Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Przerzutki nie chcą się przełącząć


powwer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

a teraz mam mały problem z przerzutkami [na tył], nie chcą się zmieniać :(, żadnych śrubek nie odkręcałem i nic, a po założeniu koła tylnego nie chcą się przełączać, nie wiem co się mogło stać, może jakiś kabelek wyszedł czy co tam innego siedzi :(

 

post napisałem również tutaj:

[opona] Jak wsadzić oponę na obręcz? - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa

to właśnie z tego się wziął problem z przerzutkami po wmontowaniu koła

Napisano

przerzutka to shimano acera, manetka to taka, że jednym palcem zmieniasz biegi na wyższe a drugim palcem na niższe [dwie dźwignie góra/dół] :) nie wiem jak się one nazywają

przerzutek z tyłu 8

łańcuch nie wiem jakiej firmy, nie wiem czy znajdę cokolwiek pod smarem :)

 

zdjęcia później wrzucę, może na podstawie tych w/w danych można coś już myśleć ?

Napisano

 

zdjęcia później wrzucę, może na podstawie tych w/w danych można coś już myśleć ?

W zasadzie nie mamy pojęcia co się mogło stać. Wrzucisz zdjęcia to może pomożemy.

Może to wina manetki lub linki .

Napisano

ok, już poradziłem z tym problemem, od montowałem i za montowałem kilkukrotnie koło :)

 

ale mam teraz inny problem,

1. łańcuch spada jak z przodu jest na najwyższej zębatce i ja kręcę pedałami do tyłu

2. ciężko wrzucić bieg na wyższy, jeśli np jest na najniższej zębatce z przodu i chce wrzucić na dwójkę, to muszę na manetce przejść na trójkę aby na zębatce wskoczyło na dwójkę, tak samo wrzucenie na trójkę graniczy czasami z cudem, aż kciuk czasami boli i często trzeba szybko jechać, aby na trójkę mi wskoczyło :/ czasami denerwuje, już tak szybko jadę, około 30km/h cały czas pedałując i chcę dać na trójkę i nic :/

3. oraz chyba łańcuch szoruje jak jest z przodu na najwyższej zębatce

 

 

zdjęcia:

1604wsx.jpg

 

r2qjo5.jpg

 

2h51js3.jpg

 

fapk6f.jpg

 

5002g9.jpg

  • Mod Team
Napisano

Matko bosko KOCHANO ! ! ! ty widzisz jaki ty masz chlew w napędzie?? najpierw wyszoruj na błysk nasmaruj a później napisz jak nie będzie działo.

Napisano

Dobre szorowanie, smarowanie jak i smarowanie linki. Później pewnie czeka cię regulacja przerzutek.

Mam taką samą tylną Acera to syf zbiera się na kółkach ale często robię szorowanie i jest ok.

Napisano

Obrazowo mówiąc - wsadź do butów kilowe ciężarki, wleź w półmetrowe błoto i spróbuj biec. Wtedy zrozumiesz, jak czuje się Twój łańcuch :)

 

Wyczyść go najpierw, porządnie, potem wyreguluj.

 

P.

Napisano

Matko bosko KOCHANO ! ! ! ty widzisz jaki ty masz chlew w napędzie?? najpierw wyszoruj na błysk nasmaruj a później napisz jak nie będzie działo.

no dobra, ale to smar jest :

smarowałem jakiś czas temu :) może za dużo go dałem :)

 

 

ja już będę czyścić to czym ?? szmatka + woda wystarczy, czy jakiś płyn np do mycia naczyń czy coś innego ?

Napisano

Smar ma być tylko W łańcuchu. Wszystko inne ma być suche jak pieprz. A Tu wysmarowane jest po prostu wszystko.

 

Wątpię, że wodą z płynem do mycia naczyń dasz radę to wyczyścić. Benzyna ekstrakcyjna. I zanim weźmiesz się za czyszczenie kasety, zdejmij ją lepiej z bębenka. Już widzę oczyma wyobraźni jak lejesz benzyną po całej pieście...

Napisano

Smar ma być tylko W łańcuchu. Wszystko inne ma być suche jak pieprz. A Tu wysmarowane jest po prostu wszystko.

 

Wątpię, że wodą z płynem do mycia naczyń dasz radę to wyczyścić. Benzyna ekstrakcyjna. I zanim weźmiesz się za czyszczenie kasety, zdejmij ją lepiej z bębenka. Już widzę oczyma wyobraźni jak lejesz benzyną po całej pieście...

to kasety i zębatek nie smarować następnym razem ?? tylko sam łańcuch ?

a ten bęben, cóż to takiego ? :)

Napisano

Tylko łańcuch i tylko po kropelce na wałeczek w ogniwie. Kasety z bębenka nie musisz ściągać. Wystarczy twardym pędzlem i szmatką. Łańcuch po smarowaniu też wycieramy szmatką żeby nie kapało.

  • Mod Team
Napisano

Wydaje mi sie że najszybciej to wyczyści jak sciagnie wszystko prócz korby, wypłucze z rozpuszczalniku i wysuszy. Po takim syfie na 90% bedzie zgrzytać wiec kąpać trzeba 2-3 razy az do czystości. Jak już to wyczyścisz złóż i reguluj na kompletnie sucho. Jak już zacnie działać w maire poprawnie, wtedy nasmarój ale nie smarem tylko oliwą, najlepiej specjalną jak nie posiadasz, może być od biedy olej silnikowy ale jak już wspominali po kropelce na rolke a najlepiej pod nią.

