Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

lauda86

 

Na 19" będzie już wysoko wysunięta sztyca, wyżej niż u mnie, ja mam 191 chyba.

 

Panowie Wyjadacze

 

Czy jest możliwość włożenia w mój rower ramy od jakiegoś stumpjumpera fsr ale, uwaga, małokołowego? Np. dorobić jakieś haki na tył, co by koło odeszło wystarczająco do tyłu, amortyzator od 29era? Mam 80mm, ale na necie widziałem jak zrobić go na 100mm. Ewentualnie wymienić na jakiegoś 120mm... Jest wogle taka możliwość? Choć jak tak teraz myślę, to taka rama będzie zaraz przykrótka...Hmmm, bo wersja pod duże koło to rarytas na rynku wtórnym, i ceny całkiem nie takie;)

 

Ot taka myśl mi przeleciała...

Edytowane przez rmn1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rmn1 -> Przod to pikus; nawet jesli olejesz problem ktory walkuja koledzy 650-kowcy;) (tj. wysoki suport) to masz zasadniczy problem z miejscem na kolo i to szczegolnie przy ugieciu wahacza; musialbys przeprojektowac co najmniej dolne widelki (chainstays) wahacza oraz link/linkage/popychacz dampera; Czekaj tylko na glosy o 650kach; z nimi masz wieksze szanse na pomieszczenie sie.... albo zapakuj zwyczajnie gumy 2,5-2,7" srednica powinna sie pokrywac z 650ka 2,25", gorzej z waga i przyspieszeniem;)

 

@anarchy -> "stara" jesli wolisz;); tymczasowo poprzestane na wlasnych 4, ale mam smaka na jeszcze ze 2-3:) Wsrod ziomkow w zeszlym roku panowalo przekonanie, ze im wiecej tym lepiej, a 12miechow pozniej wrocili do max 3-4 maszyn... ale jak tak patrze na popularne blogi to se mysle, ze nigdy malo;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lauda86: ja bym sugerował 21", a jeszcze lepiej obadać główne forum 29er - temat rozwałkowany niczym ciasto na pierogi. Dodam, że jednoznacznie odpowiedzieć się nie da bo, tak jak np.: buty i tiszerty, rozmiary są sobie nierówne - patrz tajemnicze słowo: geometria! ;):)

 

anarchy: nie trzy tylko dwa(chlip, chlip), a jeden z nich jak najbardziej szosowy przecie ;) i do tego obydwa stalove :D

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

rmn1 - możliwości zawsze są :) pozostaje kwestia samozaparcia i ceny-choć z pewnością łatwiej i taniej Ci będzie dostać FSRa 26"/ lub każdą inna ramę pod 26"

Co do FSRa (jako, że sam takowy posiadam) szukałbym po pierwsze tej wersji "najnowszej" czyli widelki tylne plus "proca" na damperze - ma to ten plus że nie ma mostka pomiędzy górnymi piórami więc jeden problem z głowy (jeden z 4)

Druga rzecz - nie kombinował bym wokół haków ale pogadał z Orłowskim czy Ci nie przedłuży najnormalniej w świecie rurek dolnych i górnych (ewentualnie luxtech i carbon). Jak się okaże że nie dadzą rady lub za drogo wrócić do pomysłu haków - usunąć obecnych końcówki, dokonać 2 nawiertów i dorobić haki przykręcane na 2 śruby.

"Stara" wspomniał, że problem jest BB i to prawda bo jak klasyczny FSR ma na 335mm suport nad ziemią to po wsadzeniu 29" (bez korekty na zawieszeniu itd) uzyskasz.... 370mm? To już lepiej do drabiny przykręcić kółka i tak próbować jeździć "na strażaka".

Pozostaje pkwestia przedniego amora - i raczej skłaniał bym się do "kompresji" widelca tak żeby jak najmniej podniosła się rura sterowa nie wydłużania go.

A moje prywatne zdanie jest takie- kup ramę 26" i złóż 79erowca :) Na tył 650b wejdzie bez problemu (w wybranych ramach), na przód 29 upchasz. Koszty dodatkowe znikome, sprzedać zawsze sprzedasz potem (kto Ci kupi "przerabianą" ramę?) itd..

