Skocz do zawartości

jgx

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

534 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika jgx

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Cześc od niedawna jezdze na zelektryfikowanym przez siebie rowerze 700c z silnikiem jak w tytule z baterią 14A 48V czyli silnik na niecałe 350W. Sterownik teoretycznie powinien być do niego ok. 15A ja kupiłem 20A i parametrem C5 na 05 obniżyłem do ok. 14.5A (chyba). Kilka pytań: 1 - czy dobrze rozumuje że jak nie mam amperomierza to mogę się zorientować na ile mam obcięty sterownik w ten sposób że: mierze napięcie aku i jest np 50V na manetce na maxa wyświetlacz pokazuje mi poboru ok. 720W czyli 720/50 czyli sterownik mam obcięty do 14,4A? (oczywiście wszystko w przybliżeniu) - tak to jest? 2 - jaka temperatura silnika jest bezpieczna dla takiej przekładniówki - gdzieś tu czytałem że do 120 st ale to mi się wydaje dość dużo - możecie coś podpowiedzieć? 3 - na ile mogę sobie pozwolić na takim małym silniku z prądem. Gdzieś tu czytałem że prąd silnika nie zabije tylko temperatura. W takim razie czy np ustawiając mój sterownik na 100% czyli 20A i ładując w silnik ok 1KW (20x50V) teoretycznie mogę jechać cały czas dopóki temperatura silnika nie osiągnie granicznych bezpiecznych wartości np 100st.C a pózniej odpuszczam i jade spokojnie albo nawet wyłączam wspomaganie ? Czy to tak nie działa i taki przewymiarowany prąd (20 zamiast 14-15) zabije silnik nawet jeśli nie będę go przegrzewał?
  2. Witam kompletuje podzespoły do elektryfikacji - obecnie jestem na etapie koła. Silnik to XF07 z napięciem 48V przód. Opona będzie przełożona z oryginalnego koła Schwalbe Marathon Mondial, Kevlar, 42x622 rower Cube Travel SL jazda asfalt, ścieżki leśne raczej spokojna, chciałbym sam wykonać zaplatanie: 1 Czy taka obręcz https://allegro.pl/oferta/obrecz-rowero ... 2868218626 wystarczy na taki mały silnik czy musze jednak kupić coś droższego/mocniejszego? Może coś zaproponujecie do 100PLN?
  3. Witam chce kupić silnik Bafang w koło przód 250W (tylko taki może być) - fotki. Chciałbym dokupić do niego najtańszy sterownik jaki można 15-17A i wyświetlacz. Troszkę pytałem i jedni mówią że do tego silnika będzie pasował zwykły tani np https://pl.aliexpress.com/item/1005003826220297.html?gatewayAdapt=glo2pol tu ze zmianą wtyczek albo jakiś KT z gniazdem higo z wyświetlaczem w komplecie a inni mówią że musi być kontroler bafang z dedykowanym wyświetlaczem a to już ceny trosze większe. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć? Wtyczka w tym silniku 6pin jest standardowa czyli 3 wtyki fazowe i 3 czujników hala? Mógłby ktoś podać który najtańszy sterownik by pasował
  4. PiotrWie na pewno masz racje jeśli chodzi o odczucia jazdy na midzie i hubie w przednim gdzie hub w przednim nie ma startu do mida. Midem jeździłem troszkę i jest super na przednim nigdy ale na pewno jest gorzej. Z tym że koszty jednak też odgrywają niestety dla mnie role, ale największym problemem jest chyba problem techniczny - po prostu nie znalazłem nigdzie tsdz (bo tylko taki silnik wchodził by w grę) z korbą (zębatką) na pasek a bardzo prawdopodobne że nie da się zrobić konwersji z zębatki łańcuchowej na pasek w tym silnikuno i w ramie mam naciąg paska zrobiony na mimośrodzie w którym jest suport więc tam fizycznie nie da rady mida założyć.. Mam już praktycznie Bafanga 250W, do tego chce kupić tani sterownik 15A z podstawowym wyświetlaczem z ali (tzn kupie od naszego pośrednika z olx bo na miejscu w razie problemów), czujnik pas taki zintegrowany na lewą stronę suportu a baterie najprawdopodobniej będę składał sam (ale to jeszcze do skalkulowania kosztów) Nie wiem jak z tymi czujnikami na klamkę czy to potrzebne - jak to działa w praktyce - załóżmy kręcę korbą, silnik pracuje, potrzebuje zahamować więc przestaje pedałować i wtedy pas wyłącza silnik czy tak? Wiec po co te czujniki na klamkach, chyba ze to działa inaczej i pas odcina z jakimś opóźnieniem? Mógłby się jakiś praktyk wypowiedzieć?
