Skocz do zawartości

LifeIsGood

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    131
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1 540 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika LifeIsGood

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

10

Reputacja

  1. Witam po krótkiej przerwie, Udało się dokonać małych zmian, zamontowałem nową korbę wraz z suportem, zdemontowałem przednią manetkę oraz przednią przerzutkę. Dodatkowo zmieniłem pedały, jednak różnią się wyglądem od poprzedniego egzemplarza Accent Hellium który posiadam i jestem zaskoczony większą wagą nowego kompletu. Poniżej zyski po poszczególnych zmianach: Bottom Bracket (Suport): Kwadrat Giant 303g -> Shimano BB-MT801 77g zysk: 226g Crankset (Korby): Pro Wheel (z kominami) 175mm 974g -> Shimano XT m8100 36T (z zębatką) 670g zysk: 304g Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Shimano Tourney FD-TY710 166g -> Brak 0g zysk: 166g Pedals (Pedały): Wellgo K79 B087 457g -> Accent Hellium 293g zysk: 164g Shifters(Manetki) Shimano M315 275g -> Tylko tylna 141g zysk: 134g Łączny zysk: 994g Sum(Suma):10458g
  2. Kasetę planuję najwyżej 40T, może nawet mniej jeśli nie będzie odpowiednich kaset w przypadku 10 rzędów. Dla 11s również maksimum to 40T.
  3. Zastanawiam się nad zmianą napędu i zbieram koncepcje jak to wykonać. Typowo do jazdy po mieście, może czasami nieutwardzone ścieżki. Na pewno napęd 1x. Jak podejść do ilości rzędów w kasecie? 36T i kaseta 10rz, czy 40T i 11 rzędów? Możecie się podzielić przemyśleniami na ten temat i pomóc dokonać wyboru. Blat z przodu planowałem najpierw 40T, jednak po zastanowieniu, jazda na 38T spełnia moje oczekiwania co do osiąganych prędkości. Zastanawiam się, czy warto dokładać +100g do kasety, czy iść np w starsze XT 781. Czy warto iść w starszą zmieniarkę? Pewnie będzie działać, bo co ma się stać? Nie straci daty ważności. Na pewno ogólnie napęd 10rz da oszczędności w masie około 150g według wstępnej tabelki w Excelu, ale czy to gra warta świeczki? Liczę na pomoc i radę w tej dziedzinie 😃
  4. Akurat tutaj zastosuję takie same jak w poprzednim rowerze, Accenty Helium lub lekko lżejsze Axium które ważą około 270g/para. Korzystam z nich od 6 lat i nie miałem żadnych problemów przez ten cały czas, więc to najbardziej prawdopodobny kierunek w moim przypadku
  5. Dobre pytanie. Spodziewałem się takiej wagi wyjściowej (te 12,3 kg). Po rozpisce widać, że bardzo ciążą koła oraz siodełko i sztyca nie należą do najlżejszych. Nie ważyłem, ale obstawiam wagę widelca ok 1kg a może lekko więcej oraz korba to na pewno okolice 900g, suport kolejne 250-300g. Więc sumarycznie wszystko by się pokrywało z wagą całości🤔 Ponadto same pedały to prawie 0,5kg
