-
Liczba zawartości
1 892 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O Garlock
Dodatkowe informacje
-
Imię
Piotr
-
Skąd
Łódź
Osiągnięcia użytkownika Garlock
-
Te śruby nie maja za zadanie "usztywnić" połączenie. One maja za zadanie zablokować je tak, żeby się nie luzowało. Nakręć nakrętkę M24 na śrubę (bez dokręcania do końca) i zobacz czy ma luzy i jak duże. Będą raczej niewielkie. Gwint w uproszczeniu wygląda tak: Czerwone to Twój gwint wewnętrzny a niebieskie o ten rozcięty zewnętrzny. Gdy śruby ściskające są luźne, to połączenie powinno właśnie tak wyglądać, bez dużych luzów. Jak dokręcisz te śruby to wciskasz gwint zewnętrzny w wewnętrzny: Gwint działają jak kliny i wszystko się zaciska na amen. Ale jak otwór pod gwint wewnętrzny był za duży, to wygląda to tak: Zaciskasz tylko czubek gwintu. A to już nie będzie trzymać. Skręć lekko te swoje gwinty (bez zaciskania śrub) i sprawdź, czy ten wewnętrzy nie ma luzów (chybocze się) na boki. Powinien być prawie bez luzów. Może się mylę, ale te płaskie powierzchnie na gwincie zewnętrznym są u Ciebie prawie tej samej szerokości co rowki (tak jak na szkicu wyżej): A powinny być wyraźnie węższe od rowków (jak na pierwszym szkicu albo jak na tym zdjęciu nakrętki:
-
Garlock obserwuje zawartość → [zabezpieczenie] niekoniecznie rowerowe , [Połączenie aluminiowe] Problem ze skrzypieniem i przesuwaniem gwintu , [Gwarancja] na rower co obejmuje ? i 5 innych
-
Tak patrząc na zdjęcia, to ten gwint zewnętrzny jest typowym gwintem maszynowym (krawędź gwintu jest "ostra") a ten gwint wewnętrzny (żeński) ma spłaszczone krawędzie, przypomina gwint trapezowy: Nie sądzę, żeby ktoś zaprojektował gwint trapezowy w takim miejscu (zwłaszcza, że doliny gwintu wyglądają na ostre jak w zwykłym maszynowym), więc albo połączenie było za słabo skręcone i czubki gwintu się "ścięły" (trochę za gładko wyglądają te krawędzie jak na ścięte), albo (bardziej prawdopodobne) był błąd wykonawczy, ktoś zrobił za duży otwór pod gwint i jak nagwintował, to gwintownik nie naciął odpowiednio głęboko. Takie rozcięte otwory rozwierca się, gwintuje przed wykonaniem rozcięcia, albo wkłada się blaszkę blokującą w rozcięcie, skręca i wtedy rozwierca i gwintuje. W każdym razie, połączenie gwintu metrycznego z takim "nie-do-końca" nagwintowanym raczej prawidłowo działać nie będzie. Nawet przy mocnym ściśnięciu będzie się luzować. Ten wewnętrzny gwint (żeński) jest po prostu za duży dla zewnętrznego (męskiego). Możesz spróbować skręcić na Loctite, ale gwarancji nikt nie da, ile to wytrzyma.
-
[bicie Tylnego Koła] Dziwne bicie koła podczas pracy
Garlock odpowiedział Three_Dog → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Jaka śruba? Oś (ta "śruba" która przechodzi przez środek piasty)? Jak masz łożyska z konusami a nie maszynowe to pewnie luzy na łożyskach są źle skasowane. Oddaj do serwisu (bo chyba nie bardzo wiesz jak to wyregulować i nie masz kluczy do konusów) i za klika złotych ci wyregulują. -
[Gwarancja] na rower co obejmuje ?
Garlock odpowiedział Monopson → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Klucz można kupić i za 2 zł: https://allegro.pl/oferta/10x-wklad-wklady-zaworu-detki-krotki-wentyla-12927594231 Albo kapturek z "kluczem" za podobne pieniądze Kapturek i wkłady zaworów do kupienia w większości sklepów motoryzacyjnych, żeby nie płacić za przesyłkę. -
[Gwarancja] na rower co obejmuje ?