  5. Kettler nie wiem o co Ci chodzi - chodzi mi o silniku tego typu silnik z wbudowanym pas edit - już wszystko wiadomo dzwoniłem do firmy - wiec niestety na przód takich silników z wbudowanym pas nie ma, tylko tył i wtedy faktycznie nie ma pas w suporcie i czujników na klamkach, w tym na przednie kolo pas musi być na suporcie ale co mnie zaskoczyło (ale niewiele wiem o ebajkach) też nie ma czujników na klamkach - silnik ma czujni prędkości który zastępuje czujniki klamek - ma również wbudowane zabezpieczenie które uruchamia silnik dopiero po ok 6km/h ma to spowodować żeby rower nie odjechał np. na parkingu po niechcącym ruszeniu pedałami. Nie wiem czy to jest standard teraz z ze nie ma juz czujników na klamkach i to zabezpieczanie od 6km/h czy to oni tylko stosują?
  6. jak to jak sterowany? Normalnie, sterownikiem i manetką - tylko że mi nie chodziło o manipulator jako taki tylko o manetkę gazu, po prostu silnik tylko na wspomaganie a nie jako skuter. Tzn generalnie ma to być normalna instalacja e-bika tylko chodzi mi o ten czujnik pas wbudowany w silnik żeby wyeliminować pas na suporcie i czujniki hamowania na klamkach. Reszta bez zmian. Ale może coś pokręciłem i nic takiego nie ma?
  7. Cześć jeżdze od niedawna na cube travel z piastą alfine i paskiem. Po mieście na codzień przeważnie na drugim mtb 26" natomiast tego cube bardziej na dłuższe traski - mam domek niecałe 33 km i szczerze mówiąc bez wspomagania brak trochę sił już z powrotem (wiek 56 niestety . Do rzeczy - chciałbym zakupić silnik na przód (z racji alfine tylko to wchodzi w gre) , z racji tego że nie lubię mieć problemów prawnych i nie zależy mi na osiągach mega (ma mi po prostu być łatwiej dojechać do domku letniskowego) silnik max 250W z przekładnią (wiem że na dłuzsze trasy lepszy chyba by był bez ale na miasto chciałbym mieć tą przekładnie), bateria 36V (ma być najmniejsza jak się da - ma starczyć max na 70km do domku i z powrotem na wspomaganiu nie za dużym) , żadnych manetek (tylko wspomaganie) i teraz: 1 - chciałbym uniknąć plątaniny kabli, wiem że są silniki które mają czujnik prędkości wbudowany w niego dzięki czemu nie trzeba zakładać pas-a na suporcie i czujników hamowania na klamkach (mam hydrauliczne hample). Czy to jest prawda? 2 - wyczytałem również że że taki silnik działa troszkę inaczej niż z pas-em na suporcie tzn. reaguje później (od 5-6km/h??) i odcina sam przy 25 max - czy to jest prawda? 3 - czy są takie silniki (z wbudowanym czujnikiem) na przednie koło? 4 - czy to jest dobre rozwiązanie (plusy i minusy) w porównaniu do pas na suporcie, czy jeździcie na takich? 5 - co ogólnie sadzicie o konwersji pod te konkretne potrzeby na takim rowerze jak mam (cube travel sl na pasku i alfine) Podzespoły będę kupował osobno, montował całość sam
  8. Witam w rowerze Cube Travel mam lampkę Busch&Müller Lumotec IQ-XS N Plus zasilaną z piasty dynama. Lampka ma podtrzymanie kondensatorem (świeci przez jakiś czas po zatrzymaniu na światłach np.) i jak wiadomo zasilana jest prądem przemiennym z dynama co powoduje po pierwsze słabsze (w stosunku do DC) światło i co mnie najbardziej wkurza miganie przy niskich prędkościach. Czy mostek z powyższego linku mostek będzie się nadawał u mnie i będzie działało podtzrymanie świecenia? Navigare pisałeś że po założeniu mostka nie masz podtrzymania ale czy miałeś je wcześniej czy Twoja lampka w ogóle tego nie miała? Jak rozwiązujecie technicznie ten mostek - pakujecie w jakieś wodoszczelne pudełko? Mona jakoś fotkę może?
  9. Cześc

    Czy ten Kross jest jeszcze aktualny?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...