Skocz do zawartości

[korba] korba XT ale która?


QauczuQ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

potrzebuje korby moja obecna już dogorywa.

 

Chcaiłbym kupić coś z korb Shimano XT. JEdnak tutaj mam dylemat ponieważ tutaj:

 

http://cult-bikes.com/

 

są korby XT z roku 2004(FC-M761) i 2003 (FC-M752) ta starsza jest dość tańsza, nie chciał bym przepłacać niepotrzebnie a też boję sie wtopoić ok 300 zł na coś co się nie sprawdzi i nie będę mógł kupić zamienników tarcz.

 

Doradzcie mi co wybrać , a może LX wystarczy?

 

P.S.

Lubie zjazdy, nie jeżdzę wyczynowo, trasy długości po około 25 - 35 km. Moja poprzednia korba to Sahs Neos.

Napisano

Ja bym wziął TO - (i tak zrobiłem ;) już 2 tygodnie temu ) do tego suport xt albo lx 118mm i gitara. Niewiem czy naprawde warto tak dopłacać do tej korby xt.

Napisano

tarcze do obu korb sa takie same wiec nie bedize problemu z zamiennikami ale do modelu 2003 musisz doliczyc jeszcze cene suportu czyli przynajmniej 100zł a model 2004 ma go w komplecie(zintegrowany),jest tez nieco sztywniejszy i przynajmniej teoretycznie powinien miec trwalsze lozyska

 

tak BTW sam mialme poprzednio sachsa neosa i wklad suportu na 4 maszynowkach jakis kinex i przesiadlem sie na deore 540(te same ramiona co w LX kolegi powyzej-roznia siejedynie kolorem i srodkowa zebatka)oraz wklad suportu na octalink i roznica w sztywnosci jest juz bardzo znaczaca!!

Gość Gość
Napisano

Dzięi Panowie za odp.

 

Chyba zacznę odkładać na korbe XT:

 

XT mechanizm korbowy 2004 BlowOut!

 

ramię korby kute próżniowo; "Hollowtech"; zębatki kompatybilne z wszystkimi łańcuchami 9-biegowymi; wielowypust; koronki: 44-32-22z lub 48-36-26T; 175mm; model 2004 (FC-M761); waga ok. 866g.

 

uwagi: nowy mechanizm korbowy XT charakteryzuje zintegrowana oś suportu oraz zwiększona sztywność ramion

 

cena z VAT wersji 44-32-22z: 661 zł 539 zł

 

Tylko tej kasy mi szkoda, nie wiem czy czasem ta tańsza xt nie była by równie dobra:

 

XT mechanizm korbowy 2003 BlowOut!

 

ramię korby kute próżniowo; "Hollowtech"; zębatki kompatybilne z wszystkimi łańcuchami 9-biegowymi; wielowypust; koronki: 44-32-22z; 175mm; model 2003 (FC-M752); waga ok. 617g.

 

cena z VAT w komplecie z BB-ES71: 708 zł 399 zł (pozycja tymczasowo wyprzedana)

 

Ale ten lx ze zintegorwaną osią suportu też nie jest głupi.

Może jeszcze poradzicie którą wybrać?

A korba :

 

Hone mechanizm korbowy

 

ramię korby kute próżniowo; "Hollowtech"; kolor: czarny; zębatki kompatybilne z wszystkimi łańcuchami 9-biegowymi; wielowypust; koronki: 44-32-22z; 175mm; model 2005 (FC-M600-3); waga: 928g.

 

uwagi: nowy mechanizm korbowy Hone charakteryzuje zintegrowana oś suportu oraz zwiększona sztywność ramion

 

cena z VAT: 439 zł

 

Co wy na to?

Napisano

A jak jest z blatami, można je dostać bez problemu?

 

Wiesz, bo za roku lub dwa przyjdzie czas na wymianę i nie chcaił bym mieć wtedy z tym problemu.

 

A może wiesz coś na temat korby Hone też Shimano, to jest wyższy model? , dlaczego jest droższy od LX?

  • Mod Team
Napisano

LX będzie aż na wyrost, a kupując XT niepotrzebnie wydasz kupę kasy a różnicy i tak byś nie odczuł. Tak więc doradzam LX-a lub nawet Deore. Zamienne blaty dostaniesz bez żadnych problemów.