O zaletach takiego rozwiązania już nie wspomnę bo wg mnie jest genialne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucilem na blogasa foty z tego tematu mtbr i pare linkow odnosnie potencjalnych modeli nadajacych sie do konwersji... np taki sobie ibis...:

 

P1010939.jpg

 

 

wpadla mi do glowy pewna mysl; staloweczka pod canti/v + obrecze 584/590 tourowe (potrzeba jeszcze tylko gum, ktore niestety sa wciaz szalenie drogie, a polskie przedstawicielstwa cos dopiero przebakuja o dostawie na 2013 (czyli pewnie kwiecien!!! matko 3ci swiat ta polsza...)), matod na "obskoczenie" wiekszego kola z niskich piwotow jest sporo - zreszta wrzucalem to juz jakis czas temu;

 

 

ps. Luxtech emigruje do UK, wiec raczej forgjet; biobike to zenada, nawet nie odpisuja na maile; a milec nasmarka Ci cala ramke na zamowienie w granicach 1500-2500pln wiec lepiej juz kupic sobie uzywke z zachodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

"Stara" na temat konwersji można pakować i tu (bo tak ciekawie ogólnego tematu jak ten to ja nie widziałem jeszcze) ale i na 650b (daj coś ludziom)

W temacie stalówki kurcze coś taki sztywny z tymi cantimi :) -jak dobrze policzysz to bez kombinowania: BB7, klamki po staremu i piasty tylko. Mocowania ładne to Ci Rychtarski wspawa bez problemu.

I masz święty spokój (a i zgodnie z koncepcja kół) wymieniasz na co chcesz.

I tyle, bez kombinowania itd

Można velocity pod 650b i V kupować ale drogie cholerstwo.

Ale w temacie stalówki (bo zima będziem chyba konwertować żonki stalowego Koniaka na 650) - albo zmieniać hki żeby miejsca było albo dać mimośród i po problemie z bb.

i.. to jest największa dla mnie zaleta stali (po komforcie).

 

ps:luxtech emigruje? ale może go w końcu tam docenią

ps2: mielec? kumplowi zrobili 29 jeszcze za jakieś 600zł ale błędy te same od lat więc ja bym się zastanawiał

ps3: a w ogóle o czym ten temat teraz........bo się pogubiłem? hehehehe

ps4: w temacie przeróbki pod 29" amora - zrobiłem tak w "29mielcu" składanym dla kolegi (jest w galerii)- chciał budżetowo ale lekko i na szutry (takie coś pomiędzy 29 a trekingiem). Wsadziłem mu starą dobrą Z2 z odkręcaną podkową w miejsce której poszła wyższa :) weszło elegancko

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak piszesz - bombery z serii pierwszych z1-ek ~97-8r. to swietny material dla kombinatorow dzieki odkrecanej podkowie.... ale wyobraz sobie, znalazlem kiedys fotki maga21 w wersji cx! mial wyzsza korone (w koncu tez byla odkrecana) i troche dluzszy booster/podkowe - jak znajde to bedzie zblogowany...

 

tymczasem mowie o ULTRA TANIEJ przerobce;) mimo wszystko do retro stalowki trzeba dorabiac (~150pln sikorski dajmy na to) badz kupic adapter (a2z min 100-120pln z przesylka); Mysle ze nie doceniasz cantow, widzialem nawet puglsey'a w takiej wersji;) dobre klocki i przynajmniej zerowy koszt (kto nie ma w domu starych kantow? ostatnio sprzedalem cale ich wiadro tak nawiasem;)

 

przykladowo zalozmy ze masz caly rowerek xc cr-mo z bujakiem w granicach 80mm;

-hample stare wykorzystasz (czy to canty czy v-ki),

-trzeba kupic obrecze - najtansze wersje od ~50-60pln szt. (na alle nowe 590ki za 30pln, ale stosunkowo ciezkie bo stozki)

-i opony (najtansze wciaz te RR po ~170)

-szprychy w okolicach 266mm (czyli 26" 3x) przeplatasz na 2x (polecam ze przekladka, ale mozna w stylu cannondale'a bez, tylko przyda sie to mocno dociagnac)

 

a wersja disc?

