Skocz do zawartości

345872

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    69
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika 345872

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Ekoi - zamawiałem u nich ostatnio koszulki, wrażenia takie dosc ambiwaletnie. Produkt może minimalnie tańszy niż u konkurencji w tej samej klasie jakościowej, sama jakość ok, ale mocno zaniżona rozmiarówka, może nawet o 2 numery. Czyli zamiast L trzeba brać XXL. To już jest trochę dziwne Towar przyszedł z Francji, dostawa trwa długo. W sprawie wymiany złego rozmiaru można sobie wysłać mejla, ale brak reakcji, dopiero trzeba dzwonić. Całość akcji, czyli zamówienie, zwrot i dostawa nowego rozmiaru trwała ponad miesiąc. Dostarczają nie tam gdzie chcesz, tylko gdzie im wygodnie, do najbliższego punktu UPS.. Jeden raz można wymienić gratis (czyli przesyłka w obie strony na ich koszt), druga wymiana (jeśli rozmiar dalej nie pasuje) to już wysyłka do nich na koszt zamawiającego. Można całkiem zrezygnować z zamówienia, ale nie wiadomo jak oni to wtedy rozliczą. Odejmują 10 EUR kosztów manipulacyjnych, ale po jakim kursie i ile to wyjdzie dokładnie w PLN? Więc ogólnie może i fajnie, ale tyle typowo francuskiego zamieszania, ze 2. raz sie nie skuszę. Strona www częściowo po polsku a częściowo po francusku. Ceny częściowo w PLN, a częściowo w EUR, do tego ciagle jakieś promocje, rabaty, ale nie wiadomo jak oni je rozliczają. Kreatywny chaos, french style. 🙂
  2. Aha, a w kwestii stricte poruszonej przez TO, mogę smiało polecić Michelin Power Gravel, opona jest dostępna w szerokości aż do 47mm. Bardzo fajna oponka na lato, lekka i trwala. Przez 2 sezony przebila sie tylko raz, jak już bieżnik był całkiem starty a opona i tak do wymiany. Bo ona tyle mniej wiecej wytrzymuje, 2 sezony. 🙂
  3. Smart Sam (Schwalbe) to taka dość podstawowa opona, ale chyba trudno o lepszy kompromis. Na asfalcie toczy sie w bardzo lekko, w terenie (latem) ma wystarczający grip. Oczywiscie nie mowię tu o jeżdzie w głebokim błocie, albo po jakichś mokrych korzeniach/kamieniach. Do tego jest lekka, odporna na przebicia oraz powoli się zużywa. I nie jest droga. Zakładałbym ją tylko na tył. Mowię to na podstawie trzech sezonow w róznych górach. Ale ja nie jeżdże semi-wyczynowo, żadne single tracki, tylko lekki XC. Jednak człowiekowi zawsze za mało i dalej kombinuje: Nabyłem ostatnio Race King w wersji Pure Grip (Continental) i te opony toczą sie na asfalcie jeszcze lepiej niż SS. Różnica jest mała, ale odczuwalna. Jednak na pewno RK szybciej sie zużyja i beda mniej odporne na przebicia i są droższe. Czy to jest warte w zamian za minimalnie mniejsze opory toczenia, to już każdy musi osądzić sam. ALE, i to jest dość duże ALE 🙂 , opona Race King , którą kupiłem ma duże bicie, żadne sztuczki nie pomogly (montaż na smarze silikonowym, felga jest prost itd.). Na rowerowych forach niemieckich też piszą, ze Conti po prostu tak ma. Co któraś opona jest krzywa, podobno pęknięty oplot. No jak dla mnie to dyskwalifikuje opony MTB od Conti na przyszłość. Te zarzuty powtarzają sie od lat, dziwne, że Conti nic z tym nie robi. I szkoda, bo teoretycznie są to świetne opony.
  4. o, fajnie - dzięki raz jeszcze! kulki to pewnie sam sobie wyreguluje, jeśli to będzie potrzebne. a gwarancja, czy ja wiem? 🙂jak ustawiałem przednia przerzutkę Shimano 105 w mojej szosie na gwarancji, to chlopaki nie dały rady. w koncu po x próbach sam jakos ustawiłem. co do tych dużych rozmiarów, to dziś przymierzałem się w decathlonie do największej rozmiarowki xc 100, 120, 500 i teraz faktycznie wiem, ze rozmiar xl, czy tez xxl w terminologii specialized powinien być dla mnie dobry. jeszcze a propos rowerów z decathlonu - oczywiście specyfikacje i osprzęt maja nieporównywalnie lepsza od speca, ale w tzw real life pewnie dużo ważniejsze będzie np. prowadzenie linek, które u deca jest zle rozwiązane. no, zobaczymy - rower speca do prezentacji ma dotrzeć w połowie najbliższego tygodnia 🙂
  5. dzieki - największy problem mam właśnie ze znalezieniem odpowiednio dużej ramy - z drugiej strony jest to ułatwienie, bo mocno zawęża wybór. 🙂 troche poczytałem, i zdaje się, ze największym problemem będą tutaj obie osie marki Formula, nawet nie wiadomo, czy są to łożyska maszynowe czy tradycyjne na kulkach