Napisano

Ja także polecę Ci korbę LX 2004 i do tego dobrej jakości suport, np XT. Żeby nie ryzykować "wpadki"na allegro polecę jak zwykle zakupy u Arnika. Tam korbę LX 2004 kupisz bodajże za 228zł, a suport XT za 120zł. Oczywiście można się jeszcze "dogadać" z Arnikiem odnośnie ceny więc za 20zł różnicy nie opłaca się ryzykować na allegro korb z przemytu z lipną gwarancją :)

 

Poniżej link do fotki prezentującej mój rowerek i korbę LX 2004 w pełnej okazałości :D

Napisano

Są opinie, że w nowych zintegrowanych korbach padają łożyska. Poza tym modele bez zintegrowanych systemów suportu są tańsze (z tej samej klasy suportem) i lżejsze :)

Napisano

Są opinie, że w nowych zintegrowanych korbach padają łożyska. Poza tym modele bez zintegrowanych systemów suportu są tańsze (z tej samej klasy suportem) i lżejsze :)

 

 

A jak z blatami to tych "starszych" modeli LX?

Napisano

Ja słyszałem ze z zintegrowaną ośką ma sztywniejsze ramiona ale tak jak pisze ci Żbik LX to korba już nawet do ostrego XC ja polecam ten model co Żbiku ma w rowerze ponieważ jest lżejszy i bardziej mi się podoba kupisz suport XT i masz lekką a zarazem wytrzymałą korbe :)

Napisano

Czyli brać : FC-M572.

 

A jak z blatami do tej korby, gdzie mogę je dostać?

 

I wiecie może czy wchodzą nowe modele Shimano grupy LX, tórych wejście obniżyło by znacznie cenę na obecne i poprzednie.

Napisano

Blaty są identyczne w starych i nowych modelach. Wogóle, z tego co wiem, do modelu LX pasują nawet blaty od Alivio i Deore. Dostaniesz je w większości sklepów rowerowych stacjonarnych i internetowych. Więc nie ma problemu :)

Napisano

Na ten sezon będę kompletował napęd i już w domku czeka LX'04+suport XT. Według mnie jest to najlepsze wyjście pod względem cena/jakośc. Wiem że podobną kwotę miałbym LX'05 ale nie chciałem się bawic w zintegrowany suport i do tego to korba jest koszmarnie brzydka, a po za tym jest srebrna więc pasuje mi do bika jak kwiatek do kożucha.

Napisano

Świetny wybór, Schwefel!! Sam żałuję, że nie mam suportu XT (niestety "tylko" LX... :) ). Odnośnie wizażu nowego LX '05 mam podobne zdanie co Ty ;)

Napisano

Witam. W planach mam również wymianę korby i wybór padł na lx + do tego kaseta lx(9tka). Jaki najlepiej łańcuch dobrać do takiego zestawu (planuję jazdę na dwóch lub trzech) oraz czy długość suportu podana przez Storm'a 118 bedzie odpowiednia do ramki lf maxx pro?

Napisano

lancuch PC59 styknie lub PC69 jak masz(lub shimano HG73) kaske a dlugosc suportu jak dla mnie powinna byc ok znawca w tym temacie raczej nie jestem :blush:

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Szukałem w necie wiadomości o korbie FC-M572, tyle czasu od wczoraj, a tu tradycyjnie najlepsze wiadomości posiada nasze forum :!!:

Właśnie jestem w trakcie zmiany korby z modelu 570 ponieważ duża i średnia tarcza do wywalenia (no może tylko duża) a cena za te dwie tarcze to około 180zł a nowa korba 200 - mądre to jest bardzo :)

Napisano

Ja bym nie ryzykował ze 118mm suportem- zdecydowanie bierz 121mm do FCM572. Co do starego XT pamiętaj o tym, że coraz trudniej jest dostać tarcze z 5 śrubami i są one drogie (chyba, że weźmiesz model ze standardowym rozstawem 4 śrub). Model FCM572 wystarczyłby Ci w zupełności- między nim a XT jest różnica w sumie tylko w wadze, bo wytrzymałość jest taka sama. Lepiej nie korzystać z nowych korb ze zintegrowaną osią suportu, ponieważ łożyska na pewno są słabsze niż w systemach Octalink'a (ramiona są sztywniejsze w połączeniu z osią, ale łożyska padają szybciej niż w Octalink'ach). Pozdrowerek ALL :) :)

Napisano
Lepiej nie korzystać z nowych korb ze zintegrowaną osią suportu, ponieważ łożyska na pewno są słabsze niż w systemach Octalink'a (ramiona są sztywniejsze w połączeniu z osią, ale łożyska padają szybciej niż w Octalink'ach). Pozdrowerek ALL
Chodź zdarza się, że na korbach XT/XTR ludzie przejeżdżają tysiące kilometrów i nie ma żadnych problemów, z tym że jeszcze w tych nowych są problemy z dostaniem nowych suportów jakby co...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...