
karolb
Użytkownik-
Liczba zawartości
37 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Imię
Karol
-
Skąd
Wolsztyn
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika karolb
-
[3000-5000] po raz setny jaki gravel - ale dla dzisięciolatka! XS?
karolb odpowiedział karolb → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
ten set z karbonowym widelcem jest śmiesznie tani, jest to jakaś opcja rezerwowa. Można uzbroić a za pare lat jakby się udało dokupić większą rame wszystko znowu przełożyć A w międzyczasei spróbuje dzwonić się z tym MYLCiem XS i zabrać małego na przymiarke chyba że jeszcze coś innego podrzucicie do sprawdzenia -
[3000-5000] po raz setny jaki gravel - ale dla dzisięciolatka! XS?
karolb odpowiedział karolb → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
ten yari 2.1 niby spełniał wymagania i był w dobrej cenie, ale jak zadałem pytania przez OLX to zamiats odpowiedz ogłoszenie znikło podrzucicie jeszcze jakieś propozycje? -
Forumowicze pomóżcie, tatuś upolował sobie w tym roku swojego gravelka, więc mój nieodzowny towarzysz podróży który jest przy kasie (jak to po komuni) szykuje się do zakupów... dla kogo szukamy : zawodnik jest wyrośniety jak na swój wiek - ma 152cm, przekrok 72cm (na bosaka, w butach SPD dojdzie ze 2cm). Dotychczas ujeżdżał amulet youngster 27,5 (czyli koło 27,5, rama MTB, sztywny wideł i oponki terra trail 42c) i bez większych problem zrobił ze mną w zeszłym roku kilka tras powyżej 100km. Budowa ciała w sam raz, żaden chuderlak ani grubasek, są chęci do jazdy i moc w łydzie Szukamy czegoś co się nada na powyższe parametry lub powiedzmy z niewielkim zapasem, pewnie na jesień dojdzie znowu pare centymetrów bo rośnie jak szalony. Budżet ograniczony bo nie czarujmy się rower starczy pewnie na 2 max 3 lata, a zawsze istnieje ryzyko że kiedyś gdzieś zniknie dlatego nie chciałbym przesadzać z wydatkami. Może być nowy, powystawowy, używany - nie ma wielkiego znaczenia. Dla nas rower jest do jeżdżenia nie do oglądania. Moge nawet kupić sam frameset i go samodzielnie uzbroić Jakie mamy wymogi: rame w wielkości na niego na kołach 27,5 lub najlepiej 28 prześwit na opony min 45mm, najlepiej 47 lub 50mm napęd z jednym blatem min 1x10 (szanujmy się... Advent X z tym wąsem w manetce też odpada bo nie da się na to patrzeć) jakby udało się trafić na hydrauliczne hamulce to duży plus do kupienia / obejrzenia w okolicy 100km ode mnie (64-200 Wolsztyn). Nie kupie nic w ciemno bez przymiarki Syn nie chce przerzutki z przodu, więc Felt Broam 60 odpada.... byłoby tanio i by pasowało. Najchętniej kupiłbym sam frameset i go uzbroił. Pytanie skąd wziąć pewną ramę nie za miliony monet w odpowiednim rozmiarze. Z gotowych rowerów znalazłem jeszcze MYLC AL za 4,5k ale przez to dziwną geometrię jakoś nie jestem przekonany Radźcie Panie i Panowie, temat myślę ciekawy
-
ja to jestem debil.... żeby nie wpaść na tak proste rozwiązanie, nawet pędzelka i mydlin nie potrzebowałem mam duży pojemink z wodą, zdjąłem koło i zanurzyłem (Wiadomo że ośki nie mocze tylko obwód koła na raty) nie leci ani z wentyla, ani z otworów na szprychy, ani z łączenia obręczy za to pięknie "przecieka" na boku na tej beżowej części opony, najbardziej z jej "łączenia" ze stopką (ale widać że to z gumy a nie spod obręczy). W różnych miejscach, w jednych mniej w drugich więcej. Przypomne tylko że koło ma już zrobione ze 100km na rowerze i 1,5 tygodnia, więc mleko powinno to już dawno uszczelnić. O co kaman? Czy może mam lewe mleczko stansa? A jest coraz gorzej od wczoraj przez 24h zeszło z 3 do 1 bara
-
ciężko mi uwierzyć że się nie da, nie należę do ludzi którze się łatwo poddają niemniej nadal mam z tym problemy i nie wiem czemu kupiona taśma Stans 27mm, założona, oczywiście otwór na wentyl gorącym gwoździem, potem dętka na 24h żeby taśme docisnąć do obręczy. 80ml mleka. I po pierwszych trzech dniach zeszło z 2,5 do 1 bara. W sumie nie ma dramatu myśle, z czasem może się uszczelni. Potem trasa 80km i i po dwóch dniach znowu dopompowania. Teraz jest coraz gorzej. W czwartek nabite 3 bary, rower stał cały czas i do dzisiaj (niedziela) flaczek......... Co jeszcze możę był nie halo. Wiem że ludzie robią TL na tych obręczach dlaczego mi się nie udaje?