-obrecze disc crc ~150-170/szt

-opony j.w. 170 x2

-adapter badz przerobka ramy ~100-150pln

-hample disc - jesli masz to pol biedy,

-piasty disc - w retro stalowkach raczej niewystepowaly;)

 

no i nie kazdy starszy bujacz bedzie mial mocowanie pod tarcze... i przy tym wszsytkim mozna wciaz zachowac rower w stylu retro, a na wiekszym kolku.... oczywiscie zgadzam sie, ze jak ktos chce miec "ladnie" to czemu nie, ale dla eksperymentatorow wersja budzet moze sie okazac ciekawa alternatywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

nie doceniam, może przez sentyment do pierwszych "poważnych" DXów w moim życiu ale nic ponadto

No może jeszcze jako wyznacznik jakości serwisanta bo dobrze ustawić canty było nie lada sztuką :)

miałem canty całe lata temu, do czasu V-ek (zanim weszły jeszcze shiemano) przesiadlem się na nie i do dziś uważam, że szaraki XTRa nie miały konkurencji. Zatem jeśli pod piwot to Vki :)

Co do przeróbników pod większe koło zabrakło tam na blogu jednego świetnego i prostego rozwiązania (może na priv Ci podeślę rys poglądowy)-coś co każdy może sam wykonać a nawet u frezera nie będzie kosztowało 150zł (o matko!)

Cenowo masz rację ale wg mnie

- rozwiązanie bez przyszłości żadnej (a mówię to jako zatwardziały używacz 8b. z tyłu we wszystkich rowerach),

- ograniczające wybór obręczy i opon (bo nie założysz 2,4 na 17mm obręcz)

- bez możliwości wykorzystania zalet tarcz.

I nie porównywał bym do terenu dajmy takich SUNów o szerokości 25mm z możliwością pod no tubes do jakiś stożków z alledrogo

 

Żeby nie było do zeszłego roku w Sarnie One (aka DX10,9 aka szarak) miałem V i długo kombinowałem jak przejść w 650b z zachowaniem i ramy i Vek (zależało mi na utzrymaniu kompletnego szaraka XTR)

Policzyłem do kupy, przemyślałem, Koval pomógł i popchnął do przodu moje myślenie. I jestem rad ze zmian.

Co do tarcz i retro? zawsze możesz wsadzić stare .. no własnie -pytanie za piwo-kto robił dyski na linkę gdzie pracowały oba klocki (accent? author? formula?dia compe??) z czerwonymi elementami?

A i też patrząc na stylistykę jaka panuje na np NAHBS uważam że do retro sprzętu jak nic linkowe dyski odpowiadają.

Ale tu masz jedną wielką racje "moja droga Stara" :) że do experymentów jest to jak najlepsze rozwiązanie! Sam jak budowałem 69er to wsadziłem koło przednie ...ze starego roweru miejskiego. Miałem zmienić ale, że wagowo pasowało(!) że obręcz miała z 25mm (!, ale jednokomorowa) i że to trzymało się kupy jeździłem i jeździłem.

 

I na koniec w temacie mechanikow-widzieliśta? Chyba avid we łbie mi pluskwę zainstalowało bo tak miałem swoje bb7 wykończyć (c0 by pod polerowanego szaraka i 240s pasowały):

2013-SRAM-Avid-BB7-SL-mechanical-disc-brakes01-600x450.jpg

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Decyzja zapadła - będzie SARNA 3.

O 7 rano wyprowadziłem "dwójkę" na ostatnie podskoki po Puszczy

O 10 wrzuciłem na hak rzeźniczy i rozebrałem do samej ramy.

O 11 zawitałem do Kuźni Mistrza Rychtarskiego-umówiliśmy się na lutowanie w przyszłą sobotę.

Będzie 10mm krócej na sterówce, będzie na Spiricie, będzie ciut ostrzej pod siodłem, a na widle (który jest genialny i sobie zostawiam) odejdzie 5mm.

Co do haków - po nocy dumań i Waszych wskazówek - do poniedziałku dałem sobie czas na zastanowienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i dobrze, znów będzie na co czekać. A tak kończąc powyższy OT, patrzyłem na ebay angielski, niemiecki i USA i za dużo tam ramek FSRów 29 nie ma. Wogle ram FS29 jak na lekarstwo (albo nie umiem szukać, bo z ebay nie korzystam). Chciałem tylko obadać ile trzeba mieć aby zacząć się rozglądać, a tu taka posucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Moim zdaniem będzie ciężko-pierwsze 29Stumpy FSRy u speca pojawiły się w 2008r bardzo nieśmiało - był to tylko jeden model (w starym złocie i wojskowej zieleni a na stany w marchewkowej pomarańczy), w 2009 26" nadal w Europie mocno przeważało, dopiero teraz Spec wysypał na Europę 29". A, że rama dobra a wiele się nie zmieniła w ciągu ostatnich 3 lat to mało kto się pozbywa.

