Skocz do zawartości

[9849g] custom Wheeler "Ulepek" by klon


klon

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na forum już od dłuższego czasu, a ponieważ na sezon 2012 przygotowuję dość sensownego składaka z perspektywą na dalsze zmniejszanie wagi przyszedł czas pochwalić się rowerem w "manii lekkości" :)

Ulepek, bo całość składałem sam, łącznie z zaplataniem kół, skracaniem przewodów hydraulicznych, serwisowaniem zacisków, można dosłownie powiedzieć, że znam każdą śrubkę.

Do rzeczy:

Rama: Wheeler Eagle Race 19" [1550g]

Widelec: Fox 32 F80 RLC [około 1600g]

Stery: VP A45AC [80g]

Podkładki dystansowe: no name [około 15g]

Mostek: Syntace Force 149 75mm [128g]

Kierownica: Syntace Vector 2014 [316g]

Gripy: Octane One BoltOn [120g]

Obręcz przód: Alexrims DM24 kapslowana 32 otwory [723g]

Piasta przód: Novatec D711 [140g]

Szprychy przód: DTSwiss Competition cieniowane [190,4g]

Nyple przód: Dartmoor aluminiowe [9,6g]

Zacisk przód: Dartmoor Bolt-on [32g]

Obręcz tył: Alexrims DM24 kapslowana 36 otworów [719g]

Piasta tył: Novatec D712 [280g]

Szprychy tył: DTSwiss Competition cieniowane [214,2g]

Nyple tył: Dartmoor aluminiowe [10,8g]

Zacisk tył: Dartmoor Bolt-on [36g]

Opony: Continental Explorer(pierwsze w kolejce do zmiany) [2x630g]

Dętki: Schwalbe AV13(j.w. a może i bez dętek się obejdzie ;) ) [2x190g]

Sztyca: Truvativ Team Double Clamp przycięta do 280mm [237g]

Zacisk sztycy: jakiś Giant na imbus [około 20g]

Siodełko: Selle Royal Freccia [395g]

Korba: Shimano Deore FC-M590 bez młynka [859g]

Łańcuch: Shimano Deore XT CN-HG94 [277g] - w planach na 2012

Kaseta: Shimano Deore XT CS-M771-10 [282g] - w planach na 2012

Przerzutka przód: Sram X.7 [180g]

Przerzutka tył: Sram X.9 GS 10sp. [204g]

Manetki: Sram X.7 2x10 [474g]

Pancerze: na sezon 2012 jeszcze nieznane

Hamulce: Avid Juicy Five [około 800g]

Tarcze hamulcowe: Shimano Deore XT [2x124g]

Koszyk na bidon: author [około 60g]

 

Razem obecnie: 11840 gram.

Edytowane przez klon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia postaram się wrzucić jutro.

DM'y zostają - zależy mi na wadze, ale nie ich kosztem, za bardzo podoba mi się ich design :teehee:

Tak jak pisałem, pierwszymi elementami do wymiany będą opony i dętki, potem pedały(crank brothers smarty już mam kupione potrzeba tylko uzbierać na buty). Myślę, że z tymi zmianami realna waga roweru to będzie poniżej 11 kilo - niestety nie mam jeszcze wagi i większość wag, których nie byłem pewien zawyżyłem :thumbsup:

Edytowane przez klon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę krytykować, bo rower, rozumiem, powstaje. Ale jeśli do nowo przygotowanego roweru, w którym, jak mówisz, kładziesz nacisk na wagę, pakujesz obręcze ważące w sumie półtora kilo i argumentem jest to, że są ładne, to coś mi się nie zgadza:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd taką wagę wytrzasnąłeś ważą z 200gram mniej.

Chyba pomnożyłem wagę manetek 2 razy, masz rację, ważą około 260gram z linkami: SRAM X.7 Trigger Shifters Weight

Jeśli ktoś z was zna dokładną wagę 2x10 to proszę o info.

 

Co do kół - przyjmuję krytykę, i nie wykluczam wymiany w przyszłości...ale...zwróćcie uwagę na to, że mam bardzo lekkie piasty i w miarę lekkie szprychy, co trochę rekompensuje ciężkość obręczy :whistling: Zadziałam coś z oponami(np. zamiana na Geax Saguaro da 240gram na komplecie).

Zastanawiam się też czy iść w kierunku tubeless czy lekkich dętek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są oczywistości, ale najważniejsza jest masa rotująca rozłożona najbardziej obwodowo, czyli opony, dętki i obręcze. Masz obręcz 720g, do tego chcesz oponę 500g i dętka i opaska niech będzie 120g, razem ok 1340g na obwodzie. Chcesz kombinować z oponami, w końcu stracisz cierpliwość i będzie Cię kusiło żeby instalować jakieś wynalazki po 330g, czyli papierowe opony do pancernych obręczy.

