Skocz do zawartości

Davi_Serwis

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    63
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

9 Neutralna

O Davi_Serwis

  • Tytuł
    Amator

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Strzelin

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Normalnie możesz do nich lać płyn Dot 4 taki sam jak do hamulców w aucie. Dlatego, że DOT 4 to zespół określonych parametrów jakie ma posiadać płyn, a nie wytyczne co do jego składu płyny DOT poszczególnych producentów różnią się składem. Jak nie masz akurat w domu jakiegoś płynu DOT 4 to możesz kupić w motoryzacyjnym tylko nie kupuj jakiegoś najtańszego sikacza. Z tego co słyszałem, hamulce z najtańszymi płynami działają gorzej, ale sam tego nigdy nie sprawdzałem. W rowerowym kupisz dokładnie to samo tylko, że drożej. Najtańszy opłacalny zestaw ma chyba 4 Your Bike. Zwróć uwagę jak w
  2. Ten otwór ma kilka zastosowań, ale główne jest chyba właśnie takie żeby wypływała woda. Mam karbonowe koła i w nich też są otwory na boku.
  3. Masz w ogóle jakiś dowód, że serwis był robiony? Z pod uszczelek nie powinien się wydobywać żaden olej. Jak będziesz jeździł z takim amortyzatorem to z dnia na dzień amortyzator się nie uszkodzi, ale jeździć na nim raczej nie powinieneś.
  4. Wyszły dwa posty bo najpierw odpowiadałem na te z jednej strony, a potem na te z drugiej. Może faktycznie powinienem trochę zluzować, ale opisywałem wszystko co sam kiedyś robiłem i co sprawdziłem,a jak teraz ktoś twierdzi, że się nie da bo on nie potrafi to się krew we mnie gotuje. Strona była wywalona, ale nie zaglądasz tam od wczoraj. Założyciel tematu serwisu sam nigdy nie robił, ale ja dawno temu w czasach szkolnych sam dałem radę kiedyś zrobić główny serwis, więc jak bardzo będzie chciał to da radę, ale przypuszczam, że jak zobaczy, jakie to skomplikowane to raczej odpuści. Pr
  5. Co Ty, jaja sobie robisz? Jak kupujesz uszczelki od komory to myślisz, że po co masz tam cztery ślizgi i dwa X-ringi? Żeby połowę wymienić, a drugą połowę wyrzucić? Czyli coś tam przeczytałeś, ale dlaczego tak jest jednak nie wiesz. Podważyłeś moje zdanie i na potwierdzenie swojej teorii nie podałeś nawet żadnego wytłumaczenia. Czyli co byś np. chciał? Pokazać Ci rachunki, które ostatnio wystawiłem? Może nagrać filmik?
  6. Po za tym bądźmy właśnie poważni. Po co ty mi tu piszesz, że osoba, która nie chce, nie będzie chciała. Co to za jakieś lanie wody. Jeśli ktoś będzie chciał sobie zrobić ten serwis sam to chyba się zaopatrzy w odpowiednie narzędzia. Faktycznie, ciężko wejść na jakieś aledrogo i kupić choćby pompkę Rock Shoxa do 600 PSI. Po za tym oprócz ,,pompek do amortyzatrów'' spokojnie można kupić urządzenia, którymi można wytworzyć dużo wyższe ciśnie i mają odpowiednie wyjście, czasem nawet kilka. No tera to żeś pojechał po całości. Wchodzisz w google, wpisujesz ,,FOX DPS service ma
  7. Nie sporo, tylko te co zauważyłem. Według Ciebie pomimo wszystko miałbym napisać, że spoko i wszystko ok? Możesz mi wytłumaczyć dlaczego należy je wymieniać przy każdym serwisie? I nie odbijaj piłeczki w jakiś durnowaty sposób tylko mi wytłumacz, to się może dowiem czegoś nowego. Od razu przekaże to gościom z serwisu moto i hydrauliki. Może też coś nowego się dowiedzą, albo Cię po prostu wyśmiejemy. Pierwszy z rzędu przykład jaki mi przyszedł do głowy to Triad, który jest bardzo podobnym damperem do RP23, do DPSa, jednocześnie jest starszy od DPSa, a ciśnienie w I
  8. Tak mi się jeszcze przypomniało. Jeśli serwis, do którego dałeś damper zrobił ten sam błąd co gość z filmiku, czyli przed skręceniem komory obficie nasmarowali tłoczysko, to z tego może wynikać to, że damper jest twardszy. Komora negatywna jest bardzo mała, jak da się za dużo oleju to jej objętość robi się jeszcze mniejsza, przez co traci się zalety komory negatywnej, a podczas głębszego ugięcia robi się w niej takie podciśnienie, że zaczyna działać jak druga komora pozytywna i damper ma bardziej progresywną charakterystykę ugięcia, przez co można odnieść wrażenie, że zrobił się twardszy.
  9. A to są jakieś małe? Piszesz zestawy czyli robiłeś serwis w rowerowym. Jak byś robił w serwisie amortyzatorów to byś pewnie mniej zapłacił. Serwisy amortyzatorów kupują góry uszczelek i oleje na litry w porównaniu do serwisów rowerowych i niektóre rzeczy z tego powodu mają dużo taniej. U mnie na serwisie mały serwis dampera to 30 zł, no to chyba nie jest dużo, zresztą biorąc pod uwagę, że trwa to kilka razy dłużej niż przedstawiony na filmiku. Duże serwisy zaczynają się od ok. 80-100 zł. Ale w zakres dużego wchodzi rozebranie całego tłumika, sprawdzanie wszystkich elementów pod kątem uszkodzeń
  10. W damper absolutnie nic nie wciskaj. Za uszczelką kurzową zazwyczaj jest pierścień ślizgowy i uszczelka trzymająca ciśnienie.
  11. Ma wpływ na pracę. Przy małym skoku marginalny, ale przy skoku 160 mm niektóre amortyzatory tracą 1-2 cm skoku i mają tendencję do mocniejszego zapadania się na zjazdach. To jest właśnie odpierdywanie. Samo odchylenie uszczelki nic nie da, pod spodem jest jeszcze jedna warga zwrócona w drugą stronę. Dlatego trzeba wsunąć opaskę. Poprawnie składając amora w większości przypadków trzeba wkręcić śruby 2-3 zwoje gwintu śrub na dole i rozciągnąć amortyzator tak by wyrównało się ciśnienie. Wsuwanie opaski jest nie profesjonalne, jednak czasem podczas pracy golenie wewnętrzne wypchną p
  12. Szczelność jak najbardziej. Wcześniej w goleniach miałeś podciśnienie, należy tego unikać poprzez poprawny montaż, lub czynność, która na zachodzie ma ładną nazwę, a w Polsce mówi się na to odpierdywanie.
  13. @skom25 Druciarstwo i bylejakość to mało powiedziane. Szef serwisu, w którym kiedyś pracowałem twierdził, że w Foxie 40 jest tarcza 230 mm. To było na dniach Gianta w 2015. Pojechałem z nim i jeszcze jednym serwisantem. Próby wytłumaczenia (nawet na tarczy było 203 wybite) skończyły się na: ty jesteś młody i się nie znasz. Jakiś starszy gość mu zwrócił uwagę, że się myli to ten wziął linijkę i w jakiś sposób tak zmierzył, że i tak mu wyszło 230 Innym razem odpowietrzał gościowi hamulce Avida olejem Shimano, bo stwierdził, że Shimano jest najlepszy i ma być dobrze zrobione żeby on nie musiał w
×
×
  • Dodaj nową pozycję...