 

Że czekał będę to nie bardzo mi do śmiechu.. Ale się chce - się czeka, byleby do Trójmiejskiego Kucia Stali zdążyli (Rychtarski wie i obiecał, że się postara).

Sarna 2 zostanie przemalowana na mało atrakcyjny ale bezpieczny kolor - jak u Forda, napis też zniknie.I na ebaya.

Sarna 3 ten sam kolor (choc kolor paprykarza w metalu mnie mami od dawna, podobnie jak sentymentalny jasnoniebieski metalik - miało się kiedyś genialnego Stevensa na Tange Prestigu w tym odcieniu) , ta sama czcionka, zmieni się mała cyferka-jak bym nie pisał pewnie nikt by się nie zorientował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niby po temacie Sarny2 ale na koniec kilka fot "za dnia" z ostatnich podrygów..

Najpierw detal który mnie rozczulał najbardziej - mufa i wyjścia pancerzy - ze świecą szukac takich w "glinie":

2.5.JPG

 

wideł tylny:

2.3.JPG

 

wideł przedni (zauważcie wspomniane wcześniej przewężenie narastające tak od połowy widelca):

2.2.jpg

 

i na koniec smakowite haki oraz przepiękna wersja 950 w wersji "poliren und grawiren" :) :

2.6.JPG

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i takie haki maa byc ciezkie? kaman! i cromor ciezki? ze co??? na slx chcesz ja teraz budowac? ja pierdziele, jak glowka za wysoka to dziabnij/jak za niska podloz pod/nad, ile ta ramka wazy? 2,2kg? tozto waga piorkowa!

 

jak Ci ciazy to nie wiem - zmien zaciski kol, wstaw pancerze niro, zaloz hydraulike, uszczelnij opone - wyjdzie na to samo...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oj Stara, Stara... naprawdę i ja za stary jestem żeby samemu nie wpaśc na pomysły o których mówisz... :)

haki mi nie ciążą-pisałem-zbytek łaski dla tego kto nigdy singla nie dosiadał a w piastę 10 biegową o wadze 900 gramów wierzyc przestałem. Za to za każdym razem gdy sciągam koło k..wica mnie trafia. Doszedłem do tego że najłatwiej mi spinkę rozpiąc, łancuhc ściągnąc-masakra nieprawdaż? Planowo haki były by cofnąc "prawdopodobne koło 29 na tyle" ale Mistrz tak wyprofilował widły, że i przy najkrótszych 430 się mieści. Zatem po co? No po co? Może co najwyżej dla uroku samego (ale jak byś zobaczył drobne haczyki z mocowanie tarczy jakiem wypatrzył u Mistrza...ślina by pociekła-zaręczam). Jednak jak pisałem powyżej -do jutra przemyślę.

O wadze całości nie mówię - gdybym wyznawcą był Wagomira uwierz, że rower ważył by poniżej 9kg-i to na stalówce. Kwestia podejścia. Rower sprzętowo w 95% spełnia moje potrzeby i bardzo dobrze mi z tym (może 240s zamieniłbym na xtry i stery na canecreeki). A waga całości? wali mnie to - byle by rower był poniżej 10,5kg hehehe

Popatrz na to od strony samej ramy i tego że jeździłem do tej pory na DX10.9, to była naprawdę szlachetna rama. I chciałem wymienic na coś naprawdę z górnej półki i coś co godnie zastąpi tytaniaka. Żebym psychikę mógł oszukac (i może żonę), że to już ta jedna ostatnia.. "na lata" :)

Plan był prosty- columbus, mufy i poniżej 2kg. I prawie się udało (obecnie jest 2160 i to jest niezła waga zważywszy np na mosiężne rurki prowadzące przewody w ramie).

