Skocz do zawartości

RaiderX

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    107
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    10

Ostatnia wygrana RaiderX w dniu 28 Maja 2012

Użytkownicy przyznają RaiderX punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Rafał
  • Skąd
    Polska

Ostatnie wizyty

612 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika RaiderX

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

52

Reputacja

  1. Otwory po miskach w mojej piascie miały głębokość 7 mm i nic z tym nie robiłem. Zwiększyłem tylko ich średnicę z 25,5 na 25,9..coś tam. Lożysko osadziłem na tyle ciasno aby zniknął luz początkowy wg zasady, że w zastosowanym prze ze mnie połączeniu pierścień zewętrzny łożyska ma być osadzony ciasno a wewnętrzny z nieiwelkim luzem. Z klejem pomiędzy osią a wewnętrzym pierściemiem łożyska nic się nie dzieje. Zapewne nidy nie miałeś doczynienia z takim klejem i nie wierzysz w jego wytrzymałość. Przebieg około 800 km w ogólnie suchych warunkach i brak luzów. Tak jak już pisałem lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie pełnej osi. Życzę powodzenia w zastosowaniu wypisywanych przez ciebie teorii w praktyce.
  2. Łożyska są wciśnięte w otwory po miskach i nie wiem, co w tym trudnego do zrozumienia. Lepszym rozwiązaniem było by wytoczenie osi z gwintem na końcach albo zakup osi 10 mm na szybkozamykacz. Chyba novatec miał coś takiego i kosztowało około 35zł.
  3. Tylko śruby chyba trochę nie pasują. Zastanawiam się czy zmnienić na czarne?
  4. RaiderX

    Mój skarb...

    Tarcza przednia to avid g2cs?
  5. Możesz też dobrać łożyska o średnicy wewn. 4 mm. 4x7x2,5 albo 4x8x3.
  6. Niestety nie mam możliwości zważenia klamki.
  7. MR 85 2RS 5x8x2,5 koszt 8 zł za 2 sztuki + wysyłka.
  8. Dzisiaj postaram się wymyślić jakieś dodatkowe uszczelnienia łożysk w tych klamkach. Następna planowana przeróbka, to łożyska maszynowe 5x11x5 albo 5x13x4 w kółkach przerzutki alivio rd-m410
  9. Sprawdzają się bardzo dobrze. Zdjęcia i opis przeróbki można zobaczyć tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/104677-tuning-suntour-xcm-v2-zakladanie-gumowych-oslon-od-motorynki/ Pod koniec strony są zdjęcia przedstawiające stan goleni po około 500-700km przebiegu.
  10. Kenda Knarly za 28 zł sztuka:) Można na nich poszaleć ale opory toczenia są ogromne. Za to po wciśnięciu hamulców na ubitym śniegu rower od razu staje w miejscu:) i ciężko jest wprowadzić przednie koło w poślizg:)
  11. Wierciłem zwykłą wiertarką . Jeszcze chciałbym dodać, że maks. średnica wiertła do rozwiercenia otworów, to 7,8 mm, bo po wykonaniu otworów zmierzyłem ich średnicę i wyszło mi 7,98 mm.
  12. Łożyska wcisnąłem w otwory i tyle. Nie było potrzeby stosowania segerów, bo łożyska są na tyle ciasno osadzone, że nie ma możliwości aby wypadły.
  13. Witam. Opiszę tutaj, jak zamontować dwa łożyska maszynowe 5x8x2,5 w klamkach Avid SD 7. Przeróbka ta, ma na celu usunięcie luzu z dźwigni. Najbardziej potrzebne narzędzia: -imadło -wiertarka z wietrtłem do metalu 7,8 mm i 5,5 mm -pilnik okrągły "gładzik" o średnicy mniejszej niż 8 mm -pilnik płaski, trójkątny albo kwadratowy też "gładzik" -mały młotek -3 podkładki M5 -drobnoziarnisty papier ścierny np. P320 -smar do łożysk np. łt 43 -tulejka gwintowana M10, podkładka z taśmy izolacyjnej, śruba M5 lub kawałek gwoździa o średnicy nie większej niż 5 mm do wypchnięcia sworznia z klamki. Wszyscy zainteresowani montują łożyska na własną odpowiedzialność! Istnieje duże ryzyko uszkodzenia klamki! 1. Za pomocą imadła wypychamy sworzeń z klamki. Bardzo przydatne okazały się (od lewej): tulejka gwintowana M10, podkładka z taśmy izolacyjnej żeby nie uszkodzić lakieru i przypadkowo znaleziony sworzeń z łańcucha motocyklowego o średnicy mniejszej niż sworzeń w klamce. Równie dobrze może, to być śruba lub kawałek gwoździa. 2. Mocujemy sworzeń w wiertarce i przykładając najpierw pilnik, a potem papier ścierny szlifujemy go na taki wymiar aby można było go wcisnąć w łożysko, bez pomocy narzędzi i z bardzo dużym oporem. Wystarczy, że wejdzie do połowy grubości łożyska. Resztę dobije się młotkiem. 3. Wiertłem 7,8 mm, bardzo ostrożnie rozwiercamy otwory w korpusie. Następnie okrągłym pilnikiem delikatnie piłujemy otwory aby można było wcisnąć w nie łożyska bez pomocy narzędzi i z bardzo dużym oporem. Wystarczy, że łożysko będzie wchodzić do połowy swojej grubości. Resztę dobije się młotkiem. 4. W miejsca widoczne na powyższym zdjęciu nakładamy smar, a następnie pomiędzy korpus a dźwignię wkładamy 2 podkładki M5 z otworem rozwierconym do 5,5 mm. 5. Wkładamy sworzeń (bez łożyska) w klamkę i wciskamy go w imadle w taki sposób jak w punkcie pierwszym. Oczywiście element, którym wypychaliśmy sworzeń będzie niepotrzebny. 6. Smarujemy lekko otwory w korpusie, łożyskach i sworzeń na obu końcach. Łożysko wciskamy ręcznie aż do oporu a następnie kładziemy na nim podkładkę M5 i dobijamy młotkiem, i gotowe Klamka po tej przeróbce działa bardzo płynnie i co najważniejsze, nie ma żadnych luzów. Jak z wytrzymałością, to czas pokaże. Mam nadzieję, że będzie lepiej niż w fabrycznym rozwiązaniu.
  14. Ja postaram się jeszcze dodać poradniki jak serwisować amortyzator suntour xcm v2 i piastę tylną, i bębeniek shimano fh-m475 tylko na razie nie wiem kiedy, to nastąpi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...