Skocz do zawartości

Adamoz

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Adam
  • Skąd
    Poznań

Osiągnięcia użytkownika Adamoz

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Adamoz

    [2018] Accent Feral (gravel)

    Także mi gravel chodzi mocno po głowie. Raczej w tym pozytywnym sensie. Jakoś nie widzę sensu spierania się o to czy gravel to szosa, czy mtb i czy jest lepszy lub gorszy od tych rowerów. Gravel wypełnia pewną lukę i ja cieszę się z tego, że jest kolejny rower do wyboru, który może sprostać wielu moim wymaganiom. Mam szosę, mam ht mtb. Brakuje mi właśnie typowego gravela, który mógłby posłużyć do wycieczek w łagodnym terenie, a także do turystyki rowerowej z bagażem. Moja wizja jest taka aby na gravelu pozycja była mniej sportowa niż na szosie, aby miał możliwość bezproblemowego zamontowania bagażnika, abym mógł włożyć szersze opony, np. 2 cale, aby miał dodatkowe mocowania na bidony, także na widelcu. Jak na razie trudno mi taki rower znaleźć. Ten accent wygląda obiecująco, ale z tego co widzę np. widelec nie ma żadnych mocowań. Dodatkowo chciałbym aby waga była właśnie w okolicach 10 kg. Typowym gravelem moim zdaniem jest Marin four corners, ale niestety jest ciężki, z tego co wiem waży 13 kg. MTB i szosa kojarzą mi się z treningiem, sportową jazdą. Gravel kojarzy mi się z przygodą, wakacjami, co oczywiście nie oznacza, że nie można nim zrobić treningu.
  2. Dzięki za odpowiedź. Czyli rozumiem, że sensownego 2x11 nie zrobię, chyba że zaryzykuję i wstawię przerzutkę przednią 2x10 (bo te mają top swing/top pull) - powinna działać z korbą 2x11 jak na filmie. Mogę zaś zrobić bezproblemowo 2x10 zachowując korbę, a właściwie tylko jej ramiona, reszta tj. manetki, przerzutki, łańcuch, kaseta i blaty korby do zmiany. Podpowiecie jakie blaty pasowałyby do tej korby? (obecna korba to slx 3x9, 22-32-44). Ilość zębów jaka mnie interesuje to 24-38 (plus minus 2 zęby). Albo chociaż w jaki sposób mam szukać blatów, na co zwrócić uwagę?
  3. Witajcie, Mój rower to gary fisher paragon model z 2006 r. Mam w nim oryginalny napęd 3x9, korba slx, przerzutka przód Deore XT, przrzutka tył sram x-9, manetki sram x-9. Tylna przerzutka właśnie dokonała żywota - pękła. Pomyślałem aby zmienić przy tej okazji cały napęd na 2x11 shimano slx M7000. Chciałem kupić całą grupę, ale napotkałem na następujący problem z przednią przerzutką. Obecna przerzutka to top swing i górny ciąg (rama nie jest przystosowana do dolnego ciągu) mocowana na obejmę. Jak patrzę na ramę to wydaje mi się, że byłby problem z zamontowaniem przerzutki down swing bo może mi to kolidować ze śrubą do mocowania koszyka na bidon, pozostaje więc top swing. Zacząłem więc szukać przerzutki slx m7000 top swing z górnym ciągiem (top pull) i nie mogę takiej znaleźć. Down swing są dual pull a więc górny i dolny ciąg, zaś top swing na obejmę wszystkie mają tylko dolny ciąg. Pytanie, czy ja źle szukam? Czy może dobrze i jednak muszę znaleźć przerzutkę z innej grupy (może jakieś XT), która będzie top swing/górny ciąg i obsłuży napę 2x11 slx? Poza tym pytanie, czy warto wziąć tylną przerzutkę xt zamiast slx? Coś czytałem, że xt ma mocniejszą sprężynę. I jeszcze pytanie do powyższego. Czy moją korbę slx 3x9 da się sensownie przerobić na 2x10? Czy wtedy musiałbym zmienić także przednią przerzutkę? To jeszcze jedno pytanie, czy przednia przerzutka 2x10 np slx m675 lub xt m785 (obie top swing i top pull a więc tak jak potrzebuję) dogadają się z manetkami, korbą i kasetą od nowego slx M7000 2x11? Tutaj filmik pokazujący, że przerzutka 2x10 obsługuje nową korbę slx 2x11, ale kaseta w tym przypadku też jest 2x10. Pytanie czy tak samo zadziała to jeśli kaseta będzie 2x11?
  4. A tak wygląda opona po krótkiej jeździe w lekko wilgotnym piaseczku. http://plus.google.com/u/0/photos
  5. Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum. Od tygodnia jeżdżę na przedmiotowych oponach 29 cali, 2.1, zwijane. Opory toczenia na suchej twardej nawierzchni rzeczywiście są dość małe. Opony nie nadają się jednak na wilgotną nawierzchnię, nie mówiąc o błocie. Wystarczy wilgotny piach, aby opony się totalnie zapchały i miały duży problem z samooczyszczeniem. Masa takiej zapchanej opony momentalnie wzrasta, co czuć w nogach. Taki wilgotny piach zapycha opony po same krawędzie bieżnika. Wyglądają wtedy jak slicki. Potwierdzam także, że opony sypią w rower, jak i rowerzystę wszystkim, co jest drobne na podłożu. To jednak ma z kolei miejsce w bardziej suchych niż wilgotnych warunkach. Ta drobnica leci na napęd, nogi, wpada do butów, czasem potrafi sypnąć nawet w twarz. W suchym piachy opony radzą sobie dość dobrze. Przy cenie 100 zł za jedną oponę, nie powinno być tylu mankamentów. Zawiodłem się na oponach dość mocno. Mam tylko nadzieję, że zanim je zużyję nie będę musiał jeździć zbyt wiele po wilgotnych podłożach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...