Masę piast można spokojnie traktować jak masę nierotującą, bo są w samym środku obrotu.

Obiecuję już Cię nie męczyć:)

Edytowane przez CMIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, możecie mnie męczyć, w końcu będzie trzeba zmienić obręcze, ale na pewno nie nastąpi to jeszcze w tym sezonie. Papierowych opon też nie założę, rower ma jeździć. Swoją drogą zaciekawiłeś mnie jak to będzie po zmianie obręczy i zmniejszeniu masy rotującej - czy rzeczywiście odczuję dużą różnicę w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że większość odwiedzających ten dział ma doświadczenie z przesiadką na lżejsze koła, czy choćby sporo lżejsze opony. Sam mam dość ciężkie koła (choć lżejsze od Twoich) i kiedyś kiedyś zmieniłem opony z ważących 750g na takie ważące 500g, do tego założyłem dętki 120g (zamiast conti chyba z 210g). Różnica była więcej niż zauważalna. Oczywiście największe znaczenie ma to w momencie przyspieszania i hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że zmianę kół, czy w tym przypadku samych obręczy odczujesz najbardziej. Co byś nie zmienił, to tutaj na obręczach będzie to najbardziej czuć.

Możesz kupić dwie obręcze, które będą ważyć tyle co Twoja jedna. Ciężkie klocki i tyle.

 

Kierownica bardzo ciężka, tutaj też możesz sporo urwać, gripy, opony i dętki też, chociaż przy tych obręczach, to te dętki jeszcze nie rażą tak mocno. Siodełko, przerzutka przednia - te części to raczej klocowate są.

 

Wszystko przed Tobą, dużo można zejść, a też specjalnie dużo nie wydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, ale nie byłem w stanie zrobić dzisiaj zdjęć, za dużo mam w tej chwili pracy i nie mam czasu zająć się rowerem, po weekendzie na pewno coś wrzucę.

 

Mody, na kierownicy urwę na pewno, podana waga jest nie przyciętej(700mm a skrócę na 600-620), na Syntace Vector Carbon mnie nie stać a przy tej firmie z uwagi na Red Monstera i poczucie bezpieczeństwa chcę zostać :icon_mrgreen:

Gripy prawdopodobnie zmienię jeszcze w tym sezonie, bo obecne się kończą. Co do przerzutki, to te 50 gramów, które bym urwał na razie nie jest tak istotne, właściwie, to przerzutka przednia na niektórych zdjęciach waży sporo mniej, muszę zważyć swoją i uaktualnić: med_rmp383_img_7485.jpg

Sidełko rzeczywiście trochę waży, ale można od niego odjąć wagę pampersów(jeżdżę w 99% przypadków bez) i nie będzie tak tragicznie :icon_wink:

 

W czasie robienia rozpiski, z pośpiechu nie ustrzegłem się błędów. Bez zmiany sprzętu udało mi się już zrzucić prawie pół kilo :P odpowiednio

210 gramów hamulce, waga obecnie: [272+258=530gram]

244 gramy manetki, waga obecnie: [230gram]

12 gramów tarcze hamulcowe, teeraz: [236 gram]

Na wszystko powyższe mam zdjęcia na wagach :yes:

Aktualna waga roweru to: 11374 gram

Edytowane przez klon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo,ze sporo utniesz, to obawiam się, że efekt nie będzie taki jak gdybyś zmienił kierownicę na inną, Jeśłi Ci odpowiada, to ok, rozumiem. Chyba, że chcesz coś prostego?

Myślałęm, że każdą część ważyłeś sam. Jeśli masz możliwość, to rozbierz cały rower i zważ każdą część z osobna :)

Tak z ciekawości - ile ważysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ważę około 72kg. Z ważeniem własnoręcznie jest kłopot, bo rower już złożony i szkoda go rozbierać(albo np. rozplatać kół) a przy składaniu nie myślałem o zakupie wagi :wallbash: .

Większość wag jest pewnych(dane producenta+sprawdzenie na rowerowawaga lub innym zdjęciu), rama i sztyca były ważone przez sprzedających, tam gdzie nie byłem pewien zawyżałem i teraz są tego pierwsze efekty. Wkrótce kupię wagę i zważę FOX'a, pancerze, manetki, przerzutki, kierownicę, mostek, adaptery avida i sprawdzę poprawność wag hamulców. Myślę, że znów uszczknę kilkadziesiąt gramów :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę części poważyłem, muszę uzupełnić listę i moje excelowskie wypociny. Jutro chyba powklejam zdjęcia na wadze wszystkich części, które udało mi się zważyć :) Na teraz tylko teaser: nowe podkładki pod mostek Syntace H.A.T.: 15mm - 7g :w00t:

01022012073.jpg

Edytowane przez klon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej światła jak robisz foty :) Bo słabiutke te zdjęcia.

