Skocz do zawartości

[napęd] Całkowita wymiana czy tylko częściwa ?


BlackEagle

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiatam was serdecznie jako nowy urzytkownik największego forum rowerowego w całej polsce. ;) Kim jestem... jestem a właściwe byłem szczęśliwym posiadaczem (teraz jestem tylko posiadaczem) Everesta Rage. Rowerek sprawował się przez wiele lat wyśmienicie nie mogę powiedzieć o nim złego słowa, jednak życie jego napędu dobiegło końca, notorycznie przeskakuje przez co całkowicie nie nadaje się do jazdy w terenie. Dlatego też z tego miejsca kieruje do was prośbę o udzielenie mi rady odnośnie napędu. Moja prośba brzmii tak czy któryś z poniższych komponentów nadaje się jeszcze do eksploatacjii jeśli nie to jaką alternatywę proponujecie. Pozdrawiam BlackEagle :P

 

386d5c932be1caeam.jpg Korba Truvavit Hussefelt

4f122212fa408809m.jpg Przerzutka tył deore (Wymienać całość czy tylko kółka :P)

87d01fdcdd2967d8m.jpg Kaseta 8 rzędów

80209c3db157b05dm.jpgCałość

Napisano

Wszystko praktycznie do wymiany. Jeśli napęd przeskakuje to już jest w strasznym stanie. Jeśli przerzutka niema jakiś tam szczególnych luzów to wystarczy wymienić obydwa kółeczka na nowe i będzie służyć.

Napisano

Nic nie da się z tego uratować. Tryby z tyłu, z przodu i łańcuch na 100% do wymiany. To samo z kółkami przerzutki(o ile nie ma luzów)

Napisano

To ja jeszcze napiszę dla pewności. Wszystko do wymiany i ewentualnie wymienić kółka przerzutki jeżeli nowy łańcuch będą prowadziły w nieprawidłowy sposób. Jeżeli umiesz i chcesz możesz też szlifować i napęd znów odżyje. Wtedy tylko musiałbyś wymienić łańcuch i kółeczka przerzutki.

  • Mod Team
Napisano

A tam sie nie da uratować ... Po prostu sie nie opłaca. ja by to był napęd XTR ktory kosztuje tyle co nie jeden nowy rower to tylko by sie łza w oku kręciła i by każdy kombinował jak to naprawić a nie wymienić na nowe :D A tutaj nie widze najmniejszego sensu :D

Napisano

Na moje oko to ten sprzęt bardzo zużyty nie jest, ale niestety jest okropnie zaniedbany. Przy tym stopniu korozji niestety nadaje się już tylko do wymiany... a przy okazji sprawdziłbym łożyska w kołach, wymienił linki oraz sprawdził stopień zużycia klocków hamulcowych. Zębatki nie wyglądają tak źle, ale widać, że łańcuch nie był poprawnie czyszczony i smarowany przez co z pewnością wyciągnął się i zużył znacznie bardziej od zębatek.

Napisano

Dziękuje wszystkim za porady :). Zabieram się za kompletowanie nowego napędu przy okazji innych serwisu reszty jak radzi arroyo. Faktycznie sprzęt był używany w trudnych warunkach i niebył zbyt często czyszczony moja wina :P jak pisze Puklus XTR to nie jest więc płakać nie będę :P. Szlifowanie precyzyjne (zębatek) to dla mnie czarna magia więc zadowolę się wymianą :P

A tak przy okazkji jakiej klasy sprzęt polecacie aby był trwały i odporny na zanieczyszczenia jazdę w błocie, piachu, wodzie itp. Ja osobiście zastanawiałem się nad Shimano Deore/Deore LX, co do SRAM to niemam kompletnego pojęcia co mogło by "pasować" :D

Pozdrawiam :P

Napisano

Po pierwsze dbaj, a Ci posłuży. Jeżeli masz zamiar dalej tak traktować napęd to nie kupuj nic z wyższych grup, bo będzie Ci tylko żal napędu i kasy. Teoretycznie im wyższa klasa tym mocniejsze części. Jednak łańcuchy to różnie. Z tym pytaniem to chyba już do innego tematu. ;)

  • Mod Team
Napisano

Kaseta HG50 i bedziesz zadowolony. Lancuch to już kwastia upodobań, są różne głosy, każdy mowi pow swojemu, Ja uzywam connexa 800 i jest ok. Korba sensownym rozwiązaniem jest alivio. Jezelie chcemy cos wiecej to deore na sztywną oś ale to już 2x tyle grosiwa.No i przede wszystkim ile złota wytelepiesz z kieszeni na napęd??

Napisano

Sram/truvativ byłoby dobrym rozwiązaniem gdyby sprzęt tych producentów był łatwo dostępny, osobiście zauważyłem, że znacznie łatwiej dostać shimano które jest w Polsce popularniejsze więc w tym kierunku zmierzaj. Od deore wzwyż zaczyna się sprzęt godny uwagi.

Napisano

Myślałem aby przeznaczyć na nowe "zabawki" :) ok 500 zł może trochę wiecej ale generalnie aby było jak najtaniej :P. Shimano z powodu dostepności było najlepsze :P Skusiłbym się na Connexa 800 z powodu dobrej odporności na rdzę i dużo osób go sobie chwali :P Zastanawia mnie opłacalność wymiany całej korby czy nie lepiej wymienić same zębatki o ile to jest możliwe jak sądzicie :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...