Skocz do zawartości

wojtek_se

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana wojtek_se w dniu 13 Czerwca

Użytkownicy przyznają wojtek_se punkty reputacji!

Osiągnięcia użytkownika wojtek_se

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

8

Reputacja

  1. OK, dzięki wszystkim za pomoc. Wymienię bez zmiany tej oliwki a w razie czego domówię ją i zmienię.
  2. @RabbitHood - ok, tak zrobię, dzięki Czy mógłbyś zerknąć, czy Twoim zdaniem jeśli kupiłem to: https://www.centrumrowerowe.pl/klamka-hamulca-shimano-deore-xt-bl-m8100-pd20237/?v_Id=131562 to ta oliwka będzie w komplecie? Jeszcze mam czas, żeby domówić je osobno, na jutro by przyszła paczka
  3. O tym możesz w ogóle nie rozmyślać. Miałem takie same "zmartwienia" przed zakupem roweru. Też kupiłem KTM, tylko inny model. Bateria wg zapewnień producenta (Bosch jest precyzyjny w tym co pisze) powinna wytrzymać 500 - 600 ładowań bez odczuwalnej zmiany (spadku) pojemności. Ja po 2 miesiącach od zakupu nie mam nawet 10 cykli ładowania zrobionych a mam o 1/3 mniejszą baterię niż w tym, który oglądasz (400 vs 600) No nawet niech przez sezon naładuję go 100 razy (szczerze wątpię) to mam baterię na co najmniej 5 lat. Twoja nowa kosztuje około 3000 (dzisiaj) a moja 2500. Za 5 lat będzie kosztować połowe tego. W ogóle nie ma sensu o tym myśleć. KTM polecam, mają m.in. świetny system wyciągania baterii z ramy. Ogólnie marka powiedziałbym Premium, za co się nieco "dopłaca" ale ja nie żałuję. Ekosystem Boscha - > rewelacja. Rama Low -> świetny wybór w rowerze rekreacyjnym. Ja osobiście wziałbym coś z 5-ej generacji Boscha, bo tu masz 4-tą generację zdaje się. Ale to nie tak, że 4 jest "gorsza". Po prostu jest już nowsza, nieco cichsza. Ale chyba City nie mają na 5gen Boscha a na innych nie mają Nexusa. Twój wybór
  4. @cervandes nie mam z tym problemu, żeby dokupić te oliwki, tylko obawiam się, że przez nieznajomość rzeczy podczas ich wymiany zrobię coś nie tak i spowoduję nieszczelność. Sama wymiana opisana przeze mnie w punktach wydaje się dość "laiko-odporna" dlatego chciałem tak to zrobić.
  5. @sznib Dzięki - linka to taki błędny "skrót myślowy", oczywiście miałem na myśli przewody hamulcowe. W takim razie zamawiam i próbuję
  6. Cześć, Czy ktoś ma może film, opisujący ten - zdaje mi się, że dość prosty proces? Albo mógłby odpowiedzieć mi na pytania poniżej? Hamulce (i rower) są praktycznie nowe, chcę zmienić same klamki i spróbować zrobić to samodzielnie. Kupiłbym klamki, olej mineralny Shimano i ten lejek do wlania oleju do klamki, pasujący do Deore XT 8100 (już to znalazłem w centrum rowerowym). Czy dobrze myślę, że cała operacja (zakładając, że - linka pasuje do nowej klamki - nie chcę skracać linki - zacisk jest czterotłoczkowy, ale nie chcę go zmieniać to: 1. Odkręcić starą klamkę z obejmy na kierownicy, 2. Odkręcić przewód hamulcowy 3. Przykręcić nową klamkę 4. Przykręcić do niej przewód hamulcowy 5. Odkręcić śrubę aby uzyskać dostęp do otworu w klamce i włożyć lejek, zalać olejem lejek i "pompować" klamką jakiś czas, aż klamka uzyska "twardość" 6. Wyjąć lejek, zakręcić otwór 7. Cieszyć się nową klamką? Do serwisu zawsze zdążę oddać, nawet jak coś mi nie wyjdzie - trudno. Ale chciałbym nauczyć się kilku podstawowych napraw / upgrade, mam w domu 4 rowery i myślę, że sporo mógłbym zrobić sam (w granicach rozsądku). A jak coś pójdzie nie tak, to trudno, za wiedzę się płaci, oddam rower do warsztatu. Dzięki z góry za pomoc.
