Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam po co w tej ramie taperowana główka jak pękają podsiodłówki ... może niech wstawią taperowaną podsiodłówkę :icon_lol:

 

No właśnie dlatego pękają że wygląda na to że producent trochę nonszalancko podchodzi do tego co po przecinku. Skutkuje to właśnie "taperowaną" przestrzenią wewnątrz rury podsiodłowej , gdzie sztyca zamiast pasować na lekki wcisk majda się tam i z powrotem powodując spore naprężenia i w konsekwencji pękanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest spowodowane niską jakością wykonania rur (zbyt duże tolerancje) to słabo świadczy o Velo i ich zaangażowaniu w kontrolę jakości, tak to jest jak się produkcję ram zleca fabryce garnków ;) ... może by nie pękała mimo zbyt dużej średnicy gdyby ścianki miały większą grubość kosztem nieco większej wagi ... nie tylko Velo zdarzają się takie wpadki, jest wiele przypadków pękania ram i widelców ...niestety.

No to może niech zrobią taperowaną od góry i będzie git .... ;) podsiodłówki taperowane od dołu istnieją, sam taką mam w ramie Felt RXC Team :)

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak trochę więcej tolerancji? Wszystkie ramy pękają, nawet najlepszych producentów i czy to oznacza, że te firmy mają w nosie klientów i jakość tego co robią. NIE! Pamiętajcie, że to jest produkcja masowa, a nie manufaktura. Velo nie zamawia stu ram, tylko kontener. O problemie można by mówić wtedy, gdyby większość ram nadawała się do śmieci. A tu mówimy o ledwo kilku na kilkaset sztuk, co w przypadku zamawiania ram z Azji jest bardzo dobrym wynikiem. Jak powiedział kiedyś Ivan, można zamówić 1000 ram i będę cacy, ale zamówisz kolejne 10000 i będą spierniczone. To cena jaką płaci się w tej chwili za to, że cała produkcja przeniosła się do Chin i na Tajwan. Akurat Velo, jako poważna firma ma na miejscu swojego rezydenta od dbania o jakość, więc może tylko dlatego było to tylko kilka ram, a nie wszystkie.

 

Pytanie jest innego rodzaju: jak podchodzi Velo do kwestii reklamacji. Czy idzie w zaparte, twierdząc, że produkt użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem, czy też uprzejmnie daje nową ramę. Zakładam, że to drugie, szczególnie jeśli są to tak oczywiste sytuacje. Ja w moim Peaku nie mam tego problemu. Sztyca nie lata jak wiatr polach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak trochę więcej tolerancji? Wszystkie ramy pękają, nawet najlepszych producentów i czy to oznacza, że te firmy mają w nosie klientów i jakość tego co robią. NIE! Pamiętajcie, że to jest produkcja masowa, a nie manufaktura. Velo nie zamawia stu ram, tylko kontener. O problemie można by mówić wtedy, gdyby większość ram nadawała się do śmieci. A tu mówimy o ledwo kilku na kilkaset sztuk, co w przypadku zamawiania ram z Azji jest bardzo dobrym wynikiem. Jak powiedział kiedyś Ivan, można zamówić 1000 ram i będę cacy, ale zamówisz kolejne 10000 i będą spierniczone. To cena jaką płaci się w tej chwili za to, że cała produkcja przeniosła się do Chin i na Tajwan. Akurat Velo, jako poważna firma ma na miejscu swojego rezydenta od dbania o jakość, więc może tylko dlatego było to tylko kilka ram, a nie wszystkie.

Pytanie jest innego rodzaju: jak podchodzi Velo do kwestii reklamacji. Czy idzie w zaparte, twierdząc, że produkt użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem, czy też uprzejmnie daje nową ramę. Zakładam, że to drugie, szczególnie jeśli są to tak oczywiste sytuacje. Ja w moim Peaku nie mam tego problemu. Sztyca nie lata jak wiatr polach.

 

tolerancja tolerancja

przepraszam za cytat ale poczekam/poczekamy jak ci peak strzeli a w odpowiedzi dostaniesz ze pękła bo siedziałes na siedzeniu zamiast jechac na stojaco.

Edytowane przez tadziu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tolerancja tolerancja

przepraszam za cytat ale poczekam/poczekamy jak ci peak strzeli a w odpowiedzi dostaniesz ze pękła bo siedziałes na siedzeniu zamiast jechac na stojaco.

 

Jak najbardziej tolerancja. Już półtora roku mój Peak się trzyma. Taką odpowiedź dostałeś na piśmie od Velo, czy też ze sklepu, gdzie reklamowałeś? Bez względu, gdzie to zawsze można się odwołać do rzecznika praw konsumentów. Akurat pękające podsiodłówki, to jest oczywista sprawa, zwłaszcza jeśli użytkownik zachował wszelkie reguły gry i można jasno stwierdzić, że to rura nie trzyma wymiaru, a nie np. sztyca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu tolerować, zamiast iść z duchem taperowania niech Velo pójdzie z duchem poprawy jakości i podejścia do klienta .