Garlock odpowiedział Monopson → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Zgodnie z warunkami gwarancji nie obejmuje ona ogumienia. Ale trudno zużyć wentyl w 2 tygodnie, to ewidentnie wada materiałowa lub montażowa. Reklamuj, ale przygotuje się na to, że mogą chcieć odrzucić reklamację -
[bicie Tylnego Koła] Dziwne bicie koła podczas pracy
Garlock odpowiedział Three_Dog → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Krzywa oś nie daje efektu "pływania" wolnobiegu. Oś jest nieruchoma, więc nawet jak jest wygięta, to całe koło może się minimalnie przechylić (koło jest łożyskowane w 2 punktach na osi) ale nie będzie pływać na boki. Wolnobieg jest przykręcony do piasty koła i nie ma bezpośredniego styku z osią. Natomiast pływające wolnobiegi bardzo często się spotyka. Taki urok tych tanich i prostych urządzeń (niezbyt dokładnie wykonywanych). Nie zauważyłem, aby to miało jakiś duży wpływ na jazdę. Można spróbować wymienić wolnobieg na inny, ale nie gwarantuje to sukcesu. Jak gwint na piaście nie jest idealnie współosiowo z osią, to też wolnobieg będzie pływał przy każdym obrocie koła. No chyba, że oś jest już pęknięta i każda połówka żyje własnym życiem. Wtedy faktycznie całe koło będzie latać na boki. Koło warto wycentrować. Ono nie powinno tak bić. -
[manetka shimano tourney] nie odbija w dół
Garlock odpowiedział PKaz → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Jaki to model Tourneya? Masz jakieś zdjęcia? -
[druciarstwo] Jak przewieźć koty rowerem
Garlock odpowiedział arekmiz → na temat → Druciarstwo rowerowe
Czytając tytuł posta myślałem, że przywiązałeś drutem futrzaki do ramy roweru 😲 -
[Rowerek stacjonarny] poziomy zipro glow - spadł pasek
Garlock odpowiedział ddddd → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Aha, czyli to: są rowki do paska. Skoro pasek spadł, to prawdopodobnie był za słabo naciągnięty. Albo osie obu kół były nierównolegle, czyli np. oś srebrnego była nierówno naciągnięta napinaczami i pasek ześlizgnął się w bok (o ile jest tam tyle miejsca). Ja albo jedno i drugie. Sprawdź łożyskowanie tych kół. Jeśli poszło któreś łożysko i kółko telepie się na boki, to pasek też mógł zlecieć. Ale wtedy raczej wyczułbyś to, pasek nie byłby w stanie przekazać momentu na drugie koło. Obejrzyj też pasek od wewnątrz, czy rowki nie są powyrywane/pościerane. -
[Rowerek stacjonarny] poziomy zipro glow - spadł pasek
Garlock odpowiedział ddddd → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Nie znam tego trenażera, ale koła do pasków napędowych (klinowych lub wielorowkowych) muszą być w jednej płaszczyźnie. A na zdjęciach wygląda, jakby były przesunięte względem siebie: Jeśli tak jest faktycznie, to nic nie utrzyma paska na srebrnym kole i on musi spaść. Wygląda, jakby jedno z kół przesunęło się na osi. Najpierw sprawdź i wyreguluj koła pasowe, a potem tak jak napisał @wildix załóż i napnij pasek P.S. Najpierw zakładasz pasek na czarne koło (ona ma rowki + obrzeża zapobiegające spadnięciu paska) a potem nasuwasz na srebrne. P.S.S. To w ogóle dziwna konstrukcja, gdzie wszystkie koła pasowe wewnątrz pętli paska wielorowkowego nie mają rowków. Gładkie koła używa się w napędach pasowych jako rolki napinające, ale one są poza pętlą paska. Nie wróźę zbyt długiego życia temu paskowi w takiej aplikacji -
Drobne uzupełnienie. Po wykręceniu śruby wspornika tak, żeby pojawił się 1-2 mm luz pod nią, walnąć w śrubę od gory plastikowym młotkiem (albo przez kawałek twardego drewna). To zluzuje klin. Bez tego raczej trudno będzie wyciągnąć rurę od mostka, bo klin wciąć będzie zakleszczony. Jeśli przy próbie odkręcania dużej nakrętki zacznie się odkręcać tez dolna (miska), to znaczy, że do wymiany jest nakrętka zabezpieczająca. Ona ma taki ząbek, który wchodzi w wyfrezowany rowek w sztycy. Czasem sztyca nie ma rowka tylko płaskie sfrezowanie i wtedy potrzebna jest taka nakrętka (ale to raczej egzotyka) Jeśli ząbek jest wytarty, albo podkładka za luźna, to nie zablokuje obrotu miski przy dokręcaniu kontry i nie wyregulujesz luzu na sterach, bo będą się zaciskały przy kontrowaniu.
-
[zabezpieczenie] niekoniecznie rowerowe
Garlock odpowiedział wymiennik → na temat → Akcesoria rowerowe
Tak długiego zabezpieczenia to raczej się nie kupi, więc zostaje zakup oddzielnie łańcucha i kłódki. W zasadzie sprawa jest prosta. Im grubszy łańcuch tym trudniejszy do przecięcia. Hartowany rekomendowany. Łańcuchy do zawiesi lub wciągników mają dobre parametry. Kłódka z klasa zabezpieczenia 4 lub więcej. Osobiście preferuję trzpieniowe, bo jest trudniejszy dostęp do przecinania, ukręcania Tylko taki zestaw będzie ważył tyle ile rower. Jak zabezpieczenie wisi sobie "na stałe" przy domu to nie ma problemu. Ale nie wyobrażam sobie wożenia czegoś takiego. -
No to wiele nie brakuje. Te chińczyki pewnie dałyby radę. Tak sądząc po zdjęciach to może jakieś Shimano by się dopasowało np. Alivio BR-T4000 (sądząc po zdjęciu) są na styk ale trzeba by było po sklepach biegać i sprawdzać jakąś linijką. Jak nie, to zostaje rzeźba i piłowanie.
-
A ta śruba mocująca adapter po dokręceniu jest na równo z powierzchnią adaptera czy wystaje ponad nią?