  7. Kupiłem jej rowerową wersję, Borealis Cinder. Tego "górskiego" Borealisa też mam, różnią się długością tyłu (w rowereowym jest przedłużony) i troszkę krojem, Cinder do jazdy w pozycji pochylonej. Obydwie kurtki są świetne: leciutkie, dobrze chronią przed wiatrem, nadają się jako warstwa wierzchnia w chłodniejszy dzień, na bardzo małym deszczu / mrzawce dają radę. Cała seria Cinder jest bardzo dobra, polecam.
  8. Masz rację, nie ma co się nad tym zastanawiać, Kellys to wg mnie dobry wybór. O zasięg możesz być całkowicie spokojny, szczególnie, że jak pisałeś, nie szukasz "wyciągarki" tylko wspomagania. Życzę udanych zakupów
  9. Cześć, Czy mogę bez problemu wymienić klamki hamulca, jeśli jest taki zestaw: Klamki: M4100 Zaciski: MT-420 4 tłoczkowe Chcę zmienić tylko klamki, bez zmiany zacisków i przewodów, na klamki Deore XT BL-M8100 Czy to jest możliwe i nie będzie żadnych problemów? Z góry dziękuję za pomoc.
  10. w pewnym momencie to też był mój faworyt. Carson 30 dla mnie i Cristy 30 dla kobiety. Nie pamiętam już, ale chyba silnik i w ogóle system Panasonica pod kątem ewentualnego serwisu mnie "odstraszył", chociaż na gwarancji nie będzie problemu. Wydaje mi się, że Bosch ma więcej placówek w Polsce. Ale chyba jednak bardziej chciałem mieć coś bardziej "terenowego" dlatego poszedłem w hardtraila, oczywiście Twój Kellys będzie miał bardziej wygodną pozycję rowerzysty. Warto kupić w sklepie, do którego masz blisko albo wysyłkowo w dużym sklepie. Akurat jeśli chodzi o Kellys to centrumrowerowe ma bogatą pełną ofertę i tam można się nie martwić o reklamacje, zwroty, wymianę - sprawdzone
  11. @pc131 - to ja bym na Twoim miejscu celował w coś, co by było kompromisem masy całkowitej roweru i wielkości baterii. Jeśli Bosch, to np coś z silnikiem CX 5 generacji i baterią 600. Albo lekki rower z silnikiem SX + bateria 400 Wh i wtedy decydujesz: dokupujesz drugą baterię, albo power extender 250 Wh, albo... nic Znam te dylematy, jakiś czas temu przed zakupem pierwszego roweru słowo ZASIĘG było kluczowe. Rzeczywistość przyjemnie zweryfikowała moje obawy.
  12. @burz - to jest KTM Macina race
  13. Bosch ma kalkulator zasięgu. Uzyskane wyniki są bardzo precyzyjne, posiadam w domu rowery z silnikami CX i SX i potwierdzam to. Zbieranie opinii z YT może być obarczone błędem "stylu i umiejętności" jazdy, elektrykiem trzeba się nauczyć jeździć tak, żeby optymalizować zużycie energii, jeśli to jest priorytetem. Z praktyki: uważam, że na bateriach od 600 Wh wzwyż, na terenie płaskim lub lekko pagórkowatym w ogóle nie ma kwestii przejmowania się zasięgiem. Realne zasięgi grubo przekraczają 100 km, czyli to są maksymalne dziennie dystanse pewnie 99% z nas. Silnik SX i bateria 400 Wh to trochę inna sprawa, to warto kupić jak się wie po co, taka konfiguracja jest dla osoby, która chce dać "dużo energii własnej" a mniej z baterii i silnika. No ale po dodaniu power extendera mamy już 650 Wh i wtedy patrz punkt 1 NIe wypowiem się o innych silnikach / systemach, ale zakładam, ze kwestie zasięgu są obecnie już wyrównane i skupiłbym się raczej na wyborze roweru pod siebie, nie sugerując się zasięgiem jako słowo - klucz. Największe baterie dziś dostępne czyli 800Wh (niektórzy mają nieco większe) to już max moim zdaniem, osoba ciężka, na ciężkim rowerze, w terenie (nie w górach) nie jest w stanie zużyć jej przez cały dzień jazdy. Oczywiście nie mówię tu o celowym zużyciu, czyli non stop turbo albo inny bardzo silny tryb. Nie o to chodzi. Jak ktoś w filmikach mówi, że turbo to "najprzyjemniejszy tryb" to albo nie wie o czym mówi, albo powinien od razu iść w skuter.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...