Skocz do zawartości

AdrianoPL83

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    126
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika AdrianoPL83

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od roku
  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

9

Reputacja

  1. Dodam coś od siebie. Rower szosowy. Rohloff oliwka - używałem, nawet jeszcze mam ale zaprzestałem. Napęd chodzi bardzo cicho, bezszelestnie bym powiedział ale łapie tyle brudu że szok,kaseta czarna po 200-250km pomimo wycierania łańcucha szmatką po każdej jeździe. Momum wosk - jednym słowem opiszę TRA-GE-DIA. Jeden mały plusik że napęd bardzo czysty. Bike7ProWax wosk - używam od roku czasu. Nakładany po szejku łańcucha w benzynie ekstrakcyjnej i całkowitym czyszczeniu napędu. Działa dobrze, dość cicho ale co 250 km muszę dosmarować. Zabieg taki robię dwa razy , czyli przejeżdżam około 750-800km i napęd ponownie czyszczony. Próbowałem więcej razy dosmarowywac ale już napęd jest za bardzo zalepiony. Ktoś tu pisał że ciężko po wosku umyć napęd, dla mnie to bzdura. Zdejmuje łańcuch,szejk , psikam pianka kasetę oraz korbę , trochę pracy szczotka, spłukanie woda i napęd jest piccobello. Mam jednak pytanie , jak wygląda zużycie łańcucha, wosk vs olej. Na czym łańcuch ma dłuższą żywotność. W przyszłym roku spróbuję chyba olej Dynamic ultra 2 bo jest chwalony przez wielu użytkowników.
  2. Do szosy brałem ten, jest w pudełku i że spinką. Oczywiście trzeba skrócić. https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-shimano-105-grx-slx-cn-m7100-pd20167/?v_Id=131327 Na temat MTB nie wypowiem się bo nie jeżdżę.
  3. Bierz łańcuch Shimano, płynniej zmienia biegi i przede wszystkim dużo ciszej pracuje, jak z żywotnością zobaczymy. KMC miałem fabrycznie ale nigdy nie kupię. Napęd Shimano 105 12s.
  4. Czy dokonałeś zakupu kół które polecił Ci kaidoo, mianowicie CSC? Jesli tak to napisałbys jak Twoje wrażenia z jazdy. Też chciałbym zmienić koła, zakładałem temat w grudniu ale chciałem najpierw zrobić trochę km nowym rowerem. Jestem zdecydowany na zmianę kół i szukam informacji na temat CSC oraz Elite.
  5. Dzięki za info i rady. Zamówię sobie z ali ten zestaw o którym napisałeś. Myślałem że linka do wymiany ale jeszcze trochę pożyje. Tak swoją drogą oglądałem na YT gościa który linkę wymienił bez problemu wpuszczając ja normalnie od strony klamki, ku mojemu zdziwieniu udało mu się to. Rower pełna integracja przewodów, wszystko pochowane.
  6. Tak myślałem że to jednak nie będzie takie proste. Będę musiał zobaczyć czy u mnie jest podobny patent. Dzięki za info.
  7. Witam. Potrzebuje wymienić linkę przerzutki tylnej w rowerze Giant TCR advanced 2. Linki i przewody znajdują się przy kierownicy natomiast dalsza część idzie w środku. Czy wystarczy wyjąć stara linkę i przez klamkę wprowadzić nową czy to jednak nie takie proste i są jakieś haczyki np przy suporcie. Wymieniałem kiedyś w starszym rowerze z linkami na zewnątrz i oczywiście problemu żadnego nie było, wystarczyło wyjąć stara , wprowadzić nową i po robocie.
  8. Witam. Nie będę zakładał nowego tematu, mam pytanie. Czy jest kierownica o takim kształcie jak ta Pro Plt ergo carbon ale aluminiowa w rozsądniejszych pieniądzach?
  9. Panowie co by nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj, mam nadzieję że autor wątku się nie obrazi. Są dwa rodzaje noskow Shimano, czy warto dopłacać do tych niby cieplejszych? Przy rozmiarze buta Shimano 44 który rozmiar noska wybrać?
