwiązaniem jest alivio. Jezelie chcemy cos wiecej to deore na sztywną oś ale to już 2x tyle grosiwa.No i przede wszystkim ile złota wytelepiesz z kieszeni na napęd??
arroyo Napisano 22 Lutego 2012 Napisano 22 Lutego 2012 Sram/truvativ byłoby dobrym rozwiązaniem gdyby sprzęt tych producentów był łatwo dostępny, osobiście zauważyłem, że znacznie łatwiej dostać shimano które jest w Polsce popularniejsze więc w tym kierunku zmierzaj. Od deore wzwyż zaczyna się sprzęt godny uwagi.
BlackEagle Napisano 22 Lutego 2012 Autor Napisano 22 Lutego 2012 Myślałem aby przeznaczyć na nowe "zabawki" ok 500 zł może trochę wiecej ale generalnie aby było jak najtaniej . Shimano z powodu dostepności było najlepsze Skusiłbym się na Connexa 800 z powodu dobrej odporności na rdzę i dużo osób go sobie chwali Zastanawia mnie opłacalność wymiany całej korby czy nie lepiej wymienić same zębatki o ile to jest możliwe jak sądzicie
BlackEagle Napisano 23 Lutego 2012 Autor Napisano 23 Lutego 2012 Nie zapomnij wymienić szprychy z tyłu To pierwszę co zobię
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.