  6. Rower przeszedł pierwsze zmiany, waga poszła w dół. Udało się zważyć kolejne elementy przy okazji wymiany opon, zaktualizuję całą rozpiskę. Lista zmian to: -Usunięcie nóżki rowerowej, -Wymiana chwytów na piankowe, -Zmiana kapsla sterów, -Wymiana opon oraz dętek, -Usunięcie plastiku między kołem a kasetą, -Wymiana tarcz hamulcowych, -Wymiana hamulców. Uzupełniona i zaktualizowana rozpiska: Rozpiska (niekompletna): Bar Plugs (Korki do kierownicy): 0g Bottom Bracket (Suport): Kwadrat Giant ?g Bottle Cage (Koszyk na bidon): Brak 0g Brake (Front)(Hamulec przedni): Tektro HD-R280 Flat Mount 303g -> klamka Shimano XT BL-M8100 + zacisk Shimano XT BR-8110 Flat Mount 253g zysk: 50g Brake (Rear) (Hamulec tylny):Tektro HD-R280 Flat Mount 312g -> klamka Shimano XT BL-M8100 + zacisk Shimano XT BR-8110 Flat Mount 267g zysk: 45g Cables (Pancerze i linki): 40g Cassette (Kaseta):Shimano CS-HG31 (11-34T)( z zakrętką) 335g Chain (łańcuch):KMC Z8.3 335g Chainring(zębatka): Z korbą Crankset (Korby): Pro Wheel (z kominami) 175mm ?g Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Shimano Tourney FD-TY710 166g Derlr (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano Altus RD-M310 8rz 318g Fork (Widelec): Stalowy Giant ?g Frame (Rama): Giant Escape 2 2020 rozm. S ok 1650g Grips (Gripy): Giant 127g -> RockBros piankowe 21g zysk: 106g Handlebar (Kierownica): Giant Sport 680mm 245g Headset (Stery): Giant ?g Pedals (Pedały): Wellgo K79 B087 455g Seat (Siodło): Giant Sport Comfort 321g Seatpost (Sztyca) Giant D-Fuse alloy 309g Seatpost clamp (Zacisk sztycy) Giant 52g Shifters(Manetki) Shimano M315 275g Skewers (Zaciski kół) Giant 125g Spacers (Podkładki pod mostek): Giant 6g Starnut (Gwiazdka) wliczona w widelec Stem (Mostek): Giant Sport 31.8mm 130g Tire (Front) (Opona przednia) Continental Double Fighter 700x35c 546g -> Maxxis Receptor 40c exo TR 431g zysk: 115g Tire (Rear) (Opona tylna) Continental Double Fighter 700x35c 544g -> Maxxis Receptor 40c exo TR 433g zysk: 111g Top cap (kapsel sterów): black 12g -> A2Z 9g zysk: 3g Tubes(Dętki): Noname 294g -> Schwalbe SV 18 Extra Light 28" 225g zysk: 69g Wheel Front (Koło przednie): Giant GX Disc 1231g Wheel Rear (Koło tylne): Giant GX Disc 1268g Rotor Front (Tarcza przód): Tektro TR160-2 160mm(+śruby) 137g -> Ashima airotor2 160mm (+śruby Reverse) 86g zysk: 51g Rotor Rear : (Tarcza tył): Tektro TR160-2 160mm(+śruby) 137g -> Ashima airotor2 160mm (+śruby Reverse) 86g zysk: 51g Nóżka: Nexello 258g -> brak 0g zysk: 258g Lights (oświetlenie): Giant Cast 30 Combo 35g Plastik przy kasecie: 24g -> 0g zysk: 24g Sum(Suma):11452g Sumarycznie na dochyczasowych zmianach udało się urwać 883g
  7. Witam wszystkich forumowiczów, Zamieszczam mój obecny projekt roweru do poruszania się po mieście. Jestem świeżo po zakupie, więc nie rozbierałem jeszcze wszystkiego aby zważyć dokładnie każdą śrubkę, będę aktualizował z czasem. Bazą jest aluminiowy Giant Escape 2 z roku 2020 w rozmiarze S. W dosyć okazyjnych pieniądzach udało mi się go zakupić i długo szukałem tego konkretnego modelu roweru (sztywny widelec oraz prosta kierownica). Plan to budowa czegoś w miarę lekkiego na sprawne poruszanie się po mieście. Celuję w wagę w okolicach >10kg, co powinno się udać zrealizować. Pewnie będzie to trwało sporo czasu i modyfikacje będę przeprowadzać w miarę możliwości. Dla