 

Zwykły olej nie jest najlepszy bo łańcuch znowu sie zasyfi ale nie bedzie tak jak jest jeżeli co jakiś czas będziesz to czyścił i smarował gdy przyjdzie czas. Łatwo to poznać bo łańcuch zacznie znowu głośno pracować. Jak wszystko jest ok napędu ma nie być słychać. Ewentualnie cykanie, kołeczek w przerzutce.

Napisano

A co to jest za rower ?? :blink: Chodzi mi o markę . :002: Niezły syf masz w napędzie .

 

Wszystko ściągnie i później tego nie będzie tego umiał złożyć .

Rockerider 2010

Napisano

Lektura:

http://www.forumrowerowe.org/topic/53628-konserwacja-czyszczenie-acucha-sposoby/

Odnosi się to też do kasety i zębatek w korbie.

 

Mój sposób (wzorem większości użytkowników i wg mnie najlepszy :thumbsup: ): benzynka, najlepiej ekstrakcyjna. Ja używam zwykłej i też działa. Trzeba tylko robić to na powietrzu i uważać na opary. No i wysuszyć dobrze napęd po czyszczeniu, a przed smarowaniem. Łańcuch zwykle rozpinam i wrzucam do słoika z benzynką i robię delikatnego "szejka". Kasetę najlepiej ściągnąć jeśli masz klucz do odkręcenia (łatwiej wtedy wyczyścić) ale nie jest to konieczne. Podobnie z przerzutką.

 

Ja sobie kupiłem szczotkę z plastikowym, dość sztywnym włosiem (taką, jak się dywany pierze zwykle). I w połączeniu z benzyną świetnie i szybko czyści się tym kasetę, łańcuch i korbę.

Dwie uwagi jeśli czyścisz bez ściągania kasety i łańcucha:

- trzeba uważać, żeby sobie nie upaćkać roweru lub co gorsza tarczy hamulcowej,

- trzeba uważać, żeby nie zalać piasty za mocno benzyną czy też wodą z płynem (w zależności czym czyścisz). A konkretnie, żeby się to nie dostało do bębenka bo dojdzie Ci też serwis łożysk :icon_wink:

Napisano

Lektura:

http://www.forumrowe...acucha-sposoby/

Odnosi się to też do kasety i zębatek w korbie.

 

Mój sposób (wzorem większości użytkowników i wg mnie najlepszy :thumbsup: ): benzynka, najlepiej ekstrakcyjna. Ja używam zwykłej i też działa. Trzeba tylko robić to na powietrzu i uważać na opary. No i wysuszyć dobrze napęd po czyszczeniu, a przed smarowaniem. Łańcuch zwykle rozpinam i wrzucam do słoika z benzynką i robię delikatnego "szejka". Kasetę najlepiej ściągnąć jeśli masz klucz do odkręcenia (łatwiej wtedy wyczyścić) ale nie jest to konieczne. Podobnie z przerzutką.

 

Ja sobie kupiłem szczotkę z plastikowym, dość sztywnym włosiem (taką, jak się dywany pierze zwykle). I w połączeniu z benzyną świetnie i szybko czyści się tym kasetę, łańcuch i korbę.

Dwie uwagi jeśli czyścisz bez ściągania kasety i łańcucha:

- trzeba uważać, żeby sobie nie upaćkać roweru lub co gorsza tarczy hamulcowej,

- trzeba uważać, żeby nie zalać piasty za mocno benzyną czy też wodą z płynem (w zależności czym czyścisz). A konkretnie, żeby się to nie dostało do bębenka bo dojdzie Ci też serwis łożysk :icon_wink:

dzięki

1, co to jest piasta i bęben ?

2. czy koło trzeba wyjąć z zawiasów ?

3. jak łańcuch odczepić ?

Napisano

1. Piasta to... piasta. Tego nie da się prościej wytłumaczyć. Jeżeli jednak nadal potrzebujesz wyjaśnienia, wpisz w Google "piasta rowerowa" i zajrzyj na grafikę. Bębenek to element piasty, na który nakłada się kasetę i przykręca ją

2. Z haków jak już. I tak, żeby wszystko rozebrać, trzeba.

3. Jeśli jest spięty, wystarczy rozpiąć spinkę. Jeśli jej nie ma, trzeba rozkuć. I na przyszłość założyć spinkę, ułatwia serwis.

Napisano

Ad. 1. Na chłopski rozum piasta to jest cały środek koła razem z łożyskami, na których się to koło kręci i do którego przyczepione są szprychy. :icon_wink: Bębenek to jest element piasty w tylnym kole, na którym nałożone są zębatki (mówimy o kasecie ze zintegrowanym wolnobiegiem bo taki masz).

http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/7303-piasta-tyl-kaseta/

 

Ad.2. Żeby wyczyścić nie musisz zrzucać koła (choć tak jest dużo łatwiej i pewniej). Jeśli chcesz zdemontować kasetę to musisz ściągnąć koło.

 

Ad.3. Dodam tylko, że jeśli nie masz w łańcuchu spinki (takie ogniwo wyróżniające się wyglądem od pozostałych) to do rozkucia będziesz potrzebował skuwacz. Coś takiego np:

http://allegro.pl/skuwacz-rozkuwacz-klucz-do-lancucha-i1876160340.html

Jeśli nie masz to w każdym rowerowym Ci łańcuch rozkują.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...