Skocz do zawartości

przemek_bl

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika przemek_bl

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Od roku
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Luzu od góry mam jeszcze więcej niż po bokach, ale opona na szerszej obręczy nie urośnie już w górę jeżdżę w okolicach Torunia, więc z perspektywy gór raczej płasko. Stożek 50 może normalnie sztywniejszy, ale w porównaniu do cięższej i szerszej 40stki może być już inaczej. Zgadzam się, ale nawet ta szersza 40stka nie będzie w tym wypadku szersza niż opona. Czyli wyższy stożek byłby pod względem oporów aero lepszy, do tego jest lżejszy. Niższy byłby z kolei pewnie bardziej pancerny i bardziej komfortowy z racji większej szerokości wewnętrznej, no i nie musiałbym kupować nowych dętek ciężki wybór
  2. @nossy Na YT obejrzałem już wszystko co możliwe i rzeczywiście jeżeli chodzi o aerodynamikę to powinienem mieć szerokość zewnętrzną obręczy nawet nieco większą od opony, odrzucam zatem opcję 28mm.. Zamleczać póki co nie będę, bo mam nówki GP 4season jedynie pod dętkę. @Talrand właśnie patrzę, że pod sztywną oś mam właściwie do wyboru tylko D272 i CSCT31, wezmę raczej te droższe, bo w T31 strzela bębenek często, czy coś takiego. Reasumując, szerokość i piasta wybrana, pozostaje mi wybór pomiędzy: 1. 40x30mm 1450+/-15g ma niby zwiększoną szerokość wew. do 24mm, jakiś komentarz też znalazłem, że zewnętrzna szerokość też ma w istocie 32mm (to by było nawet lepsze pod względem aero :P) - większa waga to i pewnie większa odporność, a opona na szerszej obręczy też się bardziej rozpłaszczy. Mój rower przyjmuje co prawda wg producenta tylko 28mm, ale aktualnie przy 32mm mam jeszcze luzu po 5mm z każdej strony, więc te 2/3mm na + nie powinny stanowić problemu. 2. 50x30mm 1420 +/-15g ma szerokość wew. 22/23mm (różnie piszą na różnych ogłoszeniach, ale to pewnie te same koła) Co byście wybrali?
  3. Teraz zobaczyłem, że jest jeszcze wersja koła 30mm z szerokością wewnętrzną 24mm i stożkiem 40mm - taka najbardziej gravelowa. Waży co prawda najwięcej, ale jest przez to pewnie najbardziej odporna i daje największy komfort. Chyba będzie to najlepszy wybór dla grubego, o ile 24mm to nie będzie za duzo dla opony 32mm. Jak sądzicie?
  4. przemek_bl