 

Co do obsługi w Velo, moje osobiste doświadczenie - z racji gwaranta naprawiali damper RST, po naprawie nowy damper odarty z farby i nadal spuszczający powietrze tyle, że trochę wolniej ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postanowilem zweryfikowac te pekajace peaki, poznac prawde na temat reklamacji itp...velo odnotowalo 3 pekniete ramy, dwie zostaly wymienione na nowe, trzecia nie zostala uznana, gdyz zacisk byl tak mocno skrecony, ze skompresowalo sztyce i przy okazji zgniotlo rame

 

jesli komus nie uznali reklamacji i nie jest tym 'winnym samemu sobie', to po prostu sklep bezpodstawnie sam rozpatrzyl reklamacje i zrobil klienta w ciupage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postanowilem zweryfikowac te pekajace peaki, poznac prawde na temat reklamacji itp...velo odnotowalo 3 pekniete ramy, dwie zostaly wymienione na nowe, trzecia nie zostala uznana, gdyz zacisk byl tak mocno skrecony, ze skompresowalo sztyce i przy okazji zgniotlo rame

 

jesli komus nie uznali reklamacji i nie jest tym 'winnym samemu sobie', to po prostu sklep bezpodstawnie sam rozpatrzyl reklamacje i zrobil klienta w ciupage

 

a nie przyszło ci do głowy że to właśnie brak podparcia sztycy w podsiodłówce, która trzyma się w ramie tylko na zacisku niszczy i ramę i sztyce? btw jak wygląda zgnieciona rama od zacisku, ktoś bez sztycy jeździł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@aopa85, jesli sztyca trzyma sie na zacisku, to juz podczas jej wkladania samoczynnie zjezdza na sam dol, w skrajnym przypadku jeszcze merdajac na boki czuc luz - wtedy z miejsca nalezy reklamowac rame, prawda? zgnieciona rama wyglada najczesciej tak, ze sztyca odksztalca sie do srodka - cienkoscienne alu lub tani/lekki karbon, a skrzydelko podsiodlowki 'wpada' do srodka - pojawia sie 'rysa'

 

zeby bylo jasne - nie mam nawet zamiaru bawic sie w bycie strona w sprawie, po prostu zauwazylem, ze jest powazny problem, ktorego sie nie spodziewalem, wiec zapytalem product managera accenta, ten sie jeszcze extra upewnil co do liczb i faktow i okazalo sie, ze jest tak, jak napisalem powyzej

 

chcialem troche pomoc, rozwiac watpliwosci, niestety nie zamodeluje wszystkich wariantow destrukcji podsiodlowki, ani tez nie uznam reklamacji, szczegolnie tych o cechach yeti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

postanowilem zweryfikowac te pekajace peaki, poznac prawde na temat reklamacji itp...velo odnotowalo 3 pekniete ramy, dwie zostaly wymienione na nowe, trzecia nie zostala uznana, gdyz zacisk byl tak mocno skrecony, ze skompresowalo sztyce i przy okazji zgniotlo rame

 

jesli komus nie uznali reklamacji i nie jest tym 'winnym samemu sobie', to po prostu sklep bezpodstawnie sam rozpatrzyl reklamacje i zrobil klienta w ciupage

NIe wiem kim jesteś dla firmy velo lub w firmie velo ale człowiekowi "z zewnątrz" nikt mądry nie przyzna się do realnego kalibru produkcyjnej pomyłki - bo jak słusznie można przypuszczać - taka osoba życzliwie "wyniesie" informacje na ten temat a to - jakby nie patrzeć - korzystne dla produktu i wizerunku firmy nie jest.

Na forum (a forum to raczej niewielkie zbiorowisko ludzi w porównaniu do ogólnej liczby rowerzystów czy nabywców) były chyba trzy wspomniane przypadki pęknięć tej ramy - nie sądzę (mogę się mylić oczywiście) by opinie produktu psuły tylko te trzy wpadki.

Od trzech lat mam przeboje z norweską pocztą - dwie paczki na 8 dotarły bez zastrzeżeń; reszta potrafiła zaginąć, wrócić do Polski, zostać zniszczona lub uszkodzona. Mogę gdybać że to jakieś fatum, brak sympatii dla polskiego nazwiska na paczce ewentualnie inne przyczyny. W praktyce jest spora szansa że nie tylko ja jestem wybrańcem - ale na 100 procent rzecznik poczty zapytany o mój przypadek powiedziałby że to zapewne wyłącznie kwestia pecha a norweska poczta to najlepszy dostawca usług pocztowych na świecie.

 

Jeśli (pamiętam przynajmniej dwa takie przypadki tu) pęka podsiodłówka z powodu źle skalibrowanej rurki, to raczej kolejne ucięte w fabryce kawałki rury nie będą miały innej średnicy i zostały takie właście przyspawane do reszty ramy. Nie znam skali sprzedaży ramy accent peak 29 ale pewnie kilkaset w całej Polsce znalazło nabywców z powodu mody na najnery. Na mój mały chłopski rozum szansa że pozostali posiadacze są wyłącznie zadowolonymi posiadaczami, że im sztyca nie zjeżdża, nie miażdżą jej zaciskiem i że ramy nie pękają jest raczej znikoma.

Ja firmie velo i ramie peak życzę tak czy inaczej tylko dobrze i mam nadzieję że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...