-
Dziękuje za sporo podpowiedzi Też taką możliwość brałem pod uwagę. W sumie łącząc z innymi uwagami spróbuje z szerszą taśmą np 28mm żeby faktycznie zakryć nią cały dolny profil opony a nawet lekko najść na boki. Choć wydaje mi się że robiąc 2 obroty taśmą naokoło raz do lewej raz do prawej to wychodzi na to samo? Ale koszt mały więc spróbuje z jakąś firmową szerszą taśmą Nie mam pojęcia. Rower jest tani to pewnie nic szałowego tam nie siedzi, ja się ciesze i tak z fajnej szerokości 25mm wewn. Ale co takiego magicznego jest w obręczy TLR czego nie ma w zwykłej? Opona wskakuje na swoje miejsce jak Rumun do MOPSu, cały spód niby załatwia taśma - co tam może być nie tak? Podobno inni użytkownicy tego roweru robili Tubeless nawet na fabrycznych drutowych gumach - podobno i wg fanapage krossa na ryjoksiążce... Opis obręczy to tylko Kross 622x25. Mają mały otwór na wentyl od pressta a w taśmie otwór robiłem rozgrzanym gwoździem
-
Panowie pomocy tldr: już 3 razy zakładałem opone i za kazdym razem lipa... a teraz wersja dłuższa rower prawie każdy rozbiore do śrubek i złoże; opony nawet oporne zmienie na poboczu, ale tubelessa jeszcze nie próbowałem bo zawsze jeździłem na większym ciśnieniu i węższej oponie... Teraz nowy zakup - gravelek i myśle sobie: spróbujemy szerzej i na niższym ciśnieniu - i komfort mnie kupił... (a przede wszystkim zaskakująca sprawność w cięższym terenie) Konfiguracja: Esker 4.0 grx z tego roku na obręczach krossa 25mm i MIchelin Power Adventure 700x48. Akcesoria: mleczko Stans i do tego chińska myśl techniczna w postaci taśmy ZTTO 25mm i zaworów też ZTTO i Buckloss Podejście pierwsze - Przyklejam jedną warstwe taśmy i już widzę że coś nie idzie tak jak powinno - taśma jest dość sztywna i nie bardzo chce się przykleić do tej wklęsłej wewnętrznej części obręczy. Oczywiście obręcz odtłuszczona. Ale spoko, nie zrażamy się, dokończam tą jedną warstwę, dociskam paluchem ale mam wrażenie jakby się zaraz miała przedziurawić przy otworach na szprychy... Wentyl dokręcam ile dam rade palcami. Zakładam opone na próbe, pompie, uszczelnia się bez problemu (kompresor). Spuszczam powietrze, odchylam rant, nalewam mleka, pompie powietrze, oponka elegancko wskoczyła na miejsce. WIęc kręce, trzącham, telepie i nawet robie 10 kilosów przejażdżki żeby się to mleczko ładnie rozprowadziło.. No i jednak pomału schodzi. na drugi dzień mam już 1,5 zamiast 2,5 bara, po dobiciu kolejny dzień to samo Więc druga próba, tym razem zamiast taśmy ZTTO daje dwie warstwy zwykłej taśmy izolacyjnej czarnej, jedna do lewej krawędzi druga do prawej tak że w śordku obręczy są dwie pełne werstwy. Znowu zakładam, zalewam, pompie, rozprowadzam i odkładam na noc. Rano laciek zero powietrza..... Wkurzony dobijam do 3 bar i słyszę że coś syczy prze wyentylu. To dokręcam - dalej syczy. to ja mocniej - dalej syczy ale mniej, no to bierzemy juz kluczyk i jedziemy do oporu - i tu już poszło ostro bo już z każdego otworu na nypel czułem że uchodzi a na monometrze znikało w oczach. Myślałem że pewnie taśma izloacyjna która była miękka przerwała się gdzies przy otworze na nypel ale jak odklejałem ją z tego koła to nie widziałem nigdzie mleka pod taśmą na obręczy....... i po tym dokręcaniu na siłe miałem problem z wyjęciem tego zaworu, poszedł na straty, kolejna próba na bucklosie Próba trzecia - dwie werstwy taśmy ZTTO, potem 24 h z założoną dętka i oponą nibite