Skocz do zawartości

[9797g] Fuji Mt Pro Full Carbon


Gutek350

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł taki czas kiedy trzeba było złożyć ten pierwszy rower :) Z takich czy innych powodów dobrałem rame Fuji na która wogole nie narzekam, cały osprzęt to także mój pomysł :) Czekam na słowa uznania badz krytyki :)

 

(Hamulec przedni) –Avid Single Digit SL - 165g

(Hamulec tylny) –Avid Single Digit SL - 165g

(Pancerze i linki) -No Name -ok. 150g

(Kaseta) -Shimano SLX 11-28 - 227g

(Lancuch) – conex 908 -290g

(Korba) – Shimano XT- 840g

(Przerzutka przednia) –Shimano XT - 150g

(Przerzutka tylna) –Shimano XTR - 198g

(Rama+hak) –Fuji mt pro full carbon - 1480g

(Gripy) –Specialized Commuter Grip '11- ok 40g

(Kierownica) – (prosta) Ritchey WCS TRX50 - 120g

(Pedaly) –Crank brothers Egg Beater 2-272g

(Siodlo) – Specialized Rival SL 143 mm- 235g

(Sztyca)-Boplight 27,2mm (ucieta z 400mm na 320mm) - 240g

(Manetki) – Shimano SLX- 280g

(Mostek) –Kbix pro race 80mm - 115g

(Opona przednia) –Schwalbe Furious Fred 2.00- 315g

(Opona tylna) – Schwalbe Furious Fred 2.00-315g

(Detki x2) –Geax ultralite - 270g

(Kolo przednie i tylne)- Mavic crossride- 1750 g

(klamki)- Avid Speed Dial 7-180g

(Widelec)-Axon z blokada.-1740g

(stery)- Acros Ai-03 S05 1 1/8 półzintegrowane-95g

(zacisk sztycy)-Fuji-ok. 35 g

(osłona przed łancuchem)- ok.30g

(inne)- ok 100g

 

Łącznie- 9797g

 

Foto:

post-143344-0-87845200-1317134660_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po to dawałem za oponki prawie 400 zł żeby dawać coś innego :) Jeździ się na nich nawet szybko i pewnie, zobaczymy jak będzie z ich odpornością, słyszałem dość pozytywne opinie na ich temat. Ramę kupiłem w Warszawie w PROBIKE na Igańskiej, ceną się nie ma co chwalić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gutek350 zrob rozpiske wg schematu zamieszczonego w zasadach dodawania projektow.

Troche bezsensowne jest podawanie wartosci wag komponentow bez ich wazenia.

Jak juz zostalo powiedziane, wartosci podawane przez producentow to jedno, rzeczywistosc to drugie.

 

Poza tym ladny rower, tez mnie ciekawi zasadnosc doboru takiego mostka...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka blokady zostanie skrócona, a dlugosc mostka? hmmm... taki kupilem juz dawno temu(2 lata) dobrze mi sie jezdzi i na razie nie zmieniam :) Musze was przeprosic ale nie zważe kazdej czesci z tego powodu ze nie rozbiore teraz calego roweru poza tym nie mam wagi :) jesli post nie zostanie uznany to trudno :) To co wyszlo z wyliczen +-, prawie calkowicie odzwierciedla sie w prawdziwej wadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Projekt roweru powinien być przygotowany według tego schematu

http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=forums&module=forums&section=rules&f=122

Poza tym zanim zaprezentujesz projekt warto zweryfikować wagi komponentów z innymi, niż producenta ,stronami.