Nie wiem co to slx:) wiem co to XCr ale tu znów nie wiem kto by mi na tym polutował ramę, a następny w kolejce u Columbiego jest Spirit - toż to coś jak 953/853 reynoldsa (choc columbi mniej popularny zatem smaczniejszy kąsek) Czy to źle, że chcę lepiej? Zawsze tak było.

Mostek? W ciągu 2ostatnich bardzo intensywnych tygodni (nie licząc tygodnia na Suwalszczyźnie) miałem mostki: 75/-8*, 85/-8* Kazafazy, mojego thomsona 90/0* i speca z Antki fula (jak na fotach) co ustawiasz sobie jak chcesz: od +16* aż po minus 16*. Nawet wideł wsadziłem krótszy o 30mm co by kąty zaostrzyc.

Naprawdę - nie było mi łatwo podejmowac taką decyzję. Mam Was za dobrych kumpli i stąd to "zwierzenie" inaczej jak pisałem-nikt by się nie zorientował, że doszło do erraty.

Jedyne co pozostaje to miec nadzieję, że Sarna2 trafi w godne ręce i mocne nogi :) Kogoś kto doceni kunszt jakiego na co dzień nie uświadczysz (bo przyznac musisz, że detal piękny).

amen

 

ps: waga piórkowa powiadasz :) a to już mało kto pamięta wagi Ritcheya? Mongoosa IBOCA pro, albo takich Scapinów... to są wagi piórkowe!

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem że to nudne pytanie, ale muszę :-)

Oczywiście mam pytanie jaki rozmiar ramy Romet 29er będzie pasował do 178cm wzrostu, noga wew. ok 86.

Moje wyliczenia wskazują na 19" ale mam obawy czy to jednak nie będzie za dużo.

 

Jeżeli ktoś mi zaraz powie żebym poszukał odpowiedzi bo na forum na pewno jest, to mówię, że owszem, znalazłem, wyliczyłem ale każda rama się trochę różni, przymierzyć nie mam gdzie, wolę więc fachowców zapytać zanim kupię kota w worku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Serwus Jafo, rozmiarowo coś podobnie mam i osobiście przymierzałem się do 17" -ale na papierze wydała się za krótka. Potem Wiewiór jak złożył bika to podał (nie pamiętam na której stronie to jest i nie mogę znaleźć) że pozioma ma 595mm czyli jak w pysk strzelił idealnie.

Pisz do Wiewióra na priva może Ci odpisze, sam śmiga na 17" i twierdzi, że mu leży świetnie. Ale wiadomo każdy ma swoje przyzwyczajenia-jeden woli krótkie ramy a drugi jeździć w Kubotach :) :)

Jeszcze jedno-TwojaStara jest z Krk - może uderz do niego bezpośrednio, na miejscu i do przymierzenia.

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwus Jafo, rozmiarowo coś podobnie mam i osobiście przymierzałem się do 17" -ale na papierze wydała się za krótka. Potem Wiewiór jak złożył bika to podał (nie pamiętam na której stronie to jest i nie mogę znaleźć) że pozioma ma 595mm czyli jak w pysk strzelił idealnie.

Pisz do Wiewióra na priva może Ci odpisze, sam śmiga na 17" i twierdzi, że mu leży świetnie. Ale wiadomo każdy ma swoje przyzwyczajenia-jeden woli krótkie ramy a drugi jeździć w Kubotach :) :)

Jeszcze jedno-TwojaStara jest z Krk - może uderz do niego bezpośrednio, na miejscu i do przymierzenia.

 

dzięki za odpowiedź. ta rama w rozmiarze 17" ma niby 577mm górnej rury a 19" to 605mm (takie wymiary wyszperałem w necie), wychodzi na to że brakuje dla mnie 18" :-)Może pójdę zgodnie ze starym powiedzeniem, że od przybytku głowa nie boli, najwyżej będę kombinował z mostkiem.

Edytowane przez jafo24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Własnie miałem dokładnie ten sam problem. Poszukam w domu bB bo oni tez podawali wymiary (sami mierzą) i wychodziło im odmiennie do danych producenta.

Na jutro postaram się Ci to podesłać-ewentualnie przelecę raz jeszcze pierwsze 20 stron tego wątku bo raz już to było pisane :)

To jeszcze kwestia jak jeździsz - jak nad korbami i z głową nad mostkiem to lepiej kupić dłuższa ramę, sztyce bez offsetu i mostek 80

Jak siłowo i luzacko to 17" - sztyca z offsetem 20mm,siodło na tył, mostek 90mm i mogły by być dobrze.

