Thor1 Napisano 20 Listopada 2011 Napisano 20 Listopada 2011 Czy to prawda , że górne kółko wózka ma fabrycznie większy luz niż dolne ? Bo u mnie ma spory luz i piszczy na podjazdach , gdy łańcuch jest na największej zębatce. Mam SLX-a.
Pionek Napisano 20 Listopada 2011 Napisano 20 Listopada 2011 u mnie nie ma praktycznie w ogóle luzów a mam dziada alivio , ile masz przejechane na tej przerzutce?
lyndowss Napisano 21 Listopada 2011 Napisano 21 Listopada 2011 Czyżby brak jakiegokolwiek smarowania? Pionek Jaki rocznik masz przerzutki?
Thor1 Napisano 21 Listopada 2011 Autor Napisano 21 Listopada 2011 Ma przejechane 3 tys.km. W jakimś poradniku wyczytałem , że aby przerzutka pracowała prawidłowo, to górne kółko ma większy luz. To jak to w końcu jest, czy te kółka są identyczne ?
lyndowss Napisano 21 Listopada 2011 Napisano 21 Listopada 2011 Jaki to poradnik? Luz ma być, ale czy większy od dolnego kołeczka to nie mam pojęcia.
ulek93 Napisano 21 Listopada 2011 Napisano 21 Listopada 2011 Luz jest w górnym kółeczku (prowadzącym), chociaż to bardziej suwanie się na boki niż luz, ale jest. Nie wiem, czy jest to niezbędne do poprawnego działania przerzutki, bo po wymianie na kółeczka KCNC, gdzie tego luzu nie ma, przerzutka wrzuca szybciej i precyzyjniej. P.S Piszczeć może też łańcuch ocierający o wózek, a nie samo kółko.
1415chris Napisano 21 Listopada 2011 Napisano 21 Listopada 2011 Wlasnie sprawdzilem w sramie xx luzu nie ma, podobnie w redzie. Natomiast spory w ultergowskiej shimano. W xtr 970 uzywalem roznych koleczek, w/w kcnc, afc. I czy one mialy luz czy nie, szczerze mowiac nie pamietam. Imo, ma to male, jesli wogole, znaczenie. Nic nie zastapi dokladnego ustawienia zmienarki. Dobrze jest przeczyscic i nasmarowac koleczka od czasu do czasu.
Thor1 Napisano 21 Listopada 2011 Autor Napisano 21 Listopada 2011 W takim razie czeka mnie wymiana kółka/kółek. Może zrobię przy okazji mały tuning , na coś takiego od KCNC http://www.bikestacja.pl/kcnc-jockey-wheels-koleczko-przerzutki-niebieskie-p-1995.html?cPath=152_157 Jest aluminiowe , nie wiem jak z trwałością. ulek93 , używasz chyba podobnych , szybko się zużywają ?
eloo Napisano 21 Listopada 2011 Napisano 21 Listopada 2011 Jeśli slx jest tam samo zbudowany jak Xt to górne kólko jest na łożysku ślizgowym a dolne na maszynach i luz na górnym jest normalny.
Pionek Napisano 21 Listopada 2011 Napisano 21 Listopada 2011 Czyżby brak jakiegokolwiek smarowania? Pionek Jaki rocznik masz przerzutki? już nie wiem sam jaki rocznik ma to alivio :Dale chyba 2010
stefan2810 Napisano 21 Listopada 2011 Napisano 21 Listopada 2011 Jeśli slx jest tam samo zbudowany jak Xt to górne kólko jest na łożysku ślizgowym a dolne na maszynach i luz na górnym jest normalny. SLX ma oba łożyska ślizgowe. Górne powinno mieć luz na boki, to nic nie szkodzi a nawet lepiej, bo to kółko wprowadza łańcuch w wózek i prowadzi dalej do kółka dolnego, wiec luz pomaga w odpowiednim ułożeniu tegoż kółka przy łańcuchu. Wiecie o co chodzi. A jeżeli chodzi o te KCNC i inne tego typu to nie używałem ale słyszałem i czytałem że są głośniejsze od plastikowych, ( w końcu metal o metal a nie plastik o metal), może i extra wyglądają ale syf też na nich widać elegancko, no i kolorek znika w pewnym momencie, myśle że lepiej kupić zwykłe plastiki czarne. Po za tym było o takich kółeczkach na forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.