 

http://weightweenies.starbike.com/listings.php

http://rowerowawaga.pl/index.php?d=index&mar=14

 

Jest też kilka nieścisłości:

- waga kół obejmuje zaciski? Nawet bez zacisków Twoje crossride są dosyć lekkie- chyba nawet za lekkie

- jaka jest długość łańcucha

- waga korby nieco zaniżona ( jeśli obejmuje korbę i suport) lub zawyżona ( jeśli obejmuje tylko korbę)- sama korba bez suportu to ok. 770-780 gram, suport ok. 96-100 gram

Teoretycznie to szczegóły ,ale zamieszczając projekt warto poświecić trochę czasu na dopracowanie detali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Heja,

naprawdę ładnie Ci to wszystko wyszło. Wygląda bardzo zrównoważenie. V-ki zaoszczędziły Ci dobre 400g na wadze, ale myślę że i tak w przyszłości przesiądziesz się na hydrauliki jak na rasowe maszyny w tych czasach przystało;)

Co do opon to uważam że będziesz przeklinał...nie dlatego że to Fredy, tylko dlatego że to Fredy pod dętki. Niedawno pojawił się świetny projekt też z wściekłymi tylko że 2,2, z tą różnicą że tam były zalane mlekiem. Skontaktowałem się z właścicielem projektu i nie narzekał. Przyznał co prawda że podziurawione jak ser, ale mleko szybko zalepiało.

No ale czas pokaże.

Co do przedmówców to również dołączam się do małej krytyki że wagi są strzelane na chybił trafił.

Wielu zagląda tu nie tylko w celu podziwiania ale również "zasięgnięcia języka" co ile waży i jak się ma do wag producentów itp., więc gdyby nie to że już za późno to szkoda że się nie postarałeś. Ja np. wagę za 25PLN kupiłem;) W porównaniu z ogólnym kosztem całego projektu to przecież kropelka w morzu:D

pozdrawiam i życzę satysfakcji z maszyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesiądziesz się na hydrauliki jak na rasowe maszyny w tych czasach przystało;)

Czyli co, jak mam v-ki to ma gorszy rower, bo nie mam super wypaśnych, lanserskich tarczówek? Oczywiście większości użytkowników tarczówki są w ogóle nie potrzebne, no ale lans musi być. :bye2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, jak mam v-ki to ma gorszy rower, bo nie mam super wypaśnych, lanserskich tarczówek? Oczywiście większości użytkowników tarczówki są w ogóle nie potrzebne, no ale lans musi być. :bye2:

hej,

no tak, obawiałem się że mogę być źle zrozumiany...nie chcę nikogo urazić że v-ki bee a hydrauliki cacy. I absolutnie nie ma to nic wspólnego z lansem.

Każdy wybiera to co chce, a że 95% wybiera jak to określiłeś super wypasione lansiarskie tarczówki to musi to mieć jakieś sensowne pokrycie.

I zauważ że nie napisałem że jego rower jest gorszy.

Sorki za OT

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, jak mam v-ki to ma gorszy rower, bo nie mam super wypaśnych, lanserskich tarczówek? Oczywiście większości użytkowników tarczówki są w ogóle nie potrzebne, no ale lans musi być. :bye2:

Chyba już czas najwyższy zacząć upatrywać hamulce tarczowe jako normę a nie lans czy poprawę statusu.

W większości przypadków kupując dziś nawet podstawowy rower nie masz innej możliwości jak kupić takowy tylko na tarczówkach. I moim zdaniem przeciętnemu Iksińskiemu jest obojętne czy ma takie hamulce czy tanie v-brake. A może nie do końca jest mu to obojętne - bo tu gdzie mieszkam posiadanie tarczówek nawet w rowerze miejskim ma duży sens - rocznie sprzedajemy bardzo wiele kół z powodu przetarcia obręczy. Do tego tanie klocki do tarczówek z reguły i tak żyją dłużej niż tanie klocki do v-brake, których regulacja często przerasta przeciętnego użytkownika roweru (wiem co piszę, choć brzmi absurdalnie).

 

Wydaje mi się że outta82 pozytywnie wyraził się o zastosowanym rozwiązaniu, napisał jednak o tym co często się dzieje - o przesiadce na hamulce tarczowe i tak faktycznie robi 99 procent posiadaczy szczególnie lepszych rowerów. I faktem jest też że dziś w fabrycznych "rasowych" rasowych rowerach nie ma już v-brake. Podobnie jak aluminiowych ram czy sztywnych widelców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...