Skocz do zawartości

[sztyca] Redukcja z 27,2 na 30,9


jareklodz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, poszukuję od jakiegoś czasu sztycy karbonowej w rozmiarze 30,9x400mm. Wybór dość ograniczony, a koszty znaczne. Zastanawiam się na zastosowaniem redukcji bo w rozmiarze 27,2 podaż znacznie większa. Czy Ktoś używa takiego rozwiązania? Zależało by mi na rozwianiu wątpliwości czy zastosowanie redukcji nie będzie powodować obsuwania się sztycy. Karbonu nie dokręcę na maxa z obawy na uszkodzenie. Rama Speca Stumpjumper alu M5. Chyba że Ktoś posiada takową sztycę w rozsądnych pieniądzach lub zna jakieś inne rozwiązanie? To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

Napisano

A nie zastanawiałeś się czy nie lepiej poszukać jakiejś sztycy ALU 30,9 w zbliżonej masie do tej "upatrzonej" karbonowej ? Myślę, ze dla bezpieczeństwa przed złamaniem ,a ograniczonym budżecie lepiej wziąć coś ciut cięższego ale tak żeby to było bez kombinacji z przejściówkami!

Napisano

Dokładnie. yamaha1 dobrze mówi. Alu sztyca nie będzie aż taka lekka, ale na pewno lepiej będzie z alu sztycą niż z z redukcjami.

Napisano
Poza tym redukcja odnosi się zawsze z większej na mniejszą.Nie redukujemy śr mniejszej na większą.

 

Ale kolega jareklodz chce właśnie zredukować z większej na mniejszą, tylko niefortunnie napisał tytuł posta :)

Napisano

HELLo-:

 

Przejsciowke uzywalem, choc w alu ramie z alu sztyca(przejsciowka tez alu). Na poczatku bylo elegancko choc sztyca troche nurkowala, wiec zredukowalem ilosc smaru i dokrecilem troche mocniej zacisk(nie polecam z karbonem z wiadomych wzgledow). Niestety po jakims czasie zaczelo sie najgorsze: trzeszczenie okrutne, szczegolnie denerwujace na podjazdach, pomagalo tylko dosmarowanie niwielka iloscia smaru zeby znowu uniknac efektu opuszczania sztycy. Koniec koncow wkurzylem sie i zamontowalem taki rozmiar jak podsiodlowka i mam problem z glowy!

 

Nie polecam przejsciowek, szczegolnie jesli chodzi o karbon, tak jak wspomnial yamaha1 gra nie warta swieczki!

 

p.s.: jaka jest waga/cena tej karbonowej sztycy?

 

POZDRo-:ver

Napisano

Bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi, z tytułem posta to faktycznie pomyliłem. Co do sztyc alu, to nie jest kwestia wagi tylko amortyzacji/redukcji drań. Jak się d.. do czegoś przyzwyczai a konkretnie kręgosłup to ciężko się przestawić. Mam dobrą sztycę alu thomsona, ale wspomnienie po karbonowym bontragerze pozostało więc kombinuję. Mam obawy właśnie a propos trzeszczenia itp. Tak czy inaczej dzięki za info. Co do ceny za 30,9x400mm to bez 400 PLN będzie trudno.

Napisano

Jeżeli miałbym wybierać sztycę karbonową a sztycę alu o zbliżonej wadze, to zdecydowanie biorę karbon.

 

Żeby nie było, że jestem gołosłowny - jeżdżę od paru sezonów na EC90x400, ważę 85 kg bez ekwipunku i sztyca nigdy dała jakicholwiek oznak słabości - a lekko nie miała.

 

Jakoś średnio jestem przekonany czy mógłbym to samo powiedzieć o 200g puszce po piwie, poza Thomsonem.

Napisano

...troche OT ale dzis wrzucilem sztyce SDG(alu) z karbonowym Bel Air w systemie I-Beam i jest naprawde przewygodnie - siodlo milo buja na boki podczas krecenia, na wybojach wyraznie lepiej tlumi niz moj poprzedni Bontrager(podobny ksztalt, waga, to samo ze sztyca), i zaoszczedzilem kilka gramow na wymianie(czego nie moge powiedziec o kasie)...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...