mnie będzie to powrót do pasji po kilku latach przerwy oraz możliwość budowy nowego roweru. Rozpiska (niekompletna): Bar Plugs (Korki do kierownicy): Brak 3g Bottom Bracket (Suport): Kwadrat Giant ?g Bottle Cage (Koszyk na bidon): Brak 0g Brake (Front)(Hamulec przedni): Tektro HD-R280 Flat Mount 300g Brake (Rear) (Hamulec tylny):Tektro HD-R280 Flat Mount 320g Cables (Pancerze i linki): 40g Cassette (Kaseta):Shimano CS-HG31 (11-34T)( z zakrętką) 335g Chain (łańcuch):KMC Z8.3 335g Chainring(zębatka): Z korbą Crankset (Korby): Pro Wheel (z kominami) 175mm ?g Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Shimano Tourney FD-TY710 166g Derlr (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano Altus RD-M310 8rz 318g Fork (Widelec): Stalowy Giant ?g Frame (Rama): Giant Escape 2 2020 rozm. S ok 1650g Grips (Gripy): Giant 124g Handlebar (Kierownica): Giant Sport 680mm 245g Headset (Stery): Giant ?g Pedals (Pedały): Wellgo K79 B087 455g Seat (Siodło): Giant Sport Comfort 321g Seatpost (Sztyca) Giant D-Fuse alloy 309g Seatpost clamp (Zacisk sztycy) Giant 52g Shifters(Manetki) Shimano M315 275g Skewers (Zaciski kół) Giant ?g Spacers (Podkładki pod mostek): Giant 6g Starnut (Gwiazdka) wliczona w widelec Stem (Mostek): Giant Sport 31.8mm 130g Tire (Front) (Opona przednia) Continental Double Fighter 700x35c 640g Tire (Rear) (Opona tylna) Continental Double Fighter 700x35c 640g Top cap (kapsel sterów): black 12g Tubes(Dętki): Noname ?g Wheel Front (Koło przednie): Giant GX Disc ?g Wheel Rear (Koło tylne): Giant GX Disc ?g Rotor Front (Tarcza przód): Tektro TR160-2 160mm(+śruby) 130g Rotor Rear : (Tarcza tył): Tektro TR160-2 160mm(+śruby) 130g Nóżka: Nexello 258g Lights (oświetlenie): Giant Cast 30 Combo 35g Sum(Suma):12335g Część mas podana jest z internetu, aby uzupełnić rozpiskę. Niemniej wiem dokładnie ile waży całość i ta waga nie powinna być obarczona dużym błędem. Plan na teraz obejmuje wymianę hamulców oraz tarcz, ponieważ obecne prawie wcale nie wykazują siły hamowania oraz pozbycie się nóżki co na start przyniesie niższą wagę. Zachęcam do dyskusji 😃 na forum.webp 28fdfbf0-7906-45a2-83ed-04f61b51d417.jfif
  8. Witam, koła złożone. Nastąpiło znaczące zbicie wagi, do tego udało mi się zdobyć kasetę XT CS-M771 o stopniowaniu 11-34T. Koła składają się z obręczy ZTR Crest 32h, piast Novatec 771 + 772 na 6 śrub, nypli aluminiowych polyax oraz szprych Sapim Laser. W trakcie nakładania opon, obecne dętki zostały przebite i zastosowałem jakieś no name które leżały zakurzone na półce. Zyski wagowe: -Koło przód: Mavic CrossRide 27.5 925g -> ZTR Crest 32h + Novatec 771 661g -264g -Koło tył: Giant CR70 27.5 1148g -> ZTR Crest 32h + Novatec 772 790g -358g -Kaseta: SLX CS-HG81-10 345g -> XT CS-M771 11-34T 309g -36g -Dętki: Schwalbe Light 27.5 404g -> noname 391g -13g Sumarycznie, udało się zaoszczędzić 671g Waga całości po zmianach: 10233 - 671 =9562g
  9. Decyzja podjęta, piasty są już u mnie. Przód Novatec D771, tył Novatec D772. Masa odpowiednio 135g i 265g.
  10. LifeIsGood