na 4 bary żeby docisnęły taśme. jak spuszczałem powietrze to słyszałem jak taśma wraca z tej wewnętrznej obręczy. Niemniejj po oględzinach wyglądało to wszystko dobrze i taśma była ładna ciągła, możesz gdzieś druga taśma nie dociskała dobrze do pierwszej ale wyglądało to wszystko na szczelne (zresztą też jak za pierwszym razem). Dalej mleko, nabić, rozporwadzić i ........... nadal schodzi choć bardzo pomału z 2,5 na półtora bara potrzebuje 2 dni. Nie wiem jak w trasie bo byłem cały tydzień chory i rower stoi w warsztacie. Co mi jest najbardzie podejrzane to to mleko: jak próbowałem te kilka razy i musiałem rozebrać zamleczoną oponę (zbierałem większość strzykawką i tylko dodawałem trochę nowego do całkowitej ilości). To mleko wcale nie zasycha - zero. Możesz krople tego mleka dać na blat i po kilku godzinach nadal jest płynem. Raz opona zdjęta po mleku, odessałem zniej większość i zostawiłem powieszoną tak na 24h brudną od mleka to praktycznie większość tych małych kropelek po obwodzie pozostała płynna. CO jest!? - tak powinno być? Czy to możliwe że trafiłem trefne mleko STANSa? Czy jednak taśma za wąska ale w sumie to zostaje może milimetr przy jednej warstwie na szerokości, przy dwóch można to całkiem zniwelować. Niby powinna być milimetr-dwa szersza od wewnętrznej części obrećzy i ja wziąłem ten sam wymiar Co jeszcze mogłem zrobić nie tak?
-
[Aliexpress] Sprawdzone zakupy
karolb odpowiedział milosh → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
szukam taniej korby na kwadrat 1x z zębatką NW 32T (pod 9rzędów jeżeli ma znaczenie). od biedy może być 30 lub 34T ale 32 byłoby w punkt. A już osłona łańcucha w ogóle byłoby petarda - to do tuningu starego trekkinga. Ktoś coś poleci od dalekowschodnich majfrendów? -
nikt nie miał żadnej propozycji ale dam znać na czym stanęło małym kosztem (360zł) wjechała kaseta hg-500/11-34, przerzutka i maneta trekkingowej deorki i łańcuch kmc x10. Korba i przednia przerzutka została bez zmian Straty - minilanie twardsze najlżejsze przełożenia, wcześniej było 30/36 teraz jest 30/34 zyski - ciaśniejsze stopniowanie kasety tam gdzie potzrebuje czyli w zakresie 17-23 zęby. Wcześniej miałem 17-20-23 teraz jest 17-19-21-23 czyli to dodatkowe przełożenie wpadło dokłądnie tam gdzie było potrzebne. No i dużo lepsza jest praca deorki niż tego porzedniego alivio Nie poszedłem w Cues bo póki co nie ma małych kaset więc stopniwanie ich jest niezbyt ciasne, nie zyskałbym nic na czy mi zależało. I miałem obawy czy 11rzędowy napęd da się wcisnąć na ten bębenek w piaście TX-505, a zysk byłby niewielki bo tak naprawde zyskałbym koronke 12 której kompletnie nie używam. Dla mnie kasety mogłyby się zaczynać od 14/15 zębów
-
Panowie, potrzebuje porady w sumie chyba z potrzeby pomajsterkowania przy rowerze, bo dawno już nic ciekawego nie dokupiłem chciałbym zmienić napęd. W tej chwili jest korba MT210 Hollowtech 46/30 (dla mnie ok) + kaseta 11-36. Zakers przełożeń jest dla mnie ok jeżeli chodzi o lekkie, natomiast twarde - w ogóle nie wykorzystuje przełożeń 8-9 czyli zębatek 11 i 13 zębów - po prostu nie mam na tyle pary żeby jeździć z takimi prędkościami. Ważę 100kg więc napęd troche dostaje w tyłek podczas ekploatacji. Jeżdze głównie po płaskim ale lubie zjechać z utwardzonych dróg do lasu więc tam i na większych podjazdach przydaje się to przełożenie 30/36 i takie jest ok jako skrajne, lżejszego nie