  6. Witam Szanowne Forum, chodzi mi o ten rowerek, miałbym kilka pytan https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-elite-29/p/199580?color=319779-199580 1) czy da się tu przerobić zaciski kół QR na sztywne osie, ponoć są jakieś adaptery? 2) suport to "Square-tapered, 73mm, internal bearings, 122.5mm spindle", czy będzie to kompatybilne ze zwykłym BSA, dajmy na to Shimano? 3) glowa ramy jest w systemie "zero-stack head tube", czy to jest coś awaryjnego i potencjalnie nie do naprawy? 4) co można powiedzieć o kolach i osiach tego roweru, wytrzymałe czy problematyczne? z gory dziękuję za ewentualne wskazówki. wiem, ze rower jest technologicznie przestarzały (nie ma boosta i taperowanej główki), ale aż takich wymagań nie mam, a mój aktualny mtb (bulls) jest z 2000 roku i wciąż jeździ dobrze :-). mam aktualna ofertę na 4,900 PLN w potrzebnym mi rozmiarze XXL i mocno rozważam zakup.
  7. poradzil mi to lekarz ortopeda, ktory opiekuje sie zawodowymi lekkoatletami. mnie pomaga. mozliwe, ze mial na mysli akurat moj "przypadek". masakry zadnej tu nie ma, tylko brak zrodla
  8. musze posypac glowe popiolem, te wspomniana wyzej przeze mnie pompke, jak i pewnie cala firme goodbike nalezy jednak odradzic. pomka rozsypala sie przy 2. uzyciu w klimatach low-low budgetowych przewijajaca sie tutaj firma beto bedzie juz markowa i ja mozna z pewnoscia polecic ja zrobilem jeszcze inaczej, znany francuski market sportowy na litere D, tam najtansza pompka za 14 plus do tego wezyk za bodajze 12 zl. nie jest moze tak miniaturowa jak inne pompki "szosowe", ale to moze byc tez zaleta - w czasie pompowania :-)
  9. sprawa wielece indywidualna, ja np nie wyobrazam sobie jezdzic z wkladka albo pampersem, szczegolnie latem. otarcia to moze byc tez kwestia osobniczej budowy anatomicznej. na otarcia pomaga najlepiej zwykly talk, ta zasypka proponowana wyzej tez bedzie super. od kremu moga sie porobic pryszcze, jakies wrzody etc, bo pory skory sie zatykaja. pogadajcie z lekarzami na SOR, haslo "kolarski ropien okoloodbytniczy" :-) druga wazna rzecz - "twarde" siodelko. chodzi o to, zeby nie brac zadnych "komfortowych", zelowych, etc. tylko takie z twardej pianki. model, producent, cena - wszystko jedno, wazne zeby to byla twarda pianka. potem wystarczy dobrac tylko szerokosc. ja jezdze na 13cm, kosztowalo stowe, a tak przejezdzam spokojnie ok 100km bez zadnych wkladek. wydaje mi sie, ze wiekszosc siodelek na rynku jest zbyt szeroka. a wzrostem to mi blizej do Gortata niz do Szurkowskiego :-)
  10. moje 3¢, na zuzyte kolana to niewiele juz pomoze, trzeba unikac jak ognia silowego pedalowania na niskich kadencjach: 1) rower z kolami 26" -> mniejsze kola i wiekszy moment obrotowy zeby ruszyc/przyspieszyc, niedobrze. male kola i grubsze opony z terenowym bieznikiem = tragicznie! wiec jak ktos duzo jezdzi i miesnie mocne ma, to niech dobrze uwaza na mimowolne, spontaniczne przyspieszenia na takim rowerze. kolana tego bardzo nie lubia 2) piety na zewnatrz, kolana do srodka = lepszy ruch w stawie kolanowym 3) rozgrzewka, rozumiana jako delikatne pedalowanie przez pierwsze 10-15km. dopiero potem dociskamy. mam na mysli szose. w gorach to juz kazdy musi sam znalezc zloty srodek 4) siodelko, siodelko i jeszcze raz ustawienie siodelka. za nisko zle, to jasne. ale i za wysoko tez bywa bardzo niedobrze
  11. lamelki rozpraszaja swiatlo w poziomie, dla lepszej widocznosci bocznej. ustawisz w pionie lampka bedzie swiecic na boki, ale gora/dol generalnie rzecz biorac, ta cala branza "lampkowa" ma problem z opisywaniem swoich produktow, moze zreszta o to chodzi :-)
  12. nalezy zauwazyc, ze ta konkretna lampka jest przeznaczona do montowania w poziomie, nie nadaje sie do chowania za sztyca ze wzgledu na polozenie lamelek w lewym reflektorze. takie i podobne lampki na baterie swieca na swiezych bateriach/akku mocno i dobrze, ale wraz z czasem napiecie spada i lampka swieci moze i dlugo ale coraz slabiej. dlatego, przy wszystkich swoich wadach, baterie litowe maja tutaj przewage - trzymaja napiecie prawie do konca
  13. Lezyne? Od Mike Kozuschka? :-) Pewnie super, ale ten gosciu mi nie podchodzi... Wracajac do tematu pompek budzetowych, to mam duza pompke stacjonarna beto, kupiona w karfurze chyba z 15 lat temu. Cala plastikowa, dziala do dzis. Tak, ze firme beto chyba mozna brac pod uwage :-) W marketach spozywczych, o ile prowadza sezonowy dzial rowerowy, mozna czasem trafic na ciekawe oferty. Niestety, trzeba sie troche znac i dokladnie ogladac. Mala, solidna pompke z wezykiem kupilem ostatnio za 25zl. korpus metalowy, zlacze wezyk/pompka metalowo-plastikowe...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...