    [Rama] Waga ramy

    Dla modelu z 2013 rozmiar M waga to 985g, widelec 360g.
  11. LifeIsGood

    [Rama] Waga ramy

    Nie znasz modelu ramy?
  12. LifeIsGood

    [Rama] Waga ramy

    Jaka to rama? Dziwne podejście. Skoro zważyłeś rower bez kół i siodełka to jaka jest waga całości, tzn bez rozpisywania na części? Jeśli odejmiesz to czego masy masz, powinno mniej więcej Ci wyjść ile waży rama.
  13. Zmiana zębatki na aluminiową moim zdaniem na tym etapie da tu zysk marginalny😅 Tak jak pisał forumowicz wyżej, małym kosztem można zbić kilkadziesiąt gramów na chwytach, np piankowe ESI
  14. Forumowicze, czy ktoś byłby w stanie polecić piastę przednią w miarę sensownych pieniądzach? Obręcze już mam, teraz wybór piasty na przód. W sensownych pieniądzach, powiedzmy 250-300 zł nowa bądź używana (lepiej nowa). Piasta 15x100, 32h pod 6 śrub. Jakieś novateci np. D791 to masa ok 150- 160g. Znalazłem piastę american classic za 200 zł o masie 115g. Opinie sprzeczne, część osób jeździła i zachwalała, część że bębenki się sypią, jednak były to tematy z okolic 2007 roku. Nie wiem jak jest aktualnie z ich jakością, piasta będzie na przód więc o bębenek się nie martwię. Rozważę inne propozycje i opcje których nie wziąłem pod uwagę.
  15. Dziś dotarła paczka z hamulcami, przód: 190g, tył: 175g. Trzeba się przyzwyczaić do trochę innej modulacji niż SLX, siła hamowania z tyłu jest w zupełności wystarczająca, z przodu pokuszę się o wymianę klocków, klamka jest dosyć miękka, a po samych klockach też widać, że nie za dużo życia im zostało. Aktualna rozpiska: Bar Plugs (Korki do kierownicy): Brak 0g Bottom Bracket (Suport): Shimano BB-52 88g Bottle Cage (Koszyk na bidon): Brak 0g Brake (Front)(Hamulec przedni): Formula R1+ klamka Formula RX 190g Brake (Rear) (Hamulec tylny):Formula R1 175g Cables (Pancerze i linki): 40g Cassette (Kaseta):SLX CS-HG81-10 (11-34)( z zakrętką) 345g Chain (łańcuch):KMC X10 EL 252g Chainring(zębatka): Argon TransAlp Pro 38T 50g Crankset (Korby): XTR M970 (z kominami) 175mm 544g Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Brak 0g Derlr (Rear) (Przerzutka tylna) ZEE m-640 270g Fork (Widelec): Rock Shox Sid RL (z gwiazdką) 1510g Frame (Rama): Giant Talon 27.5 5 2014 rozm. L 1840g Grips (Gripy): Pianki noname 23g Handlebar (Kierownica): Tioga DL2001 580mm 130g Headset (Stery): Stery redukcyjne ZTTO( z kapselkiem) 112g Pedals (Pedały):Accent Hellium 245g Seat (Siodło): Giant Connect 190g Seatpost (Sztyca) Giant Sport 30.9mm skracana 243g Seatpost clamp (Zacisk sztycy) Giant 17g Shifters(Manetki) XT sl m-780 120g Skewers (Zaciski kół) Oś sztywna 40g + QR Giant 68g Spacers (Podkładki pod mostek): Brak 0g Starnut (Gwiazdka) wliczona w widelec Stem (Mostek): Syntace F99 100mm 107g Tire (Front) (Opona przednia)Schwalbe Rocket Ron TLR Snakeskin27.5 x2.10 536g Tire (Rear) (Opona tylna) Schwalbe Rocket Ron Evolution Addix Speed 27.5 x2.25 519g Tubes(Dętki): Schwalbe Light 27.5 404g Wheel Front (Koło przednie): Mavic CrossRide 27.5 925g Wheel Rear (Koło tylne): Giant CR70 27.5 1148g Rotor Front (Tarcza przód): Ashima Ai2 aro 160mm(+śruby) 71g Rotor Rear : (Tarcza tył): Ashima Ai2 aro 160mm(+śruby) 71g Sum(Suma):10233g
×
×
  • Dodaj nową pozycję...