Skocz do zawartości

toskaffka

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    68
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

704 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika toskaffka

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

9

Reputacja

  1. Ja osobiście jak czytam komentarze, że hamulce Shimano (mniemam, że w temacie czyli XTR lub XT) to spowalniacze, to mam tylko jedną myśl- ktoś nie potrafi używać hamulców. Serio, jest to dla mnie nie pojęte Od ponad 7 lat miałem zestaw dwutłoczkowy m785 używany zawsze z klockami z radiatorem i to były żylety (rower 13 kg full trail/xc, ja waga 80-85 kg). Spadek mocy hamowania odczuwałem dopiero gdy rower załadowałem bikepackingowo i waga łączna była koło 110 kg. Ostatnie dwa sezony jeździłem na zestawie: zaciski m785 + klamki m9120 które kupiłem, bo potrzebowałem nowszego systemu I-Spec i to samo- żylety. Na przyszły sezon sam stoję przed wyborem nowych zacisków (głównie zmiana pod kątem zmniejszenia wagi, nie działania). Zastanawiam się nad dwu/czterotłoczkowymi więc zostawiam "taktyczny" komentarz i mam nadzieję, że coś wniosę do dyskusji Jedno pytanie ode mnie- czy dwutłoczkowe XTR (nie ma opcji na klocki z radiatorem- tylko w m9020 byłą taka możliwość) będą równie mocne jak moje XT m785 z radiatorem i tak samo dobrze znosić "grzanie"? To moje obiekcje. Z drugiej strony biorę pod uwagę czterotłoczki bo jednak czasem ten bikepacking będzie grany...
  2. Kozacko to wygląda. Po wypłacie zamawiam!
  3. Cześć, ostatnio zacząłem śmigać na ustawki i wspólne treningi, które aktualnie kończą się koło godziny 19/20 i już zaczyna się robić ciemno, dlatego dopadł mnie temat mocniejszego światła. Kupiłem sobie mocowanie do garmina z możliwością podwieszenia dowolnej latareczki. Dobrze też zapamiętałem, że na forum ktoś zajmował się "tuningiem" i oto jestem Mam pytania. Moja sytuacja wygląda tak, że większość czasu spędzam w lesie, ale muszę do niego kawałek dojechać. W związku z tym czy optyka "szosowa" nada się na jazdę w lesie? Czy jednak lepiej wziąć tę "szerszą" , ale ktoś skomentował, że jednak na ścieżkach brakuje mu w niej zasięgu.. Drugie pytanie brzmi, czy posiadasz jakieś zdjęcia przedstawiające różnicę w świeceniu obu opcji? Jest to dla mnie spory wydatek i chcę go dobrze przemyśleć. Dziękuję za odpowiedź!
  4. Cześć, na sprzedaż nowy zestaw kół od firmy DT Swiss. Model m1700 o szerokości wewnętrznej felgi 30 mm. Koła są bardzo sztywne, na prostych szprychach, piastach straightpull (łożyska maszynowe) i oczkowanych felgach. Waga zestawu to około 1700g, a masa dopuszczalna ridera to aż 130 kg. Koła są z przeznaczeniem do all mountain/enduro więc nie są wylajtowane na maksa, ale za to wytrzymałe. System BOOST w obu kołach, tarcze na sześć śrub. Bębenek Shimano (za dopłatą 150 zł dodam Microspline), jest też oczywiście możliwość dokupienia bębenka Sram XD za około 200 zł w wielu sklepach internetowych. Koła są oryginalnie oklejone taśmą DT Swiss do systemu bezdętkowego (bez wentyli w zestawie). Koła wysyłam w oryginalnych kartonach od producenta. CENA 2700 zł Polecam i zapraszam do zakupu!
  5. Odświeżam. Co w końcu kupiłes? Mam podobny dylemat aktualnie.
  6. Cześć. Trochę odświeżę temat. Zastanawiam się nad zakupem klamek z serii m91xx które połączę z zaciskami m785. Chodzi mi o to jaka jest różnica w czuciu między m9100 a m9120. Ta pierwsza nie posiada servo wave i kompletnie nie wiem czego mogę się spodziewać. Aktualnie posiadane przez nie m785 posiadają servo wave i siła hamownia jest super, modulację też okiełznałem, pasuje mi to że szybko łapią. Mam zagwostkę gdyż m9100 to najwyższa seria z hamulców Shimano i coś musi być w tym że akurat ten model klamki nie posiada servo wave... Jakby mógł się wypowiedzieć ktoś kto używał klamek z SW i bez i jest mi w stanie wytłumaczyć na czym polega róznica, czy hamują słabiej, czy trzeba użyć sporo większej siły.. cokolwiek, to będę wdzięczny