    [Koła] Szosa

    to wentyle 45mm? tpu od cyclami?
  5. Hej. Nie mam na co wydawać pieniędzy i postawiłem zmienić koła w mojej szosie. Naczytałem się sporo pozytywnych opinii na temat chińskich karbonowych stożków. W zasadzie to już jestem zdecydowany na zakup kół CSC o wysokości 50mm, Elitewheels raczej odrzucam, bo nie podobają mi się napisy na obręczach - chociaż te czarne nie są jeszcze najgorsze. Zastanawiam się tylko czy wybrać szerokość obręczy 28mm(wew. 21mm), czy 30mm (23mm). Ważę 105kg, więc pewnie wezmę te drugie, mimo, że są cięższe i droższe - z racji większej odporności wybrałem też stożek 50, a nie 38. Największy dylemat mam z piastami, rozsądnym wyborem wydają się nie najtańsze D272 54T, ale czy to na pewno najlepszy wybór? Nie zależy mi tak na masie jak na trwałości i braku konieczności serwisowania. Sporo taniej wychodzą koła na piastach R13, są też CSCT31 i AS511SB/FS522SB- cenowo pośrednie. Ktoś, zna może różnice między nimi? i czy nie zważając na masę i tak warto dopłacić do tych najdroższych? Ostatnia kwestia to różnice w wersjach clincher/tubeless - jeżeli nie jeżdżę na mleku to i tak lepiej wybrać tę drugą (bo może kiedyś zmienię zdanie), a może wersja clincher będzie odpowiedniejszym wyborem? widzę, że różnią się nieco kształtem obręczy, pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Może dla wersji tubeless będę musiał użyć opaski, która niepotrzebnie zwiększy masę? Z góry dzięki za pomoc
  6. Ktoś ma już porównanie magene c606 z garminem edge explore 2? tez się teraz zastanawiam, czy warto dokładać do garmina...
  7. Tak 35 raczej nie wejdą, mam 40mm szerokości między widełkami, producent roweru zaleca max 28mm - jeszcze gdyby 35mm, rzeczywiście okazało się 35mm to może od biedy dało by się jeździć, ale raczej wolałbym nie ryzykować. Kupiłem ostatecznie 4-season, jestem zadowolony, idą po szutrze jak ściekłe, komfort też zauważalnie wzrósł, mimo że po zmierzeniu opony na mojej obręczy mają 31mm, a poprzednie 28c miały 30mm, więc różnica prawie żadna
  8. Hej. Stoję przed dylematem wyboru opon (85%asfalt, 15%lesne dukty i szutry). Obawiam się nieco jazdy na mleku, zwłaszcza że ważę 105kg i kalkulatory pokazują mi zalecane ciśnienie w okolicach 6,5bara na tylna oponę. W Tt jezdzilbym na TPU. Teraz mam conti grand sport 28c, w sumie są spoko ale chciałbym coś szerszego dla komfortu i pewniejszej jazdy po szutrze oraz nieco bardziej odpornego na przebicia i pocięcia przez kamyczki na leśnych ścieżkach rowerowych. Nie chcę też większych oporów toczenia. Rozważam: 1.Vittoria corsa n.Ext 32c - brałbym, gdyby nie opinie, że zużywa się po 3/4tys. Waga 245g 2. Gp 4-season - wg opinii ma duże opory toczenia, chociaż rolling resistance pokazuje niewiele wyższe niż vittoria uważana za w miarę szybką. Waga 345g 3. Gp 5000 as tr - wyjdzie mnie ta inwestycja koło 300zl drożej zakładając dokupienie mleka i zaworów, nie wiem czy warto, z kolei jazda na dętkach zwiększy opory toczenia, które mogą być już wyższe niż w 1 i 2. Do tego max ciśnienie to 5bar, a dużo ważę i kolejna kwestia, że opony tubeless-ready nie zdejmę i nie założę raczej sam gdzieś na trasie. Waga chyba 385g, a więc najwięcej. 4. Gravelking slick tr - dylematy jak w 3, tylko bez kwestii ceny. Waga 290g Ktoś coś doradzi?
  9. Hej stoję przed podobnym dylematem (85%asfalt, 15%lesne dukty i szutry) z tym że obawiam się nieco jazdy na mleku, zwłaszcza że ważę 105kg i kalkulatory pokazują mi zalecane ciśnienie w okolicach 6,5bara na tylna oponę. W Tt jezdzilbym na TPU. Teraz mam conti grand sport 28, w sumie są spoko ale chciałbym coś szerszego dla komfortu i pewniejszej jazdy po szutrze oraz nieco bardziej odpornego na przebicia i pocięcia przez kamyczki na leśnych ścieżkach rowerowych. Nie chce też większych oporów toczenia. Rozważam: 1.Vittoria corsa n.Ext 32c - brałbym, gdyby nie opinie, że zużywa się po 3/4tys. Waga 245g 2. Gp 4-season - wg opinii ma duże opory toczenia, chociaż rolling resistance pokazuje niewiele wyższe niż vittoria uważana za w miarę szybką. Waga 345g 3. Gp 5000 as tr - wyjdzie mnie ta inwestycja koło 300zl drożej zakładając dokupienie mleka i zaworów, nie wiem czy warto, z kolei jazda na dętkach zwiększy opory toczenia, które mogą być już wyższe niż w 1 i 2. Do tego max ciśnienie to 5bar, a dużo ważę i kolejna kwestia, że opony tubeless-ready nie zdejmę i nie założę raczej sam gdzieś na trasie. Waga chyba 385g, a więc najwięcej. 4. Gravelking slick tr - dylematy jak w 3, tylko bez kwestii ceny. Waga 290g Ktoś coś doradzi?
  10. Zrobiłem właśnie testowo 40km i jestem zachwycony. Nie przupuszczalem, że górny chwyt może być tak wygodny. Chyba jednak fabryczne ustawienie klsmkomanetek było do dupy 🙂
  11. Odkręciłem nieco kierownice w dół i podniosłem manetki wyżej, mierzony reach mojej kierownicy zmienił się z 90mm na niecałe 80, teraz już całkiem zgłupiałem w kwestii jaką kierownicę kupic 😋
  12. @ernorator Ty chyba masz nie tyle same klamki, co kierownicę nieco odkręconą ku gorze. Grunt, że się sprawdza.
  13. @chrismel tylko w moim wypadku to chyba nie efekt braku gibkości, wszak na dolnych chwytach nic mnie nie boli. Nie wiem, może łapię te klamki zbyt wysoko i prawidłowo powinno się mieć rękę lekko coniętą. Wydaje mi się, że gdybym manetki zadarł do góry to byłoby ok, ale to ustawienie nieprawidłowe
  14. @ernorator rysunek jest ze strony producenta roweru, więc ciężko powiedzieć odkąd Wezmę chyba kierownicę wymiarowo taką jaką mam, zawsze lepiej mieć nieco dalej niż za blisko, z czasem się pewnie rozciągnę. Mięśni raczej nie mam słabych, chodzę na siłownię od 20 lat, nie jeżdżę także na prostych rękach. Wydaje mi się, że gdyby podnieść lekko manetki to byłoby lepiej, ale z tego co czytam to mam je ustawione wzorcowo, czyli równolegle do podłoża.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...