 

Jak dałem więcej światła, to waga spadła o gram :woot: tzn, pewnie dokładność wagi jest trochę do kitu, bo waga podkładek skacze z 6 na 7 i z powrotem, można chyba przyjąć, że ważą 6,5 grama. Jakość zdjęć podyktowana jest też tym, że do ich robienia używam telefonu, jak złożę rower, to porobię fajne foty w plenerze :icon_exclaim:

 

Wrzuć jakieś fotki całego roweru.. :)

Z tym będzie problem :whistling:

Właśnie dzisiaj pobawiłem się w rozkręcanie i nie skończyłem skręcać.

Co do całej reszty masz rację, niby podzespoły drogie, ale jest jedno wielkie ale. Kupowałem je nie myśląc jeszcze o wadze, to raz, a dwa, to były kupione naprawdę bardzo okazyjnie i dalej na ów okazje poluję, więc sukcesywnie wymienię i resztę ciążących rzeczy.

 

W pierwszej kolejności prawdopodobnie zmienię chwyty - łatwy i tani zysk prawie 100 gram :) dopiero po nich zajmę się oponami i dętkami, dalej siodło, pedały, koszyk na bidon, parę innych drobiazgów (linki, adaptery hamulców, zacisk sztycy, korek i zmiany kilku mało obciążonych śrub na aluminiowe). Obręcze to niestety na razie pieśń przyszłości, nie chcę zamienić na byle co(w zasadzie miałbym na co, mam 2 komplet kół na Alex DM18), muszą być lekkie i wytrzymałe :teehee:

 

A teraz duża paczka zdjęć z moimi częściami na wadze.

https://picasaweb.go...CKCfnZuOlPbMtAE

Niestety zawiodłem się trochę na ramie, waży o ponad 100 gram więcej niż mnie zapewniano, ale cóż...ja ważyłem z nabitymi miskami sterów i hakiem, nie wiem czy to dało te 100gram(a raczej wiem, że na pewno nie). Może podana przez poprzedniego właściciela waga była wagą realną innego rozmiaru :verymad: jak na 19" to myślę, że te 1662 gramy uzbrojonej ramy to nie jest zły wynik :thumbsup:

 

Jeszcze jedna sprawa, w galerii są też zdjęcia hamulców na innej wadze - to będzie mi przypominać, żeby nie sugerować się zdjęciami innych, ponad 30 gram różnicy a sprzęt poza kolorem niczym się nie różni(na oko długość przewodów nawet podobna). Coś mi się wydaje, że niektórzy ważą swoje hamulce bez płynu i podkładek, tak czy inaczej moje zważone są uczciwie - zalane, odpowietrzone z oryginalnymi śrubami i kompletem podkładek :yes:

Edytowane przez klon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hłe hłe hłe chyba zostałem wywołany do tablicy...

 

Masz rację kolego, moje Juicy zamiast Dotem są wypełnione azotem, jest trochę ściśliwy ale da się jeździć, dodatkowo wyjąłem sprężynki rozpychające klocki, ciutke latają ale w sumie mi to nie przeszkadza. Szkoda tylko, że nie czytasz opisów pod zdjęciami, ba, nie widzisz co jest na zdjęciu. Gdybyś chwilę się zastanowił i pomyślał czemu jest taka duża różnica w wadze - może doszedłbyś do wniosku, że jedyną rzeczą która dzieli nasze egzemplarze to klocki (i rocznik ale to chyba oczywiste). A między organikami na alu płytce a spiekanymi na stalowej może być do 15g różnicy...a podkładek faktycznie nie ma, chodź nie wiem co to za problem dodać ich wagę samodzielnie abyś mógł sprawdzić ile waży mój zestaw identyczny do Twojego?

 

W każdym bądź razie na następny raz proponuję się dobrze zastanowić przed napisaniem argumentów wyssanych z palca.

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miskov17, spoko,nawet nie wiedziałem czyje to zdjęcia - wyszukałem je przy pomocy wyszukiwarki grafiki w google i nie czytałem tematu :P - zwracam honor, zbyt mało znam się na wagach podzespołów i nie myślałem, że 30g na klockach można zbić, będę musiał dopisać je do listy "do zmiany".

 

Cały sens ostatniego akapitu poprzedniego postu mieści się w tym wycinku:

nie sugerować się zdjęciami innych

szczególnie w przypadkach komponentów w których można trochę wagi uszczknąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...