  7. Cześć. Ostatnio zmieniłem napęd na m8100 i mam manetkę i-spec EV połączoną z klamką hamulca m785 poprzez przejściówką (Wolftooth- swoją drogą droga beznadzieja). W związku z tym że chciałbym pozostać przy manetce w systemie i-spec postanowiłem, że zmienię klamki hamulcowe, mimo że z obecnych jestem bardzo zadowolony, ale mam w związku z tą chęcią zmiany kilka pytań. Zdecydowałem że zakupię klamki z serii M91xx ze względu na ich wygląd. Obecne m785 które posiadam są w wersji srebrnej i bardzo mi to pasuje, takie małe świecidełko w rowerze który jest all black. To czym różnią się klamki m9100 od m9120 już wiem i decyzja o tym które z nich wybiorę jeszcze nie została podjęta. Chcę was zapytać o to czy aby na pewno mogę połączyć klamkę m91xx z zaciskiem shimano m785? Oraz drugie pytanie. Gdybym zdecydował się że kupię klamki m9100 to czy w przyszłosci aby na pewno nie będzie problemu z połączeniem ich i poprawnym działaniem z zaciskami czterotłoczkowymi? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  8. Mozesz miec jeszcze 2x12 oraz 2x11
  9. Cześć, pomóżcie mi proszę bo już powoli świruje 🤪 Składam napęd 1x12 Shimano. Mam na razie manetkę oraz przerzutkę (m8100) ale zatrzymałem się na korbie... i tu właśnie poproszę o pomoc- co mam kupić i dlaczego (tak żebym zrozumiał). Posiadam ramę z tylną osią BOOST, suport zgodny ze standardem shimano. Aktualnie posiadana korba to 3- rzędowa m672 Z tego co się naczytałem i naoglądałem wynika: 1. Do wyboru jest: a) korba m8100 - QF 172 / linia 52 mm (wg strony Shimano zastosowanie to osie* 142 / 148) b) korba m8120 - QF 178 / linia 55 mm (wg strony Shimano zastosowanie to osie* 148) * określenie "osie" stosuje dla uproszczenia (nie pamiętam w tej chwili jak to się nazywało) 2. Na niektórych filmikach z poważnych kanałów YT wynika że korbę m8100 da się z powodzeniem zastosować przy osi 148 mm, na innych mówią że OŚ BOOST to ma być KORBA BOOST (m8120) 🙃 3. Korba 8120 wg strony producenta daje więcej miejsca przy tylnym trójkącie. Czy to znaczy że jeśli mam oś boost i będę chciał zainstalować owalną zębatkę to przy 8100 nie ma na to szansy? Że będzie zbyt blisko trójkąta? To samo czy może być problem z większymi zębatkami (34, 36, 38 zębów) przy korbie non boost (m8100) ? Z góry dziękuję za zrozumiałą odpowiedź!
  10. Cześć! Temat umarł, a jestem ciekaw czy sobie poradziles? Posiadam taki sam zestaw.
  11. pomiar do łańcucha smar do łańcucha szczypce do spinki łańcucha łańcuch KMC X10 do mojego HT
  12. Witam, posiadam rower na ramie Canyon Neuron (29") z widelcem Fox 32 120 mm. Chciałbym zwiększyć skok poprzez zmianę widelca na Fox 34/36 (140/160mm), ale zgłębiając temat, dowiedziałem się, że nie można przesadzić, gdyż może to prowadzić do złamania ramy. Przeszukałem więc stronę producenta, manual do roweru w poszukiwaniu informacji o maksymalnym skoku- niestety bezowocnie. Dlatego pytanie kieruję do was... w jaki jeszcze inny sposób mogę to sprawdzić? Może ktoś z was po prostu to wie?
  13. @BigMonster - daj znać jak sie spisuje laser przedni
  14. 1. Sztyca regulowana BikeYoke Revive 160mm 2. Światełka Specialized STIX Combo
  15. dorwałem na OLX. Wysłane z Nokia 3310 za pomocą Tapatalk
×
×
  • Dodaj nową pozycję...