Skocz do zawartości

Maciek_Z

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Maciek
  • Skąd
    Kielce

Ostatnie wizyty

186 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Maciek_Z

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Cześć! Na początek kilka słów wprowadzenia: mam 186 cm, 84 kg, przekrok 84 cm. Rower: Cube Attention SL z 2021 r., rozmiar XL (21 cali), geometria dostępna pod linkiem: https://archiv.cube.eu/pl/2021/403150, zamontowane aktualnie gripy Ergon GA3, próbowałem również Cube RFR Tour, siodełko Selle Royal Respiro Moderate Men, sztyca PRO LT bez offsetu (w lipcu 2023 zmieniłem sztycę na taką z offsetem 20 mm, ale wróciłem do takiej bez offsetu). Pozostałe części oryginalne. Jeżdżę z pedałami platformowymi. Rower posiadam od niemal 4 lat. Od końcówki poprzedniego sezonu czuję następujące dolegliwości: - w trakcie jazdy po około 50 km czuję ból nadgarstków oraz dłoni w okolicy kłębu kciuka, również czuję ucisk skrzydełek gripów na te fragmenty dłoni, potrafi wystąpić również drętwienie, szczególnie przy oderwaniu na chwilę rąk od kierownicy, czuję, że trzymam ją czasem zbyt mocno - głównie występuje to w prawej dłoni - po jeździe czuję mrowienie w dłoniach (też częściej w prawej) oraz ból w górnych plecach i szyi, do tego przy pochyleniu głowy takie jakby ciągnięcie w kręgosłupie (też w górnej części) Kombinowałem już z ustawieniem siodełka w każdej płaszczyźnie (przód-tył, pochylenie oraz wysokość) oraz z pozycją gripów i manetek. Po zmianach chwilowo jest OK, ale po max 5-10 km dolegliwości wracają. Mam świadomość, że mogę mieć zbyt dużą ramę roweru i mimo wszystkich ustawień dalej może być problem, przy czym przez pierwsze lata używania roweru one nie występowały tak mocno. Co jeszcze mogę zrobić? Może wymiana mostka na krótszy i ze wniosem pomoże? Czy też pozostało już tylko pożegnać się z rowerem? Pozdrawiam!
  2. Bardzo ciekawy wątek dla mnie. Aktualnie posiadam Cube Attention SL (rocznik 2021), którego przerobiłem na trekking. Dokupiłem dedykowany bagażnik i błotniki ACID. Całość prezentuje się bardzo dobrze, a jest też funkcjonalna. Bardzo odpowiada mi prosty w obsłudze napęd 1x12 i brak konieczności kombinowania z przełożeniami. Mam dość wytrzymałą i mocną nogę, więc nawet podjazdy rzędu 12-15 % idą bez problemu. W maju ruszam na 7-dniową wyprawę, zobaczymy, jak się sprawdzi w praktyce. Przy długich, jednodniowych wyjazdach, jest idealny. Wymieniłem w nim opony na Continental Double Fighter III, nie jeżdżę bowiem po hardkorowym terenie. Raczej szuter, leśne ubite drogi i asfalt (lepszy i gorszy). Próbowałem również gravela w swoim rowerowym życiu, ale moje plecy, ramiona i dłonie odmawiają współpracy z kierownicą typu baranek. Wspominam również o tym, bo jestem pewnie jedną z nielicznych osób, które wolą mieć w prostej kierownicy chwyty "zwykłe", a nie z rogami. Często zmiana pozycji dłoni powoduje u mnie dyskomfort. Rozważam natomiast zakup (może na kolejny sezon) roweru z napędem paskowym Alfine. Z braku umiejętności technicznych jest to coś, co byłoby dla mnie ogromną zmianą na plus. Szymon, czy mógłbyś napisać coś więcej odnośnie tego napędu, a konkretniej jego bezobsługowości? Jak to wygląda w rzeczywistości? Pozdro!
  3. Używam Locus Map Pro (wcześniej przez jakiś czas Free). Próbowałem wielu różnych rozwiązań. Na koniec dnia, w mojej ocenie, najlepsze rozwiązanie jest tym, które po prostu będzie pasowało konkretnemu użytkownikowi. Jedni wolą prosty interfejs, drudzy możliwość wyświetlania wielu danych w tym samym czasie. Locus w moim przypadku sprawdza się idealnie jako nawigacja offline (mam pobraną jedną z map turystycznych Polski), do której wgrywam ślady GPX. Czasami, gdy jeżdżę po dobrze oznakowanym szlaku (np. Green Velo), włączam ją tylko, aby potwierdzić, jeśli przegapiłem jakiś znak. Mam natomiast pytanie dot. usprawnienia działania baterii telefonu. W tej chwili jeżdżę na Locusie, korzystając z opcji stale włączonego ekranu, gdy apka jest w trybie nawigowania. To oczywiście powoduje, że po max. 5 godzinach, telefon woła o jedzenie. Czy macie jakieś patenty, w jaki sposób ustawić / skonfigurować dobrze Locusa (wersja Pro), aby wyświetlacz włączał się tylko przy konieczności np. skrętu. Jeśli jadę jakąś drogą 5 km prosto, to wystarczy mi powiadomienie na 200 i powiedzmy 50 metrów przed skrętem. Natomiast w sytuacji, gdy trasa wymaga częstszego skręcania na pewnym odcinku, przydałoby się, aby ekran się wówczas nie wyłączał. Do tej pory nie udało mi się tego dobrze skonfigurować i czasami Locus nie wyświetla mi konieczności wykonania manewru (działa w trybie wyłączonego ekranu). Będę wdzięczny za wszelkie porady!
  4. Cześć! Zapraszam do zakupu kamery DJI Osmo Action, praktycznie nówka (zakupiona w grudniu 2021). W zestawie również uchwyt na kierownicę roweru oraz karta pamięci 128 GB. https://allegrolokalnie.pl/oferta/dji-osmo-action-karta-pamieci-128-gb-uchwyt Pozdrawiam.
  5. Cześć! Zapraszam do zakupu, możliwość lekkiej negocjacji ceny. https://allegrolokalnie.pl/oferta/kaski-coros-safesound-mountain-author-skiff Pozdrawiam!
  6. Cześć! Sprzedaję świeżo zakupiony rower, przebieg dokładnie 137 km. Powód? Po jednym, dłuższym przejeździe, stwierdziłem, że kolarstwo szosowe jednak nie jest dla mnie. Chciałbym za kwotę uzyskaną ze sprzedaży zakupić rower MTB / crossowy (bardziej do turystycznej jazdy w terenie). Link do ogłoszenia znajduje się tutaj. Rower jest w pełni przygotowany do jazdy, wyposażony jest dodatkowo w: 1) Pedały SHIMANO PD-EH500 - posiadam również fakturę zakupu; 2) Koszyki na bidon Elite Custom Race (2 sztuki); 3) Licznik przewodowy Sigma Sport 1200; 4) Torebkę podsiodłową Deuter Bike Bag Race. Możliwy wyłącznie odbiór osobisty w Kielcach. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...