 

No i znalazłem wymiary pomierzone prze Wiewióra (pamiętaj że on ma 17"), cytuję:

  • suport ~310mm
  • baza 1100mm
  • bb drop 60mm
  • top tube horizontal ~585mm
  • tylne widły z naprężonym łańcuchem 32x18t 445mm, ale jakieś 7mm mniej mierząc w pozimie!

 

Wróciłem z jazdy, rower śmiga świetnie.

  • bardzo lekki jest skubaniec
  • skręca błyskawicznie
  • jazda na sztywniaku mnie nieco przeraża :P
  • rower zamienia wertepy na wibracje
  • FOSSy są odporne na snejki
  • trzeba nagwintować ramę i zrobić ten napinacz ze śruby

 

HA!

3 minuty i mamy też dane z bB:

"To tak na boku a wspominam o bB ponieważ w dużym teście przeglądowym rowerów 26 i 29 znalazła się rometowska 29.

I co? Z rysunku geo. dla rozmiaru 17" wynika: górna w poziomie... 595, tylny trójkąt:445-465(!), kąty: 72,5* i 69*"

 

Nie musisz dziękować mej genialnej i altruistycznej naturze Dobry Człowieku, wystarczy zwykłe ubóstwianie na kolanach... :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dejta spokoj faktycznie te ramki maja niski przekrok, ale z 19" musialbys miec prawdopodobnie mostek ok 50mm; czyli raczej 17 + most z 80-90mm, sztyca jak Ci tam pasuje (na pewno 350mm wystarczy)

 

@Anarchy -> to pokaz co z tego nowego kucia stali wyjdzie bo jak juz tyle o tym gadamy...;) ps. zamieniac hugi na xtr'a??? madre co to za herezje prawisz! a tego Mongoosa tez troche szkoda -> pewnie zastanawiales sie nad jakas konwersja? (jezdzil on 69?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

o serwus Stara (co z Kuciem Stali?)

Oj, żebyś wiedział jak ja płakałem za Mongoosem... do czasu jak pomalowania Sarna nie trafiła w moje łapska :)

Bardzo kombinowałem - koło weszło pięknie - miejsca spokojnie na błoto ale .. suport 312,314mm (ma m na tym punkcie hopla) a to nie dawało by wszystkich plusów większego koła. tak, mongoose pierwotnie p i t 26" a potem przyszło objawienie- 69 i w pełni sztywno.

Zmiana suportu na mimośrodowy (tak by obniżyć BB) plus mocowanie tarcz (ale sam wiesz że to najmniejszy problem i można na własna rękę) - na Litwie powiedzieli od 450 ojro, w tritonach Moskiewskich (jak tylko zaczęło być o nich głośno) napisali, że nie robią "przeróbek" co najwyżej nowa rama.

Myślałem jeszcze o nowych hakach (stare przerobić na "mocowanie" nowych) - ale wtedy okazało się, że koło trze o poprzeczkę górną ech...

Stanęło na nowej ramie - i dobrze (z perspektywy czasu łatwiej to oceniać).

 

Co do nowej Sarny 3 - z pewnością będziecie pierwszymi którym przekażę cokolwiek. Zaklepałem już haki, "zamówiłem z menu" chromowanie przednich i tylnych, mam/miałem wielkiego smaka na chromowanie wszystkich łączników (zwanych potocznie mufkami) ale to już rokoko, i w dodatku za gruby pieniądz - chyba dam sobie spokój, zastanawiam się za to nad tak "nie racingowym" elementem jak.. oczka pod sakwy w rurkach podsiodłowych.

 

Co do piast - wiem, dla jednych to głupie ale jak się 2 lat jeździ na shimano, jak stare 950 po kilku latach mają nadal czysto, gładko i lekko to po cholerę mi takie aluminiaki?

Ale to tylko takie moje gadanie-zresztą wchodziły by tylko 960 w grę (975 mają już mniejsze kulki i dziwne ale w tylnej 975 chyba pada mi JUŻ bębenek?). Za dużo włożyłem kasy i pracy w te 240 żeby je odkładać na bok, za to dostęp do racheta -dal mnie bomba!

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...