potrzebuje. Rocznie robie 5000km, połowe do pracy i w koło domu, połowe na wypadach całodziennych po ok. 100-200km Rzecz która najbardziej mnie wkurza w tym napędzie - duże rozpiętości między przełożeniami. Chciałbym uzyskać ciaśniejsze upakowanie kasety. Teraz przy korbie 46 najczęściej używam 17 i 20 zębów z tyłu, i ta różnica miedzy nimi mi tak średnio pasuje - nie moge wstrzelić się w idealną kadencje. Kaset 11-36 10 i 11 rzędowe najczęsciej w tym przedziale nie mają ciaśniejszego stopnowania, tylko na dole 11-12-13-14-15 gdzie bardzo rzadko tego używam więc taka zmiana nie ma sensu. Jak uzyskać zamierzony efekt: Nigdzie nie znalazłem kaset 9,10,11 rzędów które miałyby stopniowanie od np 14 czy 15 zębów. Nowy Cues w ogóle odpada bo kaseta 10rz 11-39 też nie przyniesie żadnej poprawy a mniejszych nie ma jedyne co mój mózg wykombinował to szosowa kaseta 11-28 ; do tego korba deore 36/22. Ale mam spore obawy o to czy to w ogóle będzie ze sobą kompatybilne, czy ma to w ogóle sens (bo już na rowerze będzie wyglądać komicznie....) i jak będzie z trwałością tego rozwiązania przy mojej wadze bo głównie będe używał zębatek 13,14,15 zębów - czy ich nie zajade już po kilku tysiącach kilometrów? tak w ogóle co da się do tego roweru wsadzić bez grubszych przeróbek - 2x11 podejdzie bez bólu?
-
[do 2000zł] dla mężczyzny z dzieckiem
karolb odpowiedział darkeldo → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
potrzebujesz solidną ramę i solidne koła, w tym budżecie tego nie znjadziesz jak nowy to unibike flash cena około 2700 z używek możesz szukać viper / crossfire wtedy się w 2k zmieścisz PS ja wąze 100kg, do tego 5-latka w foteliku i najtańszy trekking unibike vision sprzed 13 lat - zostawiłem go sobie specjalnie na jazdy z dzieckiem żeby nowego nie katować fotelikiem. Rodzinne rajdy po 50-60km - żaden problem. Wszystko działa, te rowery są pancerne. Niezbyt ładne, w ogóle nie sportowe, ale za to pancerne -
[planowanie trasy] Aplikacja do planowania i rejestracji trasy?
karolb odpowiedział Indzynier → na temat → Akcesoria rowerowe
mnie komoot wiele razy tak poprowadził że musiałem zawracać albo droga pośrodku niczego zarośnięta gęsto na 2,5 metra do góry... albo po paru km na drodze brama + ogrodzenie nawet zgłaszałem kilka razy że trasa w tym miejscu jest nieprzejezdna ale żadne zmiany nie zostały naniesione a sam OSMand potrafi bardzo ciekawe ścieżki wyznaczyć, często mnie poprowadzi jakąś nową drogą której nie znam -
a jak tam z innej beczki w czym się w takim razie rózni Borea od Aspre? skoro już tak nameszali w napędach że jeden i drugi jest GRX
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
karolb odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
ja ten łańcuch założyłem siedmiolatkowi do roweru 24". Po kilka miesiącach i 500km przymiar wpada na 0,7........... ręce opadają... -
mój syn ma 8 lat i 140wzrostu, dostał w zeszłym miesiącu taki sprzęt https://sportamg.pl/pl/p/Rower-gorski-MTB-27%2C5-AMULET-Youngster-1.10-rama-XS-Hydraulika-super-lekki-10%2C6-kg/829 syn zadowolony, ja zadowolony z zakupu, a na ostatnim KE MTB w Nowej Soli wygrał na nim swoją grupę wiekową. Ma małe niedociągnięcia ale sprzetowo i wagowo żadna konkurencja w tych pieniądzach nie ma szans. Z największych pozytywnych zaskoczeń to sprzęgło w przerzutce, tyrkanie piasty, i sztyca - odelżona i z mocowaniem siodełka bezstopniowym na dwie śruby