Skocz do zawartości

xdjradox

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    87
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Rafał
  • Skąd
    Wwa

Osiągnięcia użytkownika xdjradox

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Taka oto mutacja Będzie porównanie komfortu i sterowności gdy przejadę tą samą trasę na której mnie wytrzęsło w wersji 26' w MPku, w sumie była też zmiana widła ze stalówki na powietrze:).
  2. Fabrycznie obcięta końcówka sprężyny jest zgrzana z kolejnym zwojem więc można ją też lekko przyłapać migomatem po ewentualnym przycięciu. Maniek chyba jednak zostanie w drugim rowerze w oryginale - coś może złożę dla żony bo przy 27,5 jest za mały prześwit .
  3. Ok, rozumiem że nie specjalnie trzeba ciąć, a nie będzie dużo twardziej? Przeszkoda w postaci konieczności wyszlifowania i zaspawania migomatem końca uciętej sprężyny na ten sam kształt nie jest aż tak dużym wyzwaniem. Bardziej zastanawia mnie czy charaktrerystyka bez cięcia się zmieni i czy upchnę w goleni sprężynę ściśniętą o 40mm względem nominału. Czy stronę tłumika trzeba ruszać, mam na myśli zalanie mniejszej ilości oleju? Może to złudzenie ale byłem przekonany że na ustawieniu 100m było zdecydowanie bardziej twardo niż default 120mm.
  4. Jest za twardo na 100mm czy na 120mm też? Jeżeli na 100 to spowodowane wstępnym naprężeniem sprężyny o te 2 cm.
  5. W środku wygląda to tak dla skoku 120mm czyli default: oraz z patentem manitou po zmianie skoku na 100mm, tutaj z elementu H wysuwają się zapadki blokujące nakrętkę ze sprężynką na elemencie H w innym miejscu niż default co powoduje skokową zmianę wstępnego naprężenia sprężyny głównej oraz zmianę skoku takie rozwiązanie utwardza zawieszenie: Patrząc na to jest kilka opcji i chyba tylko jedna dobra zakładając docelowy skok 80-90mm nawet bez regulacji skosu na minus 20mm 1) Skrócenie elementu H od dołu - nawet jeżeli możliwe to spowoduje dobijanie na byle większej nierówności 2) Dołożenie dystansów do elementu H - skróci skok i utwardzi go strasznie a już teraz odczuwam zmianę twardości w ustawieniu 100mm 3) Skrócenie sprężyny głównej lub zakup krótszej oraz dodatkowo dołożenie albo takiego samego dystansu do H albo "wydłużenie" o tą samą długość sprężyny małej pod nakrętką na H. Co sądzicie o opcji 3?
  6. Dzięki panowie Same podkładki zapewne spowodują zmianę charakterystyki, wszystko zobaczę gdy rozkręcę. Ciekaw jestem jak to zrobili w wersji ze skokiem 80/100. Inna sprężyna czy też krótszy element H.
  7. Dołączam schemat, czy wystarczy skrócić tylko sprężynę?
  8. Cześć, Co sądzicie o możliwości skrócenia skoku mańka z tematu. Obecnie działa dobrze jak na swój wiek ale: - skok 100/120 daje a2c ok 475/495 - zmiana skoku pokrętłem to chyba wstępne napięcie sprężyny przewidzianej na 120mm czyli zmiana charakterystyki pracy i utwardzenie zawieszenia Dopóki to była rama full - enduro/am to fajnie ale teraz siedzi w sprzęcie do xc/mtb. Czy jest możliwość skrócenia go tak aby skok był ok 80mm/90mm i charakterystyka podobna jak teraz przy 120? Zapewne w grę wchodzi skrócenie sprężyny oraz dodatkowe działanie na tłumikach ale nie za bardzo wiem jak to powinno się zrobić i czy w ogóle jest możliwe - prośba o podpowiedź jakie widzicie możliwości z tym widelcem. Inna sprawa czy przyjmie 27,5 x 2,2 ale to już niebawem sprawdzę fizycznie
  9. ja też planuje lajtowo poruszać się po KPN z samego rana od 7 jak nie zaśpię
  10. Była moja była to teraz ta co jest. Rozpędzony wjechałem corrateckiem do bajkszopu prosto w wystawę z ramami, potem było dużo szumu pisku szmiru wrzasku i tak powstał boptec
  11. Pierwszy Maraton w cyklu Skandia Maraton Lang Team 2014, edycja Warszawska http://www.skandiamaraton.pl
  12. ... no chyba że pogoda będzie taka jaka jest
  13. Jakby się ktoś przypadkiem jutro wybierał na szczebel to ja chętnie dołączę w Truskawiu około 17:40 lub przy cmentarzu palmirskim około 18
  14. Poznać trasę na szczebel i ja byłbym chętny ale w tym tygodniu najwcześniej od ok 18 i czwartek odpada. Pytanie czy rzeczony szczebel da się zwiedzić w jakieś 3 godziny startując z okolic Młocin i w tempie takim aby się nie zarżnąć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...