  10. Była krew, pot i niezłe wkur.... Po trzech godzinach walki udało się ustawić te nieszczęsne hamulce. Z tyłem poradziłem sobie w miarę szybko( jak zawsze bo tam był zawsze mniejszy problem) natomiast przód to dramat. Zobaczymy jak będą po pierwszej, dłuższej jeździe ale mam nadzieję że się nic nie przestawi. Dobrze że zamówiłem ostatnio sprytny klucz do ustawiania tarcz, mega przydatne narzędzie przy większych problemach, polecam swoją drogą. Wyczyściłem całe zaciski, klocki oraz tłoczki( wypychalem delikatnie raz jednego raz drugiego przytrzymując jeden z nich łyżka do opon) teraz działają trochę lepiej i rowniej. Tarcza z przodu lekko skrzywiona, dosłownie o kartkę papieru, trzeba kupić klucz i podprostowac ale czy aż tak mały odchyl moze powodować tyle problemów? Klocki do wymiany w niedługim czasie bo już cienizna, przelać płyn i odpowietrzyć i tak będę musiał niestety. Myślę że po tych zabiegach będzie łatwiej ustawić ta tarcze. Zacisk z przodu, od góry lekko wytarty od obcierania, zdarty lakier, rysa. W tym właśnie miejscu zawsze ta tarcza mi ucieka, delikatnie obciera i ciężko to ustawić. Zaciski mt200 bodajże ale tarcze nie pamiętam, zajrzę następnym razem i napisze. Kurde o tym też nie pomyślałem że tarcza może być za gruba, ale w nowym rowerze przechodzącym przez serwis? W sumie to po zakupie 3 lata temu w serwisie też nie potrafili ustawić aby nie było tego cholernego, metalicznego podzwieku, jak zwykle tak ma być, nie da się. Już mam w mieście sklep który tak nazywam, NIC SIE NIE DA. Dziękuję panowie za podpowiedzi.
  11. SKY87 Dzięki za radę, na razie spróbuję jeszcze raz trochę rozruszać te tłoczki zanim zdecyduje się na przelanie płynu. Te zaciski są tak tanie że szkoda mi ich serwisować, to tylko MT 200 bodajże. Najwyżej dwa razy będę musiał przelać płyn hydrauliczny jeśli zdecyduje się na wymianę. PAWELW84 Sprawdzę ten przeswit, aczkolwiek na oko wydaje się wszystko w porządku. KIPCIOR To ma sens , nie pomyślałem nawet o tym, zaraz zabieram się do roboty i sprawdzę. Jeszcze zamontuje trytytki i zobaczę czy na pewno tarcze są proste, raz już sprawdzałem ale jeszcze raz nie zaszkodzi. W nowym rowerze wystarczyło odkręcić lekko zacisk, zacisnąć hamulec i jest idealnie a ten stary doprowadza mnie do szału. To już tylko rower na przejażdżki rodzinne, miasto i do pracy od czasu do czasu ale mimo wszystko nawet najmniejszy szmer mnie irytuje i nie mogę tego tak zostawić. Dziękuję panowie za rady.
  12. Już to robiłem, nie pomogło ale jutro spróbuję raz jeszcze pobawić się tymi tłoczkami.
  13. To mnie pocieszyłeś. Teraz zauważyłem że tłoczki jednak nierówno pracują i chyba tu będzie problem. Zresztą z tymi hamulcami od początku miałem problem, jest bardzo mało prześwitu, w nowym rowerze jest o wiele więcej. Chyba będę musiał odpowietrzyć hamulce i przelać nowy płyn hydrauliczny.
  14. Witam. Panowie mam notorycznie problem z ocierająca tarcza hamulcowa, jakbym nie ustawił zawsze gdzieś słyszę jakiś szmer i strasznie mnie to wkurza. Nieraz wydaje się że jest ustawione, żadnych dźwięków a gdy wrócę z przejażdżki znowu słyszę ten pieprzony metaliczny podzwiek. Kupiłem specjalnie przyrząd do ustawiania tarcz i dalej to samo, tarcza prosta. Próbowałem już różnych sposobów ale ciągle to samo. Czy problemem mogą być nierówno pracujące tłoczki ? Spróbować odpowietrzyć hamulce i przelać płyn hydrauliczny? Nawet już szlifowałem trochę klocki ale jak włożę nowe( a niedługo trzeba będzie) to problem ponownie wróci. Rower już zostaje tylko do jazdy po mieście i na przejażdżki rodzinne bi kupiłem nowy ale problem muszę rozwiązać bo jest irytujący. Swoją drogą poleci ktoś jakiś zestaw naprawczy, uniwersalny do odpowietrzania układu.
  15. AdrianoPL83

    [Koła] Szosa

    Pewnie, proszę bardzo https://www.bike-discount.de/en/zipp-303-s-carbon-disc-tubeless-wheelset-sram/shimano
×
×
  • Dodaj nową pozycję...